Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1643 ggr
Linda3046
4/12/14, 8:29 AM

SM i Pokémon

Den 7-8 juni är det dags för SM i Pokémon Trading Card Game. Det kommer hållas i Stockholm på ett ställe som heter Dragons Lair. I vinstpotten är bland annat en resa till Pokémon Worlds som kommer hållas i Washington, DC. 

För er som inte spelar Pokémon TCG så kan jag säga att det kommer hållas en inofficiell turnering i Pokémon XY spelen om man får ihop åtminstone 8 deltagare. Förhoppningen är att det ska komma ännu fler, för om folk visar intresse för 3DS turneringar under året finns det en chans att vi kan få en officiell turnering nästa år. Turneringen kommer hållas i de officiella VGC-reglerna.

Trots att den är inofficiell kommer det säkert vara något form av pris till vinnaren, jag vann en sån turnering 2010 och fick ett Pokémon Mystery dungeon spel, 3st Base set boosters (Tyvärr visste jag inte att jag lätt kunnat sälja dom för 150-170kr styck då, så jag öppnade dom o drog skit! 😭) och lite andra pokémon-prylar. 

Facebook länk: https://www.facebook.com/events/1488019614755415/?ref_newsfeed_story_type=regular

Annons:
Linda3046
5/4/14, 7:45 AM
#1

Puttar upp detta, ännu finns det lång tid på er att planera och breeda era lag om ni vill vara med i VGC turneringen :)

[Blue_Lugia]
5/4/14, 1:30 PM
#2

Jag är för okunnig spelare ännu, och att tävla så där i offentligheten skulle nog bli lite svårt. :/

*~HamsterHamster~*
5/4/14, 3:04 PM
#3

Har en snabb fråga :) finns det sm i för X o Y 3ds?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Linda3046
5/4/14, 8:53 PM
#4

#2 Okej, synd :/

#3 Nej, bara i kortspelet än så länge. Den här 3DS /VGC) turneringen är inofficiell, men om intresset är tillräkligt stort kan det bli nästa år :) VGC verkar bli större och större för varje år, Sydafrika har t ex fått sitt första nationals i år :)

*~HamsterHamster~*
5/4/14, 9:43 PM
#5

#4 då får jag vara med på tysklands nationella igen x) Men tack för svaret😃

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Linda3046
5/5/14, 4:52 PM
#6

#5 Va? Ska du dit? :O Grymt avundsjuk jag blir!😃

Annons:
*~HamsterHamster~*
5/5/14, 5:33 PM
#7

#6 hahaha i tyskland är alla så starka xD bara att anmäla sig, man kan då qualificera sig för world champion chips xD(vilket jag inte kommer göra xD)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Blue_Lugia]
5/5/14, 6:32 PM
#8

Lycka till i så fall! :)

*~HamsterHamster~*
5/5/14, 6:48 PM
#9

#8 ska bara får ihop ett bra team först :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Linda3046
6/9/14, 8:32 PM
#10

Var jättekul på SM i helgen :) I kortspelet vann jag 3 matcher och förlorade 3, men hade jag vunnit den sista matchen så hade jag hamnat i top cut och tävlat om resan till Världsmästerskapen, han som besegrade mig sista rundan var faktiskt den som vann :)

Vann i VGC turneringen, det var totalt 26 deltagare. Förra året blev det inställt för att det var så få intresserade, så det var verkligen mer än vad jag förväntat mig :)

Tänkte att jag laddar upp matcherna till finalen :)

Jag använde: Tyranitar, (Mega)Manectric, Azumarill, Amoonguss, Hydreigon, Aegislash

Min motståndare använde: (Mega)Kangaskhan, Rotom-H,Gardevoir, Amoonguss, Hydreigon, Aegislash

Match 1:

BYRG-WWWW-WWW7-R95V

Den här matchen är rätt tråkig att titta på, för det blev lite stall krig mellan våra Aegislash. Men jag förlorade STORT iaf xD När min Tyranitar gick ner hade jag väldigt svårt att få ner hans Rotom-H.

Match 2:

SFBW-WWWW-WWW7-R96B

Under första matchen kände jag verkligen att hydreigon hade varit enormt bra mot hans Aegislash och Rotom-H så jag valde den i kombination med Amoonguss och hoppades att han inte skulle välja Gardevoir. M-Kangaskhan och Hydreigon var jag inte rädd för eftersom Amoonguss kan skydda Hydreigon mot deras attacker med rage powder.

Match 3:

GTLG-WWWW-WWW7-R96Y

Var tur att jag inte valde Hydreigon denna gång, utan istället Azumarill. Kände att det kunde fungera. Protectade första rundan för att skydda mig från Fake out. Sen fick Amoonguss snällt offra sig för att Azumarill skulle få in en Belly drum. Men det var värt det för med Tyranitar och en maxad Azumarill på fältet var min motståndare i en väldigt pressad situation!

Jag var i princip helt säker på att Azumarill skulle kunna ta ner Mega-Kangaskhan efter att den tagit dubbel skada från Rocky helmet, så kändes säkert att gå för en Dragon dance med Tyranitar då en Moonblast från Gardevoir inte borde ha knockat den utan istället aktiverat Weakness policy. Blev väldigt förvånad att Gardevoir tog ner Azumarill så jag var rätt säker på att den hade Choice spec och därmed låst att använda Psychic, inget drömläge precis när jag bara hade två dark-typer kvar. Visa sig att hans kvarvarande pokémon båda var väldigt svaga mot Hydreigon och Tyranitar så jag vann denna match också :)

Upp till toppen
Annons: