Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 859 ggr
[Blue_Lugia]
2014-02-24 22:38

Mystery dugneon- Gates of infinity

Till er som inte har fullt upp med turneringen.

Jag har tänkt  ta upp spelandet som jag avbröt förra våren men 

mitt team svimmar hela tiden. 

Hur är det här nu med Street pass? Hur funkar det?

Annons:
LajvKrattan
2014-02-25 08:07
#1

Street pass gör att två 3DS-enheter kan utbyta information med varandra om de är i närheten av varandra. Det gör att du t.ex. kan få Miis av främlingar du passerar på gatan. Däremot vet jag inte vad det gör i Gates of Infinity…🤔

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
2014-02-25 12:36
#2

Hmm… aj då! Verkar som att jag får försöka komma frammåt på annat sätt. Har väldigt svårt att klara mig mot Munna och hennes team också…

Mitchika
2014-02-25 13:35
#3

Minns jag spelet rätt (det var ett tag sen jag spelade Gates to Infinity) så kan man rädda varandras team via Streetpass-träffar. Fast det är ganska svårt att lyckas med slumpmässigt. 

Den som räddar måste ha spelet igång, lägga in en Reviver Seed på platsen kopplad till räddningar/streetpassträffar (kommer inte ihåg var den är eller vad den heter), ha sin 3DS i Sleep Mode och sen måste personen och du (om du behöver räddas) gå förbi och möta varandra så att enheterna registrerar varandra som en Streetpassträff. 

När det är gjort så blir ditt team räddat ur knipan. Ganska… rörigt, om jag inte missminner mig.. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Akiraka]
2014-02-25 13:36
#4

Jag vet att man ska kunna rädda varandra men man måste Lägga reviver seeds i brevlådan. Tyvärr är mitt spel Amerikanskt så jag kan varken bli räddad eller rädda någon i Europa

[Blue_Lugia]
2014-02-25 13:55
#5

Men finns det något sätt att boosta upp sig i team fighterna? 

Där finns det ingen chans för street pass räddning (som för mitt fall skulle vara omöjligt ändå…)

När jag möter Munna och dom andra tar dom kål på en hela tiden.

Mitchika
2014-02-25 14:01
#6

#5 Gå igenom gamla dungeons, dom du varit i innan Munna, och levla upp ditt team lite. Det är bästa rådet jag kan ge. Gå runt och slå ner vilda Pokémon tills du blir några nivåer högre. 🙂

Vet du om hur du använder specialattacker i spelet, så att du inte bara går runt och använder A-knappsattacken?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Akiraka]
2014-02-25 14:01
#7

Det är En tuff strid. Jag kommer ihåg att jag var rejält hög level innan jag nådde dit. Sprang runt och targetade allt jag kunde komma åt för extra dungeons på vägen Jag är Level 50 på min kasett som slagit Munna. Men sen hade jag ju desutom skaffat allt extra material.

[Blue_Lugia]
2014-02-25 14:07
#8

#6 Nej jag brukar  trycka på "Left" när jag attackerar. 

Men det kan jag försöka med. Har inte testat om man kommer ut ur grottan

var ju ett tag sen.

[Akiraka]
2014-02-25 14:24
#9

Tror det finns en sådan option När man når en trappa. men minns inte helt men man förlorar nog vad man plockat upp

[Blue_Lugia]
2014-02-25 22:33
#10

Jag tog mig vidare! 😃 Kanske tack vare alla revive seeds som mina pokémon i "Companion mode" lyckades få mot guld.

[Blue_Lugia]
2014-02-27 17:28
#11

Spelet är avklarat!👍

Slutet var så sorgligt och inte vad jag hade trott… 😢😢

Mitchika
2014-02-27 17:29
#12

#11 Spela vidare lite efter slutet… 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2014-02-27 21:32
#13

Jo jag har börjat lite smått. :)

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-03-02 15:46
#14

#12 Det blev lite spoilervarning på ditt inlägg, men jag är glad att det slutade bra. 😃

Upp till toppen
Annons: