Annons:
Etikettpokemonspel-till-övriga-konsoler
Läst 5166 ggr
Linda3046
2014-04-18 17:58

Pokémon Reborn (Rom hack)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon här som har spelat Pokémon Reborn?

Jag har precis börjat spela (har 2 pokémon🤪) det så kan inte säga så mycket om det egentligen men det verkar vara gjort från grunden, och är alltså inget spel där dom bara lagt dit lite nya pokémon bara utan det är en helt ny region, karaktärer och egengjort musik. Pokémon från alla generationer finns med i spelet. 

Spelet verkar ha en mörkare handling än de riktiga spelen och tränarna man möter i spelet ska vara ganska starka. Det som är bra är att man inte behöver någon speciell emulator utan är bara att ladda ner spelet från hemsidan och börja köra det. Personligen är jag inget fan av att köra pokémonspel på datorn, men jag har hört en del som tycker att spelet är riktigt, riktigt bra så därför tänkte jag prova att spela det.

Osäker om detta bryter mot reglerna, det är ju inget riktigt pokémonspel men förlåt om det gör det, då får ni låsa 😮

Länk: http://www.pokemonreborn.com/index.php?

Just nu kör jag med:

Charmander lv 9

Meowth Lv 7 :)

Annons:
*~HamsterHamster~*
2014-04-18 18:44
#1

var det svårt att välja mellan 15 starters xDDD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Mitchika
2014-04-18 19:07
#2

Det här är inget rom hack, även om det kan verka så. 🙂

Pokémon Reborn är gjort med hjälp av RPG Maker XP samt tillbehöret Pokémon Essentials Starter Kit. Jag är en gammal RPG Maker-användare själv (sen RPG Maker 2000 var någorlunda nytt) och jag har också använt Pokémon Essentials Starter Kit i RPG Maker XP. 

Oerhört avancerat, men oerhört kul. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2014-04-18 21:28
#3

#1 Det är till och med 18 starters, eftersom det är från alla 6 generationer xD Men jag var tråkigt och tog min gamla barndomsfavorit Charizard så det var inte så svårt :P

#2 Okej, har inte så stor koll på sånt :) Gud vad häftigt, måste krävas ett enormt tålamod kan jag tänka mig.

[Blue_Lugia]
2014-04-24 20:45
#4

Tänkte bara kolla vad det var för något, men sidan är blockerad. ???

Linda3046
2014-04-24 22:08
#5

Oj, konstigt. Kollade till och med in sidan tidigare ikväll.. Kan ju vara något tillfälligt problem med hemsidan bara :)

[Blue_Lugia]
2014-04-25 03:44
#6

Ser ut att kvarstå, kommer upp en varnings bild med en krokodil på.

Annons:
Linda3046
2014-04-28 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu är hemsidan uppe igen iaf så var nog bara något tillfälligt problem med servern :) Har hunnit spela hela 16 timmar och mitt team ser ut såhär:

Emolga lv 51 (Acrobatics, Discharge, Nuzzle, encore)

Magneton Lv 53 (Flash cannon, Charge beam, Discharge, Electro ball)

Charizard lv 49 (Flamethrower, Fire fang, Cut, Smoke screen)

Primape lv 46 (Cross shop, Low kick, Assurance, Focus Energy)

Azumarill lv 51 (Hydro pump, Strenght, Super power, Play rought)

Diggersby lv 50 (Dig, Strenght, Rock smash, Bounce)

Är ganska nervös över att det inte ska räcka, haha. Men jag har tyvärr inte så mycket tålamod att gå och leta efter dom starkaste pokémonen. 

Spelet är väldigt mörkt, oj oj. Så jag kan helt klart rekommendera det för dom som alltid önskat att pokémon vore lite mindre.. Ehem barnvänligt :) Sen är det också helt klart svårare, både många "pussel" som är i spelet och själva striderna.

Linda3046
2014-04-28 17:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Lyckades också möta en shiny Noibat, men råkade trycka på fel knapp och därmed döda den 😭 Men aja, inte en chans att jag hade kört med den i spelet.. Provade att gå me den i XY och det var verkligen hemskt, haha :P (så svag..)

Upp till toppen
Annons: