Annons:
Etikettkreativa-hörnan
Läst 1486 ggr
tusstuss
2/23/14, 12:43 PM

Overthinking: Pokeballs.

Nu ska vi göra lite overthinking på pokebollar.

Vad händer inuti en pokeboll?

När en pokemon dras in i en pokeboll, så skjuts en stråle av röd "energi" ut, när den rör pokemonen förvandlas pokemonen också till denna röda enerig, och energien dras in i pokebollen. Betyder det här då att pokebollen förvandlar pokemonen till energi och sen händer ingenting mer? Nope. Det finns en sak som sätter emot denna teori, och det är att pokemon verkar vara vid medvetande när de är innuti sin pokeboll. Har ni tänkt på hur många gånger som en tränare först ropar ett kommando, sen släpper ut sin pokemon, och pokemonen genast följer kommandot? Det måste betyda att pokemonen är vi medvetande och kan höra, och kanske till och med se saker som händer i världen utanför.

Då kanske det bara är så att pokebollen krymper pokemonen, och att strålen av energi bara är processen för att krympa och förstora poekmonen?

Det kanske är såhär det ser ut?

En annan teori är att pokemonen transporteras via pokebollen till miljön där pokemonen trivs.

Som den här bilden visar:

Här ståre espeon bland träd i soljus.

Vad tror du händer? :D

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
[Blue_Lugia]
2/23/14, 1:48 PM
#1

Så som du beskriver i ditt inlägg, det är så jag alltid trott att det händer också. Att pokemonen är i sin boll fast mycket mindre.

Aldrig någon teori om att den skulle vara medvetslös inuti pokebollen.

molam
2/23/14, 2:40 PM
#2

Jag tror att som har som en egen liten värld i bollen, deras värld, där dom trivs bäst.

För om man kollas på Ash's Pikachu, han är aldrig i bollen, men jag tror att det är för jag har sin värld utanför bollen, hela pikachus värld är med ash,  det tror jag, och därför kan jag inte sluta tro att en pokemon har sin egna lilla värld i sin pokeboll

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2/23/14, 6:49 PM
#3

I episoden när ash får pikachu så säger dom även att pikachu är mörkrädd och därför inte vill vara i pokebollen, kan det vara beckmörkt i den då?
Jag är mörkrädd och skulle inte vilja ha de så i alla fall. :P
Jag har alltid trott att dom kan höra genom pokebollen, i nya X och Y serien kan bollarna vicka när de hör sin tränare prata med dom medans dom ligger i bollen och som tidigare serier, gör de kommandon när de kastas ut, men också nåt jag funderat på, i tidigare serier har man sett att inte alla pokemon vet alla namn för alla pokemon, så om man ser en exempelvis Fearow som är omringad av många andra pokemon och kastar sin boll och säger "gör den attacken på fearow" hur vet den då att de är just den pokemon dom ska attackera om de inte kan se nåt från början med utgående från att de är bäckmörkt i pokebollen.

Upp till toppen
Annons: