Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2915 ggr
molam
2014-06-13 16:24

Utmaning, Crystal

Har hittat en sida där man kan spela dom gamla spelen (alla spel till Gameboy Color/Advance) Och tänker köra en liten Nuzlocke på Crystal, kommer uppdatera med En liten historia här och även försöka få in lite Bilder med! Tema tänkte jag ska Vara iFokus xD så ska ta namn på medlemmarna härifrån! så bara Skriv här om jag Får använda era namn xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2014-06-13 16:36
#1

Åh, samma som min Pokémon Blue Nuzlocke! 😃

Spännande, du får gärna använda mitt användarnamn. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2014-06-13 16:41
#2

Välj mig, välj mig!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2014-06-13 17:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Great ett par namn! då  Kan Utmaningen börja! ^^

Det var en gång en Tjej vid Namn Ifo, som var mycket Exalterad för hon skulle äntligen få bege sig ut på en resa och Börja skaffa pokemon! Hela natten hade Ifo Funderat på vilken pokemon hon skulle börja med, Det Slutade med att hon hade för sovit sig, aj aj aj Ifo som skulle vara på Labbet för LÄNGE sedan! Hon klädde på sig i ryslig fart och gick ned på nedervåningen.
På nedre våningen satt Ifos mamma vid bordet och väntade, hon berättade om pokégear och lite andra viktiga saker, Ifo väntade sig inte att det var så mycket som hon skulle hålla reda på inför sin snart nystartade Resa.
Ifos Mamma frågade sedan Ifo om hon visste hur man använde telefonen, Ifo visste detta… Men hennes mamma förklarade trots allt hur man använde telefonen.

Utanför Prof. Elms Labb stod en Skum typ och kollade in genom fönstret När Ifo gick och Pratade med honom så Puttade han bort Ifo så hon flög iväg, Ifo skadade sig inte hon blev ganska chockad.

Efter detta Funderade inte ifo Mer på den skumma typen, och gick istället in i prof. Elms labb och pratade med han. NÄr Ifo hade Pratat med Prof. Elm ett tag frågade han om Ifo ville hjälpa honom med lite "Reasearch" och Träna en av hans Ny fångade pokemon! Självklart ville ifo det och valde en liten Chikorita pojke Som fick namnet Mitchika!

Var detta början på en underbar vänskap? Jadu det återstår att se! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2014-06-13 17:15
#4

#3 YAAAAAAAY, YES, jag blev en Chikorita! 😍😍😃

*Håller tummarna stenhårt för att Mitchika inte dör*

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

leagm
2014-06-13 17:27
#5

Du får gärna andvända mitt namn också😃

molam
2014-06-13 17:49
#6

#4 Chikorita Är ALLTID min nybörjade på denna generationen! 😃 och eftersom du var snabbast fick du första pokemon namnet med ^^

Nu är middan Avklarad så nu blir det väl lite fortsättning!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
ShinyDedenne
2014-06-13 18:16
#7

Du kan också ta mitt namn! 🤪

molam
2014-06-13 18:39
#8

När IFo och mitchika Var Klar inne hos Elm, och precis skulle bege sig ut ur labbet så sprang en av Elms Assistenter ikapp Ifo och Gav henne en Potion och sa åt henne att ta det försiktigt där ute i höggräset och tänka på att pokemonen i det Vilda kan vara väldigt elaka. Ifo lovade att hon skulle vara försiktigt… och Hon hade Ju underbara lilla Mitchika med sig!

Lite senare följde Vännerna vägen och kom ut på route 29 där sprang dom ut i gräset Skrattade och hade kul, sedan blev dom attackerade, En hoot hoot tyckte dom var stökiga och attackerade lilla Mitchika, Han fick lpanik och sprang och gömde sig bakom Ifo, Vad skulle dom nu göra?! Åh juste!! En match sånna hade hon ju sett på teven! Ifo sa åt Mitchika att använda Tackle på Hoot hoot, han gjorde som hon sa! Sedan tänkte Ifo fånga Hoot hoot tills hon kom på… hon har ju inga Poké Bollar å istället fick Mitchika fortsätta Attackera! Det skulle visst inte blir nån ny vän i route 29… Men Det gjorde inget Dom hade ju varandra! dom kunde vänta lite till innan dom skaffade sig nya vänner! ^^ Ytterligare 2 Hoot hoot Attackerade, Men nu visste ju Mitchika vad han skulle göra! Såå Han rusade ut i stridsfältet direkt och förlitade sig på sin starka tackle! Men på tredje Hoot hoot hade Mitchika en nära Döden upplevelse, Fast då åt han ett bär och blev så sur och slog ner den där Hoot hoot i skoskaften! Sedan av nån anledning kände han sig mycket starkare, Vad kunde detta betyda? Men! HAn hade ju gått upp en level!! Mitchika var nu på Level 6!
Vännerna fortsatte sin resa emot nya upplevelser och äventyr! dom hottade ett hus dom gick rakt igenom, på baksidan fanns det ett Gräs och Enb skylt sa att dom var i Route 46! Det fanns gräs här! Mitchika Sprang genast ut i gräset och ville skaffa nya vänner! Men Ifo stoppade honom i sista minuten, Dom hade ju inga bollar ännu! Mitchika gick sakta tillbaka till Ifo och långsamt fortsatte dom vidare, Route 46 Vi kommer tillbaka! HÄr ska vi få en ny vän! Vännerna undrade vad för sorts pokemon man kunde hitta där, och fortsatte åt Det hållet Elm hade sagt åt dom att gå åt.

Cherrygrove City! Det var staden Elm hade sagt åt dom att gå till och nu vad dom här!! Underbart! Mitchika hoppade Av glädje nu skulle han få Vila i pokemon centret! Han rusade rala vägen emot pokemon centret med Ifo tätt efter! Mitchika hade nu fått en undersökning hos Joy och kände sig pigg och kry!
Vännerna gick in på affären i hopp om att köpa Lite Poke bollar så dom kunde skaffa ny vänner! Men dom sålde inga bollar där än, så dom gick tillbaka till pokemon centret för lite välförtjänt vila!

0 frånfall!

Mitchika lvl 6

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-06-13 18:51
#9

Spännande du får använda mitt också om du vill. :D

Gerbilles
2014-06-13 20:37
#10

Och jag vill också ha en pokémon uppkallade efter mig! 👍

molam
2014-06-13 20:55
#11

Alright!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

*~HamsterHamster~*
2014-06-13 21:15
#12

går det för ig också? Hamster XD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
2014-06-13 21:29
#13

Ja det blir Kul om en Ex Hoot hoot får NAmnet Hamster xD Men bara ett Hamster isf tror inte 2 får plats :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
2014-06-13 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Efter en kort Vila så var vännerna på G igen, dom sa hejdå till Joy och Begav sig ut ur pokecentret i Cherrygrove!
VÄnnerna kom ut på Route 30, Det var Det mycket gräs och Ifo hade ännu inga Bollar, ingen ny vän i Route 30 heller ''/
Och där var det kört, efter bara fem steg i gräset Blev Mitchika Attackerad av en Spinarak (huu) Motchika Skulle få testa en MAtch mot en pokemon som inte var En Hoot hoot, han var väldigt orolig men Gjorde en snabb Tackle, Men Bara En Tackle var långt ifrån Tillräckligt! Mitchika behövde använda FYRA Tackle för Att Spinarak Skulle Ge vika! Men till slut gick det, och Mitchika Klarade sig utan några Skator då Spinarak Bara gjorde String shot! =D Sedan var vi tillbaka till Hoot hoot! Mitchika har inga problem med Hoot hoot utan dödade den i 2 slag sedan vandrade dom vidare upp emot Mr. Pokemon Då Elm hade fråga Ifo om hon kunde hjälpa honom med detta!
PÅväg upp till Mr. Pokemon mötte vännerna Massa olika pokemon! Som Poliwag, Zubat, Spinarak mm och inga bollar alls hade Ifo, Detta var Lite Surt! Men Mitchika gör så bra ifrån sig så det går ovanligt bra!

Efter Mitchika hade Slagit ner En Poliwag som var lite bökig Så kände han sig återigen starkare och upptäckte att han gått upp till lvl 8 och i hans nästa match emot en annan Polwag Kunde han Använda Razor Leaf!!

VÄl uppe hos Mr. Pokemon Fick Ifo ett Mystiskt ägg som hon skulle ta ner till Prof. Elm, Ifo undrade vad det var i det och lovade Mr. Pokemon att ta god hand o m ägget no matter what!
I Mr. Pokemons hus var där även en annan professor, Han kallade sig själv Prof. Oak Och avr tydligen Mycket duktig på pokemon Evolutioner och Pre Evos! Av honom fick Ifo även något som kallades En "Pokedex" Oak ville att Ifo skulle Hjälpa honom MEd att komplettera den! Självklar svarade Ifo Ja, det gav henne ju en Chans att se mer av världen!

När Ifo hade Tagit emot Ägget och Skulle ner till Elm Med det, var det första hon gjorde att se till att Mitchika mådde bra, så VÄnnerna gock genast till pokecentret, när Mitchika mådde bättre gav dom sig av tillbaka in i Route 29 påväg tillbaka till labbet.
Men PRecis när vännerna var påvög ut ur Cherrygrove Smrang den Skumma typen på dom och begärde en MAtch för att testa sin nya pokemon, han hade En Cyndaquil, undra om Elm hade get han den?
Även fast Cyndaquil var en eldtyp hade Mitchika inga problem att slå ner han, med tanke på hur stark han hade Blivit på vägen emot Mr. Pokemon! Den Skumma Typen BLev GALET arg för att han förlorade och sprang iväg, men innan har Rusade iväg Sa han att Han hette "Kus" Och så berättade han att han Skulle bli värlldens BÄSTA pokemon tränare, Då skulle han få tävla Emot Ifo, för Ifo hade inte tänkt att ge upp och Det kan väl inte vara två "väldens bästa tränare" Eller?

Äntligen Var Ifo tillbaka i  Newbark town och gicck Genast till labbet för att överräcka Det Mystiska ägget till Prof. Elm. När Ifo kom in i Labbet var Polisen där, En pokemon hade visst blivit stulen, kan det ha varit Kus som hade Stulit Den där Cyndaquil? Ifo fortsatte att prata med polisen för att inte göra något förhastat, Den som hade Stulit  pokemonen fårn Elm var en kille med långt rött hår, Det mpste ju vara Kus, så när polisen frågade om Ifo visste vem han var så Svarade hon, Jaa, jag Vet att han hette Kus, Plisen tackade så mycket, Sedan Rusade han iväg!

När polismannen hade lämnat labbet så överlämnade ifo Det mystiska ägget till Elm. Först blev han så Exalterat att han hoppade bakåt, Men sedan tog han emot ägget och började undersöka det! Sedan blev Elm stolt över Ifo för att Oak hade gett henne En pokedex och Elm var bombsäker på att Ifo hade vad som krävdes för att bli Champion, och sa att hon skulle ge sig på några gym och berättade vart det första låg och sa att Ifo skulle gå dit direk, men först hade Ifo ett litet stopp att göra, det var viktigare enligt henne! För att på vägen ut ur Labbet hade Ifo fått Bollar utav En av Elms Assistenter!

VÄnnerna gick återigen ut på Route 29 och där var det en Kille  som stoppade dom, för han Skulle visa Ifo hur man fångade Pokemon! Nu äntligen Skulle dom få ser en Ny kompis ute på Route 46 Sprang mitchika Rakt ut i gräset och sökte efter en ny vän! Det första dom mötte var en Rattata Dam Level 2 Hon Fick Namnet LajvKratta (LajvKrattaN Var för långt xD) Äntligen hade dom fått en Ny vän!

Nu tänkte vännerna gå tillbaka Till Cherrygrove City och vila för natten!

0 frånfall!

Lajvkratta lvl 2
Mitchika lvl 10

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
2014-06-13 23:19
#15

Hurra! Jag ska besegra alla fiender med mina mäktiga bett och snabba attacker! Ratta-taaaaa!😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

*~HamsterHamster~*
2014-06-13 23:20
#16

Haha hamster skulle passat till den lillen XD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

LajvKrattan
2014-06-13 23:22
#17

#16 Nej, LajvkRATTATAn är mycket bättre.😎

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

*~HamsterHamster~*
2014-06-13 23:26
#18

#17 haha, ja verkligen håller helt med dig XD hoppas bara den inte blir en sådan kratta som du är🤪

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
2014-06-14 05:08
#19

#16 håller med Hamster Skulle passat bättre xD Men tar dom i tur ordning så den Lilla sötnosen Fick Bli en Lajvkratta! 👍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
2014-06-14 14:33
#20

Då är det ju jag som är nästa 😍 Hoppas jag bli typ en Mankey eller något skojigt 😃

Annons:
leagm
2014-06-14 14:41
#21

Nej vad säger jag. Jag menar så klart en Spinarak eller en Hoothoot. Började tänka på gen 1.

Gerbilles
2014-06-14 14:48
#22

Tycker faktiskt att Gerbilles hade passat ännu bättre, det betyder ju trots allt gerbiler på franska.. 😇

molam
2014-06-14 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Nu hade vännerna Vilat en hel natt så nu var det dags för dom att gå vidare!
Ifo bestämde sig för att gå ut i Route 29 igen BARA för att Lajvkratta Skulle ha nån chans alls att komma upp lite i level! Och Hon var självklart MYCKET uppstissad och Tyckte att det var så himla roligt att vara med Ifo och mitchika och sprang Raka vägen ut på Route 29 och Blev attackerad av en ilsken Hoot hoot Som precis hade lyckats somna Hur skulle detta gå, dom var lika starka, MMen En hoot hoot Tackle gjorde ganska ont och har Redan Gett Mitchika en nära Döden upplevelse. Lavjkratta Sprang och attackerade hoot hoot och det tog ganska mycket andå! OCh Lavjkratta som lätt kunde Blii Hoot hoots middag Fick Undvika hennes attacker MYCKET!
Lajvkratta Hade Tagit Ner sin första motståndare Alldeles Ensam!! Hon var så stolt att hon sprang runt i en ring, hon hade även Blivit Starkare!!
Lajvkrattas Självförtroende var Skjutet i toppen och hon tog ner Kommande motståndare Utan problem! Hon blev bara Starkare och starkare!

Lajvkratta var nu väldigt självsäker och otroligt mycket starkare nu när hon var på Level 6, så nu begav sig vännerna ut på Route 30 för att fortsätta sin resa, Där kunde dom inte få nån ny vän med tanke på att om hade vart där förut! och därav fick Lajvkratta slåss lite mer För att bli ännu starkare, Men dom längtade redan efter en ny vän! Fast först blev det ett stopp på Affären och i pokemon centret! Mer bollar behövdes, och Lajvkratta som bara hade två liv behövde få vila lite på pokemon centret!

VÄl ute på Route 30 Blev lajvkratta attackerad av en Spinarak! Åh ner den poisonerade henne!! Skybda skybds skybda tillbaka till pokecentret!!
…. Lajvkratta klarade sig!!!!! Och hon är nu "Fit for fighting" igen!
Vännerna begav sig ut på Route 30 igen, Men var försiktigt när dom mötte Spinarak
I en match emot en Ensam Poliwag Fick Lajvkratta sin första nära döden Upplevelse D= Poliwag Låtsades att den ville leka MEd Lajvkratta, och det bästa hon visste var att leka, men när Lajvkratta inte var på sin vakt använde Poliwag en Bubble och fick på så sätt in en Crit Lajvkratta hade endast ett Liv kvar!! Vilket gjorde Att mitchika fick komma ut och hjälpa henne. Nu måste Med Lajvkratta Liggandes Mycket skadad i Ifos armar Sprang vännerna det Snabbaste dom kunde till pokemon Centret, mitchika som var snabbare än Ifo sprang före och såg Till att Joy var redo med en Bår… Efter en lång oroande väntan i pokemoncentret Kom Joy ut Med en Glad Lajvkratta bakom sig, hon var som ny igen!

Lite längre upp på Route 30 Var det en tränare som utmanade Ifo, Lajvkratta ställte sif direkt i stridsposition, Detta skulle Bli hennes Första Trainer Battle! Youngster Joey som han hette hade OCKSÅ en Rattata! Lajvkratta ville inte Skada en sån som hon och bestämde sig för att hoppa in i bollen, Mitchika fick komma ut istället, Ha tog ner Rattata med en Razor leaf! Nästa match ville verkligen Lajvkratta ta, så hon hoppade att nästa tränare inte hade en sån som hon.
Nästa tränare som utmanade Ifo hette Youngster Mikey, han hade En Pidgey!! Nu skulle Lajvkratta få sin första Trainer Match! Och hon var så Exalterad att hon inte kunde stå still! Mikey hade även en Rattata… Men i detta tillfälle var Lajvkratta alldeles för exalterad för att upptäcka något! Utan körde bara på, hon van Helt utan problem, Sedan Kunde vännernas Resa Forstätta!

Efter en lång tids promenad på Route 30 så hittade vännerna en Grotta det var alldeles svart där inne, men vännerna bestämde sig för att ändå gå in där och se om dom kunde träffa en ny kompis, Kanske skulle den hjälpa dom i nästa gym som Tydligen Skulle vara Flygare.

Det fösta vännerna Mötte i den Mörka grottan var En Geodude Level 3 Ifo bestämde sig för att försöka fånga denna! Hon skulle vara till stor hjälp i Flying Gymet, Ifo Bestämde sig för att Lajvkratta skulle få Hjälpa henne med Geodude, då hon var säger på att mitchikas Gräs attacker var för starka för stackars lilla Geodude.
Med Lajvkrattas hjälp lyckades Ifo fånga Geodude och hon fick Namnet Leagm!

När vännerna Gick ut ur grottan upptäckte som att Dom var inte längre i Route 30! Dom var i Route 31! Detta innebar att dom kan skaffa ytterligare en vän under kort tid!!! Och första pokemon dom mötte i Route 31 var En Poliwag!!! han fick namnet Shidedenne (ShinyDedenne var för långt)

NÄr Vännerna  Väl hade kommit till Violet City var alla ganska trötta, och därför gick dom in i Pokemon centret för att vila lite, LAjvkratta som hade slagit sig igenom Hela Route 30 OCH Route 31 var så trött att hon somnade vägen till pokecentret och därför Fick Ifo Bära henne in dit, Sedan Vilade hon en lång stund! ^^ NÄr dom hade vilat sig ett ag Slulle Leagm och Shidedenna får tränas upp och bli starka!

0 frånfall

Leagm lvl 3
Shidedenne lvl 4
Lajvkratta lvl 9
Mitchika lvl 10

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
2014-06-14 17:10
#24

Hurra, Lajvkrattan överlever allt!🥳

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

ShinyDedenne
2014-06-14 17:36
#25

Yay! Jag är en Poliwag! 😃

Hoppas jag utvecklas till en Politoed

[Blue_Lugia]
2014-06-14 17:40
#26

Mitt namn kanske blir lite konstigt, men du får gärna ta det om du vill ändå, eller korta ner det till Blue eller nåt sånt. :)

*~HamsterHamster~*
2014-06-14 17:44
#27

Blugia :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-06-14 17:48
#28

#28 Haha bra där! :)

*~HamsterHamster~*
2014-06-14 17:56
#29

#28 haha jag tror du taggade dig själv x)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Blue_Lugia]
2014-06-14 18:17
#30

Jag såg det…:)

molam
2014-06-14 18:49
#31

Bluegia #26 xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-06-15 11:32
#32

Jag vill också ha en pokemon uppkallad efter mig, fast Rovfisk kanske inte passa riktigt. Får hoppas det blir en Gyarados eller nån annan "elaking" som kan få det namnet 😈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2014-06-15 17:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Efter en natts Vila Tänkte Ifo att det var dags för Shidedenne och Leagm att Bli starkare, speciellt eftersom Leagm skulle ha en stor roll i första gymet, så vännerna begav sig ut på Route 31 igen och Tränade lite!

Leagm som bara var på level 3 Hade lite problem att själv slåss då hon BARA mötte Bellsprouts dom var starkare än hon själv, så då fick Lajvkratta komma ut i matchen och hjälpa stackars Leagm, Det tog ganska hårt på Lajvkratta att komma ut hela tiden och bli slasgen så efter ett litet tag fick vännerna gå till pokemoncentret och Friska till sig! Men sedan begav de sig direkt ut i slagfältet igen!
Shidedenne hade nu sin första (och förhoppningsvis Sista9 näe döden upplevelse, Han slogs tappert! Medan han mötte En Zubat som hade Leech life, Det var en lång och hård match, Och Zubat fick in en Crit och Fick ner Shidedenne på Endast 2 liv, MEN Shidedenne Reste sig tappert upp och tog i och med sin allra starkaste bubble han någonsin gjort fick även han in en Crit och Zubat Fick ge Vika och flög iväg mot tryggheten längre in i Grottan, vid det här tillfället var Shidedenne så trött att han fick vila i Famnen på Ifo mot vägen till pokemon centret.
NU var det Leagms Tur att få en Nära döden upplevelse, hon Var bombsäker på att hon skulle klara av en Bellsprout 2 levlar lägre, och Ifo Sa att hon inte kunde det med Tanke på Bellsprouts Svinstarka Vine Whip, Men Leagm fortsatte och Tjura och tycke att hon skulle klara det och därför VÄGRADE hon att lämna slagfältet, Ifo Gav leagm en Chans, och Bellsprout smackade på med sin Vine whip och LEagm blev otroligt skadad Med ENDAST 1 liv kvar Gick Ifo ut och Bar in leagm, och Lajvkratta tog över Matchen, Bellsprout Föll och vännerna blev Tvungna att rusa till Pokecentet för att rädda LEagms Liv, Men hon klarade sig! så nu återstod det bara att få upp Leagm 2 levlar till och sedan väntade Sprout tower, med LAjvkratta i ledningen!

Nu var både Shidedenne och Leagm mycket starkare, så med Lajvkratta i ledningen Begav sig alla 5 vännerna av till Sprout tower, undra vad för rolig som skulle hända där!!
I sprout tower väntade många tränare, med Tanke på namnet trodde Ifo att många skulle ha bellsprouts och första tränade som utmanade vännerna hade faktiskt 3 stycken Bellsprout.

Högst uppe i Sprout tower Mötte vännerna en Gastly!! dom som var bombsäker på att man inte kunde möta någon alls här i sprout Tower! Så Ifo Kallade in Leagm som bara hadde Tackle och Skickade ut Shidedenne Som kunde Hypnosis och Bubble, Ifo sa åt Shidedenne att försöka söva Gastly så dom kunde fånga den och få en ny vän Efter en tredje Hypnosis Somnade Gastly och Ifo kastade en boll på honom, Bollen Rullade tre gånger sen var gastly fångad!!! HAn fick namnet Aida.

Nu var vännerna klar i sprout tower och högst uppe fick dom Flash, en attack som kunde ljusa upp dom allra mörkaste ställen! Den attacken fick Mitchika lära sig! Nu hade vännerna Blivit fem stycken och Aida som bara var på level 5 skulle få sig en vila innan det blev dags att träna upp honom!

Så senare skulle Aida få tränas upp lite och när han var på minns level 9 då skulle vännerna bege sig till Violet gymet, vi hoppas på 0 dödsfall där.

Frånfall 0

Aida lvl 5
Leagm lvl 10
Shidedenne lvl 9
Mitchika lvl 11
Lajvkratta lvl 12

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-06-15 17:31
#34

Yay jag blev gastly. :D

Annons:
LajvKrattan
2014-06-15 21:09
#35

Woohoo, jag har högst level!🥳

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2014-06-16 22:52
#36

Vännerna kom på att det var Dags för Aida att Bli starkare! Så nu begav de sig ut på Route 31 igen för Aidas skull, troligtvis skulle han behöva lite hjälp tills han lärde sig en ny attack, men det var bara att vänta och se! Det visade sig att Aida inte behövde någon hjälp då alla han mötte ENDAST tog ett liv av han så han hade tid att Slicka ihjäl dom! Aida Blev snabbt starkare och snart var han på level 9 så alla andra! då var det dags att besöka Gymet!

Dags för Gymet, I ledningen var Leagm! Sedan Aida förhoppningvis Skulle Leagm Fixa Gymet för vännerna så vi skulle slippa dödsfall!
På första gym tränaren HAde Leagm det tufft, Men hon Klarade Den ettriga lilla Spearowen gick upp till level 11 och lärde sig Rock throw! nu skulle resterande del av Gymet bli lätt som en Plätt!!! Hoppades vännerna… OCH LEAGM VANN ÖVER FALKNER!! wohoo!

När Ifo Gick ut ur gymmet med sina vänner ringde Prof. Elm och sa att hans Assistenter väntade i Gymet skulle Ge Ifo det mysriska ägget och ville att hon skulle ta med sig det för att kläcka Det, Ifo hämtade ägget men det åkte Tyvärr direkt in i boxen då Ifo först Fick ägget I New Bark town där hon även hade fått sin första vän, Mitchika, så ägget Kunde Ifo Tyvärr inte ta med.

NÄr vännerna hade lämnat in ägget i boxen så begav dom sig ner emot Route 32 och där mötte vännerna Bara olika Gastly och rattata, och Eftersom Lajvkratta och Aida redan fanns i gruppen så räknades dessa som Dubletter och gills därför inte som "fösta mötta pokemon" Vännerna fortsatte att Springa och leta efter en ny vän så mötte dom en Hoot hoot! Han fick namnet Gerbilles, Gerbilles var väldigt Trott och somnade Direkt av Shidedennes Hypnosis sedan stannade han snällt i bollen! Det var nästan som om att Gerbilles ville vara en del Av teamet! ^^

Teamet var nu fint uppdelat med

Gerbilles - Flygare
Shidedenne - Vatten
Mitchika - Gräs
Aida - Spöke
Lajvkratta - Normal
Leagm - Sten

Nu var frågan, vem Skulle Trilla av pinn först? Det har gåt bra tills nu men vad väntar Framtiden?

Det får ni reda på I nästa Episod, Missa oss inte då!!

0 frånfall

Gerbilles lvl 7
Shidedenne lvl 9
Mitchika lvl 11
Aida lvl 12
Lajvkratta lvl 12
Leagm lvl 13

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2014-06-16 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Oooopsss!!! Glömde bilden xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
2014-06-16 23:51
#38

Onej jag var borta för lnge från iFokus jag missade min pokemon 😭

men jaja GEODUDE! 🤓

molam
2014-06-16 23:59
#39

#38 Leagm ordnade Fly gymet helt själv! hade det inte vart för henne hade det nog blive en hel del frånfall! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
2014-06-17 00:02
#40

YAAAAAAAAAAAY!!!😃

ehm… jag menar GEODUDE!!!🤓

nej jag vet. LEAGM!🤓

Gerbilles
2014-06-18 18:14
#41

Yayy, jag är en liten enbent uggla! 😍😃

Annons:
molam
2014-10-24 14:45
#42

Efter ett långt uppehåll började vännernas resa äntligen igen, Ifo och hennes vänner fortsatte från pokémon centret i Violet city nu när dom äntligen hade ett fullt party, inte ett ända frånfall såhär långt.

Ifo Promenerade ur pokémon centret med alla pokémon i hälarna och ner på Route 32 Gerbilles hade liiiiiite bråttomt och sprang rakt in i en tränare som muckade gräl, Men Gerbilles gav sig inte, Han gav sig rakt in i Matchen med Tränarens Rattata, en Stenhård Tackle Tog Nästan halva livet, detta Gjorde som Gerbilles blev riktigt stolt över sig själv och fortsatte att tackla Rattata.
Efter Tre Hårda tackle gav Rattata upp, och tränare kallade tillbaka sin rattata och skickade istället ut en Zubat på Level 8, oj oj oj Gerbilles började bli lite rädd, för han var ju bara på level sju, men efter några peppande ord från Ifo och alla de andra vännerna så började Gerbilles att slåss med denna starka Zubat.
Zubat gjorde ALLT för att vinna emot Gerbilles, Zubat tog liv utav Gerbilles och gav till sig själv två gånger sedan, gjorde Zubat Supersonic så Gerbilles blev confused, och zubat hade FORTFARANDE halva livet kvar, hur skulle detta gå undrade Gerbilles, men trots sin osäkerhet fortsatte han att tackla Denna Zubat- Gerbilles kom SNABBT ut ur sin Confusion och han kunde fortsätta slåss utan att känna osäker, Så Gerbilles gjorde Tacke två gånger till medan Zubat gjorde supersonic för att Confusa Gerbilles igen, På tredje gången Funkade zubats supersonic och Gerbilles kände sig åter igen osäker, men han gav INTE upp istället fortsatte han att slåss vilket Resulterade i vinst!
Gerbilles kände sig nu väldigt hjälte modig och Sprang GENAST in i en ny match! Vilket INTE gick lika bra, den där Nidoran på level nio var FÖR stark för Gerbilles och med 2 liv kvar hoppade han in i bollen och jagade ut Shidedenne ist Och Shidedenne var Lite Sneaky i sin attack för han Sövde först Nidoran och sedan Kastade han bubblor på henne, detta Resulterade i vinst! och Det gav Gerbilles Tillräckligt mycket exp för att bli lite starkare.

VÄnnerna var oroliga för Gerbilles och Sprang så snabbt dom kunde till Pokécentred i Violet för att se till att Han skulle bli starkare…. Efter ett par timmar kom Nurse Joy ut ur trauma rummet och kunde glatt berätta att Gerbilles mår bättre, and han bara behöver Vila nu, vännerna kunde Andas ut.

När Gerbilles hade fått vila lite begav sig vännerna ut på Route 32 igen och Gerbilles tog det lite lugnare för att inte Sprin ga på nån tränare igen, han bestämde sig för att Ifo skulle få välja vilka tränare hon tyckte var vettiga. Vännerna mötte en liten Zubat på Route 32 (en vild sådan) som Gerbilles skulle få slåss med så att han skulle sluta vara rädd, de tog det lugnt och Gerbilles fick själv välja om han vågade eller inte, efter ett tag bestämde sig Gerbilles för att han kan inte går att vara rädd för andra pokémon och begav sig in i matchen. Men Gerbilles var inte så fokuserad som han borde vara så hans första attack missade, men som tur var s gjorde Zubats Supersonic det med I andra slaget var det bättre då träffade Gerbilles sitt mål men på samma gång blev han vonfused så åter igen blev han ofokuserad och Tacklade ett träd istället för Zubat så han blev lite skadad, sedan Tacklade Gerbilles Zubat åter igen och Zubat gav sig. Strac där efter fick Gerbilles möta en annan Hoothoot och även det gick mycket bra. Och ännu en hoothoot till, detta resulterade i att Gerbilles gick upp till level 9 och fick tillbaka sin självsäkerhet!

Nu var det Shidedenne som glädjefyllt sprang omkring före alla andra och sprang på både tränare och vildingar. Första tränare Shidedenne Sprang på hade en Nidoran hane, Shidedenna tyckte att detta var så himla likt tränaren som han fick hjälpa Gerbilles med :o Ojjj vad kul tänkte Shidedenne och det första han gjorde var att söva Nidoran Hans Hypnosis misslyckades, men han gav inte upp! Shidedenne testade åter igen att söva Nidoran, det lyckades!!! Shidedenne hoppade runt i en glädjedans innan han började kasta bubblor på Nidoran Nu äntligen kunde Shidedenne andas ut!! han hade kasta bubblor på nidoran 6 gånger och han gav inte upp! på sjunde gången vaknade äntlgen nidoran och gav upp, shi dedenne var lite osäker där en sväng för nidorans Tackle gjorde riktigt ont.

Ifo och vännerna fortsatte ner på Route 32 och undrade hur nästa stad skulle se ut, Shidedenne sprang först och sprang på vilda pokémon om och om igen, fast Shidedenne kastade bara bubblor på dem och hade jäääättttteeeeeekuuull!!
Efter att Shidedenne hade fått en Rattata att ge upp stannade han till och kollade åt norr, sedan sprang han dit i rasande fart, Ifo och vännerna sprang efter så snabbt dom kunde. Shidedenne hade hittat ett föremål så han stod och hoppade glädjefyllt runt föremålet, Ifo Gick dit och plockade upp föremålet för att se vad det var för nått, till hennes förvåning var det en oanvänd Great ball!

Efter detta sprang Shidedenne på en tränare som valde en pokémon som var jättelik Shidedenne o: MEN det var ändå nått som var fel… Den hade antenner+ Det kanske var en Shidedenne Alien! O-O Shidedenne tog inga risker utan sövde denna skumma sak direkt, efter en långt match med många bubblor som kastade gav denna typen äntligen upp och Mitchika berättade för Shidedenne att det var en pokémon som kallades Wooper och var en vattentyp precis som Shidedenne… en vattentyp precis som jag tänkte Shidedenne Och höll sig efter det lite i backgrunden och tänkte lite.

Nu var Gerbilles i fronten igen och sprang omkring och lekte, men Ifo sa till vännerna att vi ska stanna i ett pokémoncenter under natten och det gjorde dom.

0 frånfall

Gerbilles lvl 9
Shidedenne lvl 11
Mitchika lvl 11
Aida lvl 12
Lajvkratta lvl 12
Leagm lvl 13

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LottaV
2014-10-24 19:50
#43

Vad härlig berättelse du får gärna ta mig också.

Ett gott skratt förlänger livet

molam
2014-10-25 14:19
#44

#43 Will do, eller det beror ju på om nån trillar av pinn x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2014-10-25 15:36
#45

Efter en natts Vila på ett pokémon center fortsatte vännerna sin resa med Gerbilles i Fronten!
Det gick ut ut pokécentret Och Gerbilles Sprang som vanligt rakt in i en tränare, det var en tränare som verkade väldigt förvånad över att Vi hade Tagit Violet City, sedan bad han om en match, Gerbilles var helt utvilad och ställde sig direkt på plats och väntade på att den andra tränaren skulle Ta fram sin första pokémon. Han var en Bird keeper med tre pokémon, hans första var en Pidgey som Gerbilles gjorde två Tavckle på, sedan gav Pidgey upp. TRänarens andra pokémon var också en Pdgey, och Gerbilles fick ner den på 2 Tackle igen. NU var det tränarens tredje pokémon, Det var en Spearow och Gerbilles vet att Spearow är mer ilsken än pidgey, så han hade huvudet på spänn och rörde på sig hela tiden, detta resulterade i att han kom undan Spearows första attack. Resten av MAtchen mellan Gerbilles och Spearow var riktigt tuff! Spearow var ingen vekling, MEN Gerbilles Klarade sig PRECIS genom att Undvika Spearows sista Peck, Detta resulterade i att Gerbilles blev ännu lite starkare och gick upp till level 10 Vännerna gick upp til pokémon centret så att Gerbilles kunde få tillbaka sin fulla kraft innan dom gick in i grotta, För det skulle han behöva.

Grottan visade sig vara Union Cave, och det var en ljus grotta så Mitchika skulle inte behöva använda sin flash ^~^ Och GErbilles hade tur!! DEt första dom mötte i grottan var ingen stentyo, det var en Rattata, detta Skulle funka! ^~^ Och nästa Var också en Rattata, och detta fortsatte skulle inte Gerbilles ha några pöroblem alls eftersom han bara skulle vara i fronten en till level….. Fast Gerbilles hade inte lika mycket tur med tränaren han mötte, Tränaren hade en Onix som var EN level högre och Gerbilles hade bara tackle! Han fick åter igen ta själp av Shidedenne som kunde kasta bubblor. Med Shidedennes hjälp så överlevde Gerbilles, och Han bestämde sig för att inte Springa på en till tränare utan att leta Vilda pokémon som kunde hjälpa han med den sista leveln, så han kunde gömma sig lite bakom alla de andra vännerna. Efter ett Par Rattata och en Zubat Gick Gerbilles äntligen upp till level 11, och han kunde Flytta ner och låta Shidedenne ta fronten!

Shidedenne tog fronten med nöje och utmanade DIREKT en tränare till en match, han hade baraa sten pokémon så Shidedenne som var snabbare än Stenarna fick stenarna att ge sig av endast en attack… dom gillade visst inte vatten o3o
Fast…. Shidedenne fick inte vara länge i fronten, Mitchika var less på att aldrig få hjälpa ifo att slåss så han bestämde sig för att byta plats med Shidedenne som nu var på lvl 13. ÄNTLIGEN kunde Mitchika få vara med och slåss lite! ^~^

Den första tränaren Mitchika fick möta var en Flamebreather, Mitchika blev lite rädd, hur skulle detta gå han som inte alls gillade eld pokémon, MEN det visade sig att den här Flamebreathern bara hade en koffing! Visst Mitchika var svag emot poison med, men det var inte lika illa som Fire SÅ Mitchika gav sig direkt in i matchen och fläskade på med ett par Razor Leaf, Koffing gillade inte Mitchikas Razor leaf, så han gav upp och Mitchika hade vunnit matchen! FAST det visade sig att firebreathern hade ännu en Koffing, skulle det gå lika smidigt nu :o Nej! Det gjorde det inte, Mitchika Fläskade på med ytterligare två Razor leaf, MEN Koffing överlevde! så Mitchika bestämde sig för att ta för sig nu och göra sin allra starkaste Razor leaf, gärna INNAN Koffing poisonerade honom Det funkade! Mitchika fick in en Crit på koffing, och koffing gav upp! nu hade Michika verkligen vunnit matchen!

Efter ett tag var det Gerbilles tur IGEN att slåss, Gerbilles är en Liten Fighting machine verkar de som :p
I vilket fall som helst mötte nu Gerbilles En pokemaniac som hade en Slowpoke, Men vet ni vad!! Denna matchen skulle gå snabbar för Gerbilles har lärt sig Peck!
MAtchen gick bra, men Gerbilles har inte mycket liv kvar så han fick hoppa ner ett snäpp så nästa vän fick slåss resten av Union Cave, Gerbilles liv hänger på en skör tråd och Aida är Burned! VÄnerna tog som sista tränarna Rusade ut ur grottan och kom ut i route 33. Där ifrån sprang vännerna ifrån alla vilda pokémon samt tränarna för att koma til Azalea town pokémon center så Aida och Gerbilles kan få bli friska! Väl i pokemon centret tänkte vännerna vila lite.

0 Frånfall!

Gerbilles lvl 11
Aida lvl 12
Lajvkratta lvl 12
Shidedenne lvl 13
Leagm lvl 13
Mitchika lvl 13

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2014-10-26 16:11
#46

Efter en natts vila på pokécentret i Azalea town Var det dags för att möta Rivalen Kus… Men Ifo visste hur svåra han pokémon Brukade kunna vara och valde därför att Låta vännerna träna lite med på vilda pokémon innan De skulle möta Kus, Frånfall ville vi inte ha, så Ifo och vännerna begav sig ut från Azalea och in på Route 33 och mötte pokémon i gräset där Samt tränaren som stod där! ^^

Tränaren hade en Geodude och en MAchop, Gerbilles som var först fuck byta plats med Shidedenne på Geodude sedan när Hikern plockade fram MAchop så tog Gerbilles det i 2 slag!

Efter ett bra tag i gräset var alla vännerna på MINST level 13 och Ifo kände att det var dags att ge sig av för at tmöta rivalen Kus, ifo gick till till skogen, men det var nått som inte stämde, Kus var inte där? Sen kom Ifo på Juste!! Slowpoke well måste tas först! Så istället gick Ifo till bollmakaren Kurt som berättade lite om Team rocket, sedan Sprang han iväg till Slowpoke Well för att rädda alla Slowpokes, Ifo följde kort efter för att hjälpa honom, så Men Aida i ledningen begav de sig till Slowpoke well istället! När Ifo kom ner i Slowpoke well såg hon att Kurt inte hade börjat att slåss med Team rocket, det visade sig att han hade ramlat ner för stegen och gjort illa ryggen, och lade därför allt ansvar på Ifo och vännernas axlar.

Första Rocket grunt som Ifo och Aida mötte hade SJÄLVKLART en Rattata xD och Aida som bara hade Lick hypnosis spite och MEan look kunde därför inte vara till mycket hjälp här, så Han Sövde Rattata för att sedan låta en annan pokémon slåss emot Rattata. Rocket Grunt nummer två hade iaf En Zubat vilket betydde att Aida unde slåss mot denne och Denna Grunt hade även Ekans som Aida också kunde slåss med, dock så Blev Aida-Ekans Matchen ganska långdragen då Aida tog 2-3 liv på Ekans och ekans tog ett liv på Aida xD MEN Aida Var Vinnaren av matchen!

NÄsta grunt hade dock en Rattata så det blev samma visa som förut, Aida Hypnosis och söva Nån annan komma fram och slåss :p Efter Rattata så hade denna grunt en Zubat så nu kunde Aida få slåss igen! Och grunts tredje pokémon var en Zubat och Aida var åter igen vinnaren över matchen!

Efter MAtchen var Slut kunde Ifo ÄNLIGEN få kolla till hur det var med De två Slowpokes som stod där, På den Fösta Slowpoke hade Team Rocket redan huggit av svansen, denna Slowpoke hade även ett brev i handen det stod att nån skulle ta hand om huset med Morfar/Farfar, Hälsningar pappa.
Även Slowpoke Nummer två hade blivit av med svansen, detta gjorde Ifo så ilsken att hon genast utmanade den sista rocketen, Han hade en koffing på Level fjorton och både Aida och Ifo kände hur bloder rusade, dom bar så ilskna vid detta tillfället så Aida fläskade gneast på med ett par stenhårda lick Vilket fick koffing att Bli Paralyzed, Aida lick tog inte Mycket NEJ men, det  hindrade inte honom, koffings smog tog ändåså mycket mindre och hans Tackle Funkade inte Och efter Ca 13 Lick så hade Aida Vunnit matchen!

När Ifo och vännerna kom ut ur Slowpoke Well så tackade Kurt dom av hela sitt hjärta och Gav ifo Lure ball.
Efter detta bestämde sig Ifo att dom skulle gå till pokecentret hela Aida och låda hela gänget vila! ^^

0 Frånfall!!

Aida lvl 15
Lajvkratta lvl 13
Shidedenne lvl 13
Leagm lvl 13
Mitchika lvl 13
Gerbilles lvl 13

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-03-06 15:53
#47

Vännerna har haft en LÅÅÅÅÅNG vila i Azalea Town! men nu ärdom på språng igen!
Men Aida Springande (Svävande) före alla andra begav dom sig ut ur pokémon centret Alla vännerna skuttade glädjefyllt! Påväg ut mot skogen Sprang Kus ikapp Ifo och alla vänner, och sa att han ville mötas, Ifo frågade Aida om han var reda för detta Aida tyckte att ingen kan få ner Honom, för han var minsann stark! Kus frågade Ifo om det var sant att team Rocket hade kommit tillbaka och Ifo svarade ja, men jag jagade ut dom igen, HAH tyckte Kus, Sluta ljuga och visa mig hur stark du verkligen är, Han hade också en Gastly, och Ifo frågade Aida åter igen om han trodde att han skulle klara detta, Aida svarade Ja, Jag  är starkare än honom, snälla lita på mig. Ifo bestämde sig för att lita på Aida och lät honom göra sitt bästa! Aida gjorde först en Hypnosis Och sövde Kus's Gastly do aida var snabbare, sedan gjorde han en Lick och tog nästan halva livet, Aida smällde på med ännu en Lick Medan Rivalens Gastly fortfarande sov Och tog nästan hela resterande livet! MEN sedan vaknade Kus's Gastly och gjorde en Hypnosis på Aida, Aida kände Plötsligt sömnig och tänkte NEJ är detta slutet för mig? Det får inte sluta såhär jag lovade Ifo att jag var starkare!! Så med sina sista Krafter såg han till att han INTE skulle somna Sedan SLickade han på Gastly oigen så denne dog Aida hade hållit sitt löfte till Ifo! Sedan var det en liten Zubat Kvar Denna gick snabbt att få ner sövde Zubat SEdan Slickade Aida på den ett par gånger och sedan hade Kus bara en pokémon Kvar och så skulle Aida få Vila!
Det vr en Quilava som rivalen hade kvar så Shidedenne, fick komma fram och Hjälpa IFo att slå ner den Doxk så var Quilava 3 levlar högre än Shidedenne så han var tvungen att vara försiktig Shidedenne var nära döden i denna amtchen! Såå Direkt efter matchen fick Vännerna springa Till pokécentret Shidedenna som inte hade långt kvar att leva låg avsvimmad i Ifos famn, nån gång nu och då Gnydde han till av smärta  Så alla vännerna Sprang för Ifo och Såg till att inga skulle vara i vägen allt för att en vän inte skulle gå förlorad

- SYSTER JOY!! Shidedenne är mycket svag!! snälla hjälp honom!! Snälla jag ber dig!

Sedan lämnade Ifo Shidedenne med Syster Joy, I flera timmar satt vännerna i pokécentret och väntade, Sen efter ett tag kom Syster Joy ut ur  Akut rummet med En Glad Shidedenne Skuttande bakom sig
- Shidedenne!!! vännerna Sprang glatt fram till Shidedenne  Och alla Kramade honom från alla olika håll! ^^

NU var det dags att bege sig in i Azalea Gymet, Lajvkrattan Sprang först denna gången Rakt emot ytterdörren hon tänkte hinna smita ut medan Någon gick in i Pokémon Centret Men hon var lite för seg och dörren smällde igen precis när hon skulle ut jahapp!

- Syster Joy! Kan du hjälpa henne?

På Bordet ställde Ifo en mycket skamsen Rattata Med en Bula mitt i pannan.

- Vi tänkte gå in i Gymet, men Då kan inte Lajvkrattan vara skadad.

Syster Joy bara skrattade och sade Sedan

- Visst jag kan hjälp henne

Sedan Satte syster Joy ett plåster mitt i hennes panna.

0 Frånfall!!

Lajvkrattan Lvl 13
Shidedenne Lvl 14
Leagm Lvl 13
Mitchika Lvl 13
Gerbilles Lvl 13
Aida Lvl 16

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-03-06 15:59
#48

Bilden funkade inte måste kolla med mitchika hur hon gör för att få ned Gimp bilder hit x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2015-03-06 17:43
#49

#48 När jag har GIMP igång och min färdiga bild öppen i programmet så klickar jag på "Arkiv" och väljer alternativet "Export/Export as" och sparar bilden i PNG-format. Därefter går det utmärkt att ladda upp den till iFokus. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-03-06 20:29
#50

Testar får se om de funkar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-03-06 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Print Screen och Paint ftw x3 Ritat i Gimp dock

Stackars lilla Lajvkrattan som Sprang in i dörren

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-03-07 06:03
#52

#51 Awwww, så söt man kan vara! 😍😃

Helt bedårande med plåsterlappen i pannan, så gulligt! Stackars liten! Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-03-07 10:37
#53

#52 Färgerna ville dock inte som jag ville, så mitchika, är det ok om jag skickar dig ett PM och frågar hur man får till det på bästa sätt? xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[lolipop23]
2015-03-07 14:41
#54

vilken bra historia Du fär gärna använda mitt namn också jag skulle bli så Glad :9

molam
2015-03-07 15:02
#55

#54 Yuush!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
2015-03-07 15:02
#56

#54 Yuush!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-03-07 15:37
#57

#53 Absolut, skicka på  bara! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-03-07 16:14
#58

Efter att Lajvkratta Fått vilar ett natt var hon fit for fight!! HOn ville genast ut ur pokécentret för att Vinna gymet,  FAST hon var försiktigare denna gången och tog del lugnt, *Hon ville inte att vännerna skulle skratta åt henne igen, så efter att Ifo hade sträckt sig och vännerna lika så började LAjvkratta BLi lite rastlös och tycket att dom skulle skynda på

- Ja ja, vi kommer, Sa Ifo

LAjvkratt var noga med att vänta tills Ifo hade öppnat dörren innan hon sprang ut, När väl hon var ute spurtade Hon iväg till gymet och inväntade vännerna, ÄNTLIGEN skulle hon få slåss i ett gym igen, Men varför Var Ifo så seg?! Äntligen sent om cider  Kom hon, Lajvkratta väntade troget utanför Azaleas Gym och när Ifo öppnade dörren sprang hon raka vägen in i gymet och satte igång en match med första bästa tränare!
DEt var två tvillingar med en Spinarak först ut, "Giftgadden måste man akta sig för här, annars inte en så svår motståndare" tänkte Lajvkratta. Lajvkratta var mycket snabbare än Spinarak och sprang med all sin fart och behövde endast bita Spinarak EN gång, "Oj Jag visste inte att mina käkar var så starka O-O" tänkte Lajvkratta Okej!! näst ut var det en Ledyba "Hmm inga farliga gaddar där, endast ett hårt skal, det borde inte vara några problem" Lajvkratta Sprang med all sin fart emot Ledyba och tänkte inte stanna en sekund då hon behövde vara beredd på att undvika möjliga attacker, sedan Efter att ha Sprungit runt lesyba ett X antal var så vek LAjvkratta in från ingenstans med den hårdaste Hyper Fang Hon någonsin gett någon förr, och det räckte, Ledyba kunde inte längre slåss! Lajvkratta hade vunnit sin första match i Azalea gymet utan minsta skada

- Vi förlorade Amy!! Det har vi inte gjort på flera månader! QmQ

Amy tittade Tröstande på sin syster och sa sedan

- May, det är ingen fara vi vinner nästa match! Vi är trots allt de bästa partners någonsin!!

Sedan kramades Amy och May och Ifo med vänner kunde ta sig vidare till sin nästa motståndare, Det märktes att lajvkratta var redo för detta, hon var helt uppe i varv och kunde inte sitta still en endaste sekund. Hon sprang till nästa motståndare i Gymet utan att ens vänta på Ifo eller hennes vänner

Lajvkratta hade Sprungit fram till en liten Pojke vid namn Al som sa att en liten Rattata Aldrig skulle kunna vinna över hans superstarka Caterpie. Lajvkratta skrattade rått åt Caterpie Och sa att Nej du är minsann ingen match för mig, Lajvkratta fick svar på tal och Al's Caterpie undvek hennes attack TVÅ gånger och fick in två tackle innan Lajvkratta fick in sin första attack. Fast detta gjorde Lajvkratta riktig irriterad, hon kunde inte förlora emot en liten mask!! Ochy sprang runt runt runt Caterpie ett Flertal gånger, snart var Caterpie så yrslig att han missade alla Sina resterande attacker han testade skjuta iväg ett kladdigt skott med String shot för att sega ner lajvkratta, men det gick inte hin med på och hoppade undan alla Caterpies försök till att träffa henne, Sedan när Caterpie minst anade det gjorde Lajvkratta ett utfall och bel Caterpie och fick in en Crit, Caterpie svimmade av smärtan.

- Åh nej!!! Ropade Al, Men jag är inte klar än!! KÖR WEEDLE!!

Lajvkratta tittade på den andra lilla masken som hon ´nu skulle slåss emot och kom ihåg att hon hade underskattat Caterpie som var först, men tänkte inte göra om det misstaget, "En Giftig Tagg i pannan, den kan göra stor skada" Tänkte Lajvkratta, hon bestämde sig för att testa Weedles färdigheter och gjorde samma Manöver som på alla andra Men istället för att gå Direkt till Hyper Fang då Vek hon in till och från i en Tackle! Men Weedle var en jävel på att Undvika hennes Tackles och föra Counter attacker så som Poison Sting Lajvkratta visste att om hon blev träffad av Poison Sting skulle det vara kört för henne, hon skulle bli sjuk av gifter och Ifo skulle Troligtvis inte hinna till Pokécentret denna gången. Lajvkrattan bestämde sig för att det var färdiglekt nu och stannade helt stilla. Al Skrattade åt Ifo och tyckte:

- HA HA! är din RÅTTA trött nu eller? Din råtta har slösat alla Krafter i att springa runt och missat alla sina attacker, medan Weedle fortfarande har alla sina krafter kvar. Vad ska du göra?

Ifo Tittade på Lajvkratta Som bara Nickade tillbaka

- Se och lär, Sa Ifo, LAJVKRATTA KÖR!!

Lajvkratta sprang Rakt emot Weedle som bara sänkte huvudet och Sprang framåt även han. "Hoppas detta funkar" tänkte Lajvkratta Och när Weedles Gift Tagg var ½millimeter ifrån Lajvkrattas Nos så tog och ett skutt och i luften vände hon sig och Attackerade Weedle Bakifrån med en Hyper Fang Men hon var Noga med att Passa sig från Taggen på svansen, Weedle Tjöt av smärta och vände sig om, Nu stog Lajvkratta och Weedle Andfådda Nos emot nos Lajvkrattas Ben skakade, men hon tänkte INTE falla, hela Weedles Kropp skakade och sedan kollapsade han
Lavjkratta hade även vunnit denna tunga match Lajvkratta återvände sakta till Ifo som bar upp henne och lät henne vila i hennes famn.

Efter ungefär en timma vaknade Lajvkratta och Ifo hade precis Pratat klart med Al, Men nu hade Lajvkratta fått vilat så nu var hon fit for fight igen och insisterade på att få Slåss i nästa match med, Sure, det kunde hon väl få, men hon var tvungen att Lova Ifo att ta det lugnt, Lajvkratta lovade det och skuttade glatt fram till nästa tränare.
Det var också en liten Pojke, han hade en Weedle först ut, men denna var mycket mer oerfaren än den förra och Svimmade direkt
Denna tränare hade också Weedles andra steg, det var en guldig kokong En hård Sådan, Hmm hur skulle detta gå, den hade dock inga vettiga attacker av nån anledning gjorde han inget annat än att bli hårdare hela tiden… Lajvkratta testade först en Hyper Fang Hmm, det gjorde inte mycket skada… MEN VÄNTA!! Lajvkratta ber på samma ställe flertalet gånger tills dess att Kakuna sprack, då tog hon sing Chand hon gjorde sin snabbaste och hårdaste Tackling och Gjorde en Quick attack På EXAKT samma ställe där sprickan var,  Det funkade! Kakuna kunde inte längre slåss.

"Uh oh Jag är körd" TÄnkte lajvkratta, Denna tränaren hade tre pokémon och inte bara två, och ur sista bollen kom en ENORM geting, Snabb vara han, den kunde Flyga och hade TVÅ Gift taggar!! Var detta slutet för Lajvkratta? hon började bli lite rädd, MEn  tänkte inte låta det stoppa henne, vinna eller förlora, det var allt hon kunde tänka, hon gjorde sin snabba manöver och sprang runt runt runt för att sedan bryta in och Bita Getingen, Hon misplacerade sitt första bett och råkade bita Getingen i vingen.. Han kunde inte Flyga längre, men det tog inte särskilt mycket heller, så Lajvkratta tog nästan alla sina resterande krafter för att träffa rätt, och hon gjorde det!! Bedrill föll ihop, han kunde inte längre slåss!! Lajvkratta hade vunnit

Nu var det bara en tränare kvar innan Gymledaren Det var en annan pojke, han hade dock bara en Paras, inte så farliga krafter snabb ja men kan inte göra så mycket skada En Bitattack och han var körd, nu var det bara ledaren Kvar, hur skulle detta gå, utan en eld pokémon Vännerna skulle alla tillsammans behöva göra sitt yttersta Så först av allt bestämde sig vännerna för att gå och hela LAjvkrattan som hade haft ett par hårda matcher, så Sjukhuset nästa sedan.. Gymledaren.

Bugsy, som gymledaren hette sa till Ifo att Pass dig jag har studerat Matcher du kommer inte ta dig långt på det lilla du kan.
Detta irreterade självklart Lajvkratta och hon tänkte "Han ska få ångra att han sa det där!" Lajvkratta sprang först ut på Battle arenan, och Bugsy skrattade

- Tror du en råtta ska vinna över min Metapod?

Ifo tittade till Lajvkratta som tapper Stod framför henne, sedan sa hon

- Jag tror inte nått, jag vet.

SEdan satte matchen igång, MEtaspod var ännu ett hårt skal så Lajvkratta bestämde sig för att göra som föregående kakuna, bita på samma ställe tills dess att metapod Sprack, sedan Slunga iväg en Quick attack, det borde göra susen! Det funkade!! Bugsy hade även en Kakuna…. Samma visa!! FÖr varje match kände Lajvkratta hur hon blev starkare och starkare, men när det var dags att möta Schyter, fegade hon ur, Hon gillade inte svärd och Bestämde sig gör att Leagm Skulle få sköta det. Leagm Var er Sten och kunde väl inte få ont av ett par svärf, eller? Men Schyter var stark, skulle Leagm klara sig? HAn var snabb också, vilket Leagm inte var.. Men Hon fegade inte ur!! Hon tog upp en handfull stenar och kastade på  Schyter, Det var Bra!! Schyter föll ihop, Men han var ilsk, had Klöste och rev Leagm i omgångar Leagm var mycket skadad men Hon gav inte upp! MEn sina sista krafter tog hon upp en till handfull stenar och kastade iväg.. Men Schyter var beredd Han slog iväg alla stenar Leagm Kastade, med hjälp av sitt svärd, sedan attackerade han Leagm IGen! och fick in en Crit… Med ett liv kvar så gjorde Leagm Det ända hon kunde komma på, hon kastade sand i Schyters ögon för att Blinda honom Sedan Medan Schyter inget kunde se tog Leagm sig bakom Honom för att Kasta stenar i ryggen på han, DEt funkade!! Schyter föll ihop  i en hög och kunde inte längre slåss Med Leagms och Lajvkrattas hjälp hade vännerna vunnit!! Leagm orkade inte längre gå och tog sig in i bollen och ville till pokécentret för att bli helad.

Så efter att Ifo hade pratat klart med Bugsy, fått sitt Hivebadge samt sin attack Fury Cutter (TM49) Så gick vännerna till pokécentret för att vila sig samt hela sina skadade vänner.

0 Frånfall!!

Shidedenne Lvl 14
Leagm Lvl 14
Mitchika Lvl 13
Gerbilles Lvl 13
Lajvkratta Lvl 16
Aida Lvl 16

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
2015-09-29 22:06
#59

WOW, Lajvkratta är asgrym! Helt klart bästa Pokémon!😂Det här är sååå roligt att läsa 😍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2015-09-30 13:07
#60

Hade tänkt att ta upp denna Storyn nånting nu med! så vilken tur att du grävde fram den :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[lolipop23]
2015-10-05 20:42
#61

Wow

molam
2015-10-06 14:59
#62

Efter den långa vilan i Poke centret begav sig vännerna iväg igen, DE bestämde sig för att gå in i Ilex forest, för en ny plats liksom, såklart att man måste upptäcka det! =D
Det första vännerna mötte i skogen var en liten liten venonat som jätte gärna ville följa med vännerna, för alla hans vänner hade blivit fångade av övriga tränare, men ingen ville nånsin ha stackars Venonat, allt han fick höra var att han var för svag för att platsa i ett party.. Mitchika sa att de hade inte plats för några med vänner just nu, och sedan gav Han Venonat ett bär och sade:

- Men vi kommer alltid att vara vänner trots allt! ^^

Efter DEtta blev Venonat jätte glad och studsade iväg.

Nästa sa som hände i skogen var att Ifo pratade med en man som hade tappat bort en Farfetch'd. Detta var droppen över bägaren för Lajvkratta som Sade är tränaren var helt dum i huvudet som hade tappat bort en pokemon, för hur kunde man tappa bort sina vänner?!? Efter det sprang Lajvkratta in i skogen och började Leta efter Farfetch'd. Ifo ursäktade för Lajvkrattan som var så ful i mun och sprang sedan efter För att leta efter Farfetch's, Efter några meter stannade Ifo, vände sig om och ropade

- Oroa dig inte, vi hittar Farfetch'd!

Det gick rätt så snabbt att hitta Farfetch'd, Men precis när Ifo och vännerna skulle gå fram och hämta Farfetch'd Sprang den iväg, och efter det var jakten igång. Efter 2 timmar var Farfetch'd fortfarande inte infångad, så Ifo Sa:

- Vänner! vi måste ha en strategi!! Så här gör vi *Visk visk*

VÄnnerna Spred ut sig och Skrämde farfetch'd åt Olika håll Men så att den tog sig Fram till mitchika som fångade in den med sina Vinrankor, Det Funkade! Farfetch'd var fångad!!! =D Vännerna tog Farfetch'd till tränaren som hade tappat bort den, men Lajvkratta Var fortfarande Arg på människan som hde tappat bort en vän så hon vägrade möta människans blick eller en vara närmre än 5 meter
Som Tack fick Ifo HM01 dom var Cut och det var en asttack som Mitchika fick lära sig, nu kunde vännerna komma förbi Små träd! ^^

Där på andra sidan ett träd var vår lill Venonat kompis igen! ^^ Han ville fortfarande följa med oss och frågade om det fanns nån plats nu då, Det gjorde det tyvärr inte men som sagt så kommer han alltid att vara en av våra vänner! ^^
DEt var många slingriga vägar på detta ställe! Och i en ad böjarna låg den en psyduck och sov, Men Lajvkratta tyckte att hon var ivägen så lajvkratta bet henne i svansen, Detta gjorde självklart att Psyduck blev arg, så svart i ögonen vände han sig emot lajvkratta som Blev kritvit i ansiktet och sprang och gömde sig bakom ShiDedenne

- HÖrru Shidde denna är din hon ville slåss med dig

ShiDedenne fattade ju ingenting till han vände sig om och såg en Psyduck som var alldeles svart i ögonen, så han Stirrade på Psyduck och spottade sedan ut alla bär han hade i mun och gjorde sig beredd på en match
MAtchen gick bra Tre Wate Gun var allt som krävden för a psyduck skulle lugna ned sig och sedan hoppa ner i vattnet och vila där istället, Shidedenne lände sig starkare! ^^
Efter den där Arga psyduck kom det ett X antal andra pokemon som ville mäta sina krafter, ingen var några problem för Shidedenne! ^^

Lite senare Mötte vännerna en man som Gav mig en Attack vid namn HEadbutt, Ifo hade ingen aning om vad detta var för attack ock vågade inte lära ut den, dock så skulle det vara en bra attack som kunde jag ner andra pokemon från träd! ^^ Shidedenne var ltie sugen på att lära sig den, men han vågade inte, så istället bestämde sig vännerna sig för att försöka t sig ut ur skogen

Lite senare stötte vännerna på en Tränare, han var em bugcatcher som hade 2 pokemon hans första pokemon var en Ledyba, den var inte särskillt stark utan svimmde utav två av Shidedennes pokemon, hans nästa pokemon var en Paras Den var lite starkare än LEdyba, men fortfarande inga problem för Shidedenne och åter igen Kände sig Shidedenne Starkare! ^^ Men sedan ville han vila ett tag, Så sen Fick Leagm hålla sig i fronten, sedan var dom ute ur skogen, och där väntade MAAASSSAAAA tränare, och Leagm Kände sig genast starkare! ^^

Hr skulle vännerna ta sig en Paus och campa för natten För Ifo kände sig trött! ^^

0 frånfall!! =DD

Leagm, lvl 15
Mitchika, lvl 13
Gerbilles, lvl 13
Lajvkratta, lvl 16
Aida, lvl 16
Shidedenne, lvl 16

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
2015-11-25 18:58
#63

VÄnnerna Bestämde sig för att Ta sig ut på banan igen och startade dagen med en tränare som var väldigt mallig för att han nyss hade fått hem sin pokémon från dagiset efter att de har tränat den.
Pokémonen var en snubbull på level 13 och Leagm var väldigt längtansfull efter att få slåss, Snubbull bet Leagm och Leagm blev inte gld över det utan tog genast upp en stor hög med sten och kastade på snubbull.
Snubbull bet Leagm igen och Leagm försökte kasta sten på snubbull, men missade, Snubbull var snabbare än den såg ut, Men tillslut träffade Leagm Snubbull med några stenar, och snubbull svimmade,  Leagm hade vunnit.

Vännerna fortsatte uppåt och sprang på en annan tränare, det var en tjej med En liten Hoppip, Den kunde bara splash och hde inte så mycket Kraft så Leagm kastade en sten på denne och hon svimmade, Den var tydligen svag emot stenar :p
Hoppip gjorde så att Leagm kände sig sTarkare och kände inte längre något behov av att slåss istället Fick Mitchika Komma ut och glänsa lite grand! ^^
Mitchika Fick slåss med en Tjurig Bulbasaur Men det Gick an till slut, efter X antal Cut så bestämde sig Bulbasaur för att svimma, han orkade inte trycket längre! Sist var där en Hoppip till, Mitchika tyckte att denne var lite söt och ville inte gärna skada den, mengav tillslut med sig och Cuttade den ett par gånger så den svimmade. Men efteråt gick mitchika sakta fram till tränaren och ursäktade att han hade skadat hennes hoppip, hon sa att det var ingen fara och att det är var matcher går ut på.

Mitchika fortsatte framåt med huvudet lågt och såg sig inte för och råkade därför gå rakt in i benen på en Annan tränare, som blev Riktigt ilsken och Skrek:

- DU! håll bättre koll på dina pokémon!

Ifo kollade sig runt och ursäktade så mycket för Mitchikas Klumpighet, men tränaren godtog inte ursäkten utan sa istället

- Ända sättet att få mig att godta din ursäkt är att du möter mig HÄR OCH NU!

Ifo försökte förklara att hennes vänner var försvagade och måste till pokemon centret men han tänkte inte släppa fram de föränn dom hade tagit en match, istället kollade ifo på Mitchika som tittade tillbaka och berättade att han hade bra med energi och kunde ta denna surpellen med Vinrankorna bakbundna, och sedan blev det ännu en match.
Denna tränaren hade två pokémon varav hans första var en Mankey, Mitchika Kastade 2 högar med vassa löv på Mankey och han sprang skräckslaget ivg och gömde sig bakom sin tränare, första matchen avklarad bara andra kvar, Tränarens nästa pokémon var en Diglett, Diglett är svag emot Gräs, så Mitchika Gjorde en RAzor Leaf på han och han svimmade.
MEd Denna match hade Mitchika fått nya Krafter och sprang med Glädje i bladet framåt då han kände lukten av Ny stad, och mat! Han hade inte tänkt på det tidigare, men gud vad han var hungrig, magen Skrek efter mat!
MEN precis innan staden Fanns där en tränare och en polis kvar! Polisen Fick vänta, men Tränaren Sprang Mitchika Fram till och ställde sig i attack position framför, HAn vr redå för detta!
Tränaren hade en Psyduck! Detta skulle bli en lätt match! Mitchika KAstade En RAzor LEaf på han och Psyduck La sig med ett utdraget PSY-AJ-AJ!!!!!!
Mitchika had einte mage att få stackars psyduck att svimma utan lämnade han sådär.
Nu var det dags för MAT och NY STAD!!! Mitchika kände sig lättat och sprang ut ur gräset, men när han nästan var ute ur gräset så stötte han på en vild Hoothoot som hav slog ned, då han kände sig extremt laddad av nån anledning! En cut och en tackle var vad som krävdes, och sedan Hände något! av nån anledning kände sig Mitchika 10 gånger starkare, detta var inte en vanlig känsla! mitchika började bli lite rädd! Hans blad gick sönder, och Pärlhalsbandet av frön Blev Större och började blomma…. Hela mitchika Blev större! Herre! Han hade utvecklats!!!!!!

VÄnnerna gick in i staden som hette Goldenrod city och in i pokemon centret där väntade en välförtjänt vila.

0 Frånfall!!!

Gerbilles Lvl 13
Lajvkratta Lvl 16
Aida Lvl 16
Leagm Lvl 16
Shidedenne Lvl 16
Mitchika Lvl 16

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
2015-11-26 17:56
#64

Heja, laget! (särskilt mig) Jag är så taggad på att läsa om normaltypsgymmet!😍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2015-11-26 18:06
#65

Då kommer LAjvkratta få vara med igen som det ser ut som xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-12-06 19:48
#66

Nu hade Ifo och vännerna fått vila! Det var dags for dom att fortsätta sitt äventyr! Med Gerbilles I fronten begav sig v'nnerna ut på sitt uppdrag igen, vart skulle det föra dom, först av allt var dom Tvungen att ta sig ut från pokémon centret och innan dom gjorde det så såg Ifo till att alla var fit for fight! ^^

När vännerna kände sig redo så begav dom sig av.
Deras resa förde dom norrut… där såg dom ett gym, men dom bestämde sig för att det fick vänta lite och fortsatte norrut!
Åt norr fans där Route 35! Där fanns det massvis med tränare! Det kändes som en bra uppvärmning för gymmet! Gerbilles var verkligen redo och började picka på en tränare för att hon skulle bli irriterad och Bjuda upp till match, det funkade, och matchen startade!

Hon presenterade sig som Kim och sa att en tränare som inte ens kunde hålla styr på sin pokémon kunde omöjligt vara en bra tränare, GErbilles lackade ut och ställde sig genast i Attack position, Kim hade en pokemon, det var en Vulpix! Vulpix var starkare en Gerbilles, men det skulle inte få stoppa honom. Vulpix Viftade lite sött på svansen och Gerbilles Pickade den i huvudet, Det blev En Critical hit men tog ändå inte så mycket, Så Gerbilles skuttade fram på sitt ena ben och försökte tackla Vulpix istället, Medan Vulpix Viftade lite sött på sin svans så Fuick GErbilles in en attack, DEt tof bättre, så Gerbilles fortsatte att tackla vulpix, Men det gillade inte Vulpix så Den vrålade och skrämde in Gerbilles i bollen igen, istället kom Shidedenne ut och Kastade lite Bubblor på Vulpix så den Svimmade. Det var slutet på den Matchen..

Gervilles var fortfsarande i fronten men tog det Liiiite försiktigare denna gången :p

VÄnnernas nästa match presenterade sig som Elliot, han hade två pokemon Ena var en Sandshrew, det var en envis Sandshrew och Gerbilles fick kämpa hårt För att ens rubba den, Men tillslut så gav den ÄNTLIGEN upp oc Gerbilles kände sig supernöjd och hade helt Glömt bort elliots andra pokémon som var en Marill, Marill var även den mycket starkare än gerbilles, men denna gång skulle hans attacker i alla fall fungera någorlunda, Men åh nej!! Marill kunde Rollout!! Var detta slutet för GErbilles?
Marill gjorde rollout och det gjorde ondare och ondare på GErbilles för varje gång! Gerbilles var bara en liten fågel Skulle detta vara slutet för Honom? Han började bli rädd.. Nästa Rollout kom och Gerbilles kände sig otroligt svag, BAM sa det och Gerbilles föll omkull……. GErbilles klarade inte mer.. Han orkade inte…

Långt ifjärran hördes Röster, men det var lång långt i fjärran, uppmanande röster Med tårar i ögonen av smärta reste sig Gerbilles på ett ben och försökte sig på en sista Tackle… han fick in en Crit och Marill svimmade! Men GErbilles låga av hopp höll på att slockna.. Ifo plockade upp honom och Sprang med alla sina Krafter till pokémon centret av alla sina KRafter,

-DR JOY, DR JOY!! SNÄLL HJÄLP GERBILLES!! hon har inte mycket tid kvar!

Joy Kollade på Den Livlösa Hoothoot i Ifos armar och Dom flämtande och oroliga pokémon BAkom henne

- CHANSEY HÄMTA EN BRITS! Vi ska rädda din hoothoot

I tre timmar satt vännerna oroligt och väntade, ytterligare 2 timmar gick. äntligen kom Joy ut, hon hade en orolig blick i ögonen, men den Blicken övergick till ett leende och hon sa

- Hoothoot kommer bli bra, hans livsgnist var låg… men den fanns där och han mår mycket bättre nu!

BAkom joy kom Chansey ut med Britsen och på Britsen satt där Gerbilles och tuggade på ett bär, Alla vännerna Sprang fram till GErbilles och gav honom en Kram, sedan frågade Ifo:

- Nå Gerbilles är du redo att ge igen för vad som hände?

Med en Bestämd Blick mötte Gerbilles Ifod blick och nickade, sedan gick vännerna norrut igen nästa trnare kom och dom Presenterade sig som Brooke, hon hade endst en pokémon och var tydligen Kims Flickvän Hon ville ge igen. Nu Blev Gerbilels rädd på riktigt, hon hade en pikachu! Detta Skulle itne sluta bra! Gerbilles Peckade och Tacklade Pikachu, Men Pikachu använde inte några elattacker trots att det skulle var slutet för Gerbilles, allt den gjorde var Tackle och snabb tackle, vilket slutade i att GErbilles gansa enkelt fick den att svimma!

Nästa trnare var presenterade sig som  Ivan och vasr väldigt mallig för han hade TRE pokémon! Första var en Diglett, Gerbilles PEckade och tacklade diglett utan att se sig om! Han var väldigt Hypad idag nästa pokemon var en söt liten Zubat DEt skulle inte bli en svår match, Gerbilles Tacklade den ett par ånger sen svimmade den Zubat gjordefe tog endast lEach life eller supersonic, Supersonic funkade inte på Gerbilles oc Leach Life tog inte mycket alls på Gerbilles, det kndes knapps Ivan sista pokemon var en Diglett till! Så Gerbilles använde sig av två tackles och HAn svimmade trots Defense Curl, TRodde han iaf, men de visade sig att det krävdes 3 PEck innan han bestämde sig för att svimma

VÄnnerna Fortsatte norrut och sär mötte som ännu en tränare som presenterade sig som Irwin, han hade 4 Pokémon hans fösta pokémon var en Jätteliten och VEk voltorb en peck krävdes sedan Svimmade denSen var där entill Voltord, den var något Starkare, Men dr krävdes två tackle! Medans dens tackle missade Sen ännu en Voltorb som var ännu lite starkare TRE tackles krävdes på den, han var snabbare än GErbilles, men gjorde endast Screech så Gerbilles kom ubndan utsn någon skada Sist men inte minst var där ännu en voltorb men denna var riktigt stark, på den krävdes 5-6 Tackles innan han gav upp.

Nu vr det bara en Tränare Kvar och vännerna tänkte ta den innan dom Skulle ta en Paus! DEt var en Fire breather och han Presenterade sig som Walt han sa astt han hade två pokemon och att han var oslagbar, först ut på vännernas sida var GErbilles han Skickade då ut en magmar, Gerbilles Blev lite rdd fördenna stora eldsprutande….. ankan? Men tänkte inte låta det stoppa honom, Magmar spottade små Eldgnistor på Gerbilles som Blev arg och peckade han opå svansen, det tog dock inte så mycket så Gerbilles testade Istället att tackla Magmar i magen, detta tog lite bättre, men samtidigt så forsatte magmar att spottta ledflammor på Gerbilles och det började bli rtt så varmt.. MAgmar kastade senare nån konstig rök på Gerbilles som fickhonom att bli illamående, Efter ett litet tag Kände sig Gerbilles Sjuk Hn lev svagare och svagare, Men äntligen Svimmde magmar och det var dag för Gerbilles att få sluta slåss han hade nått sin styrka i level för nu.
Walt hade ännu en Magmar, men det var inga problem för nu var det Shidedennes tur astt säga halloj, hon gjorde ett par watergun så svimmade nästa  Magmar direkt, Den gillade visst inte vatten! :p

Åh nej…. Gerbilles sjukdom skafade honom medan vännerna gick! Han hade blit förgiftad!! I bollen låg Gerbilles och Ifo kunde hora hans smärtsamma flämtningar,  Efter att vänner nått några set så kom nästa smärtsamma flämtning, Ifo var verkligen orolig hur länge hade stackar Gerbilles kvar?! Två nära döden upplevelser på en dag och andra var fortfarande där och tryckte i bakgrunden D= För varje steg vännerna tog så Blev GErbilles Sjukare och sjukare, Men vänta!!!! där är pokécentret!!!!!!! Vännerna Sprang mot Pokécentret och vännernas hopp tändes!!! Men två steg ifrån pokécentret tog Gerbilles sina sista andetag…… Förgiftningen hade tagit hans liv…. Tårarna rann på allas vännerna … och Dom hade en vän mindre… Farväl Gerbilles vila i Frid… Vännerna tog en paus.

Frånfall 1…

Gerbilles/Hoothoot Lvl 16 - Anledning Förgiftning….

___________________________________________________________________________________
Lajvkratta Lvl 16
Aida Lvl 16
Leagm Lvl 16
Shidedenne Lvl 17
Mitchika Lvl 16

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-12-06 20:11
#67

#66 Ånej, Gerbilles… 😮😢😭

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-12-06 20:14
#68

DEt var ett hårt "Kapitel" att skriva v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-12-06 20:18
#69

#68 Ja, verkligen.. 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Akiraka]
2015-12-06 20:19
#70

Stackars Gerbilles Vila i frid.

Gerbilles
2015-12-06 21:08
#71

Åhhh… så tragiskt 😢

molam
2015-12-27 17:14
#72

Gerbilles bortgång tog hårt på vännerna, men efter en tids vila, var det redo att ge sig på Goldenrod Gymet, Ifo såg till att alla vänner var friska och kraftfyllda innan de gav dig av emot gymet, Med Lajvkratta i fronten så gick de in i gymet, lajvkratta gav sig genast på en av  tränarna.

hon presenterade sig som Victoria och hade tre pokémon hennes första pokémon var en Sentret, Detta Fick Lajvkratta väldigt upptriggad det kunde lätt bli en riktigt trevlig Speed fight…. Men Sentret var för svag, Så Lajvkratta kunde endast göra en Hyper Fang sedan Svimmade Sentret… Lajvkrattan hoppades att Victorias nästa pokemon skulle vara starkare! ^^#2 av Victorias pokémon var också en Sentret, men denna sentret var starkare hon kände det! ^^ Så lajvkratta gjorde ännu en hyperFang… Men Sentret som var starkare dog OCKSÅ direkt! :o Måtte pokémon #3 vara starkare! ^^ Sista pokemon var också en Sentret, men denna var ännu lite starkare!!!! =D Lajvkratta gjorde ännu en Hyper Fang, men Sentret var snabbare och fick in en Quick attack.. Den var inte så Stark, tog inte så mycket, Lajvkratta fick in en HyperFang! Och sentret föll ihop, Men den reste sig på skakiga ben, sentret tänkte iNTE ge upp ännu! LAjvkratta gjorde en till Hyper Fang, och denna gång var Ho snabbare, Sentret Svimmade och lajvkratta hade vunnit matchen! =D

"Kapitlet" fortsätter senare, min dator är VÄLDIGT elak för tillfället

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LottaV
2016-01-01 16:17
#73

#72 Oh jag längtar tills fortsättningen kommer🤗

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: