Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 976 ggr
leagm
2014-03-05 19:16

Pokéradar

Jag har varit en riktig shiny nörd med vän och vi har letat shinys hela veckan men jag har använt pokéradar mer.

Jag har två gånger kommit till en chain på 60 men inte fått en shiny.

Tidigare den dagen tappade jag 3DSet i golvet när jag körde med just pokéradar. Jag trode att spelet trillade ut men det gjorde det inte. När jag tryckte ut det så klickade det till meninte som det ska. Sen när jag försökte igen så klickade det normalt men jag kände att det var lite mer motstånd än vad jag kommer ihåg.

Efter det har jag som sagt inte hittat någon shiny även fast jag fick 60 chain.

Kan smällen ha något med saken att göra? Vad kan det annars bero på?

Annons:
LajvKrattan
2014-03-05 19:42
#1

Att chaina ökar sannolikheten, men det garanterar inte att man får en shiny. Jag har för mig att sannolikheten är som störst vid 48 men då är den fortfarande bara någon procent. Man kan behöva chaina mycket längre än så om man vill ha en shiny.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

leagm
2014-03-05 20:11
#2

Okej bra. Då blir jag lugn. Har varit orolig hela dagen men visste inte riktigt hur mycket chans man har att få en shiny i chaining.

Tack för upplysningen😃

LajvKrattan
2014-03-05 21:57
#3

#2 Det var så lite så. För övrigt är risken att en stöt ändrar på en så specifik sak i spelet väldigt liten. Nintendos spelkassetter är tåliga och om något skulle gå sönder skulle det ge mycket allvarligare fel än problem med chaining.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

leagm
2014-03-07 13:00
#4

Hehe ja det har du nog rätt i.

Nu har jag fått bekräftat att den inte är sönder😃 Hittade en shiny Noibat som jag letat så länge efter😍

Upp till toppen
Annons: