Annons:
Etikettoff-topic
Läst 11245 ggr
Mitchika
2014-07-01 13:57

Klotterplanket #5

Här har vi ett litet klotterplank, där vi kan skriva av oss lite om exakt vad vi än känner för. Oavsett om det har med Pokémon att göra eller annat. Cool

Tänk dock på språket och att sajtens Skrivregler gäller även här! Glad

Forumtroll är varmt välkomna att klottra lite här, om dom känner ett behov av att skriva av sig också. Skämtar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-07-01 14:21
#1

Fortsättning här från förra Klotterplanket, som nådde upp i maxkommentarerna! 😃

#298 Åh, ens första utlandsresa är alltid så spännande! Vart åkte du någonstans? 😃

Jag försöker minnas om min första var när vi åkte till Norge eller om det var när vi tog bilen och husvagnen och bilade hela vägen till Spanien, mitt minne är inte som det en gång var… 😕

Men visst är det så! Man vill dela med sig av glädjen man känner från resan och allt kul man gjorde till alla omkring sig, på något sätt! 😃

Tack så mycket, Blue_Lugia! Det är kul att vara tillbaka igen! 🤗

#299 Japp, jag har verkligen haft det underbart! Skrattar

Det är så sant det du säger! Dom små sakerna i livet kan vara så grymt underskattade ibland!  🙂

Men för mig så var det här ingen liten sak. Det är svårt för en person med Asperger, Tourette, Damp/ADHD, social fobi och torgskräck att åka dryga 6-7 timmar med tåg helt på egen hand. Så bara att klara av resan och åka upp dit i tio dagar och sedan åka hem igen var ett gigantiskt steg för mig. Skrattar

Plus att jag åt som en häst däruppe (för att vara mig), vilket är ytterligare ett stort steg i rätt riktning för mig i och med min ätstörning.  Vegansk sushi har klättrat högt på favoritlistan av maträtter för mig! 😍

Men jag är lyckligast över det underbara sällskapet jag hade och jag hoppas innerligt att jag kan åka upp igen och hälsa på nästa sommar också! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-07-01 14:25
#2

#300 Usch och fy, vad jobbigt! 😕

Jag avskyr att gå till tandläkaren… hade tandläkarskräck tills jag behövde dra ut totalt 6 tänder för att fixa till mina sneda, överfyllda tandrader med hjälp av tandställning. Det avdramatiserade det hela ganska mycket, samt att jag redan varit utsatt för "det värsta" så då blev vanliga undersökningar och även lagningar mycket enklare att hantera. 

Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för dig! 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-07-01 15:20
#3

#1 Men då är det ju verkligen underbart!! Ett steg i rätt riktning!! och massa saker att vara stolt för, Endast tummar upp! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-07-01 16:19
#4

Min hund klarade att va hemma ensam utan kaos! inga öppna lådor eller förstörda skåp. 😃
Mina tänder fick en ordentlig koll, putsning och lackade med flour så nu känns det klibbigt, nästa gång ska jag laga två hål samtidig.t. O_O
OCH tro de eller ej men jag har faktiskt början på hål mellan ALLA tänderna. 😭
Jag fick en ordentlig utbildning i hur man använder tandtråd mer effektivt och fick svära på att sluta små äta, speciellt mina nybakta kakor och börja med regelbundna måltider och sluta dricka så sjukt mycket the. T_T
Min tandläkares reaktion när han såg röntgen bilderna va "oj j*k*ar!"
Så kan de gå när man inte har en bra tandläkare från början då blir de såhär!
Har god lust att anmäla min förra ort för misshandel av mina tänder! 😡

[Blue_Lugia]
2014-07-01 18:37
#5

#1 Vi var till en hästranch i Ungern ca en vecka och red i naturen. Väldigt varmt dock, men på det stora hela var det ju en enorm upplevelse att ens kommit utanför nordens gränser!😃

molam
2014-07-02 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu är hunder Röntgad Bara att vänta på svar nu då x.x Lite orolig känns det doc då för 4½-5 år sedan fick vi Ta bort en hund på 1½ år bara för att han hade höftfel, Shaggy som är Röntgad idag är dennes Halvbror x-x så håll tummar och tssar för oss snälla! ^^

Lyckades få en Helt underbar mysbild på Kazzie och Shaggy,  Kazzie till vänster (HAr en rosa Sjal) Shaggy till höger

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-07-02 20:57
#7

Mysiga voffsar. :) Har ena hunden ont i höften?

molam
2014-07-02 21:03
#8

Nää ingen har ont i höften av dom Men Beardisen är en Ras som måste höftledsröntgas, och eftersom vi tog bort en hund för ett tag sen som hade E på höfterna pluss Benpålagringar som Dessutom var Shaggy halvbror så känns drt lite oroligt, men bara att hoppas på det bästa, plåtarna såg bra ut åtminstonde

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2014-07-02 21:12
#9

#6 Jag håller tummarna så hårt jag kan! 

Har själv en ras som behövde höftledsröntgas för flera år sedan (Golden Retriever) och det fick bra resultat. En A-höft och en B-höft, blev B överlag men det var en stor lättnad. Så jag hoppas på minst B för Shaggy  också, helst A. 🙂

#8 Usch fy, så hemskt! 😢

Nu håller jag tummarna ännu hårdare! 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-07-02 21:14
#10

#9 Tackar, jo jag och mamma har nerverna på utsidan och alla våra bekanta lika så då dom vet hur Det vart med Trollet (Halvbrorsan). Alla vi känner har Knutit knut på tummarna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2014-07-03 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag var på Hamnyran idag! kolla vilken sötis jag vann!!! QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[mommo 12]
2014-07-03 20:40
#12

Söta hundar en katt och rabarberpajjjjjjjjjj. med många jjjjjjjj vill jag haaaaaaaa. med många aaaaaaa.

iPkmn
2014-07-03 22:41
#13

Idag köpte jag 7 Pokémon filmer på VHS. 🙂

VHS kassetterna kostade 1 KRONA STYCK! 😎😃

Jag kan lägga upp en bild.

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-07-04 04:02
#14

#13 Haha! Har själv massa vhs filmer som ligger och skräpar, dock ingen spelare. Dess tid kanske inte är förbi än! 😃

molam
2014-07-04 10:59
#15

Snart bär det av! Bara lite Packning kvar, Sen far jag och Bebis (hunden) Och Mamma till Östersund på hundläger! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
2014-07-04 19:52
#16

Jag köpte mig en lover idag *-* Nu väntar jag bara på pokemon red från tradera *-*

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2014-07-04 19:53
#17

Men… va*** funkar inte bilderna för…?

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Blue_Lugia]
2014-07-10 08:35
#18

Idag blir det en dag i Furuviksparken, men det är väl typiskt att sömnen ska bli lidandes pga att min lägenhet är varm som en bastu ! Sovit max 3-4 timmar så hoppas inte jag somnar på tåget! ;) Sommar i all ära, men 26-27 grader är FÖR varmt!!

ShinyDedenne
2014-07-10 10:07
#19

För mig så blir det Tivoli i Köpenhamn idag! 😃 

Det var väldigt länge sen jag var där så det ska bli JÄTTEKUL!!!

-Aida-
2014-07-10 11:03
#20

ååh vad skoj grejer ni ska göra då. T_T
jag ska bara stanna hemma och kolla på min serie The story of Saiunkoku.

Annons:
molam
2014-07-11 01:34
#21

#18 26-27 Grader är väl inget själv har jag var hos moster där vi hade 48 (!!!!) Grader i solen igår 34 (eller nått) i skuggan, och nästan helt vindstilla xD

Jag har nu kommit hem från moster där jag tillbringat 6 dar och har sovit max 10 timmar på dessa sex Dar för att jag inte klarar värmen x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-07-11 17:03
#22

# 21 Jag vill INTE byta!! ;)

molam
2014-07-11 17:58
#23

#22 Awwwww då får jag hitta nån annan att byta med xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-07-14 15:41
#24

Haha!

molam
2014-07-14 20:41
#25

Hoppar på här då, Tror det var Blue_lugia som hade kollat på Draktränaren 2 HÄrligt att den är bra! ska kolla på den med bror så snart som möjligt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-07-15 02:29
#26

Ja jag märkte att jag skrev i fel klotterplank…^^

molam
2014-07-15 11:18
#27

Det tog slut! xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
2014-07-15 22:59
#28

Nu har jag också sett Draktränaren 2 Bra film! men sorglig v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-07-16 00:58
#29

Kan inte få nog av söta Tandlöse! ^^

molam
2014-07-16 01:24
#30

SÅ söt han är! Men lite läskig där i slutet med ögonen o-o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-07-26 14:59
#31

Visste inte att man kunde spela EX kort separat! Gjorde en lek på Tcg online med dragon/fire och la till båda Charmander och Charmeleon eftersom jag trodde att dom behövdes att utveckla Charizard EX…. Jaja, där ser man hur lite man visste…^^

molam
2014-07-27 15:45
#32

#31 Man lär sig någe nytt var dag!!!

Jag måste bara säga, att jag nytt restartade Spelet, är i skogen nu och jag GÅR ÄNTLIGEN MED EN RÅTTRUMPA IGEN!!!!! Vilken glädje, vad underbart det känns QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
2014-08-17 13:13
#33

Haha, lite kul är det ju xD Hittade pokemon parodien jag länkade till förut på svenska. Vill bara säga att videon inehåller svordomar, om det finns folk här som tycker att svordomar inte är så roliga att lyssna på.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Splitter
2014-08-17 16:58
#34

Jag blev just inbjuden till min första trade på pokemon x och grabben gav mig nio shiny eevee (tre bytte jag bort mot några av följande när mitt lager av pokemon jag kunde byta bort försvann), en shiny axew (level 34), en shiny litwick, en shiny rufflet (level 48), en shiny heatmor (level 38), en shiny magmar och sist en hydreigon på level 100! Och det bästa jag kunde ge tillbaka var en lukario som jag fått på wonder trade och en fraxure som jag fått på samma sätt. Resten var typ fletchlings på level 3. Mina egna pokemon är på level 20… Tycker synd om honom men han kunde ju faktiskt ha sagt nekat😊😇

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-08-30 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Besökte Gårdsjö älgpark idag. Älgarnas päls är väldigt fet nu sommartid som skydd mot insekter så det var något jag förvånades över, man blev lite småflottig om handen!😉

[Blue_Lugia]
2014-08-30 20:29
#36

Jag vet…men kunde inte låta bli! Den här lille killen fick flytta in hos mig!😃

[Blue_Lugia]
2014-08-30 20:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

.

molam
2014-08-30 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

#35 Söt!!! Lite lik denna! Som fanns på Furuvik zoo

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-08-31 11:30
#39

Jag var på en älgpark en gång när jag var liten, då köpte jag en mörkbrun älg med en halsduk och tröja stickat blått/gult garn i svergie tema, jag kallade honom för Sverige älgen.😃

Gerbilles
2014-09-04 19:51
#40

Fyllde år för exakt en vecka sen och fick då ett Nintendo 3ds xl i present - men tro det eller ej, vi har faktiskt inte kommit till det bästa än, för den var nämligen limegrön med självaste Yoshi på!! 😍😇❤️ Blev fullkomligt kär första gången jag såg den på CDON och hade verkligen inte förväntat mig att jag skulle få ett, så är helt överlycklig wihooo 😃🥳

Mitchika
2014-09-04 19:59
#41

#40 ÅÅÅH, grattis i efterskott och grattis till vad som låter som en helt AWESOME 3DS XL! 😃🥳😍 (Stort Yoshi-fan)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2014-09-07 17:09
#42

Grattis i efterskott!!! 🎂🎈🥳🎁

FÖ ska jag på Kawaiicon i år och ska va Shiny Umbreon, Har tom gjort ett ljusblått Halsband med röd Bjällra (Men tanke på Umbreons ljusblåa Ringar när den är Shiny x3 röda bjällran endast för att den lät bäst xD)

😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2014-09-07 17:12
#43

JUSTE!!! i #6 Skrev jag ju att hunden skulle höftledröntgas, vi fick svaren för länge sedan hade bara glömt att jag nämnt det här xD Men han hade A på båda höfterna!!! och UA på Armbågarna!!!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2014-09-20 19:20
#44

#41 #42 Ursäkta för oootroligt sent svar, men tack så hemskt mycket! 

Och det är verkligen ett helt awesome 3ds xl, superskönt med lite större skärm också! 😃

tusstuss
2014-09-20 20:00
#45

Min storebror (som är 24) har satt på sånadär klister-ögon på diskmaskinen i hans hus, över handtaget, så att den ser ut som att den ler. xD Han sa "Den låter: Äääiiih!" Idag vid frukosten xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

molam
2014-09-21 08:12
#46

Vad gör jag oppe nu på en söndag och varför Klev jag upp klockan 7 v-v Juste, jag ska valla ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-09-21 08:52
#47

#46 Jag klev också upp 7, min hund sa att de va dags att gå ut, han ska få bli borstad idag också innan allt främmande kommer hit på födelsedags fika, fyller åt på tisdag men har man familj som bor en bit bort gör de nog inget om man firar tidigare.😂

[Blue_Lugia]
2014-09-21 10:40
#48

Grattis i förskott! ^^

Annons:
Gerbilles
2014-09-21 11:55
#49

#47 Grattis i förskott! 🎈

-Aida-
2014-09-21 16:50
#50

Tack så mycket. 😃
De hjälpte inte så mycket att jag borstade min hund, han hårade som tusan i alla fall.😂

molam
2014-09-21 17:10
#51

#47 Grattis i förskott! 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-09-21 20:24
#52

#51 tack ^^

Mitchika
2014-09-22 16:20
#53

#47 Grattis i förskott! 😃🥳🎂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2014-09-22 22:38
#54

#53 tack så mycket.🥳

molam
2014-09-24 16:34
#55

Min Shiny Umbreon kigu kom idag =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
-Aida-
2014-09-26 08:55
#56

Woooh! förhandsbokade pokemon alpha sapphire nu, fick en rabatt kod på 50 kr som födelsedags present så de blev lite billigare 😃däremot fick de bli de vanliga fodralet och inte steelbook eddition.

-Aida-
2014-10-04 11:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Man kan hitta allt möjligt på ICA Maxi, bland annat Mewtwo, han kostad 80 kr och fick följa med mig hem.😃

[Blue_Lugia]
2014-10-07 07:38
#58

Fler som tänkt på detta? Trots att dom flesta legendariska pokemon är varken hane eller hona finns det vissa som trots allt är tjej/kille för mig, pga designen eller deras röst. Virizions röst är ju tex dubbad av en kvinna, och den ser ganska feminim ut också så för mig är den en hon. Dom flesta andra legendariska har ju lite mer "manliga" röster och stämmer designen in blir ju pokemonen en han. Reshiram däremot, har enligt mig lite mer feminimt utseende, men har ju en röst som en kille, så där blir det lite kluvet. Men jag ser nog mer Reshiram som en hon ändå. Lilla mew kanske inte säger så mycket. Men trots att den är rosa har jag alltid sett den som en han.

-Aida-
2014-10-07 08:37
#59

#58 Intressant ämne att diskutera, virizion är även en tjej i mystery dungeon och Mew om man läser på en wiki sida så kan man läsa ett inlägg från en dagbok från mangan där de stod att Mew var gravid, de fick mig att tro att Mew kanske är en tjej istället.
Annars brukar jag tycka att står de inget kön på dom i spelet då man kan lika gjärna ha de som en hona om man vill eller en hane.
Reshiram tyckte jag faktiskt hade ett manligt utseende.😂
Det finns ju också väldigt feminina pokemon som Lopunny som kan vara hane med de utseendet och Gardevoir var hane att bra tag innan dom slängde in killen i de hela.

molam
2014-10-07 15:26
#60

Gardevoir Kan fortfarande va hane ;)

Sen har man ju Lapras som jag tycker ser ut som en hona men finns i båda könen samt Gyarados som jag tycker ser ut som en hane men finns i båda könen :p Detta borde man väl egentligen kunna göra en egen tråd av som man kan diskutera?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-10-07 16:47
#61

Jag tänkte göra en tråd först, men visste inte om så många var intresserade. Jag tänkte mest på dom legendariska eftersom dom i filmerna kan prata med telepati och har en "röst".

-Aida-
2014-10-07 17:05
#62

#61 Vissa legendariska kan ju prata som Lugia, har en kill röst, Genesect kan tydligen också prata med ja lite blandade röster från filmen, visste inte hur jag skulle tolka den lila vilsna genesecten, om de va en tjej eller kill röst, de lät mer som en barn röst tyckte jag.

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-10-17 23:28
#63

Visst är det imponerande att han som gör den Svenska versionen av Ash hänger med än. Ofta byts röstrollerna ut, men den här mannen verkar ha trivts med att vara Ash Ketchum sen säsong 1!!! Tummen upp för honom!

-Aida-
2014-10-18 08:52
#64

#63 Det är ju faktiskt coolt, jag va helt säker på att dom bytte ut honom typ 20 gånger redan.😂

-Aida-
2014-10-18 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Till o med i Star Trek finns pokemon kvar.😂

[Blue_Lugia]
2014-11-02 20:02
#66

Nån mer än jag som noterat att Pignite faktiskt har två lussekatter på magen?? xD

Mitchika
2014-11-03 15:38
#67

Den där känslan när mamma tittar förbi efter storhandlingen och man frågat om hon kunde köpa med en diskborste åt en och hon då håller fram en svart diskborste och säger: 

"Jag valde en svart, som din själ." 

Mammor är bäst! ❤️😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-11-22 20:59
#68

Svar till -Aida-s OT-inlägg i tråden om Ruby och Sapphire remakes, för att försöka få den andra tråden att återgå till ämnet. 🙂

Dragon Age Inquisition är rena drömmen för mig. Jag upplevde lagg i alla cutscenes i början, men listade snabbt ut varför och massa genier på nätet som redan var långt före mig hade hunnit posta instruktioner för hur man skulle göra för att fixa det lilla problemet. 

Lever din dator upp till minimumkraven eller rekommenderade kraven? 

Enligt "Can you run it" så lever min dator upp till både minimumkraven och dom rekommenderade kraven för spelet. Spelet flyter på i stort sett felfritt. Efter jag fixade laggproblemet så är det bara en enda cutscene av drygt 100 som har laggat och jag har bara upplevt en random CTD som inte har upprepats. Spelet funkar fantastiskt! 

Finns ett par enstaka buggar som jag har upplevt, men dom har inte varit spelförstörande och flera av dom är även väldigt underhållande. Det mesta löser sig med en snabb omladdning av sin senaste quicksave, samma när karaktärer är spårlöst borta. Jag har stött på oväntat lite buggar i spelet, speciellt av den typen som förstör ordentligt. Det mesta är i det värsta bara småirriterande.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2014-11-23 18:38
#69

Mitchika, läste dina inlägg i tråden om ORAS och usch vad tråkigt att lilla vovven har mått dåligt. Veterinärkostnaderna är ju galna, åkte på ett litet besök  med en av mina gerbiler tidigare i år eftersom han inte kunde öppna ena ögat. Undersökningen samt medicin gick på ca 1500 kr… 😐 Kan bara tänka mig hur dyrt det då måste vara för en hund. Skönt att åtminstone höra att han har börjat må bättre nu, håller tummar och tassar på att det fortsätter så!

Annons:
tusstuss
2014-11-23 18:44
#70

Jag är kär i en sadistisk robot från ett tv-spel .3. Vad är mitt liv

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2014-11-23 18:55
#71

#69 Tack så mycket! 🤗

Fy sjutton! Vilken summa för undersökning av ett öga och medicin… 😮🤦‍♂️
Mår din lille pälskling bra nu? Är ögat bättre? 

Ja, det blir fruktansvärda summor ibland, men han är tack och lov försäkrad så försäkringen kliver in och tar en hel del. Inte alla gånger, dock, och absolut inte allt. Det har gått väldigt mycket upp och ner, men det verkar stabilt nu. Jag gör mitt bästa. Hans allmäntillstånd är i topp och han är glad, pigg och lekfull, så det är vad som håller hoppet uppe. 🙂

#70 Som en person som också har en tendens att bli kär i robotar från både olika TV-spel och TV-serier så måste jag absolut fråga vilken robot det gäller och om det är någon jag känner till. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2014-11-23 19:05
#72

#71 GLaDOS, Portal 1 och 2 x3

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2014-11-23 19:20
#73

#72 GLaDOS!!!! Det borde jag fattat! 😃😍

Jag älskar henne, hon är SÅ underbar…! Jag hade också världens crush på henne första gångerna jag körde Portal-spelen. Hur kan man inte? 😍

Sen så snodde Wheatley mitt hjärta med sitt bedårande sätt, men GLaDOS är fortfarande favoriten. 😃

Mina två nuvarande crusher är också från spel. 😃
Dock inga robotar den här gången.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2014-11-23 19:30
#74

#71 Jomen han mår bra nu, om man inte räknar alla hans extra kilon hihih 😊

Vi och veterinären trodde först att han hade ett sår på näthinnan och därför inte kunde öppna ögat. Det visade sig dock vara ett litet skräp, som veterinären lyckades få bort. Veterinären sa i vilket fall som helst att han kunde ha blivit blind om det hade varit ett sår och om vi inte hade kommit in i tid, så det var ju skönt att vi slapp det. Sedan fick han lite ögondroppar för att undvika infektion, men ja det var mycket pengar för något som gick väldigt snabbt och smidigt. 🤐

Han var lite hängig på samma öga för några veckor sedan. Det berodde förmodligen på att spånet var dammigt, hade nämligen tagit slut på en spånsäck vid den tidigare städningen och det brukar kunna vara lite smuligt i botten.  När jag sedan bytte igen så blev han bättre och just nu ser ögat helt normalt ut! 😃

tusstuss
2014-11-23 19:43
#75

#73 Awesome!!! x3 Jag spelar portal 2 nu för… jag tror att det är elfte eller tolfte gången nu… xD Jag har världens crush på henne och min kompis har världens crush på Wheatley… Vi skrev en fanfiction där jag och hon kom in i aperture och typ berättade det för dem (nej, jag vet inte varför Wheatley är tillbaka från rymden xD)Jag vet inte varför jag crushar på henne… det licksom bara hände… xD Konversationer mellan mig och mina kompisar blir ju lite roliga. 

Kompis 1: I have the Worlds greatest boyfriend i love him!

Kompis 2: My girlfriend is the best girlfriend ever, today we Went to a resturant!

Jag: Uh… My fictional girlfriend tried to kill me two times today! True love, bros!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2014-11-23 19:52
#76

#74 Kilon… det måste vara en stor gerbil! 😮😃

Åh, vilken tur i oturen ändå i såna fall. Men mycket pengar likväl… 

Vad härligt! 😃
Jag tänker inte säga att det inte svider att lägga ut så stora summor helt oväntat på djuren, men svedan bleknar bort helt när man ser dom krya på sig och må bra igen efteråt. ❤️

#75 Haha, det låter ju som en helkul konversation. 😂😃

Ibland vet man inte, ibland klickar det bara. Det är bland annat det som gör både förälskelser och kärlek så magiskt och mystiskt. 😃

Åh, fanfictions… Såna har jag skrivit så många av att jag tappat räkningen, men det är lika kul varje gång. Dom flesta av mina fanfictions handlar om Pokémon, kan ni tro det? 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
2014-11-23 20:53
#77

#76 Hahah ja han är stor, även om jag kanske överdrev lite, men bara lite 😇

Mitchika
2014-11-23 21:03
#78

#77 Du hade väl en bildtråd här med dina gerbiler? Får man tigga om en liten uppdatering med några nya bilder av dom, kanske? 😇

Gerbiler är ju så fruktansvärt söta och oemotståndliga små busfrön. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2014-11-24 19:01
#79

#78 Jamen juste, det hade jag ju! Kanske ska ta och uppdatera den nu när du säger det 😃

[Blue_Lugia]
2015-01-14 19:39
#80

Ibland suger livet! Jag är ej längre välkommen på min arbetsplats pga misskötsel! Visst, jag har själv försatt mig i denna situation, men jag genomgår en läkarutredning eftersom jag haft noll ork sen jag blev förkyld, kan knappt ta mig uppför en trappa! Min chef har sa att jag nu sabbat min sista chans pga förseningar så nu är man arbetslös igen. Dom är så arga och besvikna på mig. Så fort jag fått en diagnos (misstänker av. diabey tes, då jag reagerar på kolhydrater och socker) och börjar komma på fötter igen måste jag försöka hitta en ny plats. Jag är i dagsläget inte kapabel att sköta ett arbete pga detta. :(

-Aida-
2015-01-15 09:15
#81

#80 Så fort du kommer på fötter igen och förstår vad du har att göra med så kan du leva ett normalt liv igen med arbete.😃

[Blue_Lugia]
2015-01-15 11:56
#82

Får hoppas på att det inte är något "allvarligt". Jag trivdes på min arbetsplats och det tog mig ett halvår att få komma dit eftersom jag har lite special pga diverse diagnoser och social fobi. Så nu kommer blir det tillbaka till ruta ett med ett nytt ställe, nytt folk osv. Men men, vissa saker går i kras ibland….

[Blue_Lugia]
2015-01-23 17:41
#83

Känner mig så rastlös! Kommer ev. skaffa en ögonfransgecko om några veckor. Inget är helt 100,än, men säljaren verkar vara med på det! Jag fastnade helt för dessa små sötisar för ett tag sen och nu är jag helt fast!

Annons:
[lolipop23]
2015-01-24 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Titta på min söta men skälliga gullehund

[Blue_Lugia]
2015-01-25 17:29
#85

Idag när jag var på promenad med min hund kom en chihuahua lösspringandes utan att en ägare syntes till. Jag tog in min hund och fick se genom fönstret hur hunden virrar omkring och skäller på folk. Tänker att något måste göras, så jag går ut och lyckas locka till mig den lille med lite godis. Hunden skakar i kylan och jag ringer polisen som hänvisar mig till min lokala polisstation som dessutom har stängt!! Börjar bli desperat och jag ville ju inte lämna hunden i fall den springer ut på vägen och bli överkörd. Stoppar en kvinna som kommer gåendes och hon ringer i sin tur sin dotter som kommer med en handduk. Rätt som det är dyker en kille upp, lättad över att få se sin hund. Den hade tydligen smitit ut, när dom flyttat ut grejer. Så det löste sig, hoppas detta hjälper folk att vända lite på den förvrängda bild folk har av mig att jag är ett monster bara för att jag är lite tillbakadragen. Ingen uppfattade det dock som att det var jag som hittade hunden, utan all eloge gick till kvinnan och hennes dotter. Jag kräver inget tack, viktigaste var att hunden kom till rätta.

-Aida-
2015-01-25 18:04
#86

#85 Vad härligt att du kunde hjälpa den lille hunden till rätta. :)

[Blue_Lugia]
2015-02-26 20:15
#87

Idag är ingen vanlig dag, för det är Blue_Lugias födelsedag! ;) Halvvägs till 50, nyblivna 25 åringen, åren rasar verkligen iväg! Jag tyckte det var igår jag flyttade hemifrån första gången och fick hem min valp. Nu är det hela 6 år sen! Vart tar det vägen?

Mitchika
2015-02-26 20:23
#88

#87 Stort grattis på 25-årsdagen, Blue_Lugia! 😃🥳🎁🎂🎈🌺

Hur var din dag? Jag hoppas att det har varit en riktigt bra födelsedag! 🤗

Du fyller år riktigt nära mig! Min födelsedag är nästa vecka. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-02-26 20:34
#89

Tusen tack! Det har varit en trevlig dag med vänner och bekanta. Dom bjöd mig på riktigt god mat på restaurang dessutom! Där ser man! Kanske lite tidigt, men jag säger ändå grattis i förskott medan jag är inne! ;)

[Blue_Lugia]
2015-02-28 16:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Idag är det lilla Bento's tur, grattis sötis på 6 års dagen!

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-02-28 16:55
#91

Ursäkta gardinerna i bakgrunden. ..;)

Gerbilles
2015-02-28 16:56
#92

Åhh grattis i efterskott Blue_Lugia och grattis till söta Bento 🥳

[Blue_Lugia]
2015-02-28 17:00
#93

Vi tackar och bockar båda två. :)

Mitchika
2015-02-28 17:56
#94

 #90 Åh herrejösses, vilken sötnos! 😍

Grattis på 6-årsdagen, Bento! 🥳🐶

Jag måste fråga, är han en Sheltie eller en Collie månntro? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[jumperlio]
2015-02-28 19:24
#95

Så taggad! Just beställt hem 3DS XL och pokémon X. Nu blir det några olidligt långa dagar av väntan 😃
Känns lite sorgligt dock att lägga min  Advance i lådan med mina andra gamla godingar.

[Blue_Lugia]
2015-02-28 20:24
#96

#94 Han är en sheltie :)

Mitchika
2015-02-28 20:47
#97

#96 Åh, det var som jag trodde! 😍

Jag älskar Shelties! Det fanns ett par stycken där jag bodde förut som jag och min hund alltid fick hälsa på och umgås med. Riktiga godistiggare, men så fruktansvärt artiga i sitt tiggande var dom alltid. Kom fram och satte sig fint ner framför en och tittade upp på en med stora, vackra, tålmodiga ögon. Härligare individer fick man leta efter! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-03-01 16:08
#98

Det är en jättemysig ras! Så himla personliga på något vis.:)

Mitchika
2015-03-01 16:20
#99

#98 Ja, det är det verkligen! Det kommer garanterat bli en Sheltie för mig någon dag. Nästa hund ska vara av en mindre ras och jag utesluter inte Sheltie bland rasvalen. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[jumperlio]
2015-03-04 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

YES! Då är jag äntligen ägare av en 3DS XL och Pokémon X. 
- Måste det ta så lång tid för konsolen att ladda upp första gången?!😉

-Aida-
2015-03-04 20:41
#101

Vilken snygg konsoll. :D

-Aida-
2015-03-23 08:43
#102

Halleluja! äntligen internet! har varit utan internet i cirka en månad, fick skaffa mitt eget, satt på ett internet som inte va mitt som helt plötsligt bara stängdes ner, har suttit på min skit iphone 4 på mobildata, har 2GB att surfa upp per månad men kunde inte ens komma upp i 2 GB fast jag satt varje dag, flera gånger per dag och surfade, aja, gamla kära dator och tangentbord vi möts igen!

Mitchika
2015-03-23 13:34
#103

#102 Åh, vad skönt det måste vara att ha tillbaka Internet igen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-03-23 14:34
#104

#103 Ja verkligen! Har sett på så mycket filmer att dom snart tar slut, vi har inte hur mycket filmer som helst så de va på tiden att jag fick mitt internet.😂

Annons:
Mitchika
2015-03-23 14:39
#105

#104 Det låter verkligen som det. 😃

Jag skulle bli tokig om allt jag hade att göra om dagarna var att sitta och se på film. Det skulle göra mig så rastlös på nolltid. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-03-23 16:33
#106

#105 Jag blev jätte rastlös, spelade mycket pokemon också, tog extremt långa promenader med min hund och började gymma hemma, vad som helst liksom för att fördriva tid, men huvudsysselsättningen var ju filmer till och med dom kassa bara för att spara dom bra till kvällen. 😂

Mitchika
2015-03-23 17:09
#107

#106 Tur att det finns så mycket annat man kan sysselsätta sig med, eller hur? Långpromenader med hunden är en härlig sysselsättning, oavsett om Internet funkar eller ej. Spela Pokémon också. 😃

Men det är jobbigt och oerhört frustrerande när det enda man vill göra till sist efter man gjort allt annat inte fungerar… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-03-23 18:44
#108

De är tur att man kan vara så anpassningsbar, jag brukar oftast anpassa mig själv och hitta ett lugn så jag inte kokar över, men ibland händer de att man kokar över iallafall, jag hade däremot inte stått ut i två månader utan internet, hade ju min telefon att surfa runt på så jag kunde ju använda internet på de viset men de är ju inte samma sak som att surfa på en dator. 😂
Men att inte ha internet till mitt DS när jag spela pokemon, de va svårt!
"jag kan ju göra wonder trade! ööh nä de går ju inte"
"jag kan ju gå ut på GTS! nä inte de heller"
"jag  kan ju slåss mot andra spelare! nä de gick ju inte de heller…"
Jag spelade mycket i Battle Maison fast jag avskyr de, tycker de är så enformigt och tråkigt, jag testade rotation battle och kom upp i 59 vinster, sen tog de slut. T_T

Mitchika
2015-03-23 18:53
#109

#108 Åh, vad jag känner igen det där! 😂

Wow, 59 vinster!? Bra jobbat! 😮😃👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-04-07 15:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Skaffade en sån hära i ORAS stil, den är faktiskt alldeles för stor för mig, är tvungen att använda gummi bandet på insidan. 😂Lite pinsamt tycker jag.😞

Mitchika
2015-04-07 16:03
#111

#110 Åh, så cool! 😮

Var köpte du den? Också på PokéVault?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2015-04-07 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

#111 Pokevault också, de finns XY stil och ORAS stil.
Så här ser den ut i pluppen på armbandet, de har typ ett djup i den så de ser extra häftigt ut.

-Aida-
2015-04-19 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Hittade corphish med superstar i pokemon ruble world, de står på beskrivningen "cool och populär" han har ett eget rampljus och stjärnor som faller ner. 😂

Mitchika
2015-04-19 14:34
#114

#113 Åh, coolt! 😮

Jag börjar tro att jag måste skaffa mig Pokémon Rumble nu… 😃

Vilken häftig Corphish! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-04-30 20:33
#115

Wow… den där känslan när man inser att man suttit uppe och rollspelat med världens bästa rollspelspartner i ca 30 timmar i sträck… 😮😍🤦‍♂️

Livet är underbart och jag ångrar ingenting. 😃😍😇

Det kanske börjar bli dags att sova ett litet tag nu… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-04-30 21:03
#116

Mina KRabbor är nu hemmastadda i sina Auqaterrarium och Shaggys Mage Börjar ÄNTLIGEN gå till sig! SÅ skönt det känns ^^

Sov gott mitchika! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 08:37
#117

#116 Åh, har du krabbor!? 😮😍

Bild? 😇

Tack så mycket! Jag sov helt underbart och mår fantastiskt nu. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#118

#117 NU har jag 6 Krabbor! ^^ Skrutten, Olaf, Sven, Sven, Sven Och Aggron, den enarmade banditen xD

Här kommer massa bilder på några av mina älsklingar! Tyvärr så Vill inte enarmade BAnditen som är en annan sort krabba vara med på bild, han hatar telen xD Men här kommer några på Skrutt Olaf, Sven och Sven tredje sven har jag inte Lyckats fått nå bilder på, det är heller inte världens bästa bilder då dom är Tagna med mobilen xD men aja! Det får duga! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
2015-05-01 17:22
#119

Juste! Bildspelet kapar vissa bilder x-x Sadface v.v MEn man ser ju lite iaf! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 17:24
#120

#118 HERREGUD, SÅ SÖTA! 😮😍

Jag vill ha…! KärKärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 17:32
#121

Vampyrkrabba, såg den på arken i stan och tänkte FYFAN vilken söt liten varelse xDD Så köpte jag en… men sen när jag hade haft henne hemma (Det är då Skrutten) i ett par tre dagar så upptäckte jag hur jäkla personlig hon är :o Hon kommer när jag ropar på henne och stoppar ner handen, så sätter hon sig i min hand och nyper mina fingrar, och sen när hon äter är hon så galet söt xD Så efter det ringde jag till djuraffären och beställde tre till, men med mig hem kom fyra, för dom hade beställt fyra xD Så jag var bara tvungen att köpa den fjärde med :p

Sen köpte jag även Aggron, den enarmade banditen, men han är inte alls lika personlig, han ligger bara och gömmer sig hela tiden och även fast jag har haft han i en och en halv vecka så har han ännu inte ätit, vad jag än matar han med :o Han är en Röd Thailändsk krabba. Allt han gör är att ligga och gömma sig ''/ så Vampyrerna är mycket med PErsonliga I Totally love them xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 17:37
#122

#121 Stackars enarmade banditen… Kan något vara fel med honom, tro?  😕

Dina krabbor har förresten helt underbara namn, glömde jag skriva! Jag älskar namnet Olof och man kan ju inte ha för många Sven! Skrattar

Vampyrkrabba… alltså, jag saknar ord… Inte bara vackra, fina och oemotståndligt söta, men ett sånt namn också!? Kär

Ååååh, vad jag vill ha…! Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 17:57
#123

Vet inte ''/ Vampyrerna äter med glädje alla fem, men inte han.
Han har inte ätit ett dugg sen jag tog hem honom för en vecka sen v-v Jag har testat allt som han sägs ska äta både dött och levande, tänkte att han kanske ville jaga då, så tog en av mammas "dåliga" Yngel och stoppade ner till han, Slutade med att Skrutten och Olof Försökte Slå synder glasväggen mellan dom så den fick åka ner i toan (Han var krokig och eländig och kunde knappt simma De jag menar med sjuk) Eftersom det ändå skulle bli han öde, men nej nej inte ens jakten fick honom att äta, så vet inte vad han ska äta. fick även Gratis prover på krabbmat som alla krabbor SKA älska och det har han heller inte ätit så vet inte men aja förhoppningsvis börjar han äta när det blir Kris i magen!

Du får köpa ett litet kar och ett reptil bad och köpa ett par vampyrer! Det är , verkligen värt det, det är som att ha ett pälslöst marsvin, så personliga är dom, och jag skämtar inte, dom är underbara!! ^^

KAllas vampyrKrabba för att deras orange ögon och lila till blodröda Klor! ^^ Men jag håller med dom är otroligt fina, och jag är DÖKÄR i deras färger

Köper jag mer av dom då blir det ännu mer Sven! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 18:05
#124

#123 Lillkrabban då… ingenting duger alltså? Hur länge kan dom gå utan mat egentligen? 

Jag tror du har rätt. Så småningom måste han ju äta. 🙂

Jag blir obeskrivligt frestad, ska du veta… Jag som inte ska skaffa några nya djur för stunden, men det är verkligen något att ha i tankarna i framtiden. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 18:09
#125

NEpp, men ska kolla med Krabb "proffset" på min djur affär hon om nån borde veta :o

Jaa krbbor är kända för att vara matvrak dom skulle aldrig svälta sig själv :p då förhoppningsvis är han bara inte hungrig ^^

Då ska jag se till tt fresta dig ännu mer ;) Ska försöka få in en film här när Skrutten äter, då kommer du smälta, Jag lovar! x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2015-05-01 18:22
#126

#125 ÅÅÅÅH, det måste jag se! 😮FörskräcktFörskräckt

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 18:37
#127

https://www.facebook.com/jeanette.forslund.9/videos/vb.574772356/10153207753912357/?type=2&theater

Here you got! xD Tyvärr så är ju upplösningen så J*VLA

bra påFacebook ''/ Men de får Duga xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 18:39
#128

#127 Ah, jag kan inte se. Jag har inte tillåtelse att besöka sidan. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 18:46
#129

:o då får du skicka en vänförfrågan :p så ska du få se! ^^ hon är så jäkla söt när hon äter, hon kan smälta Frusna hjärtan xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 18:48
#130

#129 Jag är en absolut n00b på Facebook, så… hur gör jag det? 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 18:52
#131

Mee too! Anvönder den för bilder och filmklipp för att det är lätt att hänvisa dit om det är nått man ska visa xD

Men klicka på mitt namn Det borde visas xD Och sen ska det finnas en ruta som säger "lägg till vän" xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 18:59
#132

#131 Jag använder den huvudsakligen för att se bilder från familj och vänner jag inte kan träffa särskilt ofta. Samt Candy Crush lite då och då. 😇

Jag ser ingen länk med ditt namn på sidan jag hamnar på när jag klickar på videon. Jag ser bara ditt namn i adressfältet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2015-05-01 19:15
#133

Skickar PM till dig, med namnet ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 20:07
#134

#127 HERREGUD, SÅ SÖTT!!!! 😮😮😍KärKärKärKär

Jag smälter… Jag vill också ha något så bedårande att mata och gosa med…! Kär

*Sneglar på hunden som står bredvid* Vad gör du här? Du är inte en gullig krabba, gå din väg! 

Vad är det du matar honom/henne med? SkrattarKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 20:46
#135

Sa nju att jag skulle få dig att smälta ännu mer >=D Dock så "Missar" hon ibland maten och nyper till i fingret xD men det gör inte så ont anyway ^^

Får klä ut hunden till en Krabba ;)

Hon äter ALLT xD men just i videon så matr jag hon med Tubifex, det är Frystorkade Smp leddjur såsom Krill, Små räkor, artemia, cyklops, jag lite allt möjligt, men hon tycker det är jätte gott ^^
I övrigt äter hon även Krabbpellets, Zucchini, Fisk, gurka, Äpple, Maltabletter, fiskmat, räkpellets, broccoli, jaa det mesta xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-01 22:40
#136

#135 Förbaskat också… jag vill också ha gosekrabbor… 😢😍

Hmm… klä ut hunden till krabba… Det skulle bli en klar förbättring på honom! 😃

Wow, snacka om allätare! 😮😃

Jag måste lära mig mycket mer om krabbor om jag ska skaffa några i framtiden, märker jag. Jag kan i stort sett ingenting om dom.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-01 23:20
#137

Underbara små gosekrabbor! får se till att smälta dig i massor med mina älsklingar :p

Ja självklart! ska nog klä ut mina hundar till KRabbor med xD

Ja verkligen, finns inger jag har matat henne med som hon inte har ätit. enarmade banditen däremot han är värre Vampyrerna älskar allt xD

Krabbor är ganska lätta att ha och göra med! rymningsbenägna dock :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-05-01 23:22
#138

What the! Olof tuggar på fisken!!! O_O

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-02 00:15
#139

#137 Gah, vad ond du är! XD 😃

Bra idé! Då kommer vi garanterat känna igen varandra om vi möts ute någonstans med hundarna. Det lär inte finnas så många som går med hundar utklädda till krabbor. XD 

Rymningsbenägna djur är jag van vid. Salamandrar har den förmågan också och jag har haft såna i 18 år nu. 🤦‍♂️

Man blir van och lär sig till sist. Ibland den hårda vägen, tråkigt nog.. 

#138 What!? 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2015-05-02 00:26
#140

JAg är född ond Muahahahah >=D

JA precis! Men jg är ju cosplayare, så varför inte hunden också liksom xD

Joo jag vet hade eldbukar för om åren, dom ville rymma hela tiden och utforska hela rummet xD

Jo tyvärr blir det så ibland den hårda vägen och ibland genom påläsning ''/ Påläsningsvägen är den bästa vägen om du frågar mig xD

Joo den lilla fisken som är i krabbornas vatten (för dom inte ska torka) för att den skulle äta upp de små maskarna/PArtiklarna som blir i stillastående vatten! Skrutt har aldrig rört denne under tiden han har bott här men så snabbt Olof kommer då är Fisken i Olofs klor, på land, uppe på roten som är Olofs revir o-o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-03 01:32
#141

#140 Muahaha, det är jag med! 😃😈

Åh, cosplaya ihop med hunden… Jag har aldrig cosplayat själv, men… Hmm, jag vet inte om den halvdana ninjadräkten räknades riktigt, men det var väl det närmaste jag kommit. 

Jo, absolut, men ibland krävs erfarenhet också innan man fullt inser allvaret i det. Ett slarvigt tillbakasatt lock en rörig, stressig dag blir en kraftig läxa för en… 

Måste man ha en fisk i krabbornas vatten? Är inte det farligt för fisken? 😮

Klarade lilla fisken sig eller blev den Olofs lunch…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-03 09:14
#142

#141 livet blir så mycket roligare då ^^ :p

Det skulle vara nått, får nog klä ut Shaggy till Akamaru på mitt nästa konvent så är jag Kiba själv xD
Joodå! självklart räknas den halvdana ninjadräkten! ^^

Jadu det måste jag hålla med om, locket är det viktigaste man har med vissa djur o-o

Nej, det behövs inte, man brukar byta vatten dagligen egentligen, men mamma hade en fisk som skulle spolas ner egentligen då hon avlar på sina fiskar och den här var inavlad och krokig och kunde Knappt simma, så den skulle inte göra några bebisar som mår bra, så ist'llet för att spola ner den fick den va med Skrutt och rengöra hennes vatten så jag skulle slippa byta det varje dag, och det funkade skit bra till Olof kom v-v

Fisken blev mördad av Olof, sen stal Sven den, och sen Skrämde Skrutt Sven så sven tappade den, så gick skrutt fram till den, petade på den, plockade upp den och började tugga på fiskens mun så det såg ut som hon gjorde en Mun mot mun metoden som skulle göra ont för Fisken om den levde, sedan ledsnade hon på den och släppte den på marken, sen kom nästa Sven plockade upp den och sprang iväg, sedan dess har jag inte sett nått mer av den fisken.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-05-04 12:01
#143

#142 Ah, vad gulligt med en bearded collie-Akamaru! 😃😍

Jasså, gör den? Då har jag väl cosplayat lite i den på fälten ute med hunden vid ett par tillfällen. 😃

Whoa… snacka om dramatiskt! 😮

Men jag kunde inte låta bli att skratta åt den bisarra kedjan av händelser där.. Speciellt "mun mot mun-metoden" som Skrutt gjorde, det måste sett för bisarrt ut! 

Stackars fisken… Det är varken lätt eller nådigt i djurvärlden. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-04 15:28
#144

#142 Jaa Beardis-Akamaru skulle nog var Gulligt! ^^ Fast det blir ingen Fluffig en, vi har rakat alla 4 nu :p

DÅ saknas ju bara hundens outfit! ^^

Jodå mun emot mun metoden var ganska speciell :p jag håller mig till att skrutten var inte hungrig, hon ville bara rädda sin kompis 😎

Nej verkligen inte, fisken är nog i himlen nu v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-05-08 02:05
#145

#141 Min magkänsla säger mig nog att du är snällare än du vill erkänna! ;)

[Blue_Lugia]
2015-05-08 02:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

På tal om söta djur, den här lille sötisen då? :)

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-05-08 02:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

.

Mitchika
2015-05-08 02:15
#148

#145 Va!? Jag?! 😮😇😊

Jag är inte ett dugg snäll, fråga bara mina föräldrar och mina kompisar. Min pappa skyller fortfarande på mig för att han förfrös öronen när han var ute och gick på långpromenad med mig i barnvagn då jag inte ens var ett år gammal. 😃

Har du sett vad jag ställer till med på The Sims iFokus? Där uppvisar jag verkligen min sanna sida för världen. 😃😈

Vilket påminner mig, jag måste avsluta Survivor Challenge III i The Sims 2 och se vem av dom åtta Narutokaraktärerna jag placerade på ön kommer att överleva…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-05-08 02:17
#149

#148 You wish? Köper inte det där ;)

Mitchika
2015-05-08 02:18
#150

#146 & #147 HERREGUD!!! 😮Förskräckt😍KärKärKär

Den där… den där är för söt för att ens få till! Jag DÖR! KärKärKärKär

Det… det är ingen igelkott, va? Det liknar en igelkott, men… något känns lite… "udda", i brist på bättre ord? Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-05-08 02:21
#151

#149 … 😮

http://thesims.ifokus.se/discussions/552acb6b8e0e7411f6001e45-ts2-survivor-challenge-iii

Fritt fram att välja deltagare och gissa vem du tror kommer överleva. Länkar till rond 1 och rond 2, som redan är avslutade, finns där också. Rond 1 blev ett riktigt tragiskt kärleksdrama, rond 2 blev mest underhållande och jag skrattade så höll på att stryka med när "mördarspöket" kom. 😃

Okay then, för att citera en av mina kära favoritkaraktärer, challenge accepted! 

Jag ska allt visa hur ond jag är… så fort jag tittar klart på bedårande bilder på råttbebisar på Råttor iFokus!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-05-08 02:28
#152

Ja han är helt bedårande! ^^ Det är en Dvärgtenrec, liknar en igelkott men inte ett dugg släkt med dom. Har dock taggar som den kan försvara sig med precis som en kotte. Dom är jättesköna när dom sandbadar. Bara googla på "Lesser Hedgehog tenrec sand bathing" eller något liknande ser man dom "skrubba" sig med framtassarna. Tyvärr måste han hitta någon matte/husse då som behöver lite speciell skötsel och jag inte kan tillgodose detta fullt ut. :(

Mitchika
2015-05-08 02:31
#153

#152 Wow, vad häftigt! 😃😍

Jag har aldrig sett eller hört om en Dvärgtenrec förr! Coolt! Kär

Åh, det måste jag se! 😃

Nej, vad tråkigt! Jag tycker det är jättebra av dig att kunna se till hans bästa och hitta ett hem som kan ge honom det, men jag förstår hur trist och jobbigt det måste vara för dig. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-05-08 02:36
#154

#151 Suck… don't have time for this. Just saying, COME AT ME!!! And show me what youre going for!! Nädå ;) Blev bara lite gräl sjuk när du envisades med att vara ond. *Trollar fram en gloria ovanför ditt huvud* Men nu är jag trött så…god natt då! :)

[Blue_Lugia]
2015-05-08 02:38
#155

Jättesöta ska det stå…

Mitchika
2015-05-08 02:54
#156

#154 Sann ondska syns inte på utsidan och skryter inte med sina gärningar. Riktig ondska står ibland er, oftast den snällare och trevligare av er alla, och smälter in perfekt utan att sticka ut eller synas för mycket. Agerar i skuggorna, influerar och manipulerar utan att folk märker det, lurar i djupet av det undermedvetna, ler brett och myser inombords när saker och ting går åt skogen och inväntar rätt tillfälle att… 

Nu börjar jag glida iväg lite i framtidsplaner och det var inte meningen. Jag ska snart sova jag med, men först ska jag försöka ta itu med dilemmat jag har med min halvgalna varulvsarvinge, hans tonåriga lillebror/pojkvän och hur jag ska få till ett barn i nästa generation. 

God natt, Blue_Lugia, sov gott. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-05-08 08:38
#157

Mitchika har rätt! har du inte hört, i de lugnaste vatten går de fulaste fiskarna! :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-05-08 11:13
#158

Men på tal om fiskar! Mitchicka du fyllde i februari va? Är inte vi fiskar oftast rätt välvilliga mot andra människor? Om vi ändå inte pratar verklighet kan vi ju lika gärna prata horoskop. ;) Aja jag försöker också ibland se mig som en ond bråd död, men om jag vet att jag i verkliga livet är rätt mesig och snäll, fast jag inte gärna visar det. Du vet, att vara snäll och hjälpsam kan ju betraktas som lite "töntigt" bland vissa. ;) Helt om vi pratar verklighet nu…*host* så jaaa ….innerst inne är du verkligen den där lilla elakingen? ;)

[Blue_Lugia]
2015-05-08 11:15
#159

Lugn, jag har inte cynat dig! Jag kommer ihåg att du fyllde nära mig när jag berättade att jag fyllde år för ett tag sen. Mars var det va?

[Blue_Lugia]
2015-05-08 11:43
#160

# 153 Han har inte bott här jättelänge än, men börjar fästa mig liten vid honom. Igår sprang han självmant fram till mig och luktade . Och tog några mjölmaskar från handen. ^^

Annons:
Mitchika
2015-05-08 13:21
#161

#157 Exakt, molam! 😃😈

#158 Nära! Jag var beräknad att födas i februari, men jag låg och drog mig lite extra i magen och föddes först den fjärde mars. Men fisk är jag! 😃

En haj, närmare bestämt. 😃😇

Horoskopet stämmer som du skriver (åtminstone dom jag har läst), men jag har aldrig varit mycket för att lyssna på horoskop… eller andra heller för den delen. Dessutom är jag ORM enligt kinesiska horoskopet, så jag är en fiskorm eller… hajorm! Och som alla vet är ormar jätteonda! Oskyldig

Jag är en stolt tönt/nörd, jag vet inte vilken av dom jag faktiskt är då den ena kännetecknar att man är smart (vilket jag inte är). Skrattar

Innerst inne, är jag verkligen den där lilla elakingen? 

… ja. Jag vet inte hur annars jag ska svara på det än ja. 😃

Nu ska jag gå och ha extra mycket wasabi i sojan till den veganska sushin som jag bjudit över min mamma till att äta som sen lunch idag. OND! SkrattarDjävlas

#160 Ååååh…. 😍

Han låter supermysig.. SkrattarKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-05-08 13:46
#162

#161 Haha! Om du säger att alla ormar är onda har du inte träffat en kungspyton. Snällare orm får man leta efter, men det finns ju som sagt undantag…även om dom är få. Men om du nu är så ond som det du säger kanske vi på sajten ska passa oss då? Akta så du inte pepprar ihjäl din stackars mamma! ;) Även om det där med wasabi lät mer som bus än en ond handling…,)

[Blue_Lugia]
2015-05-08 14:06
#163

Vad gäller ens tecken så jo, om jag vet att mina vänner är exempelvis oxe, kräfta eller liknande det finns faktiskt personer som stämmer in på karaktärsdragen. Just firren stämmer skrämmande bra in på mig. :s Min väninna är en typisk kräfta.

Mitchika
2015-05-08 16:22
#164

#162 Jag har bara träffat snälla ormar i hela mitt liv (blev "fasthållen" i handleden av en bedårande liten orm på en djurpark när jag var barn och efter det har jag älskat ormar), men jag är undantaget som bevisar regeln. 😃

Åh, absolut! Jag kan vara ett riktigt monster när jag sätter den sidan till. Men den sidan ska ju hållas gömd för att vara så effektiv som möjligt… så ni behöver inte oroa er. Jag kommer vara snäll… 😃😈

Mamma tog för övrigt med sig resterna av den veganska sushin hem, inklusive min halvfulla tub med wasabi… så bra gick den planen… 😕

#163 Jag vet inte om jag är en klockren fisk, men jag känner igen mig i flera av sakerna med fisken om jag minns rätt. 😃

För övrigt är jag en ganska bra orm, sist jag kollade! Det beror visserligen också på var man läser, men dom flesta är snarlika i alla fall.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-05-08 16:31
#165

Jag slog sönder min balkongruta med nävarna i ett vredesutbrott för några år sen…Låter den meningen tala för sig själv…

Mitchika
2015-05-08 16:46
#166

#165 Jag lyfte en soffa och kastade den till andra sidan av rummet under ett raseriutbrott. Även om soffan inte var jättestor och vägde ganska lite så är jag rätt stolt över att ha kunnat göra något sådant. Jag var riktigt, riktigt arg då… jag kunde inte hitta en CD jag letade efter… Jag är så glad att tonåren är över och ligger långt bakom mig.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-05-08 17:16
#167

#166 Jag blev arg för att personen inte hörde vad jag sa i telefonen…:P Vet inte om jag är direkt stolt över det, tvärt om inser jag vilken korkad handling det faktiskt var. Några 1000 rakt ner i sjön för nytt fönster. … Verkar som vi är två med rätt hett humör skillnaden är att du kallar dig ond, jag ångrar att jag tappade kontrollen över mitt humör, för ilsken blir jag rätt ofta. ;)

Annons:
Mitchika
2015-05-08 17:32
#168

#167 Ja, den utgiften hade man gärna kunnat vara utan.. 😕 
Soffan klarade sig bra och jag träffade inget som gick sönder i alla fall, så där hade jag tur. 

Jajamän, jag har ärvt det från min far. Jag försöker jobba med och lära mig hantera det så gott jag kan, även om jag misslyckas då och då. Fast det är inte mitt heta humör som gör att jag kallar mig ond. Jag menar, om man är ond för att man tappar humöret så kan det inte finnas en enda god människa i hela världen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-05-08 17:37
#169

How ever, tror inte att du är det minsta ond i verkliga livet. I fantasierna värld kan man vara hur lömsk och elak som helst. Mer eller mindre så att det märks. Men att du sitter som en elak maffia boss, ler brett och smiter onda planer. (Varför dyker Sykes från Oliver och gänget upp i mitt huvud?) Eller som när jag sa att min Tenrec skulle säljas. Du kunde lika ärna lagd in såna här ➡😈om du nu är så ondsint. Äh du lyckas inte övertala mig tyvärr…😆

Mitchika
2015-05-08 17:57
#170

#169 Vem berättade för dig vad jag jobbar med!? Öhm, er, jag menar, maffiaboss? Jag? Neeeh, sånt håller jag inte på med. Man måste välja sina strider noga, oavsett om man är ond eller god. 😃

Förresten så ser jag inte smileyna du använt i ditt inlägg? Skrev du dom på mobil? Dom ser bara ut som frågetecken i fyrkanter för mig. 🤔

Jag försöker inte särskilt hårt heller. 😃

För att citera en av mina favoritfilmer: 

"The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-05-08 18:46
#171

Det var en djävul och en retsam smiley. ;)

[Blue_Lugia]
2015-05-10 22:58
#172

Nu har jag hittat en familj som är väldigt intresserad av Henry, som jag kallar min Tenrec. Det verkar vara väldigt seriösa och bra personer men det är med en tår ögat jag inser att bor sin sista dag här. :, ( Men jag hoppas att han sitt drömliv i det nya hemmet! Så hejdå lille Henry! Jag kanske inte hann lära känna dig den här korta tiden men vi möts igen! Det vet jag…. :,) Lycka till lille vän!

LottaV
2015-05-23 23:34
#173

Hur gick det i april tävlingen egentligen?😇😴

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2015-05-24 08:46
#174

#173 Jag ska uppdatera tävlingsresultaten så snabbt jag kan och dra igång en ny tävling i juni! Maj har varit en rätt jobbig, hektisk månad för mig, men jag ska se till att ta tag i saker och ting tills nästa helg. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-06-11 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Mina små var på klätterhumör igår. Pascal:

[Blue_Lugia]
2015-06-11 13:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Och Astrid: :)

[Blue_Lugia]
2015-06-11 13:48
#177

Sista bilden åt fel håll. :)

Mitchika
2015-06-11 13:49
#178

#175 Åååh, Pascal! Så underbar! Jag älskar namnet! 😃😍

#176 Alltså, kan man bli sötare!? Är Astrid en leopardgecko? 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-06-12 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#179

Idag anlände den! alltid önskat mig detta Kanto pokedex, köpte den för cirka 200 kr på ebay, den funkar perfekt fortfarande.
Min mamma va alltid sträng och jag fick absolut inget pokemon relaterat, då fick jag köpa de själv. som barn hade jag inte råd med sådana här high tech prylar, verkligen häftigt att den fortfarande va felfri och ser knappt använd ut.
Tycker de är roligt med alla bilder på pokemonen och dom rör sig! 😃

Mitchika
2015-06-12 18:57
#180

#179 Jag saknar ord… Vill ha, vill ha, vill ha…! 😍

Herrejösses, vad jag ville ha en sån när jag var liten.. och även nu! 😃😇

Vilket bra skick den är i dessutom… Vad kan den göra mer? Har den en röst och pratar/läser upp Pokémons namn och info? Är det dom 150/151 första som finns med i den? 😃

För övrigt, jättesöt Golden (gissar jag?) i bakgrunden på ena bilden! SkrattarKär

Jag har också en fluffig liten Golden, som för stunden har försvunnit mystiskt. Hur kan man ha två hundar i lägenheten utan att märka av eller se någon av dom?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-06-12 19:57
#181

#178 Japp, hon är en leo. Namnet Pascal inspirerades från filmen Trassel. :)

Annons:
Mitchika
2015-06-12 20:17
#182

#181 Jag har också en leo, Doris! En gammelödla på dryga 20 år. 😃

Ah, det var därifrån! Jag var inte säker, men jag älskar verkligen det namnet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-06-12 20:44
#183

#179 I knooow! jag saknade den också, har alltid velat ha den, den piper om man trycker på en knapp, men den läser inte upp något, all info sitter på skärmen, lite granna av infon, kortfattat, vikt, längd och lite pokedex info, lite attacker den kan lära sig, alla bilder rör sig och de finns en attack bild också då sen rör sig fast i en attack rörelse typ.
Den låter också när man slår på den, på baksidan finns en Reset knapp, tycker man på den får man trycka in sitt namn, datum och tid.
De finns även en miniräknare i pokedexet.

Hunden i bakgrunden är ingen golden, han är en American Wolfdog, han är till hälften golden färgad med lite inslag av svarta hårstrån, nedre hälften av hans kropp som mage och ben är vitt, halva svansen är svart och vit.

Mitchika
2015-06-12 20:52
#184

#183 Nu vill jag ha en mer än någonsin… Det var mycket mer än jag trodde att den skulle kunna göra! Varför finns det aldrig pengar över till såna saker för?! 😃😍

Precis vad jag hade väntat mig att en "riktig" PokéDex skulle kunna! Miniräknaren var en kul bonus, men… jaha, det blir till att börja stalka eBay och andra såna platser nu då. 😃😇

Wow, då såg jag verkligen fel! Häftigt, en American Wolfdog! Jag har aldrig sett en förr! Han verkar superfin! 😃😍Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-06-12 20:55
#185

#182 Ja fast han får mest kallas Palle, varför vet jag inte…^^ Ja jag har för mig du berättade om din när jag gjorde ett inlägg där jag berättade att jag skulle skaffa honom. Men inte tusan kan man nöja sig där…djur tokig som man är..suck…. Lite senare flyttade Astrid in. Hon fyllde precis 8 år medan Pascal blir 2 i höst.

-Aida-
2015-06-12 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

#184 Den har däremot inte Mew i pokedexet, de glömde jag skriva, den har bara 150 första.
De finns en Favorit lista också så man kan favorita pokemon i en lista.

Du får en till bild på min hund, då kan du jämföra hans storlek med ugnen också. 😂 hans huvud är större än mitt och tassarna nästan lika stor som mina händer.

[Blue_Lugia]
2015-06-12 21:12
#187

Åh så sööt!

Mitchika
2015-06-12 21:25
#188

#185 Palle, vad sött! 😃
Man tar varje chans man kan att prata om sina älskade djur. I alla fall jag.. 😇

Det är så lätt att det blir flera, inte sant? 😃

#186 Då är det verkligen en av dom äldre dyrgriparna.. 😍

Mew var ju "hemlig" så pass länge på den tiden. Vissa av mina kompisar trodde inte ens att den existerade ett tag utan att den var fake. 😃

Åh, wow… jag tror jag är förälskad… Vilken ras, vilken hund! Det där måste vara något av det absolut vackraste jag har sett i hundväg! Herregud, vilket vackert djur!  KärKärKärKärKär

Vad heter han? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2015-06-12 22:05
#189

#188 Han heter Eddie, han blev 1 år i December. 🙂 mycket aktiv ras som gör lite som dom själva vill, men jag älskar det hos dom, att dom hör vad man säger och sen tänker "hmmm ska jag göra de jag villl eller de du vill?" han måste alltid ta en liten funderare innan han utför de jag vill att han ska göra, men han lyssnar mycket bra, hade han till och med lös nu på gården och han lyssnade på varenda ord fast han rusade runt som blixten, han har inte varit lös sen förra året typ, det är mammas gård, vi bara bor här tills på måndag, då kommer dom hem igen.

Jag trodde inte heller på Mews existens riktigt, trodde de va på hittat tills jag fick se den på en affish över alla 151 pokemon, då trodde jag att Mewtwo va utvecklingen av Mew. 😂

[Blue_Lugia]
2015-06-12 22:14
#190

#188 Jo jag har faktiskt fått hem idag två bebisar av afrikansk jättesnäcka. Äckliga djur tycker många, jag tycker dom är rätt häftiga. Har ingen bild på dom än då dom gömmer sig. Det är lätt hänt, ja! Men jag har nog inte plats för mer än en hund, två ödlor och två snäckor. Plus mig själv…. Bodde jag obegränsat stort, skulle väl det se ut som ett zoo. ;)

Mitchika
2015-06-12 22:46
#191

#189 Eddie, gud vad sött! Utseendemässigt är han allt jag har drömt om hos en hund. 😍

Bara ersätt det golden-färgade med grå/silver så hade vi haft drömhunden jag fantiserade om som barn, perfekt in i minsta detalj. Det är så häftigt att se och han är så fin! 😃Kär

Han låter riktigt underbar! 😍
Var kommer han ifrån? Finns rasen i Sverige ens? 🙂

#190 Åååh, snäckor! 😍

Lyckas du få en bild på dom får du gärna dela med dig, om du vill. Jag älskar snäckor. 😃

Finns det hjärterum finns det stjärterum… men det ska man försöka att inte lyssna på. Även om det är svårt. Jag lyssnade på det och tänker inte göra om det i första taget. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-06-12 23:08
#192

GAH! KRabborna gömmer maten! ena idioten stod och käkade på en möglig Levergodis bit! (HEmlagad så inge konstigheter i dom) Upptäcker nya saker med raringarna hela tiden xD och här om dan red fjant på Olaf för Olaf sprang iväg med maten Fjant ville ha Det löser man iom att sitta på storebror ryggsköld och käka medan han springer xDD

Otroligt söta Ödlor och Vovve, HAn var ju alldeles för fin 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2015-06-12 23:13
#193

#191 Jadå, dom finns i Sverige, finns ett par uppfödare av rasen, jag köpte min som omplacering när han va 3 månader men har fortfarande kontakt med uppfödare, det är ganska vanligt att dom är grå/silver färgade vad jag har sett, Eddie kommer från Fällingsbro där vid Lindesberg typ.
När jag träffade en kompis som har en grå/silver färgad så blev jag helt kär! tusan vad vackert, å jag typ "men… men… darn it!" hade gjärna velat haft en sån. 😂

Eddie tycker jag är perfekt i precis allt, han har lagomt mycket fluff, fäller lagomt mycket, har perfekt storlek, är alltid glad, trösnar folk han ser är ledsna, hoppar som en studsboll, ryter som ett lejon och låter som en björn när han leker.
Det är vanligt att rasen är väldigt glad och är bra med barn, dom är uthålliga som tusan så känner man för att gå flera timmar på en dag så kan man göra de, dom är blandade med antingen huskey eller malamute, så man kan köra drag med dom också men Eddie är bara till för sällskap.
Mycket sociala men svåra att ensamträna, där lär man lägga ner hjärta, själ och troligen tårar om man tycker om sin inredning. 😂

Eddie kunde inte ensamtränas förrän han var 1 år då fick jag börja om, mellan 3 månader och 9 månader kunde han vara ensam i 15 minuter som max med hjälpmedel, då va de bara snabbt in på ICA med cykel och skynda sig hem igen.
I dagensläge är han 1½ år typ och kan vara ensam i 6 timmar med hjälpmedel utan att paja nånting alls, skulle jag hamna på akuten och han måste va ensam mycket längre så klarar han det också. Men ja, hjärta, själ och tårar för offrade föremål lär man gå igenom först, det är vanligt att dom är över 2 år och fortfarande inte ens kan vara ensam utan att föra oväsen eller paja möblerna.
Därför jag vill ha hjälpmedel, så han inte går omrking och har sån där super ångest, det han gör är att öppna mina garderober men mer än så händer inte.

Skulle jag strunta i hjälpmedlet får han ångest direkt när effekten avtar och blir destruktiv, så jag kommer fortsätta med det så länge han behöver det.
Det är Adaptil jag använder i vägg uttaget, som puffar ut konstgjorda tik feromoner som gör att valpar känner trygghet.

Mitchika
2015-06-13 00:11
#195

#192 Dina krabbor är ju för bedårande! 😂

Fiffigt värre, Fjant låter supersmart. En riktig problemlösare. 😃

#193 Ååååh… jag som inte ska ha någon mer hund på jättelänge… 🤦‍♂️

Jag får nästan förbjuda hundbilder på sajten, speciellt på Eddie. 😉
Annars kanske jag sitter här helt plötsligt med en American Wolfdog och undrar vad sjutton som hände. 😇😂

Han låter som rena drömmen… men det låter tyvärr inte som om rasen skulle passa mig. Personligheten är underbar, jag skulle dessutom ÄLSKA att ha en hund för drag, men det där med ensamheten… Det låter helt normalt för en hund som har husky och varg i sig. Dom vill inte vara ifrån flocken, så jag är jätteimponerad över att du lyckats ensamhetsträna Eddie, hjälpmedel eller ej! 🙂

Jag kände en renrasig Siberian Husky en gång i tiden som i stort sett slaktade hela huset hennes familj bodde i när dom lämnat henne ensam. Rivmärkena på dörrarna var så stora och djupa att det nästan såg ut som att en björn hade gjort dom och inte en hund.. 🤦‍♂️

Bor man själv och inte har möjlighet att ta med hunden till affären (med någon utanför som vaktar) eller ha någon som passar den varje gång låter det inte särskilt bra.. Alla hundar kräver ensamhetsträning, men att välja en ras som kanske aldrig klarar av att vara ensam känns inte snällt mot varken hunden eller mig. 😕

Nåja, det är ett tag kvar tills nästa hund eventuellt blir aktuellt, så omständigheterna kan ju ha förändrats till dess. Framtiden får utvisa, men jag har en ny favorit på intresselistan nu tills dess om det blir en stor, aktiv hund. 😍

Annars toppar Sheltie och Dvärgschnauzer favvolistan för små hundar just nu och Bullterriern för båda. Jag måste sluta titta på hundraser… 

Och känner du för det får du hemskt gärna bjuda på bilder då och då på din vackra Eddie. 😃😇😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2015-06-13 00:15
#196

#195 Både Fjant och Skrutten Är ju hälften så stora som Sven Sven och Olaf xD Vilket betyder Att Sven Sven och Olaf alltid är snabbare på maten :p Så Fjant och Skrutten ahr läst det själva! ås jäkla personlig djur alltså :o och alla 5 har olika personligheter, det är underbart :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-06-13 00:18
#197

#194 Herregud, vilken vacker, klar färg snäckan har och vilket vackert skal! 😮😍

Alltså… om den blir så där stor… jag kommer kidnappa den! 😇😃😍

Så obeskrivligt läckert… Snäckor har så hemskt näpna små ansikten, jag vill bara pussa på dom! Vilket jag givetvis inte gör (ibland, på skalen), men… jag vill. 😃😍

Jag har inga snäckor själv, men… ibland så "terroriserar" jag vilda  snäckor och smågosar lite med dom för att dom är så söta.. Samma med dom stackars grodorna och paddorna som dyker upp vid regn.. 😞

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-06-13 00:19
#198

#196 Sluta fresta mig att köpa krabbor!! 😃Skrattar😍

Det räcker med hund, marsvin, salamandrar och gecko just nu! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-06-13 00:28
#199

#198 Frestar mig själv att köpa fem till ocskå när jag Upptäcker hut olika alla är xD och SMarta! :o Och speciella xD Så ser dom såååå farliga ut när dom ska skrämmas Sträcker på sig och rakt upp med småklorna och Klipper lite i luften xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-06-13 00:29
#200

#199 GAH, vad bedårande!! 😍Kär

Jag ska absolut inte bli krabbägare nu, jag skulle reta stackarna hela tiden bara för att få se dom vara bedårande "skrämmande" och "farliga".. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-06-13 00:36
#201

xDD och så fråna också, när dom ska springa iväg Så springer dom inte alltid åt sidan, nepp, dom kan få för sig att hoppa rakt fram, japp HOPPA det ä det sötaste jg nånsin sett xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-06-13 00:59
#202

#194 Det är egentligen två, då dom inte vill leva ensamma, men den andra är lite "fegare". Man ska komma ihåg att detta är inte den största utan Tigersnäckan blir betydligt större. Min art heter Achatina Reticulata och är albino därav den ljusa kroppen. :)

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-06-13 00:59
#203

#197

[Blue_Lugia]
2015-06-13 01:04
#204

#197 Kidnappar du dom lämnar jag sajten…gråtandes! :, ( XD

Mitchika
2015-06-13 01:11
#205

#201 Kan dom hoppa!? Framåt dessutom!? Åååååh…!! KärKärKärKär

#202 Wow, jag har aldrig sett snäckor interagera med varandra. Vad häftigt det måste se ut! 😃😍
Finns det ingen risk att dom får massa ungar, om det är två stycken? 

Ä-Ännu större..? 😮
Där fick jag precis en läcker bild i huvudet av att gå runt med en snäcka på överarmen, lika stor som ens överarm. Fasen, vad coolt det skulle kännas! 😃XD

Albinosnäckor!? Fy, vad läckert! Det visste jag inte om att det fanns. Skrattar

#204 Jag ska göra mitt allra bästa för att hålla fingrarna i styr, jag lovar! 😇🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-06-13 01:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#206

Jajjemen det kan dom xD

Och här ommer en bildbomb BARA för mitchika ;D Planeringar över en matbit

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-06-13 01:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#207

"Jag vill också ha, storebroooor!"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-06-13 01:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

Och sist, en liten Fjant som står på Olafs Klor och käkar medan Srutten försöker sno åt sig en Andra bit levergodis xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-06-13 01:28
#209

#205 Snäckor är kollonidjur. Vilket jag heller visste innan heller. :) Jo det kommer nog förr eller senare bli ägg/ungar det får man räkna med tror jag, om sällskap gör att dom trivs. Man vill ju inte att dom ska vantrivas. Hittade mina på Snäckorifokus så chansen finns ju att man hittat någon intressent där. När dom är så små kan dom faktiskt skickas om man lägger dom en liten burk + skumplast och kartong. Blir det för många ägg kan man frysa äggen. Låter grymt, men blir det flera hundra ägg så kan det ju bli svårt att få alla sålda.

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-06-13 01:35
#210

#205 Jag vet inte hur stor arm du har, men Achatina achatina (Tigersnäckan) kan bli vad jag förstått upp till 20 cm lång i skalet. Största påträffade är väl runt 30cm! Min art kommer troligtvis bli runt 15 cm skallängd.

Mitchika
2015-06-13 01:47
#211

#206,  #207 & #208

Säg åt dina krabbor, dom får inte vara sådär söta!! KärKärKär

Hur kan du någonsin sluta titta på dom? Jag skulle inte kunna slita ögonen från dom! Kär

Bilderna i 207 & 208 var extra näpna och söta, tycker jag.. Skrutten på bilden i 208 fick mig att skratta, så gulligt! 😃Kär

#209 Det visste inte jag heller! Där ser man! 😮😃

Nej, det är klart man vill att dom ska må så bra som möjligt. Kan det inte hjälpas så går det ju inte och får dom ägg måste det väl betyda att dom mår riktigt bra. Det är ju positivt i alla fall. 🙂

Jag har varit på Snäckor iFokus och tittat förr! Det finns så många olika bedårande djur i världen och så få timmar på dygnet.. Kär

Lite grymt låter det väl, men vad ska man göra? Det är nästan grymmare att låta flera hundra snäckor kläckas och sen inte ha bra hem, plats eller möjlighet att ta hand om så många. Det är väl knappast en så stor förfrågan på snäckor och man vill ju inte bara ge bort dom till första bästa heller bara för att man har för många. Tunga beslut att ta ibland. 😕

#210 Whoa! 😮Kär

Inte riktigt hela överarmen på mig, men nära nog. Åh, vad jag skulle vilja hålla en sån stor sötnos. Kär

15 cm är inte illa heller för en snäcka! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-06-13 02:09
#212

#211 Skrutten och Fjant är ena Pajasar! svårt att slita blicken från akvaterrariet när dom sätter igång, dom hasr så otrolig mycket fuffens för sig som de större aldrig ens skulle kunna tänka på xD
Ögonen är så himla underbara på dom Också när Olaf Ska visa sig Tuff så Blir hans klor en Djup helt underbara lilafärg, dom är bara för fina

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2015-06-13 07:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#213

#195 Tyvärr så är ensamheten ett stort problem för rasen, jag har varit arbetslös i typ tre år, började jobba i maj, så det var perfekt att skaffa en sådan hund, då kunde jag va hemma med honom under första året och ensamträna efter det, hade jag däremot inte haft Adaptilen i väggen då hade det aldrig gått att ha honom ensam.
Tyvärr så kommer hunden ändå paja inredning i ångest även om hunden har sällskap av andra hundar, det skiljer mycket på vilken typ av AWD man köper också,

Eddie kallas Low, det betyder att han har lite eller inget av varg i sig, ju mer varg en hund har desto svårare blir det att leva med den, dom är inte alls som någon annan hund, men de är världens snällaste ras och dom älskar allt och alla.

Eddies uppfödare drar bara upp Low hundar, vilket är mycket lättare, dom kan till exempel äta torrfoder och beter sig mer som en hund, dom har fortfarande blandat kroppsspråk av varg och hund, en Mid eller High som har mycket mer varg i sig har svårare att vara ensamma och kan inte äta torrfoder, dom lär äta BARF och sån liknande mat, mycket färskt kött och ben, dom bör ha ett hägn som jag fick veta kostar cirka 70 tusen att bygga eller nåt sånt, det lär vara special byggt annars tar dom sig ut, dom lär ha ett hus ute också dom kan skydda sig i från sol och regn, sitta på taket för att hålla utkik på sin omgivning.
Det finns mycket videos på youtube om AWDs som tar sig ut inhägnader, de ska va som minst fem meter högt och kompostgaller hoppar dom över som om de vore ingenting, dom kan verka klumpiga men är väldigt smidiga egentligen.
En Low kan du ha i lägenhet men inte High eller Mid.

Rasen kräver mycket tålamod och att man lägger ner hjärta och själ på individen, jag fick flytta ifrån min sambo för att han inte ville lägga ner tiden man måste lägga ner för att få hunden att lyssna till en som ledare, man lär förtjäna ledarskapet, han bodde med min syster ett halvår och han lyssnade fortfarande inte på henne, min mamma som har haft hundar hela sitt liv, han lyssnar inte på henne heller, det är bara mig han lyssnar på, det gör det svårt att skaffa dagmatte.
Jag brukar säga att Eddie rensar igenom alla idioter, dom som velat börja relation med mig testar jag först på Eddie ifall dom vill ge sig in på det, hittils har ingen velat prova ens, bara för de låter svårt, man lär ha viljan för det.

Dom kan leva med katter, inte alla men dom kan, har läst om vissa dom anfallit katt dom bott med i många år, har man fler AWDs så kan det bli grupp jakt, dom har mycket jakt instinkter och är mycket svåra att ha lösa, då dom oftast sticker iväg för att dom sett nåt eller vill jaga nåt.
Eddie går inte att ha i samma rum som gnagare, jag fick lämna bort mina chinchillor för han såg dom som mat, alla gnagare gör att han får en stor pöl på golvet av dreggel, katter ser han bara som en leksak, han har bott med katt förut och de gick bättre än förväntat.
Med stort ego tror dom att dom är kung över världen och ska alltid ha de största pinnarna och alla leksaker.
Jag bör nog tillägga också att dom inte är vakthundar, folk tror det och kan bli rädd för hunden men dom är mera "rädda sig själv den som kan!" typ av hund, om man blandar ut AWDn med mera schäfer då kan dom däremot bli mer vaktiga.

Om man söker på information om rasen på nätet så får man tyvärr allt baklänges, de bästa är att gå med i AWD grupperna på facebook och skriva med ägarna av rasen istället, jag hade allt fel och baklänges när jag skaffade Eddie så jag fick lära mig under tiden jag hade honom vad rasen egentligen innebär, där finns också uppfödarna att prata med.

[Blue_Lugia]
2015-06-13 08:08
#214

Riktigt fascinerande ras! Dom dom har mycket varg i sig, går dom än att ha som en hund någorlunda eller vill dom leva i sin flock ungefär som vargar?

-Aida-
2015-06-13 08:42
#215

#214 Ju mer varg dom har desto mer behöver dom flocken, man ska ha minst två AWD eller minst en AWD med en till hund av annan ras.
En Low som Eddie kan bo som ensam hund, men vilken hund som helst mår bättre i sällskap av annan hund, för dom är ju egentligen flockdjur, men hundar är ju anpassningsbara på det viset att dom kan bo ensamma ändå, till skillnad från Mid och High AWDs som måste ha hund flock för att må bra.

 AWDs är ruskigt intelligenta också, dom lär sig snabbt vad man vill att dom ska göra, ett moment som tog en kompis hund, tre veckor att nå ett resultat som jag fick Eddie att uppnå på en kväll, de är enorm skillnad i hur snabbt dom lär sig jämfört med andra hundar, dom lär sig bra av att se och imitera också, när jag kröp på golvet så började Eddie med de också, då la jag kommando på det så nu kryper han när jag säger Kryp, när dom upptäckt något nytt dom kan göra och man sätter kommando på det, så upprepar man det bara ett par gånger så sitter kommandot, så det går riktigt snabbt att lära dom, ska man lära dom saker med belöning då lär man hitta sättet som gör att man håller uppe deras motivation för annars blir dom bara uttråkade och vill inte vara med, jag använder ingen form av godis eller belöning när jag lär honom saker, han använder istället sin egen vilja att lära sig när han själv känner för det vilket är lättare än att muta med godis, det är en ras som är villig att lära sig saker hela tiden.

Dom lär sig ord och vad dom betyder, när jag pratar med Eddie så pratar jag alltid i hela meningar, ibland omformulerar jag dom men han förstår ändå vad de är jag vill han ska göra, utomhus använder jag däremot specifika ord som gör det lättare för honom att förstå vad det är som gäller just nu. han är väldigt ofokuserad utomhus så jag har fått gör kommandon ute till en rutin så han lär sig vad som gäller när.

Mitchika
2015-06-13 14:38
#216

#212 Jag ska inte ha krabbor nu, jag ska inte ha krabbor nu… 🎧😇

#213 & #215 Det var det jag var rädd för. En sån hund ska inte behöva lämnas ensam (om det inte går som i ditt och Eddies fall med träning och adaptil-hjälp), så där faller nog rasen bort för mig. Även om jag ensamtränar till tusen finns det ingen garanti att det skulle fungera för min eftersom att rasen har dessa problem och då sitter jag i en riktigt svår sits. 😕

Jag känner till begreppen Low, Mid och High lite grann. Jag skulle aldrig skaffa annat än Low om det någon gång skulle bli en American Wolfdog, hur fina Mid eller speciellt High kan vara. 🙂

Jättefascinerande, tusen tack för att du delar med dig av allt det här och tar dig tid att skriva det! Jag finner det oerhört intressant och kul att läsa om! 😃🌺

Och bilderna är helt fantastiska att se, Eddie är så oerhört fin!! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2015-06-13 15:52
#217

#216 Jag tycker inte heller att man ska lämna dom ensamma, om dom får sån svår ångest att dom bara ylar och mår dåligt, tar ut det på omgivningen, det är tur att Adaptilen fungerar på honom, läste att de inte funkar på alla, så där känns det som vi hade tur, det står på den att behandlingstiden med den är 6 månader, jag tror dock han kommer behöva upp till 1 år eller mer med den med tanke på hur känslig hans ras är, i allmänt brukar dom sluta ta sönder saker när dom är 2 år + men det finns ju dom som är över två år och fortfarande gör så och för oväsen, det jag är rädd för är att det beteendet är så ohälsosamt och skapar onormalt hög stress under timmarna man är borta att hunden kommer ta stryk i längden av stressen och att det blir ett invant beteende kanske lite som kronisk depression, går de inte över så blir det till slut kroniskt. 😕

[Blue_Lugia]
2015-06-13 16:31
#218

Vad är det för art av krabba du har Molam?

[Blue_Lugia]
2015-06-13 16:38
#219

Är inte intresserad av kungahuset…men dom förtjänar väl ändå ett grattis bröllopsparet? :)

molam
2015-06-13 17:12
#220

#218 Jag har Vampyrkrabbor! ^^ Hade även en Röd Thaikrabba, men han åt inte nåttjag bjöd han på (Kinkiga jäkel v.v) så han lämnade mig förra veckan

#219 Lite efter här x3 Vad har bröllopsparet gjort? :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-06-13 17:20
#221

Riktigt grymma! Känner till Halloweenkrabbor, men det är något annat det. ;) Carl-Philip har gift sig.

[Blue_Lugia]
2015-06-13 17:26
#222

Tråkigt att en av krabbisarna gått bort för dig. Jobbigt när man inte får djuren att äta, hade en kungspyton för ett tag sen vilken jag återlämnade till säljaren för ett tag sen. Dom kan vara riktigt svårmatade och lätrstressade, och eftersom han började bli tunn kände jag att han fick komma till någon med mer ormerfarenhet och nu äter han tydligen jättebra har jag fått höra.

molam
2015-06-13 17:40
#223

Dom, har sp fina färger! trots att min kompis tycker att ögonen som lyser om natten är skrämmande x3

Joo det är jätte tråkigt att inte få djuren att äta, på djuraffären sa dom dock att han åt jättebra (kollar alltid så djuren jag köper äter, och ömsar, och springer runt, vad dom nu ska göra gör som dom ska så jag får ett Friskt djur) Så när jag inte fick han att äta här hemma då så ville jag lämna tillbaka han, de sa att det inte är nån returrätt på djuren och då tyckte jag att jag inga pengar behöver jag vill bara att hsn ska äta och om han åt så bra här så borde han ju fortsätta med det, men dom vägrade ta tillbaka han ''/ så jag fortsatte att trgla på i hopp om att han skulle äta Testade allt! frukt huntmat hundgodis människomat  allt så länge de tinte var massa kryddor och tog idet, men nepp han åt inget inte ens Svindyr Skaldjursmat o.e så han lämnade mig v.v

OCh jasså har han gift sig? trodde alla i kungahuset var gifta, se vad jag hänger med i svängarna xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-06-13 18:01
#224

En del djur affärer bryr sig bara om pengarna och vet i vissa fall inre äns vad det är för art dom säljer. Så jag köper gärna djur från uppfödare eller kunniga privatpersoner (som känns seriösa såklart.) Nej jag visste inte heller det, hörde om det på nyheterna. :)

Mitchika
2015-06-13 18:24
#225

#217 Jag tycker att du tänker helt rätt. Fy, vad hemskt det vore om det skulle bli så! Det hoppas jag verkligen att det inte blir med Eddie eller någon annan hund heller för den delen, oavsett ras. 😕

#219 Nygifta par förtjänar väl alltid ett grattis, oavsett vilka dom är! 😃🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-06-20 09:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#226

Pokemon samling! det börjar bli en hel del nu, har en massa mer figurer från 90 talet men dom ligger gömda i skåpet dom får inte va med, dom är så grymt fula och slitna, saknar delar.
När jag fick skåpet av mamma så tyckte hon jag skulle ha vin glas i den, då kanske hon inte skulle gett den till en pokemon nörd som jag. 😂

[Blue_Lugia]
2015-06-21 01:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#227

Han ser skyldig ut, visst gör han? ;) Han fick bara en liten bit, så han käkade inte upp hela pizzan även om man kanske kan tro det. :)

[Blue_Lugia]
2015-06-21 01:45
#228

#226 Ser ut som om Mewtwo ska attackera Scolipede. xD

molam
2015-06-21 01:46
#229

SÅ otroligt söt :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-06-21 05:18
#230

#226 Jag hade använt skåpet till exakt samma sak om jag var du! Läcker samling! 😍

#227 Åååh, underbar! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-06-22 20:41
#231

Men kan man ha mer otur?! Min relativt nya mobil åkte i backen och nu är skärmen död… Lämnade in den och displayen ska bytas dock för en större summa… Jippie! Är man arbetslös svider det lite i plånboken, men det skulle ju bli värre att köpa en ny. Men jaja….så går det när man inte håller i grejerna ordentligt. -.-

-Aida-
2015-06-22 20:46
#232

#231 Håller med, de svider rejält, för nästan ett år sen bet min hund mig i låret och ena hörn tanden krossade baksidan på min mobil telefon som låg i fickan så andra tanden fick jag i låret, jag tejpade ihop baksidan av telefonen så den skulle hålla ett år till, displayen fick tejpas lite också. 😂

[Blue_Lugia]
2015-06-26 23:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

Hemma från Västerås festival. :)

[Blue_Lugia]
2015-07-02 03:49
#234

Visste ni att Flygon planerades få en Mega utveckling, men idén slopades då ingen design för den kunde hittas på? Läste detta för ett tag sen så har tyvärr ingen källa på det.

molam
2015-07-02 15:26
#235

JApp jar har också hör det, ahr för mig att jag även så "Förslag" på nått forum, men det kan ju ha vart påhitt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-05 00:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

Dom är så söta, mina små snäckbarn! Har aldrig mött en så orädd snäckor heller, bryr sig knappt om man plockar upp dom.

[Blue_Lugia]
2015-07-05 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#237

Växer så det knakar gör dom också!! Dom var hälften så små när jag fick dom för ca 3 veckor sen!!

Annons:
molam
2015-07-05 00:20
#238

Så otroligt fin snäcka! ^^

Olaf (Största krabban) var på bushumör sist vi hade besök, och jag skulle mata dom med Tubifex, just tubifexen får dom alltid i handen så det är så fet mat och dom får inte äta för mycket av det, Kill Sven och Tjej Sven som går jätte br ihop åt tillsamman först av alla Sen kom skrutt och Fjant och Klippte emot varanda och "Muckade" då dom båda är små och tycker dom är stört bäst och starkast, Detta gjorde att tjej sven och Kill Sven blev rädda och Sprang iväg Sen åt Skrutt och Fjant till dom blev mätta, Efter det! tog Olaf sin chans, jag trodde han var vrålhungrig då han kom rusande emot maten, men han nöp tag i maten för att sedan klättra upp på min arm och hoppa ner på bordet för att desan hoppa ner i min säng och försöka springa på upptäcksfärd, Detta skrämde ju mammas dotter som bra den som sprang skrikande iväg, mamman hoppade iväg när Olaf sprang emot henne och pappan garvade bara xD När jag väl fick tag i Olaf igen rackade han mig med att försöka nypa mig i fingrarna för att jag skulle släppa han xD När väl han var tillbaka I akvaterrariet Sprang han ner i vattnet och blåste bubblor Med munnen för att han var sur xDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-05 00:24
#239

#238 Låter som dom är underhållande att titta på. ^^

molam
2015-07-05 00:35
#240

Jajjemen!! Trodde aldrig att så mycket personlighet kunde finnas i ett så litet paket och tt samma sort kan vara så olika xD Sven och Sven till exempel lämnar aldrig varandras sida (Kanske bäbisar där snart om man har tur =D) Fjant och Skrutt muckar bara med alla xD som nå trotsiga skitungar xDD Osså Olaf då, Bossen! verkligen Bossen, no comments on that :p

Hur stora kommer Snäckorna att bli över skalet när dom är fullstora och vid vilken ålder är dom full stora #237 o #236

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-05 00:59
#241

#240 Dom kan bli rätt stora faktiskt ca 15- 20 cm i skalet. Nu är dom kanske 2,5 i skallängd. Achatina achatina som är det latinska namnet för tigersnäcka är denna största, men mina kallas Lissachatina reticulata och är dessutom albino.

molam
2015-07-05 01:03
#242

Nice! Ska dom ha en typ vatten del också eller ska dom h det helt torrt?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-07-05 06:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

Titta vilken raring jag hittade på bild <3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-05 13:23
#244

#242 Nä det är landsnäckor så dom behöver inte vatten så, men det ska alltid vara väldigt fuktigt. Den här arten kommer dessutom från Afrika och gillar runt 26 varmt. Just nu är det ju så pass varmt inne ändå, men när dom blir större och får flytta till ett annan behållare kan man ta en värmematta och ha bakom lådan/terrariet, inte under. Då finns det risk att bottensubstratet torkar ut. :) 243 Vilken sötis! Är den vild, eller har du salamandrar?

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-07-05 14:14
#245

Glömde svara på din fråga, skulle tro att snäckorna börjar bli färdigväxta vid ca 1 års ålder. Mina är födda i början på maj.

molam
2015-07-05 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#246

Ohh dom är otroligt söta iaf! Så fin skal, men Brukar inte landsnäckor lukta en del?

Jag hade henne för ett tag sedan hon vr så snäll och älskade att va med på bild, men sen blev hon sjuk och kunde inte ta upp näring ''/ SÅ hon dog, hon åt som en häst men la aldrig på sig. Här på bilden ser man hur illa det var i slutet (Ansiktet är suddigt men det är för att skärpan skulle va på magen för att jag skulle få en "Diagnos" på henne

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-05 16:48
#247

# 246 Nej jag har inte märkt av att dom luktar illa. Man får vara noga med att ta bort bajs och matriser så det inte börjar ruttna, det skulle väl vara det i så fall. Åh, stackars liten!:( Fina är dom!

molam
2015-07-05 20:11
#248

Åhh, jag har alltid trot tt dom luktar sat*n! :o

Skitfina coh dom lever länge med men ville tyvärr inte ha nbån mer efter stackasrs KAida, hon vr mitt allt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-05 23:54
#249

#248 Jag har i och för sig inte sniffat på dom heller. ;) Förstår vad du menar. Det kan kännas som att man försöker ersätta den avlidna individen alla fall för mig. :(

[Blue_Lugia]
2015-07-05 23:59
#250

Kyogre is here to save us!! Alla som avskyr värme över 24 grader kan pusta ut! Regn kommer svalka oss! Äsch, var bara tvungen ;)

molam
2015-07-06 00:35
#251

Ohhh i love kyogre!!! Extra rain here please!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-07-06 01:58
#252

*Kyogre intar sin primal form och använder Origin Pulse*

molam
2015-07-06 13:58
#253

👍👍👍 Arigato Kaiogra!!!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2015-07-07 10:09
#254

Det regnade hela vägen igår hemifrån mig till Stockholm, tycker kyogre kan göra återbesök idag också.

Mitchika
2015-07-07 12:21
#255

Varför var jag tvungen att ta tag i det mitt i sommaren, när Sverige i stort sett står still…? Det känns som om jag delvis bara sitter och väntar på svar.. 

Jag har ansökt om att byta namn, men jag vet inte om jag kommer få det nya namnet godkänt. Jag vill så obeskrivligt gärna ha det här namnet, jag har velat heta det sen jag var 10 år, men jag oroar mig över att det inte kommer godkännas. Det borde godkännas, men… gah, jag hatar denna ovisshet! 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-07-07 12:31
#256

#255 Ja ovisshet kan göra en galen, bokstavligen….

Mitchika
2015-07-07 13:06
#257

#256 Ja, visst kan den? 🤦‍♂️

Tack och lov för tonvis av saker i vardagen som kan distrahera en..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-07-07 16:52
#258

Det vr lite sned tänkt att försöka byta namn mitt i sommarn! Men hoppas det går vägen och att du får svar snart! hoppas på positivt svar =D

Idag har jag Fixt karet till "Sälen" samt hjälp mamma med ett av sina kar, Lilla sälen Trivs som faen nu xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2015-07-07 17:19
#259

#258 Tack så mycket, molam! 🤗

Jag har funderat över det så länge nu och även om det var en rätt dum tidpunkt ur det perspektivet så kändes det så rätt för övrigt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-07-07 17:26
#260

Kanske känns bra att ha det hela påbörjat så man inte kan skjuta på det mer ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-07-07 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#261

QUIZ TIME!!!!!

Vad kan sälen vara om hans kar ser ut såhär nu? 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-07 19:36
#262

Vad är sälen? :)

molam
2015-07-07 19:44
#263

Ja det är frågan 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-07 19:55
#264

Jag gissar på sköldpadda.

molam
2015-07-07 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#265

Najj, HEn är faktiskt en Fisk! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-07-07 23:59
#266

Wow! Eh….exakt VAD för sorts fisk är det?? Liknar inget jag sett tidigare.

molam
2015-07-08 00:07
#267

Hen är en slamkrypare hen sk ha 50/50 Land och vatten och är mest på land! ^^ så otroligt charmig hen är

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-07-08 07:00
#268

#265 Har du skaffat slamkrypare nu också!? 😍KärKär

Såna har jag velat ha sen jag var åtta år!! Det är något av det absolut sötaste som finns! Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-07-08 10:26
#269

#268 Jag håller med dig till 150%! Hen är så otroligt Charmig xD Har även nå Plutte yngel med hen på uppväxt och dom rör hen inte, allt hen gör är att skrämma dem (Vilket är skitkul tydligen) Går upp på sin stock och hoppar ner strax ovanför dom xD jag tror att det är payback för att hen blev jätterädd när jag först stoppade ner dom :p För nu har skrämmandet minskat ^^ HEn ska även få en vän så småning om, men dom är så satans dyra xD så det måste få vänta lite :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2015-07-21 11:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#270

Här fanns det massa roliga djur, får väl posta mina konstiga prylar också då. De flyttade hit alldeles oplanerat och akut för 2-3 veckor sedan :)

Säg hej till Tindra och Koumba

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2015-07-29 23:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#271

Mina älsklingar kom hem idag! ^^

Menn!! dom älskar att bygga om med xD innan dom kom in var spånet helt plant xDD

Möt Tenshi och Yume, nykomlingarna i familjen! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-29 23:30
#272

Åh är det degusar? :)

Annons:
molam
2015-07-29 23:45
#273

Najje,  det är söta små Gerbiler! ^^ Jättemysiga =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-07-29 23:53
#274

Ahaja men nära i alla fall, (eller inte ) ;) Skulle också vilja ha gerbiler men man bor ju mitt i smeten, så det finns aldrig djur man vill ha på nära håll. Bara långt norrut eller långt söderut. Yaay….

molam
2015-07-29 23:57
#275

Jaa dessa hittade jag 21 mil ifrån mig längre norrut xD och jag vill ju inte köpa Från djuraffärn ''/ Men så värt det! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2015-07-30 05:44
#276

vad söta dom är! 😍

Mitchika
2015-07-30 08:49
#277

#271 Hur många djur ska du ha egentligen, molam?! Jag är så avundsjuk, tokälskar gerbiler och jag önskar verkligen att jag hade ekonomin att ha så många djur! 😍

Dom är helt enkelt bedårande! KärKär

Honor eller hanar? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-07-30 09:03
#278

#276 Verkligen jättesöta! ^^

#277 JAg tror vi nöjer oss, med Sköldpaddor, Krabbor, hundar, fiskar, gerbiler och "Sälen" xD
De är två småflickor, dom är systrar, Tanken är väl att det ska komma två pojkar snart också, så då ska jag dela av karet på hälften, men då vill jag gärna ha iaf en REW Bebis, men dom verkar vara svårare att hitta tyvärr x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-07-31 13:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#279

Vi har lekt lite Modell idag, jag, Tenshi och Yume. Tenshi tyckte att det var jätte rolig och poserade på alla möjliga sätt, tyvärr inte så många bilder som jsg gillade, men några stycken iaf! ^^ Fick doch bara en bild på Yume och på den bilden ligger hon på ett av sina favorit ställen och man ser bara halva ansiktet xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Gerbilles
2015-08-01 05:35
#280

#279 Åhh vad söta dom är! Dom är nutmegs båda två va? Och nej, lättfotogragerade är gerbiler oftast inte, ska röra på sig heeela tiden XD

molam
2015-08-01 11:24
#281

Jajjemen, dom är nutmegs! å så mysiga, Dock så gillar Yume att Tugga på mig, Tenshi är mycket snällare :p
Sen i framtiden blir det även 2 pojkar! ^^ Men det är ett tag kvar, jag vill testa att ha både hanar och honor, då de flesta säger att hanar är lättare att ha och föra med, men favorit färgen är ju REW Så en sån vill jag verkligen ha! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-08-04 07:56
#282

MITT NAMNBYTE GICK IGENOM!!! Jag är så lycklig att det inte är sant!! 🥳😍😃SkrattarSkrattar

Jag skulle ha postat om det tidigare, men jag var mitt uppe i en flytt tillsammans med en vän så vi hade inte tillgång till dator och sedan hade jag inte ork eller energi till det förrän nyligen. Jag är fortfarande inte frisk, men vi är på plats nu och jag gråter nästan varje gång jag loggar in på Skatteverkets hemsida och ser mitt nya namn på personbeviset.. KärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2015-08-04 10:24
#283

#282 Grattis! vad roligt! 😂

molam
2015-08-04 11:01
#284

#282 GRATTIS!!!  vad härligt!! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-08-04 11:05
#285

#283 & 284 Tack så jättemycket, båda två! 🤗😃

Det känns helt underbart! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-08-06 08:28
#286

Upptäcker nu att jag inte skrivit vilket namn jag bytte till, klantig och ivrig som jag var. 😞

Mitt tilltalsnamn är oförändrat, men jag bytte mitt andranamn och heter numera Lance! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2015-08-06 12:16
#287

Häftigt! 🥳

Mitchika
2015-08-06 12:17
#288

#287 🤗🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-08-06 12:30
#289

AWESOME!!!!! GRattis så stort grattis! hoppas du ska trivas ,ed det nnamnet =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-08-06 12:32
#290

#289 Tusen, tusen tack, molam! 😃🤗

Jag älskar det namnet så mycket och jag går som på moln och blir nästan tårögd av glädje varenda gång jag läser mitt fulla namn någonstans.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2015-08-11 18:37
#291

#281 Det sägs ju att det ska vara så ja, har själv bara haft hanar så har ingen aning om ifall det faktiskt stämmer 🤪

#282 Åhh men vad härligt, stort grattis! 🤗

Mitchika
2015-08-12 00:06
#292

#291 Tack så hemskt mycket! 😃🤗🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-08-12 16:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#293

Den här sötnosen hittade jag på det loppiset som jag jobbar på. Nu har den fått komma hem till mig.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
-Aida-
2015-08-12 16:41
#294

Häftig charmander du fick tag på! 😃 det är lite ovanligt nu mera upplever jag att få tag på pokemon gosedjur i sverige, dom är väldigt begränsade och svåra att få tag på i våra butiker.

[Blue_Lugia]
2015-08-19 04:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#295

So far, so big. ^^

Mitchika
2015-08-19 06:07
#296

#295 Wow, underbara! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-08-19 08:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#297

#295, Det börjar bli storlek på dom! =D Otroligt fina är dom ^^

Idag kommer det två ny gerbiler, dom ska bli grannar med Tenshi och  Yume! ^^ Men har bara hittat ett namn, det är inte bra, jag behöver 2 namn!!! *Panik* xD

Men bjuder på en bild på Tenshi och Yume från gårdagen efter det var städat! ^^ (Bara för att den är så söt xDDD)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-08-19 13:56
#298

Känns nästan som vi skulle haft en OT tråd för djur xD #297 Ja, det blir skillnad för varje vecka. Mindre än min tumnagel när dom kom, så jag blir nästan lite chockad själv… Vad heter den ena gerbilen? :) Den nya alltså?

molam
2015-08-19 14:08
#299

Vi får starta en xDDD

Jaa senaste bilden vi fick så var dom ju mini mini! ^^

Eftersom jag har japanska namn på mina älsklingar (Tenshi och Yume) så måste det ju vara japnska namn, och både tenshi och yume betyder nånting (Ängel och Dröm) då måste pojkarna också få japanska namn som betyder nått!

Akuma ska en av dom heta xD DEt var ett måste eftersom att:

Tenshi = Ängel
Akuma = Djävul/Demon :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-08-19 14:19
#300

Jag vet inte varför Yoshi dök upp i mitt huvud…:p Vet inte ens om det har någon innebörd? XD

Annons:
Upp till toppen
Annons: