Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1178 ggr
[Blue_Lugia]
5/3/14, 3:14 PM

Det här med potions...

Ja vad tycker ni? Anser vissa att det är fusk att ta till potions, antidots,paralyzheals osv.? Det optimala är ju om man har ett så starkt team och god strategi att man lyckas vinna ändå. För mig som inte spelat spelen alltför länge är det inte alltid så. Åtminstonde inte i gymstriderna… Det har även hänt att en starter legat en bra bit från dom andra till en början innan dom kommit ikapp.Pokemon kan vara tålamodsprövande stundtals, och har jag känt att det tagit för lång tid att träna mina pokemon har jag helt enkelt använt mig av mina "fusk". Jag ser mig själv som att jag fortfarande är i lärlingsfasen, när det gäller stridande. Målet är att en dag ha ett team så starkt att jag inte behöver använda items alltför mycket i strider med dom starkare motståndarna. :)

Annons:
molam
5/3/14, 6:54 PM
#1

Jag använder mig aldrig av Potios Ethers osv förutom i ligan eller om jag har en Friendly Vekling pokemon dvs Pichu Togepi eller liknande!

Helt skiter jag i potions helt och hållet ^^ I vissa fall använder jag dem i ligan, det beror på vilka levlar jag har i ligan.

Men jag köper aldrig potions underspelets gång. dom få gånger jag kan använda potions är om jag hittar några i spelet ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Linda3046
5/3/14, 7:51 PM
#2

Jag använder potions rätt mycket och har aldrig sett det som något fusk. När jag ska klara elite four brukar jag ofta köpa på mig 40 revives och 40 hyper potions, och så spammar jag dom som tusan xD Mina pokémon brukar generellt sätt vara rätt underlevlade (kanske inte i XY då) :P

*~HamsterHamster~*
5/3/14, 8:52 PM
#3

Jag anser det inte heller som fusk :) Men jag tycker att pokemon spelen borde bli mycket svårare att alla trainers spelar på till exempel tanks, sweepers osv. och bygger upp egna team :) Så att spelaren måste tänka hur partyn är uppbygd :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
5/4/14, 11:12 AM
#4

Jag anser inte potions och sånt vara fusk men jag använder det aldrig, vill klara mig själv utan "hjälpmedel" däremot är de ju snällast att använda sådana items på sina pokemon, men jag låter dom hellre dö än att använda items på dom så de blir mer utmanande, däremot använder jag revive ibland.
Om en person i typ ligan eller gym strider använder items så säger jag alltid FUSK!.

*~HamsterHamster~*
5/4/14, 11:37 AM
#5

Haha det är så irriterande när ligan använder potions xD då bara…. Okay så onödigt jag kommer vinna ändå mohahaha

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

*~HamsterHamster~*
5/4/14, 11:37 AM
#6

Haha det är så irriterande när ligan använder potions xD då bara…. Okay så onödigt jag kommer vinna ändå mohahaha

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
Draken
5/4/14, 1:18 PM
#7

Tycker inte alls att det är fusk. Jag använder mig av olika healingar för mina pokemon, framförallt i gymen och om det är långt imellan pokecentren ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: