Annons:
Etikettövrigt
Läst 1026 ggr
[Marowak17]
2/15/14, 7:55 PM

Lite lära :)

Till de som är lite ovana med dubbelmatcher, eller tvivlar på protects nödvändighet, har jag en video när jag möter en annan VGC spelare, på Showdown. För de som inte vet vad det är kan jag förklara.

http://replay.pokemonshowdown.com/vgc2014-88161274

Det är jag som är Username M

Men..

1: Detta är inte ett team som jag använder vanligen, jag slängde ihop det för detta inläggs skull.

2: Detta är inte min spelstil, så försöker ni lista ut den via videon kommer ni bara bli besvikna på turneringen :p

3: Det är absolut inte så att jag försökte vinna 4 matcher med detta halvdana team innan denna för att visa er….absolut inte.

Var detta uppskattat eller till någon hjälp? :)

Annons:
leagm
2/15/14, 9:57 PM
#1

Jag tycker att det var lite tråkigt att spelaren gick men annars gillar jag at du sparade matchen för att vi skulle få se hur man kan arbeta i dubbel battle  och protects syfte😃

Jag kommer nog att se på videon några gånger och pröva att spela pokémon showdown.

Har spelat det förut men reklam förstörde hemsidan. Nu när vi fixat det kommer jag nog att spela det igen med slumpmässiga pokémonar.

Jag vill faktiskt tipsa om den hemsidan för man blir en bättre spelare genom att få random pokémonar och sen använda det för att vinna matchen. Men man kan ju bygga sitt team själv🙂

[Marowak17]
2/15/14, 10:02 PM
#2

Lysande :)

Jag håller med dig om att det är bra träning och att man blir en bättre spelare.

MEN bara om man håller sig till VGC servern. Jag upplever att resten av de som spelar är folk som leker runt bara för att de är uttråkade.

Och att man håller sig till ett eller två team som man själv byggt, gjort EV spreads till m.m. Att bara få random pokemon  mot random människor med random items och spreads tycker jag inte att man lär sig något av. Jag vill läsa av den matchdata man får sedan och se exakt vad mina spreads gör.

Men däremot är det du säger ett väldigt skojigt tidsfördriv :)

[Marowak17]
2/15/14, 10:08 PM
#3

Jag brukar testa det team jag pysslat ihop efter några timmar i minst 25 matcher , och vinner jag inte 75 % så är det bara att skrota det och börja om :p

Draken
2/15/14, 10:51 PM
#4

Jättebra video och lärorik :D Skall nog ta mig en extra titt på hemsidan :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Marowak17]
2/15/14, 11:37 PM
#5

Toppen :) Gå in på sidan via nuggetbridge(finns överst på NB sidan, då kommer du in på rätt server direkt. Sedan när du väljer stridsformat, välj VGC 2014 :)

Draken
2/16/14, 11:58 AM
#6

🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: