Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1541 ggr
Splitter
2014-01-20 21:11

Första pokemon-team? :D

Berätta om ert allra första pokemon-team och vilket spel ni hade dem på när ni började :D

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Annons:
Splitter
2014-01-20 21:24
#1

Själv var mitt första spel Diamond (2007/2008 typ). Min första starter var piplup, och jag döpte honom till Pipen, hehe. Min kompis skaffade det nån månad efter och hennes döptes till Pip. Men i alla fall, Pipens första kompis blev en Bidoof, som jag döpte till Gnaget (….). Sedan rasade det in mängder av pokemon, men mitt lag bestod väll i slutändan av dessa två, en pikachu (som jag minns att jag hade ett riktigt elände med att utveckla, då jag inte visste att man skulle använda en sten..) en buneary som hette Sanna och en shinx som hette Fenny (stavade fel på Fanny, men tyckte det var gulligt efter några dagar, så jag bytte inte). Sedan fanns det även en beutifly med namnet Benjamin som jag spelade med rätt ofta…

Typ allt försvann dock när min kusin lurade i mig att jag skulle få en stor belöning om jag tryckte på "radera spel" (kunde inte engelska och litade blint på att min kusin visste allt som stod)… 😮

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Mitchika
2014-01-20 21:51
#2

Mitt första team… där får jag tänka tillbaka ganska långt. Första gången jag spelade så spelade jag på ett lånat Pokémon Red. Jag valde en Charmander som jag döpte till "Johnny". Men det spelade jag inte så länge på då jag fick lämna tillbaka det ganska snabbt. 

Sen fick jag låna det under en längre tid. Jag valde då en Squirtle som fick smeknamnet Nox. Jag minns fortfarande hela det teamet jag hade då. 😃

Squirtle, "Nox"
Pidgey, "Pixi"
Rattata, "Fred"
Pikachu, "Jake"
Butterfree, "Bubblan"
Oddish, "Blue" 

Det första team på mitt första egna Pokémonspel har jag kvar än idag, så länge som batteriet tillåter dom att existera. Pokémon Yellow och det gänget har inga smeknamn. Det består av Pikachu, Raichu, Charizard, Blastoise, Venusaur och Mewtwo. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-01-20 22:26
#3

Oj oj oj ska man tänka också 😃

Mitt första spel var Yellow Då gick jag me

Pikachu "Pika"
Squirtle "Squeek"
Bulbasaur "Bulba" eller "Bubbly" Var så länge sedan 😞
Charmander "Char"
Spearow "Beak"
Rattata "Catie"

xDD HEla vägen xD Det teamet, älskar än idag Rattata 😇

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

123098
2014-01-20 22:51
#4

Hmm..mitt första spel var ju Platinum. Men jag minns bara att jag hade en Torrtera på den…sen så minns jag faktiskt inte om vilka fler jag hade… Men iallafall, jag fick som mest intresse när jag började spela HG och då var min första Pokémon Typhlosion eller då dens minsta utveckling Quidacyl (stavade jag rätt?). Sen så började jag skaffa allt mer och mer Pokémon. ..bland annat Så fångade jag en Dratini som jag sen utvecklade till en Dragonite. Jag har en Mistrevous (vet inte om jag stavade rätt på den heller). Sen så levlade jag en growlithe (varför kannjag inte stava rätt på de?) Och den är nj en arcanine : 3 tja…jag är inte klar med mktt team än…även om jag spelat en lång tid…

Mitchika
2014-01-20 22:54
#5

#4 Jag tror du blandade ihop namnen på Typhlosions två mindre former, Cyndaquil och Quilava. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2014-01-21 00:15
#6

Jag spelade pokemon yellow sommitt första spel. Då hade jag Pikachu Charizard Blastoise Pidgeot Venosaur Aerodactyl Jag bytte ut venosaur mot mewtwo och sen i crystal bytte ja ut aerodactyl mot umbreon och mewtwo mot lugia.

Annons:
Draken
2014-01-21 07:55
#7

Oj, det var lä'nge sedan det. Mitt första spel var Blue och mitt team där var:

*Charmander

*Pikachu

*Lapras

*Ekans

*Gastly

*Pidgey

Hade inga nicknames då och det ärsällan jag ger dem nicknames nu också, jag vet faktiskt inte varför jag inte döper dem, det blir inte så bara 🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2014-01-21 18:24
#8

Pokemon yellow var min första

Namn: Ash

Pikachu

Butterfree

Pidgeot

Articuno

Vaporeon

Mewtwo

Pokemon hundar och konst

123098
2014-01-21 18:31
#9

#5 Haha, ser det nu . :"D a jag menade iallafall Cyndaqyil :"3

leagm
2014-01-21 19:49
#10

Mitt första team var från Emerald.

Treecko

Poochyena

Ralts

Tailow

Shroomish

Den allra sista är jag väldigt osäker på för det var så länge sen men jag tror att det var:

Zigzagoon

Jag vet faktids inte om det här är mitt allra första team men jag ganska säker på det😃

Gerbilles
2014-01-23 20:30
#11

Dom enda jag kommer ihåg från mitt första team är en Raichu vid namn Sparky och en Empoleon som jag tror inte hade något namn.. Spelade då på Platinum. 🙂

Dom finns fortfarande kvar och är båda på lvl 100! 😃❤️

Upp till toppen
Annons: