Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 895 ggr
luckydragonriderkin
1/17/14, 9:00 AM

allt ni vet om pokemon!

hej! jag fick pokemon X i julklapp, det var väldigt länge sen jag spelade pokemon men jag älskar pokemon X och har redan klarat E4. :3 men jag vet att det finns myyyyyycket som jag inte vet, vad är pokerus? friend safari? berätta ALLT ni vet om allt xD men berätta inte exakt var saker finns, lite svårt måste det vara :)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
leagm
1/17/14, 12:48 PM
#1

Friend safari eller FS (i förkortning).

Om du har många vänner och går till FS så kommer du seatt alla dina vänner är där och du kan gå in i deras safari.

Alla har olika safaris och du kan till och med hitta pokémonar som inte går att hitta i spelet.

T.ex. Dewgong.

luckydragonriderkin
1/17/14, 1:11 PM
#2

okej :) men alla mina vänner finns inte där :/ byts pokemonen ut i FSen?

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

leagm
1/17/14, 1:19 PM
#3

det byts inte ut. Din kompis har samma hela tiden men olika kompisar har olika pokémonar även fast de har samma typer.

molam
1/17/14, 2:18 PM
#4

pokerus är ett virus som gör att pokemonen "växer" snabbare, det blir inte sjuka direkt men dom levlar mycket snabbare ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Marowak17]
1/17/14, 2:29 PM
#5

Pokerus gör inte så att en pokemon går upp nivå snabbare. Det fördubblar det antal EVs(Effort values) du får för varje pokemon du besegrar :) Inte experience Points.

[Marowak17]
1/17/14, 2:31 PM
#6

För den oinitierade…det som får dina stats att öka. Till exempel zubat ger ett speed EV, med pokerus får du två istället. Psyduck ger ett sp.atk EV, med pokerus, får du två :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: