Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1813 ggr
luckydragonriderkin
2/7/14, 4:31 PM

fylla pokedexet

hej jag har börjat mitt mission att catch em all ^^ och jag behöver er hjälp! jag har ca 280 pokemon, om ni har några pokemon man inte kan fånga i pokemon X så kommentera här snälla. skulle verkligen uppskatta hjälp, jag har provat GTSen men det är ju omöjligt haha ^^'

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
Mitchika
2/7/14, 4:35 PM
#1

Jag har fyllt Kantodexen och jobbar på Johto just nu. Akiraka hade fångat 688 Pokémon sist jag pratade med henne igår kväll, så jag skulle inte vara förvånad om hon är klar vid det här laget. 😃

Men jag har en del Pokémon som jag kan byta också, vad behöver du? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Akiraka]
2/7/14, 4:47 PM
#2

Jo jag har nästan fyllt dexet det stämmer bra. 🙂

luckydragonriderkin
2/7/14, 4:50 PM
#3

#1 jag behöver en hel del pokemon haha, jag har alla starters så det är klart. legendarer fixar jag sist. och alla man kan fånga fixar jag… men jag behöver… metapod, arbok, vileplume, poliwag, kingler, exeggcute, rhydon, kangaskhan, horsea, seadra, goldeen, staryu, mr.mime, jynx, ledian, igglypuff, yanma, gligar, steelix, quilfish, scizor, shuckle, magcargo, octillery, scarmory, houndoom, kingdra, mightyena, lombre, kirlia+utvecklingar, surskit, ninjask, whismur, loudred, medicham, sharpedo, wailmer, spoink, swablu, zangooze, lunatone, barboach, chimecho, relicanth, burmy, mothim, chingling, bonsly, mime.jr, spiritomb, sneasel, mamoswine, throh, palpitoad, venipede, whimsicott, det var några :/

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Mitchika
2/7/14, 5:03 PM
#4

#3 Kangaskhan går att fånga i Glittering Cave. (X & Y) 

Metapod går att fånga i Santalune Forest (Y) eller så fångar man en Caterpie (X & Y) där och utvecklar den till Metapod på nivå 7. 

Poliwag går att fiska upp med Old Rod på Route 14, 15, 16, 19 och 21 samt lite andra ställen. (X & Y) 

Exeggcute går att fånga på Route 12. (X & Y)

Rhyhorn finns i Glittering Gave och går att levla upp tills den utvecklas. (X & Y) 

Horsea går att fiska upp i Cyllage City eller Ambrette Town med Good Rod. Seadra går att fiska upp på samma ställen med Super Rod. (X & Y) 

Mr. Mime finns i Reflection Cave. (X & Y) 

Goldeen går att fiska upp på Route 3 och Route 22 med Good Rod. (X & Y)

Staryu går att fiska upp på Route 8 med Good Rod. (endast i X) 

Jynx går att fånga i Frost Cavern. (X & Y) 

Yanma går att fånga på Route 10. (X & Y) 

Ledyba går att fånga på Route 4 och utvecklas till Ledian i nivå 18. (X & Y) 

Gligar går att fånga på Route 19. (X & Y) 

Quilfish går att fiska upp på Route 8 med Super Rod. (X & Y) 

Shuckle finns på Route 18, i Terminus Cave och på Victory Road. (X & Y)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

luckydragonriderkin
2/7/14, 5:08 PM
#5

#4 tack så mycket! :D ska direkt gå och fånga dom

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Mitchika
2/7/14, 5:15 PM
#6

#3 Slugma finns på Route 13 och utvecklas till Magcargo i nivå 38. (X & Y)

Octillery går att fiska upp på Route 12 och i Azure Bay med Super Rod. (X & Y) 

Skarmory finns på Victory Road. (X & Y) 

Houndour går att fånga på Route 10 och utvecklas till Houndoom i nivå 24. (Endast i X) 

Mightyena går att fånga på Route 15. (Endast i X) 

Lombre går att fånga på Route 15, 16, 21 och i Pokémon Village. (X & Y) 

Ralts går att fånga på Route 4 och utvecklas till Kirlia på nivå 20 samt till Gardevoir i nivå 30 och Gallade som male med hjälp av Dawn Stone. (X & Y) 

Masquerain går att fånga på Route 3 (surfa runt på vattnet), breeda den så får du en Surskit. (X & Y) 

Nincada går att fånga på Route 6 och den utvecklas till Ninjask i nivå 20, se till att ha ett tomt slot i partyt så får du Shedinja samtidigt. (X & Y) 

Whismur går att fånga i Connecting Cave och utvecklas till Loudred på nivå 20. (X & Y) 

Meditite finns i Connecting Cave och utvecklas till Medicham på nivå 37. (X & Y) 

Sharpedo går att fiska upp på Route 22 med Super Rod. (X & Y)

Wailmer går att fånga på Route 8, i Ambrette Town och Cyllage City (surf). (X & Y) 

Spoink går att fånga på Route 8. (X & Y)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
luckydragonriderkin
2/7/14, 5:28 PM
#7

ojojoj tack så mycket! :'D

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Mitchika
2/7/14, 5:29 PM
#8

#3 Swablu går att fånga på Route 21. (X & Y) 

Zangoose går att fånga på Route 8. (X & Y) 

Lunatone går att fånga i Glittering Cave. (X & Y) 

Barboach kan man fiska upp på Route 14 och Route 19 med Good Rod. (X & Y) 

Chingling går att fånga i Reflection Cave och på Route 11, med maxad Friendship så utvecklas den till Chimecho när den levlar upp på natten. (X & Y) 

Relicanth går att fiska upp i Ambrette Town och Cyllage City med Super Rod. (X & Y) 

Burmy går att fånga på Route 3 och en male utvecklas till Mothim på nivå 20. (X & Y) 

Sudowoodo går att fånga på Route 20, breeda den med t.ex en Ditto när Sudowoodo håller i Rock Incense så får blir avkomman en Bonsly. (Rock Incense tillsammans med alla andra Incense går att köpa i Coumarine City) (X & Y) 

Breeda Mr. Mime med t.ex en Ditto när Mr. Mime håller i Odd Incense så blir avkomman en Mime Jr. (X & Y) 

Oddish går att fånga på Route 6, utvecklas till Gloom i nivå 21 och sedan till Vileplume om man ger den en Leaf Stone. (Upptäckte att jag missade den) (X & Y) 

Sneasel går att fånga på Route 17. (X & Y) 

Piloswine går att fånga i Frost Cavern. Se till att den lär sig attacken Ancient Power (antingen via level up eller Heart Scale) och levla den en gång till när den kan Ancient Power så utvecklas den till Mamoswine. (X & Y) 

Thror går att fånga på Route 11. (Endast i Y) 

Venipede går att fånga på Route 6. (X & Y)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2/7/14, 5:31 PM
#9

Ah, missade Arbok också! Den går att fånga på Route 19. (X & Y)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

luckydragonriderkin
2/7/14, 5:36 PM
#10

haha det blir mycket fångande nu! >:D jag återkommer när jag fångat alla jag kan och ser om det finns någon med dom endast Y pokemonen :3

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

molam
2/7/14, 6:13 PM
#11

Mime.jr finns också i hordes i reflection cave

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2/7/14, 6:14 PM
#12

#11 Ah, det kände jag inte till! Kanon, tack för tipset! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2/7/14, 6:27 PM
#13

Ekans finns (om du inte har den) i Hordes på route 14. men jag har endast lyckats hitta den nästan högst uppe vid Laverre City, vet inte om den finns över hela "träsket" eller om den bara förekommer där uppe.

Jag var uppe i 468 när jag kollade dexen sist, och nu när (om) jag får över alla från platinum och Black2, så har jag några till :D

Har många av dem TS saknar, så om du inte lyckas hitta alla så hojta till i Trades, så skall vi se vad vi kan göra åt det :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
2/7/14, 6:27 PM
#14

Springer alltid på de där Mime.jr hordarna lika störande varje gång för brukar vara bäst på att inte ha på dom en attack som tar alla xD

Och dessutom varje dag ska man lära sig nått nytt! 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
2/7/14, 7:36 PM
#15

Jag har 466 pokémonar i min pokédex och jag kör ganska mycket med GTS.

Har faktids en ensam plats i min PC för alla från GTS.

Om det är någon som vill ha något så har jag detta:

Meowth

Koffin

Purrlion

Seedot

Mankey

Muks nedgradering

Krabby

Swellows nedgradering

 och Omastars nedgradering

Draken
2/7/14, 9:49 PM
#16

510 i dexen nu 😃

Jag skulöle vilja ha Koffing och Mankey.

Jag kom på en smart grej på förmiddagen. Jag tog ut min Arceus (som jag har bytt nbort nu) på lv.100 han låg först, och efter honom i partyt så lade jag in 5 stycken nybörjare på lv. 1 och startade Exp-share …Alla var utvecklade när jag var klar i ligan 😃

Ett tips om man vill fylla dexen lite snabbare än att fånga eller köra med trades :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
2/8/14, 12:12 AM
#17

706 sedda aldeles snart 707 698 av dem är såna jag har. Men då har jag använt pokemonbank väldigt mycket

[Akiraka]
2/8/14, 12:44 PM
#18

Äntligen klar med pokedexet. 718 stycken.

leagm
2/8/14, 6:03 PM
#19

NIIIIIICE!!!😃 GRATTIS!!!🥳🤗🥳

leagm
2/8/14, 6:05 PM
#20

Kom på att jag också har:

Spheal

och Snorunt

Om någon vill ha

Annons:
[Akiraka]
2/8/14, 11:02 PM
#21

Tack så om någon behöver låntrada något så är det bara att fråga

luckydragonriderkin
2/8/14, 11:15 PM
#22

tack så mycket alla för eran hjälp! ^^ detta kommer ta ett tag haha…

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

leagm
2/9/14, 12:17 AM
#23

Jag måste bara säga en sak. Jag vet att vi pratade om att på vissa pokémonar stod det "It's a special pokémon. It cant be traded."

Jag hittade en shiny Entei som någon ville ha för en Celibi men så klart kunde jag inte byta min Celibi för anledningen åvan.

Är det för att jag har fått den från Pokébank och inte från original spelet?

Mitchika
2/9/14, 11:32 AM
#24

#23 Event-Legendarer går inte att byta över GTS:en, som jag skrev i en annan tråd. Event-Legendarer innefattar: 

Mew, Celebi, Jirachi, Deoxys, Manaphy, Darkrai, Shaymin, Arceus, Victini, Keldeo, Meloetta och Genesect. 

Ingen av dessa går att byta via GTS:en, tyvärr. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

leagm
2/9/14, 2:46 PM
#25

Jaha okej. Tack för hjälpen.

Draken
2/11/14, 8:17 AM
#26

Jag kom på ett sätt att fylla pokedexen, om man tycker det blir jobbigt att fånga/byta allihopa. Jag gjorde så att jag tog ut en av mina legendarer på lv. 100 och så tog jag ut de jag ville utveckla, de fick ligga bakom legendaren i teamet och så slog jag på Exp-Share, Legendaren får ju inga exp. eftersom den är lv. 100, så alla exp. delas ut till pokemionen under den :D

Jag har utvecklad många på det sättet. Men detta är bara om man vill fylla dexen, man skall nog inte göra så om man vill ha perfekta IV's/Ev's på alla sina pokemon ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: