Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1311 ggr
Romancelove
7/26/14, 10:19 PM

Pokemon X - Zapdos

Hejsan!

jag har klarat ut hela historien men har inte fångat alla pokemons ännu. 

ibland träffar jag Zapdos men han flyr innan man hinner göra något? varför blir det så? läste runt om hur man fångar Zapdos men fick inget svar på varför man inte ens hinner göra något innan den flyr. Någon som vet? :)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Annons:
StarStrikeMC
7/26/14, 10:36 PM
#1

Du kan fånga antingen Articuno, Zapdos eller Moltres beroende på vilken starter du har valt (Articuno för Chespun, Zapdos för Fennekin och Moltres för Froakie). När du har träffat på Zapdos 10 gånger kan du fånga den i Sea Spirit's Den (vid Coumarine City).

YouTube: StarStrikeMC - Ester

Twitter: starstrikemc

Romancelove
7/26/14, 10:42 PM
#2

#1 okej, ja jag har Fennekin och har träffat Zapdos kanske fem gånger, men ställs det om om man stänger av spelet? måste man träffa den igen 10 gånger om man stänger av spelet alltså, innan man liksom har kommit till sea spirits den?

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

StarStrikeMC
7/26/14, 11:57 PM
#3

#2 Jag tror inte att det ställs om när du stänger av, det borde sparas på sparfilen varje gång du möter den.

YouTube: StarStrikeMC - Ester

Twitter: starstrikemc

Romancelove
7/27/14, 12:15 AM
#4

#3 okej så jag antar att jag kan gå in i sea spirits den och kolla om jag har träffat den 10 gånger, för då borde den dyka upp där? :)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

*~HamsterHamster~*
7/27/14, 9:00 AM
#5

#4 ja då dyker den nog upp där :D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Blue_Lugia]
7/27/14, 12:22 PM
#6

Jag mötte Articuno titt som tätt förut, men sen slutade han visa sig(antar att det var efter 10:e gången) så då antog jag att han väntade på just det ställe som nämdes. :)

Annons:
Whaleshark
7/27/14, 1:28 PM
#7

Har sett Zapdos göra det, tackar nu vet jag om den.
Men, är det likadant för hundarna? Har mött Entei, (tror jag det var), ett par gången. Samma sak att jag inte fått göra något innan den smet.

Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!

molam
7/27/14, 2:30 PM
#8

Entei har jag inte mött, snareare ingen av hundarna med har mött Moltres, Fast jag behövde möta han 13 gånger innan jag kunde fånga han? eller, DEN snarare x3 Nu har jag har äntligen i boxen och har restartat Spelet kanske kan jag få Articuno nu, Men har ni som fångat fåglarna endast mött dom 10 gånger?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Romancelove
7/27/14, 2:34 PM
#9

#8 det dåliga är ju att man bara kan fånga en utav fåglarna bara, alltså har ingen fångat alla.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Romancelove
7/27/14, 2:35 PM
#10

#7 jag läste att dom hundarna inte finns i pokemon x/y.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

[Blue_Lugia]
7/27/14, 2:36 PM
#11

Jag vet inte hur många gånger, höll inte räkningen. Var mitt uppe i huvudspelet då.

*~HamsterHamster~*
7/27/14, 2:39 PM
#12

Det är Katter ;) och nej man möter inte dem på något av spelen. Man möter dem endast tio gånger egentligen och sedan dyker den upp vid ön.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
7/27/14, 6:37 PM
#13

#9 Jag har fångat alla ;) Har man två spelkonsoller och två spel, så kan man få tag på dem alla, det tar lite tid, men det går. När du skall börja om /receta spelet, så flytta över fågeln till den andra konsollen, sedan när du har börjat om och sparat ett nytt spel, så flyttar du tillbaka den igen. Se bara till att du tar en annan strter, då möter du en av de andra fåglarna, och sedan en tredje gång, så tar du den tredje startern, och vips så har du alla tre :) (Fast det är ju inte gjort i en handvänning ;) )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
7/27/14, 9:21 PM
#14

#12 Det är väldigt omtvistat om dom är hundar eller katter :) För mig är Entei och Raikou mer tiger/lejon-lika medan Suicune enligt liknar mer ett hunddjur.

*~HamsterHamster~*
7/28/14, 9:28 AM
#15

#12 Ger dig helt rätt :D han påminner mig om en varg :) Tiger/Raikou, Lejon/Entei, Suicune/Gepard,varg allt möjligt xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Upp till toppen
Annons: