Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2158 ggr
leagm
2014-08-25 22:10

OT - HUR KAN DE!

Mitchika jag vet inte om det här är ok att visa på sajten men om det inte är det så ta bara bort det.

Jag vet inte om ni vuxna har sett det här men det är värt att visa!

Helt otroligt att det är tillåtet att hända, och det som polisen säger i slutet är bara ren och skär *****

Annons:
leagm
2014-08-25 22:11
#1

funkade vist inte med infogningen så vi prövar så här i stället:

http://www.expressen.se/kvallsposten/har-blir-en-man-pakord-av-polisens-piketbuss/

molam
2014-08-25 22:28
#2

ÄR de Nazi Demonstranten? Läste om det men ville inte läsa mer då jag tyckte det var helt fel

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2014-08-25 22:28
#3

Det är tillåtet, bara man lägger det i OT-kategorin och markerar inlägget med OT. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2014-08-26 07:38
#4

Tyvärr så anser polisen att de kan göra lite hur de vill. Alla är inte så. men tyvärr väldigt många :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
2014-08-26 08:44
#5

Precis som rovfisk sa det är tillåtet MEN det är HEEEEELT oacceptabelt att polisen, UTAN FÖRVARNING!!!, galopperar fram över en gata bara för att dela protesten. En man som lär ut i polisskolan säger att man alltid ska varna innan man gör ett utfall.

Sen måste jag bara fråga: Vad står OT för?

Mitchika
2014-08-26 12:12
#6

#5 OT står för Off Topic, som kan översättas till "Utanför Ämnet". Sajtens huvudsakliga diskussionsämne är Pokémon och det här handlar inte om Pokémon, men vi har en OT-kategori på forumet för att diskutera andra saker utöver Pokémon också. 🙂

Att markera trådarna med OT är ett smidigt och enkelt sätt att visa att ämnet handlar om något annat än sajtens huvudämne. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2014-08-26 16:12
#7

Själv är jag riktigt riktigt arg på polisen över det här. Är det såhär Sveriges polis är så flyttar jag helst härifrån.

Om nazisterna får stå för sina åsikter, ha ett möte och allt, varför ska då inte vi som inte tycker som dem få stå för våra åsikter?

Jag har sett diverse klipp från den här händelsen och kan inte annat än att känna mig obeskrivligt besviken på polisen.

Medarbetare på Pokémon iFokus

-Aida-
2014-08-26 17:16
#8

Jag tappade respekten för polisen för många år sen, i min hemma ort där jag föddes struntade polisen i sina invånare helt och hållet, i en annan ort nära fick jag höra av bekanta som blivit utsatta av poliser enbart på grund av deras klädsel och att polisen struntade i våldsamma bråk och personer fick sina liv hotade, i min nuvarande ort litar jag inte heller på polisen då dom hänger omkring här med "fel umgänge" sådana personer man bör hålla sig undan, polisen kommer hit och söker upp dom enbart för att stå och prata skit.

Mitchika
2014-08-31 12:35
#9

Jag har undvikit att kommentera det här, men är det verkligen ingen här som kan se saker från polisens synvinkel? Det finns rötägg överallt och polisen är inget undantag, men majoriteten av poliserna i Sverige är inte det. 

Att jobba som polis måste vara ett av dom mest otacksamma jobben i världen. Poliser förväntas att vara i stort sett övermänskliga. Dom blir provocerade, hånade, spottade på, knuffade, folk skriker på dom och kastar ägg, stenar, smällare och allt möjligt på dom och poliserna står bara där och ska ignorera/uthärda det hela. Poliser är bara människor som vi, men dom har så sinnessjukt höga krav och förväntningar på sig och hur dom än agerar så gör dom alltid fel enligt allmänheten. 

Alla är jättesnabba på att peka ut vad polisen gör fel, hur hemska dom är och hur "korrupta" poliserna är, men är det någon som någonsin tar sig tid att peka ut det positiva som poliserna gör och som deras arbete tillför? 

Om polisen inte hade agerat och demonstrationen hade urartat, hur många människor skulle då inte ha blivit skadade och rentav kunnat få sätta livet till på grund av kaoset som skulle uppstå? Gör polisen för mycket så är det fel, gör polisen för lite så är det fel. Hur dom än gör så kommer dom att få skit och kritik för det. 

Får jag fråga er, hur ska polisen göra för att göra rätt?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2014-08-31 21:30
#10

#10 Håller med att poliser får ta väldigt mycket skit , fast jag vet inte riktigt vad som hände under just den här protesten så att polisen red in i en folkmassa låter ju inte speciellt bra. Däremot kan jag förstå att dom behöver bruka visst våld i såna här upploppsliknande situationer..

Tycker personligen att det är förjävligt att det ska bli såhär, det går utöver både allmänheten och alla fredliga demostranter. Men tycker att alla som protesterar mot nazismen borde hålla sig till fredliga metoder, nazisterna kan man ju förstå att dom tar till våld med tanke på deras vidriga ideologi.

Draken
2014-09-01 06:35
#11

jag håller m,ed Mitchika till viss del. Alla poliser är inte lika ovårdsamma, men tyvärr så finns det de som drar ner hela poliskåren. Det har jag sett här i stan, de yngre nyutbildade poliserna är hur dumdryga som helst och har en hemsk attityd. Det är dessa som drar ner hela poliskårens anseende

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
2014-09-10 14:17
#12

#9 Håller också med om det. Läste en artikel om poliser som inte gjorde något ont men som ändå fick skit men så läste jag också om  någon annan som puttade ut en demonstrant bland hästarna.

Det finns flera hör på en fyrkant och jag tycker, efter att ha läst allt det här, att det var både demonstranterna OCH polisernas fel.

Det var bara ett fåtal demonstranter som kastade smällare och "rökbomber" (vet inte va de hette 😟) medans andra bara ingrep när något hände med en person, typ som när den mannen blev påkörd av en polisbil, då blev alla demonstranter otroligt oroliga och ingrep, men vissa av de angrep polisen ☝️ för att det var "deras fel".

Och sen så gjorde polisen saker som man som polis inte får göra, t.ex. att inte förvarna innan man tänker göra ett ingrepp. T.ex. som när de red över gatorna, då skulle de ha förvarnat, men jag fick också höra att polisraden framför talmannen hade hoppat fram och knuffat undan demonstranter.

Men jag förstår dig tydligt Michika och jag tror att min egna slutsats blir att man skulle varit lugnare som polis och bara se till att demonstrationen inte blev överväldig , de olyckor som skedde är ett faktum, men de gjorde sitt bästa.

Upp till toppen
Annons: