Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1134 ggr
Draken
2014-08-11 17:26

Egg moves.

Jag har försökt få fram en Deino med Outrage och Dragonpulse. Ungarna som jag får efter Hydreigon (hona) och Goodra (hane, har bägge attackerna (Outrage och Dragonpulse) Dessa ungar har som max 1 IV eftersom båda föräldrarna har decent eller relatively superior.

Jag breedar vidare på den ungen som har de bästa statsen, och då använder jag Ditto som har 6 perfekta IV's och håller i destiny knot. Men ingen av ungarna efter Deino och Ditto får attackerna. Varför är det så ? Måste Deinoungen hålla i något för att föra vidare attackerna, eller vad gör jag för fel.- Jag gar hållt på länge nu, och nu börjar jag bli väldigt frustrerad, jag VILL ha en Deino med bra IV's och dessa två attacker …HUR GÖR JAG 😭

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
2014-08-11 17:52
#1

Deino kan inte få dom som attacker när man breedar dom kan inte dras ner i ungarna.

*~HamsterHamster~*
2014-08-11 19:51
#2

Deino kan inte få någon egg move som är dragon type :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-08-11 21:10
#3

Varför kan inte deino breedas och lämna vidare attackerna ? Ungarna dom jag får från Goodra och Hydreigon har ju attackerna ?? Så Deino kan uppenbarligen ha Egg-moves, men varför kan han inte föra dem vidare 😢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-08-11 21:20
#4

Hydreigon lär sig dragonrage på level 79, men deino kan int efå det som egg move.

Så du menar om du breedar på Hydreigon och  Goodra så har det deino som kläcks dragonrage och dragonpulse?

Deino kan ha Egg Moves dock inte dragonrage och dragonpulse egentligen så jag förstår inte riktigt^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
2014-08-11 21:42
#5

Vet inte varför deino inte kan få dom attackerna genom Breeding men den kan få annat istället som är lite mer ovanligt för den att kunna. ^^

molam
2014-08-11 22:20
#6

Jaa Mamma Breedad Hydreigon och Goodra och fick på så Vis Deino med Dragon Pulse och Outrage  men både Goodra och Hydreigon måste Tydligen ha både Outrage och Dragon pulse för att de ska funka.

Och HAmster Outrage inte Dragon Rage ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2014-08-12 09:53
#7

Jag går andra vägen nu ;) Håller på att tränar upp en Deino hona med 5 perfejta IV's och en Goomy hane med 5 perfekta IV's.

Dessa skall jag träna och levla tills de lär sig Dragonpulse och outrage, sedan breedar jag vidare på de två, och på så vis får jag en Deino med Outrage och Dragon pulse, som jag skall ha med mig när jag börjar om. Det kommer att ta tid, eftersom  jag vill ha IV's på den också,men det är det värt.

Jag breedar på mitt första Y där jag har fått alla O-powers, och där jag har 2 stycken Ditto med 6 perfekta IV,s , en shiny engelsk och en vanligt tysk. Jag växlar mellan dessa två Dittos, förr elle senare kommer jag att lyckas med min Deino ;)

#4 Jag HAR fått ut Deino med både Dragonpulse och Outrage. Och han lär sig det långt före lv. 79. Jag var hos movereminder med min som var på lv. 59, och han kunde lära sig båda attackerna där :)

#5 Vilka ovanliga moves kan Deino få genom Breeding ?

Är ni nyfikna hur det går, så kan jag gärna dokumentera här i tråden under tiden jag breedar :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-08-12 10:04
#8

#6 det blir lite snurrigt när man spelar pokemon på tyska och ska skriva olika namn på attacker på engelska x)

#7 Deino kan lära sig dessa eggmoves och jag kan säga vilka pappor det ska va om du vill?^^: Thunder fang, Double hit, Ice fang, Earth power, Astonish, Fire fang, Dark pulse, Assurance, Head smash och screech.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-08-12 17:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

# Deino kan även ha Dragon pulse och outrage som Eggmove. Det vet jag, för nu har jag kläckt fram en Deinoflicka som har både Outrage och Dragon pulse. Jag bifogar ett kort som visar att jag har rätt 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-08-12 17:34
#10

hihi^^ men jag har ingen aning nu längre, kommer denna deino flicka kunna föra vidare dessa moves på ungen?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
2014-08-12 17:59
#11

BAra om hon Breedas med en Goodra pojk med samma attacker ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-08-12 22:27
#12

Deino (vad jag har erfariot) för inte dessa attacker vidare, hon måste breedas med Goodra hane, som även han måste ha dessa attacker. Jag har försökt med både Tyrantrum och Haxorus med dessa attacker, men ingen av ungarna fick Outrage eller Dragonpulse, så det är Goodra som gäller ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: