Annons:
Etikettpokemonspel-till-gameboy-gbc-gba
Läst 2361 ggr
Geru
3/10/14, 6:14 PM

Batteribyte GBA Spel

Tja!

Nu är det så att jag har några pokémon spel. Har både Ruby och Sapphire, även Silver och Crystal. Inget av dom har batteri kvar, vilket är någonting jag skulle vilja fixa.

Vet ni om något ställe man kan göra det på, eller hur man gör själv?

Jag bor i stockholm :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
leagm
3/10/14, 7:06 PM
#1

Jag har typ samma problem. Där är klock-batteriet slut så man kan inte längre göra tids baserade saker som t.ex. breeda pokémonar.

Jag har fått veta att man kan köpa batterierna på Kjell och Company men det är bytet av batterierna som är svårt.

Först och främst måste du veta att om du byter batteri så kan det leda till att sparfilen raderas och du måste spela om spelet. Sen är det också ganska svårt att göra det.

Jag skulle rekommendera att inte göra det själv utan anlita någon som kan. Tyvärr vet jag inte vart man hittar någon som kan just det.

Du kan utan problem öppna spelet med en tre-skruvmejsel. Det man måste göra är att ta bort det vita som sitter runt energi-batteriet och INTE klock-batteriet, vet inte riktigt hur man ser skillnaden, sen måste du byta det och svetsa om det nya.

Men som sagt måste man vara väldigt försiktig.

Jag vet inte om det här var någon hjälp men annars hoppas jag att det går bra🙂

Geru
3/10/14, 7:39 PM
#2

Jag vet inte var jag kan hitta en treskruvmejsel. Annars hade jag nog försökt fixa det själv förut.

Har sett Youtube-filmer på hur man kan göra också, men jag saknar en lödkolv.

Tydligen ska det finnas ett nintendo-center i Sverige någonstans, men jag vet inte var, ska se om jag hittar numret ditt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

leagm
3/10/14, 7:44 PM
#3

Om du gör det får du gärna tipsa mig om det😃

Som sagt är mitt Emerald trasigt.

[Akiraka]
3/10/14, 9:35 PM
#4

Jag Vet att Japanspel bytar batteri i Pokemon spel har dock aldrig testat dem. Men 50 kr är överkomligt.

Geru
3/10/14, 11:47 PM
#5

#4 Tack! Bra att veta :)

Har mailat Nintendo i Sverige, så jag väntar på svar.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

leagm
3/11/14, 10:28 AM
#6

#4 Tack för infon🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: