Annons:
Etikettpokemonspel-till-gameboy-gbc-gba
Läst 1193 ggr
Splitter
8/6/14, 3:57 PM

Hjälp med pokemonteam :)

Jag har funderat lite på hur mitt pokemon team till Emerald ska se ut. Jag har aldrig spelat Emerald förut, men har spelat Ruby och vad jag har förstått så kan man fånga i princip samma pokemon? Jag tror jag har fått ihop ett hyffsat team, men jag saknar en sjätte pokmeon. Ursäkta stavningen, tror det kan bli några fel :/

Dem jag har är: Swampert, Breloom, Manectric (eller Raichu), Aggron och Swellow. Jag tänkte mig Walrein eller Ninetales, men jag vet inte om någon av dem passar som sista pokemon? Vad tycker ni? Och är dem följande ett bra team eller ska jag ändra på något? :)

Sen har jag sätt att vissa använder Armaldo och Milotic? Kan man fånga dessa (eller Anorith, Feebas) på Emerald (eller på nått annat spel, för jag hittar dem ingenstans?). Och sist undrar jag om man kan fånga Mew?

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Annons:
Draken
8/6/14, 7:20 PM
#1

Walrein eller Ninetales är hugget som stucket vilken du vill använda :) Bägge två funkar.

Jag har för mig att man skallkunna fånga Feebas på Emerald, men jag kommer inte ihåg vart. Det är också ganska bökigt att utveckla den på de spelen, på de nya spelen räcker det med att Feebas håller i PrismScale när han byts så utvecklas den till Milotic, men för att utveckla Feebas på emerald, mpåste du först maxa hans Beautykondition, sedan måste du levla upp en level. är han då fullmaxad på Beauty, så kommer han att utvecklas till Milotic, annars inte

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: