Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1350 ggr
leagm
2014-02-01 12:25

Hidden abillity

Jag undrade bara en sak.

Jag försöker få en pokémons hidden abillity men jag vet inte riktigt hur man får fram det.

Jag har försökt att hitta en i de vilda men fick veta att det inte går.

Behöver verkligen den här pokémonen med den hidden abillity och måste hinna träna den innan vi måste lämna in våra team.

Om ni vet hur man får fram det så skriv gärna här.

Annons:
Mitchika
2014-02-01 12:31
#1

Det varierar en hel del. Serebii har en bra lista där dom beskriver vart man kan hitta olika Pokémon med Hidden Abilities också i X/Y. 🙂

http://www.serebii.net/xy/hiddenability.shtml

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

leagm
2014-02-01 12:45
#2

Tack så jätte mycket för hjälpen 😃

Ska genast börja göra det de säger.

Draken
2014-02-01 19:55
#3

Vilken pokemon, med vilken ability är det du är ute efter ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
2014-02-01 20:54
#4

HEHEHE😈 Det kommer jag aldrig säga😈😈😈

Jo det kan jag säga🙂

Jag letar efter en Gligar med hidden abillity så att jag kan fixa en Gliscor med poison heal😃

Har fått veta av Mitchikas tips att jag bara kan hitta den i hord battle.

#1 Tack igen för rådet😃

Hur så? Undrade du något eller ville komma med förslag?🤔

[Marowak17]
2014-02-01 21:02
#5

Nu vet jag inte om det stod i tipset…men om du har en pokemon med trace först i teamet så underlättar du otroligt mycket för dig själv, och du slipper fånga alla för att kolla deras ability. Gardevoir är ett exempel på en pokemon med trace :)

leagm
2014-02-01 21:29
#6

Vet redan det och har fixat fram två Gradevoirs med trace.

Ska levla upp de så jag bara kan byta emellan de och se vilken abbiity de har.

Tack i alla fall för hjälpen. Jag uppskattar det väldigt mycket😃

Annons:
leagm
2014-02-01 22:23
#7

Från vilket "håll" läser trace av?

Jag hittade en med hidden abblility men dödade den😕

Är det från vänster eller höger?

[Marowak17]
2014-02-01 23:21
#8

Det är helt random tyvärr. Du skulle kunna ha en intimidate användare också. Hyper cutter är en av Gligars abilitys och den hindrar ju Intimidate. Så om det är en i flocken som inte blir intimidated så kan den ha Poision heal, eller sand veil. Det blir 50/50 :)

Har du skill swap eller worry seed kan du använda dem också . De sista är mycket enkelt eftersom du då ser direkt vem som har :)

Ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer, jag har inte behövt bry mig om att fånga någon i hordes än.

Men, skulle du nu hitta en hona (en extra Gligar alltsså) med PH, så skulle ja väldigt gärna vilja ha den :o

Lycka till!

leagm
2014-02-01 23:25
#9

Tack för tippset ska genast skaffa en med skill swap och intimidate😃

Vad är PH.

Jag har redan en hona om du vill ha en men razor fang får du köpa själv.

Draken
2014-02-01 23:39
#10

Ah, okej :)

Jag är väldigt dålig på vilka som är hidden ability, jag vet att Tangled feet (tror jag den heter) är en hidden på Fletchling, och jag har fått en Vulpix i WT som har Drought, vilket ju är Groudons ability, så den misstänker jag att det är en hidden ability :) Den lilla tjejen är f.ö en tänkbar partner i mitt team på Y 😉

Nybörjarna vet jag också villken som är hidden ability, men sen vet jag inte nån fler.😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
2014-02-02 00:02
#11

Jag vet inte heller många men jag kollar upp det på typ The Pokémon Wiki eller Bulbapedia😃

Har du något bra förslag på en pokémon som lär sig skill swap tidigt?

[Marowak17]
2014-02-02 00:09
#12

Talonflames (fletchling) hidden ability är Gale wings :)

PH betyder Poison heal :p

Sylveon lär sig det i lvl 25 :), annars har du Solosis i lvl 40, spritzee i 43 och carbink i 40!

leagm
2014-02-02 12:03
#13

Jag visste att carbink lärde sig skill swap. Jag visste bara inte när

Jag har precis hittat två gligars med immunity men jag kunde bara fånga en av de.

Kan fixa en till dig om du vill😃 men det kanske blir efter eller under turneringen beroende på hur mycket tid jag har.

Annons:
Draken
2014-02-02 19:58
#14

Ja just jag, det var det. Den är faktiskt ganska bra, eftersom den ger företräde till flyingattacker. Men nackdelen är att den abilityn gärna följer med i båda utveckliongarna, jag föredrar att ha Flame Body, åtminstone på talonflame 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: