Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 5941 ggr
Draken
2014-09-11 20:25

REMAKE RUBY OCH SAPPHIRE #2

Den gamla tråden börjar bli full, så jag tar mig friheten att göra en ny. Härmed stängs den gamla tråden för kommentering.

Omega Ruby och Alpha Sapphire släpps i slutet på November, närmare bestämt den 21 (enligt E-bay i varje fall)

Länk till den gamla tråden hittar ni här nedan:

http://pokemon.ifokus.se/discussions/536a3e658e0e746b6500461d-remake-rubysapphire

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
2014-09-11 20:29
#1

21 enligt Siba.se också men alla andra sidor säger att de släpps den 28.🤔

Draken
2014-09-11 20:31
#2

"Originalmeddelande skrivet av Aida."

http://serebii.net/index2.shtml

Nya CoroCoro bilder har släppts, den enda nya va väl på Rayquaza, den håller tydligen på en hemlighet när de gäller mega utveckling och Kyogres nya attack har fått namnet Origin Wave.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2014-09-11 20:32
#3

Pika

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-09-11 20:32
#4

#1 Jag har också sett att det släpps den 28, tills jag fick syn på detta datumet när jag kollade priser på E-bay  🤔

Hoppas det är den 21 det släpps, då får man det ju en vecka innan vi hade räknat med 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-09-11 20:59
#5

europa kommer troligen inte ens få sina exemplar innan den 26-27

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Gerbilles
2014-09-12 06:45
#6

Enligt bulbapedia släpps det den 28:e i Europa och 21:a i resten av världen… 😕

Annons:
Draken
2014-09-12 07:44
#7

Det är fuskigt :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-09-12 09:10
#8

#7 ja det är det, jag förstår mig inte på saken^^ bara för att japan och amerika ska få en fördel igen?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
2014-09-12 09:33
#9

#8 Dom får alltid fördelar, medan resten av Europa glöms bort och får ingenting, de känns som att Europa inte är värt att prioritera för dom.😭

Splitter
2014-09-12 11:10
#10

Jag hittar inger trailer till detta spel, bara en massa korta snuttar på nya mega evolutions och så… vet ni någon där man kan se typ världen eller hur det ser ut när man slåss och sånt? :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

*~HamsterHamster~*
2014-09-12 11:26
#11

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Linda3046
2014-09-12 18:13
#12

Ny trailer som visar det som var med i CoroCoro. Hemsidan bekräftar också att vi kommer att kunna ladda ner en demo av spelet, men när och hur är oklart, men japan får den om en månad.

-Aida-
2014-09-12 18:30
#13

Om vi också får demot då borde de betyda att vi också kan lägga över alla items och sånt man hittar i demot till de riktiga spelet när de är släppts, pokemon tror jag att man kan lägga över med, men inte säker, de stod också att något speciellt skulle hända om man spelade demot varje dag, om de bara gäller Japan vet jag inte.

Annons:
leagm
2014-09-12 22:28
#14

Alltså jag har några teorier!

Först och främst, de har med Rayquasa.

Nu är det så här att vi vet att det är en viktig roll som Rayquasa spelar i gen 3 men är det inte lite konstigt att de bara stoppar in han så där?🤔Man har redan kunnat ha Rayquasa i gen 6 och jag har redan en som är shiny, alltså är detta varken stora nyheter för mig och kanske inte för andra.

Men då: Min teori är att Rayquasa får en mega-utvekling. Alla tror det, det kommer säkert hända (kanske då i Delta Emerald) men jag tror bara starkt på det nu eftersom de visar han i trailern ☝️

Sen den andra teorin kommer från två videos.

När vi fick veta att Altaria, Salamance och Lopunny så märkte jag en sak: Altaria slogs mot en Shiftry, Salamance mot en Torkoal och Lopunny mot en Sableye.

Sableye har redan fått en mega-evo. och jag vet att folk gärna vill ha mega Shiftry och Tokoal, därför när de adderar en pokemon i videon så är det kanske en hint eller bara en tillfällighet.

Dock har man sett Shiftry i många trailers så det kan vara troligt😎

Och sen nu i den senaste så slogs Camerupt mot en Sceptile, Sharpedo mot en Dusknoir och Galade ÅTERIGEN mot en Shiftry. Notera också att prim-grou slåss mot en Swampert, Milotic och Blaziken medans prim-kye också slåss mot Swampert, Blaziken men också Slowking, och sedan slåss Rayquasa mot en Salamance.

Vi vet redan att alla starters har en mega-evo men vi vet också att Saybleye, Slowbro och Salamance.

Vi har också sett pokemonar från andra gens mega-evo, t.ex. Lopunny och Audino.☝️

Min teori kvarstår då att alla, eller åt minstånde vissa, av dessa pokemonar i trailern kommer att mega-evo. De kanske bara använde Milotic och Slowking för att de hade några väder moves men det finns så många andra pokemonar som har det och så mycket saker som pekar på att just det här kan hända😎

*~HamsterHamster~*
2014-09-12 22:54
#15

Primal rayquaza menar du nog^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

leagm
2014-09-12 23:02
#16

#15 Ja själv klart😞

-Aida-
2014-09-23 13:42
#17

Nintendo 2DS kommer få special tema med kyogre och groudon, de kan man köpa 7 november medans konsollerna kommer säljas ihop med spelen den 28 november då spelen släpps. Demot av spelet i Europa kommer bli tillgängligt 15 oktober.

Draken
2014-09-23 14:19
#18

Vad menar du med att demot blir tillgängligt den 15 oktober ?

Vet ni om det är worldrealease eller släpps spelen tidigare i USA och Japan ? Jag skall nämligen till USA i slutet på Oktober, det är därför jag undrar ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-09-23 15:14
#19

#18 den släpps den 21 i usa, och den 28 i europa :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
2014-09-23 19:14
#20

De va sagt från början att de skulle släppas samtidigt över hela världen men sen fick alla olika release datum iallafall, demot blir tillgängligt tidigare än spelet.

Annons:
Linda3046
2014-09-23 19:38
#21

#18 Det kommer släppas en demo den 15 oktober. Ett Demo är för dom som inte vet ungefär som ett provsmak på spelet. I denna demo skulle man kunna se en ny mega-pokémon som man sen kan föra över till sitt riktiga spel. Dessutom skulle man få en överaskning om man spelade varje dag.

Dessvärre har vi ännu inte fått någon bekräftelse på att det kommer till Sverige än :/ Verkar som att massa andra europeiska länder kommer få det.

Draken
2014-09-24 07:52
#22

Hoppas det kommer till Sverige också isf.

Synd att spelen inte släpps närjag är i USA då, isf hade jag köpt med mig dem hem;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2014-09-24 12:23
#23

Eftersom Rayquaza verkar vara med i spelen funderar jag på om den kommer vara med liknande event som Zygarde var i X och Y? Dvs att man fångar den efter själva handlingen…:/

-Aida-
2014-09-25 19:03
#24

Demot släpps i Tyskland den 15 Oktober i McDonalds, de går till som så att dom får en kod dom använder i Nintendo e-shop.

[Blue_Lugia]
2014-09-25 21:29
#25

Synd att vi i Sverige hamnar i skymundan hela tiden. :/

Draken
2014-09-28 13:00
#26

Varför kan inte vi i Sverige få förmånen med att få demon och liknande grejer till våra spel :(

Det är ju samma sak med figurer och liknande saker också, USA och Japan får dem men inte vi.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-09-28 14:30
#27

Jag tycker de är väldigt orättvist att alla inte får ta del av speciella saker som japan och USA får hela tiden, dom har massor med events pokemon som ges ut hela tiden på spelbutiker och leksaksbutiker som inte resten av världen får ta del av, inte ofta vi får event pokemon.

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-10-02 22:24
#28

På pokemons facebooksida finns en video publiserad på mega Rayquqza!!! Dess nya ability heter Dragon Accent!

[Blue_Lugia]
2014-10-02 22:26
#29

Finns en bild av honom på Serebii såg jag nyss.

-Aida-
2014-10-02 22:56
#30

#28 angående hans ability, någon som kan förklara hur den funkar, jag fattade inte riktigt vad den gjorde.🤔

[Blue_Lugia]
2014-10-03 00:03
#31

Rättar bara. Abilityn heter tydligen Delta Stream. Dragon Accent är hans move.

Draken
2014-10-03 08:16
#32

😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-10-03 09:03
#33

Tydligen finns de en anledning till att rayquaza är en mega och inte en primal som kyoger och groudon, de får man veta i storyn och sen dör jag av nyfikenhet för rayquaza kan tydligen mega utvecklas på ett annorlunda sätt jämfört med andra megas. 😮

*~HamsterHamster~*
2014-10-03 18:42
#34

Rayquaza ska nu vara skaparen av alla mega stones, därför har han nu mega utveckling.  Det finns dock fortfarande chansen att Rayquaza också får en Primal Devolution som är dess ursprungliga form.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
Mitchika
2014-10-03 22:32
#35

#34 Whoa, superspoiler där! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

*~HamsterHamster~*
2014-10-03 23:10
#36

#35 en supersorry från mig😮 vet inte ens om allt är rätt, är ju det man läst xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
2014-10-04 11:18
#37

Vi har nu fått lära oss att när Groudon, Kyogre och Rayquaza mega/primal utvecklas så kommer deras väder abilitys att stanna kvar i striden så länge dom är ute på planen, men är dom inte primal/mega utvecklade så stannar vädret kvar i 5 rundor.

-Aida-
2014-10-10 09:02
#38

Jag kommer seriöst att sprängas snart, jag klarar inte mer nyheter, de börjar bli för mycket men ändå hungrar jag efter mer hela tiden!

De kommer att släppas fler nyheter angående lite megas bland annat Latios, latias, pidgeot och beedrill.

[Blue_Lugia]
2014-10-10 11:19
#39

Mega pidgeot???!!!! Hoppas dom inte förstör en av mina favorit pokemon nu bara!! >:O

-Aida-
2014-10-10 13:55
#40

Mega Pidgeot: http://serebii.net/corocoro11142.jpg
Super snygg enligt mig, får abilityn No Guard och behåller typen normal/flying.

Mega Beedrill: http://serebii.net/corocoro11143.jpg
Också super snygg, poison/flying med abilityn Adaptability.

Mega latios/as: http://serebii.net/corocoro11145.jpg
Man kan tydligen flyga på latios/as i världen och se lite legendariska flygande pokemon vilka nämner jag inte för spoiler varning men postar bilden för er som vill se: http://serebii.net/corocoro11144.jpg
Legendariska icke event pokemon kommer tydligen också att vara tillgängliga.
Legendariska pokemon kommer att finnas på öar som man måste ta sig till genom himlen.
Man kan möta vilda pokemon i moln också.

Latios kommer va exklusiv till Omega Ruby och Latias är exklusiv till Alpha Sapphire men de kommer en event med seriekoder så Sapphire får Latios och Ruby får Latias.

[Blue_Lugia]
2014-10-10 17:21
#41

Hm…jag vet inte riktigt vad jag ska säga…:/ Original Pidgeot ser bättre ut, men jag hoppas att megan är stark i alla fall. Mega Bedrill måste jag ändå medge ser rätt cool ut, även om bakkroppen påminner lite om en skruvmejsel. ;) Dock vet jag inte om Beedrill är stark nog att ha med sig i sitt team. Mega latios/latias har jag känt till ett tag att dom ska dyka upp, även om jag föredrar dom vanliga… Att man kan flyga på latios/latias påminner om" Pokemon Rangers - Guardians of sign" som jag spelade för några år sen och låter ganska awesome! :)

Annons:
Mitchika
2014-10-10 17:42
#42

#40 Jag älskar både Mega Pidget och Mega Beedrill! 😃😍

Skullle jag hitta något att klaga över på dom så skulle det vara att Pidgeot får ganska mycket Fearow över sig och Beedrill får ganska mycket Vespiquen över sig i sina Megaformer, men det är allt. 🙂

Mega Latios/Mega Latias fick mig faktiskt att skratta lite, men jag älskar lila och jag tycker faktiskt att deras Megautvecklingar passar dom. Men blir dom exakt likadana när dom Megautvecklas? Det låter inte särskilt kul… *håller tummarna för åtminstone några små skillnader mellan dom* 

YES, jag får min Latios som vanligt! 😍
Eftersom jag spelade Ruby på "den gamla goda tiden" så var det alltid Latios jag fångade och därmed Latios jag kände starkast band till. Därför är jag glad över att jag kommer få jaga honom i spelet igen, precis som förut. 😃

Och ännu bättre blir det om man nu får flyga runt på honom! Sånt har jag efterfrågat i Pokémonspel sen tidigare (inte bara med en Pokémon, dock, utan med alla flygande Pokémon) och jag kan knappt vänta med att prova det. Herregud, jag blir för uppspelt… måste försöka lugna ner mig… 😮😃😍🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2014-10-10 17:50
#43

#42 Känner likadant, jag bara sitter och dör här hemma, de är för långt tills spelen släpps, väntan är olidlig! och omänsklig att låta oss genomlida!

Linda3046
2014-10-10 17:56
#44

Är glad att se att sk "early-route" pokémon kan få megas också. Mega Pidgeot är nice, har alltid gillar Pidgeot och megan är ganska trogen orginalet. Kanske lite för trogen, men den ser bra ut iaf. Glad att vi äntligen fick en fågel mega, för Blaziken räknar jag inte som en fågel. En annan fågel jag verkligen skulle vilja fick en mega är Noctowl!

Mega beedrill ser också riktigt cool ut. Tror tyvärr inte någon av dom kommer vara speciellt bra i strider dock =/ Men å andra sidan måste inte alla megas vara super OP men ändå, hade varit kul då det är pokémon som aldrig varit bra.

-Aida-
2014-10-10 18:07
#45

Någon jag tycker ska få en mega är tauros, noctowl, girafarig, jynx och raichu, de finns säkert hur många som helst egentligen, butterfree, typ alla inte så starka förtjänar mer att få megas tycker jag istället för dom som redan är starka.
Däremot har inte Genesect fått någon mega ännu.🤔

Linda3046
2014-10-10 18:18
#46

#42 Mega Latios och Latias har olika ögonfärger :P Läste någon som sa att dom hade olika animationer också, men har inte kollat upp om det stämmer.

Mitchika
2014-10-10 19:24
#47

#46 Underbart! Om det stämmer så är det awesome…! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2014-10-10 22:37
#48

Mega Beedrill kommer få en ökning i Attack och Speed stats medans Mega Pidgeot kommer få ökning av Special Attack.

Annons:
leagm
2014-10-10 22:51
#49

OMGAAAAAAAAAAD!!!!! MEGA RAYQUAZA IS HERE TO STAY AND HE´S FREKING AWSOME!!!😂

Jag har längtat så efter detta det har varit en hård hård väntan som är så hård att stå ut med 😓 skriver som en galning för att jag är så upphetsad!

#40 Jag håller med om att mega Pidgeot har blivit coolare. Har alltid tyckt om Pidgeot och när jag såg gen 1 säsongerna av pokemon så var jag helt övertygad om att jag skulle ha en själv 😃 Typ om jag hade varit med i pokemon serien skulle jag ha alla tre starters,två andra som jag inte riktigt kunde bestäma mig för  Pigdeot! Har typ alltid fantiserat fram ett team för varje gen och mitt första var ju då gen 3 då jag först spelade Emerald och sedan har det bara fortsatt.

Hur som helst är jag så hypad för detta spel. Tycker det var lite onädigt med mega Bedrill men ändå väldigt trevligt. Om de gör han bra tänker jag nog försöka använda en sådan rackare i någon match🙂

-Aida-
2014-10-10 22:55
#50

Bara för skoj skull borde dom göra en mega ditto.😂

molam
2014-10-10 23:19
#51

Mega Tauros vill jag ha 😍 Hoppas dom gör en!!!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-10-10 23:46
#52

Jag skulle gärna se en Mega Skarmory. :)

Linda3046
2014-10-11 00:11
#53

Jag skulle vilja ha Mega Rapidash, som blev en pegasus. Fire/fairy med regenerator eller magic guard. ^^

[Blue_Lugia]
2014-10-11 01:23
#54

Nån som har erfarenhet av Metagross? Man får tydligen en shiny Beldum i mystery gift när spelen släpps och den håller i en Metagrossite om jag förstått det hela rätt.

-Aida-
2014-10-11 10:00
#55

#54 De stämmer, när spelen släpps den 28 november, samtidigt så är det en Beldum event, en shiny, man får ladda ner, den håller i en mega sten.

http://serebii.net/corocoro11147.jpg
Ny bild på mega rayquaza har skannats.

Annons:
molam
2014-10-11 14:58
#56

Nej nej nej, Rapidash får inte förstöras D=

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-10-11 16:58
#57

#54 Metagross är en av mina favoriter. Som Beldum kan den endast Take Down, lär sig inga attacker och kan inte läras TM's. När den utvecklas på Lv. 20 lär den sig (om jag inte minns fel) Confusion och Metal Claw.

Som Beldum är den rätt svag, men den blir starkare och starkare eftersom den utvecklas och levlas upp. När den till sist utvecklas till metagross på Lv. 45 (tror jag det var) blir de nästan oslagbar. har ni inte gått med Beldum, Metang eller Metagross så kan jag varmt rekomendera dem, jag kommer att gå med Beldum :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-10-11 17:09
#58

#5 jag gick med metagross i emeald när man fick beldum av snubben i nåt hus, riktigt sjukt bra pokemon tycker jag, tål stryk gör han också.😃

Linda3046
2014-10-11 17:38
#59

#56 Den ska väl inte förstöras heller? ;)

Något i stil med denna skulle vara awsome^^:

https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash3/27522_719618218053465_1555676288_n.jpg

Hittade en annan jättefin bild på rapidash och Ponyta, vill inte gå OT men måste bara visa för den är så fin 😍:

http://amouranth.deviantart.com/art/Rapidash-and-Ponyta-399103817

molam
2014-10-11 17:46
#60

#59 MEn Rapidash är så perfekt den kan bli och med tanke på vissa av mega pokemonen så känns det som att dom kommer förstöra underbara Rapidash om dom ger den en mega QmQ

Och det där var en otroligt fin bild!!!😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
2014-10-12 22:54
#61

#60 Du behöver ju inte använda den (eller tänka på den) den kommer ju bara va en mega som alla kanske inte kommer använda, folk kanske använder bara Rapidash istället för mega-Rapidash men jag fattar helt vad du menar.

Jag bara kom på en sak. Folk har ju gjort typ Pikachu och Lopuuny till en sån där kanin symbol (kommer inte visa bild eller något för att den representerar något som inte är ok för alla) tror ni att de kommer göra en av mega-Lopuuny också 😕

Mitchika du kan bara sensorera om man inte borde skriva detta 🙂

-Aida-
2014-10-12 23:45
#62

#61 Mega Lopunny, normal/fighting med ability Scrappy.😉

Annons:
Draken
2014-10-13 07:38
#63

Hmmm ….vet inte riktigt vad jag tycker om den 🤐

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-10-13 09:26
#64

Tycker de saknas en mega flygon.😃

[Blue_Lugia]
2014-10-13 22:17
#65

Har funderat på en sak. När man får sin Diancie kod, är det smartast att spara den till ORAS spelen släpps eller kan man hämta den direkt till xy? För visst borde man väl på något vis kunna föra över sina pokemon från xy till dom nya så småningom? Som tex black and white? Då borde ju Diancie gå att få över också, för pokebank verkar ju vara låst vid xy. Känns nog bäst att spara koden, blir bara lite sugen att testa Diancie när.man väntat så länge på den. :)

-Aida-
2014-10-13 22:33
#66

#65 Diancie får man ladda ner på XY, sen får man föra över pokemon via banken till ORAS, när Diancie har nått ORAS får man mega stenen till den, lite som shaymin att man får tillgång till blomman.
Så de är helt okej för dig att använda Diancie, de skulle hända en liten event också när man la in den i ORAS från XY.

Draken
2014-10-14 08:07
#67

Vi kommer att spar Diancie till ORAS, men jag har ett litet problem :( Jag betalade aldrig Pokebanken, jag glömde faktiskt bort det 🤦‍♂️ Är det något man kan göra nu ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-10-14 10:06
#68

#67 Du kan betala för banken när som helst, de spelar ingen roll när du gör de.

-Aida-
2014-10-14 18:13
#69

http://youtu.be/RFvxSvPIw5c
En ny trailer har släppts, de handlar mer o Latios och Latias, man får se lite flygning med dom i luften bland annat och lite andra legendariska man kommer kunna fånga i spelet.

Två mega utvecklingar har läckt från demot, bild nedan på den ena.
http://serebii.net/omegarubyalphasapphire/glalie.jpg

Annons:
leagm
2014-10-14 20:58
#70

 #69 Oj det ser spännande ut. Fattar hur Glalie  får en mega nu då båse Snorunt och Glalie kom i gen 3 😃

Dock längtar både jag och min kompis efter mega Frosslas dels för att han har en trogen gammal vän i level 100 som följt med på alla hans resor i alla hans spel och det skulle vara en ära både för han och mig att mega-utveckla en så trogen vän.

När han berättade sin historia så blev jag faktiskt väldigt rörd 😢

Hoppas den kommer snart 😕

-Aida-
2014-10-14 21:07
#71

http://serebii.net/omegarubyalphasapphire/megaevolutions.shtml
Jag länkar listan till alla mega utvecklingar dom släppt info om hittils.
Steelix har också en mega utveckling, riktigt snygg sådan.

[Blue_Lugia]
2014-10-14 22:01
#72

Säga vad man vill men Mega Steelix here I come! :O

leagm
2014-10-14 22:46
#73

Jag vet inte, det kanske bara är jag men jag tyckar att mega Stelix ser lite ut som en fan art. Jag vet inte men det kan bero på att sakerna som kommit fram på den inte riktigt har en koppling. Om någon vet vad kopplingen är får ni gärna säga det till mig 🙂Dock vet jag att Serribi bara lägger ut saker som troligen är sanna men det är något med designen som gör att jag inte är så säker -_- Jaja, har jag fel så biter den väl mig i rumpan 😕

Dock tycker jag att mega Glalie är väldigt trovärdigt, dels för screen shoten som ser väldigt äkta ut pga att skärmen har de där konstiga sträcken som en 3D skärm får om du filmar/tar ett foto på den så den Dopar jag fullständigt 😃

Men vilka megas som än kommer så är jag så hypad som man bara kan va innför det här XD hoppas hoppas hoppas att det går snabbt genom hösten ända fram till November. Det är ju faktiskt snart bara en månad kvar!☝️

Draken
2014-10-14 23:06
#74

#68 vad skönt, då skall jag göra det med det snaraste :)

Visst var det 50 kr. om året och man gick in i Pokebank på enheten och klickade sig fram där om jag inte missminner mig ???

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-10-14 23:33
#75

#74 japp precis så ^^

http://serebii.net/steelglalie.jpg
ny bild på både steelix och glalie i hel bild.

molam
2014-10-14 23:57
#76

Gillar fortfarande mega lopunny Älskar att hon får Scrappy :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2014-10-15 08:57
#77

Härligt, då skall jag fixa det också idag :D De på gamestop kanske kan hjälpa mig med det, så det inte blir något knas ;) Är inte så bra med det tekniska ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Linda3046
2014-10-15 19:04
#78

#73 Rätt säker på att man kan hitta youtube videos på mega-steelix men jag vill inte se mer från demon utan vill spela det själv imorgon så har inte gjort det :) Tror föresten kristallerna som finns på mega steelix kan vara en liten touch från crystal onix som var med i animen :)

*~HamsterHamster~*
2014-10-15 19:14
#79

#78 måste tyvärr säga att du inte kommer få tag på steelix i demon(bara japan som vanligt tror jag ), Bara så att du inte är depressiv imorgon ._.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
2014-10-15 19:46
#80

#79 Tänkte på de jag också, bara japan kan få den tyvärr genom demot, om man kan få den i själva spelet är okänt, kanske de kommer framtida events då vi får steelix och mega stenen, vem vet, imorrn gäller de i alla fall!
Känner också att jag inte kan gråta över nåt annat nu när jag blev så besviken på de med steelix.😂

Linda3046
2014-10-15 21:22
#81

Okej, vad konstigt :O Trodde alla fick samma demo :S

-Aida-
2014-10-15 22:40
#82

#81 Samma demo är de väl men bara olika saker man får, hittils är de väl enda skillnaden att japan får steelix och vi får glalie, sen vet vi ju heller inte vad den mystiska presenten var för något, den man får när man spelat varje dag.

[Blue_Lugia]
2014-10-15 23:29
#83

Spelat varje dag närsomhelst eller måste man börja spela på en gång? Kan gott vänta ett par dagar innan jag börjar. Mycket nu att stå i nu.:/

Annons:
-Aida-
2014-10-16 09:56
#84

#83 Har faktiskt ingen aning om hur de funkar.

[Akiraka]
2014-10-16 13:37
#85

Jag har fått mitt demo

Linda3046
2014-10-16 21:54
#86

Trevlig demo, ser fram emot spelet nu! Dock verkar GF klantat sig rejält, för det är några hackare som fått ut jättemycket information om spelet! :O Fast samtidigt innehåller ju demot inte allt, och man vet inte heller om det är gammal information, kanske gjordes demot under ett tidigt skede.

*~HamsterHamster~*
2014-10-16 22:20
#87

#hoopa elelr hur linda?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Blue_Lugia]
2014-10-16 22:42
#88

Woops! Inte säga för mycket nu! :O

[Blue_Lugia]
2014-10-16 22:43
#89

Woops! Inte säga för mycket nu! :O

*~HamsterHamster~*
2014-10-16 22:53
#90

det är lugnt, jag säger ingenting som spoilar längre om det inte är någon som önskar i pm, men jag slutar spoila mig själv nu också ;)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
Draken
2014-10-17 08:41
#91

Har också fått mitt demo, har spelat, men det är en del kvar att göra ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2014-10-17 11:24
#92

Jag blev fullkomligt kär i Mega Sceptile! :O Så jag står fast vid mitt val av starter. Lite kul att man kan smyga nu också istället för rullskridskorna. :)

molam
2014-10-17 12:54
#93

Mega Sceptile är underbar *-* Lite roligt att han vänder rumpen till x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-10-17 12:59
#94

Klart han vill demonstrera sin maffiga svans! ;)

molam
2014-10-17 15:06
#95

HAn är söt ju 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-10-17 16:11
#96

#95 menar det :)

Mitchika
2014-10-17 16:13
#97

#92 & #93 Jag tycker Mega Sceptile är riktigt häftig, men varje gång jag ser dess svans får jag impulsen att dekorera den med glitter och pynt. Den har ju en julgran till svans, för sjutton! 😃🤐😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2014-10-17 16:34
#98

Och jag bara älskade Svbamperts megautveckliong, så jag kommer definitivt att stå fast vid mitt första val av starter :D

Men jag gillade även Sceptiles megaurtveckling, så jag kommer troligtvis att gå med den vid tilfälle också ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2014-10-17 17:15
#99

#98 Jag med! 😃😍

Även om jag inte älskat Swamperts megautveckling så hade jag lärt mig älska den. Mudkip är så pass underbar att jag skulle lyckas göra det. Sådan är kraften hos Mudkip! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2014-10-17 17:31
#100

Jag älskar också Mega Sceptile, och jag gissar att Mega Sceptile använder sin svans väldigt mycket när den strider. Var det inte någon video där det såg ut som den sköt iväg sin svans som en raket? En del trodde att det kanske var en bugg i grafiken men det skulle också kunna vara en grej den kan göra. 

Är det någon som kommer börja med Torchic? Känns som dom flesta kommer få med Treecko och Mudkip eftersom dom känns mer nya :P

molam
2014-10-17 17:43
#101

I början var det ju s¨att alla ville gå med Mudkip och torchic, men tror mer vill ha treecko nu! POWER OF THE GREEN!!! x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-10-17 18:09
#102

#97 Googlar man på Mega Sceptile finns det en bit ner en bild på den med julgranskulor där det står "Christmas came early this year" ^^

molam
2014-10-17 19:19
#103

Lovely xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-10-17 22:46
#104

Sonen, som tyvärr inte är medlem här, kommer att gå med Torchic. Han gillar den bäst :) Och jag har för mig att det var ett par till som tänkte gå med Torchic, men är inte helt säker ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
2014-10-17 22:48
#105

Jag kommer gå med mudkip :D

[Akiraka]
2014-10-17 23:34
#106

Jag tänkte gå med torchic men jag har tänkt om . men mer än så säger jag inte.🙂

Linda3046
2014-10-17 23:43
#107

Enligt CoroCoro så kommer man ju alla legender finnas tillgängliga i XY och ORAS, vilket innebär att det kommer finnas väääldigt mycket legender att fånga efter att man klarat ut ORAS. Vet att en del inte gillar när det är mycket legender, men själv ser jag det som VÄLDIGT positivt :D Mest för att jag vill fånga en impish Landorus..har inte lust att spela om mitt Black :P

Konstigt bara att dom hade så få legender i XY, det  hade ju varit bättre om dom gjort det lite jämt mellan spelen? Kanske hade dom inte planerat detta först? Min tanke är att de kanske vill tillåta legender i VGC nästa år, men det kan också vara så att det dom kanske insett att det säkert finns många barn och tonåringar som har svårt att skaffa pokebank eftersom man behöver kreditkort för att köpa det och kanske är svårt för vissa att övertala föräldrar att köpa en nånting på e-shopen, finns nog vissa föräldrar som är skeptiska till det?

Sen kan jag tänka mig att det kommer vara så att vissa legender är versionsexklusiva, och andra kanske beror på vilken starter man väljer. Så i praktiken kanske det inte blir så jättemånga legender ändå, men ändå sjukt många fler än det var i XY där antalet var alldeles för lågt enligt mig!

Ser förövrigt fram emot att fånga regirock, registeel och regice, inte för att jag gillar dom men pusslet för att kunna fånga dom är bara såå coolt :) Hoppas inte dom förenklar det bara..

Sorry för lång post :P

[Blue_Lugia]
2014-10-18 00:41
#108

Utan att spoila vad jag sett och hört, gäller det inte dom "Huvudlegendariska" från varje spel? Förutom dom från Hoenn alltså? I örvrigt funderar jag på om vi kommer kunna få tag på Deoxys och Jirachi förr eller senare? Tivvlar på det dock…

*~HamsterHamster~*
2014-10-18 01:14
#109

Vgc för legender, men det ska inte vara i "vanliga" vgc

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-10-18 10:40
#110

I ORAS är det väl i huvudsak Groudon, Kyogre och Rayquasa man kan få tag på ? Sen kommer jag inte riktigt ihåg, men jag tror att det var i Ruby och Sapphire (de gamla) man kunde få tag på Regirock, Regiice och Registeel. När man hade fått tag på de tre då kunde man hämta-/ få tag på Regigigas ? Eller var det i något annat spel ?

Lite OT i tråden:  Blue_Lugia : Jag har Jirachi om du vill byta den. Både Shiny och non-shiny.  Skicka PM om du är intresserad.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-10-18 11:04
#111

Om jag bertättar om historian bakom det ja säger spoilar jag, men det ska iallafall finnas de "huvud"legendariska pokemon.

Dialga Palkia Giratina

Reshiram Zekrom Kyurem

Ho-oh  Lugia

Kyogre Groudon Rayquaza

(encounter i luften förutom Kyogre, groudon och Rayquaza)

Sedan såklart de legendriska pokemon som redan har funnits i ruby och sapphire.

Troligen kommer man kunna encountra flera andra pokemon också.

Ett visst pokemon har med saken att göra, en mer säger jag inte det kommer man väl få reda på i spelet tror jag^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
Mitchika
2014-10-18 12:18
#112

#110 Regirock, Regice och Registeel går att fånga i Ruby/Sapphire/Emerald och därmed troligen i Omega Ruby och Alpha Sapphire, men Regigigas är en Pokémon från generation fyra. Den dök upp först i Pearl, Diamond och Platinum, men du behövde ha Regirock, Regice och Registeel för att kunna möta den i strid och fånga den. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2014-10-18 12:32
#113

För er som vill veta mer om den saken kan ni kolla på denna intervjun Junichi Masuda och Shigeru Ohmori: https://www.youtube.com/watch?v=5pXW8v3EFTs

Tycker inte det är mer spoilers än att posta saker från CoroCoro, är en annan sak med dom där hackade grejerna som folk fått ut ur demon, dom sakerna kan man undvika :)

-Aida-
2014-10-18 13:33
#114

Tyckte de va lite spoiler att man fick veta varför Kyogre och Groudon kan primal utvecklas istället för Mega utvecklas, annars bra intervju, de va intressant.

Linda3046
2014-10-18 14:09
#115

#114 Den info har dock funnits länge på pokémon.coms hemsida och i CoroCoro när Groudon, Kyogre och Rayquazas primals eller megas presenterades , och allting från CoroCoro som postas här är ju också spoilers så vill man vara spoiler fri skulle man nog ha undvikit denna tråd för länge sen :P

-Aida-
2014-10-18 15:05
#116

#115 Jag kollar på CoroCoro men inte pokemon.coms hemsida, jag kollar på serebii, dom har en spoiler knapp på allt som är spoilers, där är de lätt att undvika spoilers och ändå följa nyheter, de är just storyn dom inte avslöjar.
Själva pokemonen och mega utvecklingarna i sig tar jag inte som spoiler bara när jag postar här ifall de är någon som inte vill veta förrän spelet släpps.

Linda3046
2014-10-18 17:22
#117

#116 Fast så länge det är släppt från officiella källor tycker jag att det är okej att posta. Bara för att du inte kollar pokémon.coms hemsida så ska det väl inte vara fel för andra att posta det? Finns ju inga regler i den här tråden som säger att vissa källor är okej men andra inte. Andra kanske tycker att det är värre att se nya mega evolutions och vill upptäcka dom in-game. :)

-Aida-
2014-10-18 18:07
#118

#117 De är inte fel att posta de, jag postar i länkar utan att avslöja något i posten, då kan den som vill titta göra de, jag bara skrev vad jag tyckte dom spoilade om i youtube videon, då kan ju den som vill höra detta avslöjande kolla om den personen vill eller inte, tyckte de va en ganska stor spoiler om storyn men de kanske inte andra tycker, de verkade i alla fall inte dom som blev intervjuade tycka, dom har säkert avslöjat de förut bara att jag inte hört om de tidigare.

Annons:
Draken
2014-10-18 19:08
#119

ASh. Då blandade jag ihop tå olika redioner ;) men jag visste i varje fall att man måste ha de tre "Regisarna" för att få regigigas

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Linda3046
2014-10-18 20:26
#120

#118. Okej, en bra huvudregel är kanske att det som kommer från officiella källor är okej att posta för det är ju sånt som gamefreak valt att spoila. Det var bra att du varnade om det så får folk välja själva om dom tittar på  videon. Själv reagerade jag inte på det. 

Hm, ang. Regigigas så tippar jag på att den kommer gå att fånga efter att man fångat regisarna och jag tror inte den kommer finnas någonstans i Hoenn och inte vara en legend som man får genom att flyga :) Men det är bara min gissning.

-Aida-
2014-10-18 21:25
#121

#120 Klart man hittar Regigigas uppe i molnen.😂
För att vara lite seriös så borde dom lägga in Regigigas i ORAS tycker jag, den har inte fått mycket uppmärksamhet alls, den känns lite bortglömd.
Nu när ORAS kommer ut så funderar jag lite på när Hoopa och Volcanion skulle släppas också, trodde dom skulle komma med X och Y.🤔om dom är riktiga pokemon vill säga.

[Blue_Lugia]
2014-10-18 22:28
#122

Det finns videos där hackare har fått tag på dom och visar dom amie, så nog är dom riktiga, även om dom inte finns att få än.

*~HamsterHamster~*
2014-10-19 00:17
#123

dom är riktiga till 100%

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-10-20 08:08
#124

Jag har aldrig själv gått med Regigigas, men två av sönerna har gjort det. Och han är tydligen oerhört stark och seglivad.

Största nackdelen med honom, tycker jag, är att han är så trög i starten 😊 Jag vill ha lite mer speed på mina pokemon ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-10-29 08:38
#125

http://youtu.be/jlxK9so4jHU

Ny trailer har släppts, den visar lite allt möjligt som vi redan känner till.

Annons:
molam
2014-10-29 13:12
#126

Är det Cosplay Pikachu som visar rumpen i gräset? alltså är det en pikachu rumpa man ska leta efter om man vill ha cosplay pikachu? xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-10-29 13:30
#127

Man får cosplay pikachu som gåva av nån person på pokemon contest, vissa vilda kan man se svansen på och då kan man komma upp bakifrån till exempel och överaska den och starta en fight har jag för mig att jag läst om

*~HamsterHamster~*
2014-10-29 14:44
#128

Cosplay pikachu har en svart svanstipp och är en hona XD och man får den som present efter första contest

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
2014-10-29 15:42
#129

I need Cosplay Pikachu xD Vill ha icicle Crash på pikachu :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-10-31 12:26
#130

Då skall man alltså vara med på contests ;) Har aldrig brytt mig om det tidigare, men vad gör man inte för att få Cosplay Pikachu ;)

Nu ni, nu kan man börja röäkna dagarna innan spelet släpps.

28 dagar kvar :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-11-13 09:57
#131

Nya corocoror har skannats.
Den här visar lite legendarys man kan å i spelet utöver de vi redan känner til: http://serebii.net/corocoro12141.jpg

Den här visar att man kan fånga Deoxys i spelet: http://serebii.net/corocoro12142.jpg

Den här vet jag inte varför den finns men snygg bild va de, troligen är det den nya karaktären kallad Higana: http://serebii.net/corocoro12143.jpg

Lite mera legendarys: http://serebii.net/corocoro12144.jpg

Draken
2014-11-13 16:14
#132

Blir många legendarer att fånga i spelet :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
2014-11-13 18:43
#133

http://youtu.be/4HlADiJFI5c

E ny trailer som visar lite legendarer och EU namnet på Higana.

-Aida-
2014-11-14 11:14
#134

Två nya events kommer hållas för Japan. (så högst ovanligt🤓)
Shiny Charizard som håller i Y mega stenen och Shiny Pikachu, Linoone med Extreme Speed.

Draken
2014-11-15 09:19
#135

Varför har de ionte dessa eventen i Europa för :( Det är dåligt av dem tycker jag :(

Men hoppas i varje fall man får Beldum med spelen i varje fall, eller kommer de ändra det också 😡

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-11-15 14:44
#136

Beldum kommer alla få att ladda ner så fort man fått spelen.😃

Draken
2014-11-16 11:07
#137

Det låter bra, för han skall ingå i mitt team nämligen 👍

Visst var det Mysteri Gift man laddar den ifrån ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-11-16 12:49
#138

#137 japp de stämmer.

Draken
2014-11-17 07:40
#139

👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
leagm
2014-11-17 17:28
#140

Mindre än 2 veckor kvar nu! Längtar så jäfla mycket❤️😍❤️

Kan inte sluta lyssna på intro låten heller. En favorit!

-Aida-
2014-11-19 10:23
#141

En patch till pokemon bank har släppts på eshop, man måste ladda ner den för att ha kompatibilitet med ORAS, så glöm inte ladda ner den!
Man kan göra de redan nu.

[Blue_Lugia]
2014-11-19 16:47
#142

Jag förhandsbokade AS steelbook edition så där verkar Primal kyogre figuren vara med om jag inte missupfattat det hela. :)

leagm
2014-11-19 22:40
#143

#141 Vad menar du med det? Vad är det man kommer få?

Har redan förbeställt för typ 3 månader sen med ett special erbjudande då jag får ett spel fodral på köpet + 200 kr billigare😍så måste jag skaffa det som du säger att jag borde skaffa???

-Aida-
2014-11-19 22:43
#144

Om du vill ha din bank kompatibel med ORAS så borde du ladda ner patchen, men de kan man ju  göra när man vill, den släpptes i eshop idag och är gratis.

Draken
2014-11-20 07:51
#145

Den skall jag ladda ner omgående :)

8 dagar kvar nu  :D  :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2014-11-20 10:41
#146

1 månad och 4 dagar för mig. ;)

Annons:
leagm
2014-11-20 13:48
#147

VA!? 1 MÅNAD OCH 4 DAGAR???

Mitchika
2014-11-20 15:32
#148

#146 Du är inte ensam, Blue_Lugia, det är samma för mig. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2014-11-20 17:53
#149

Men vad jag tycker synd om er två :( Vi kanske skall vara försiktiga med att skriva ut på forumet när vi spelar, så vi inte sabbar spänningen för er två

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2014-11-20 18:00
#150

Haha nej jag har själv valt att ha som mål att hålla mig till jul, även fast jag kommer få spelet tidigare. Något måste man ju unna sig själv också, så på mig går det ingen nöd i alla fall. Jag ska försöka att inte hänga alltför mycket här inne närmaste tiden så att det inte spoilas för mycket. ;)

Mitchika
2014-11-20 18:55
#151

#149 Jag tänkte ta upp det i en separat tråd inom en snar framtid. 🙂

#150 Ah, du har så pass bra självdisciplin! Det är imponerande. 😃👍

Själv har jag inte råd med spelet. Jag behövde flytta till ett nytt boende i våras med högre hyra, är sjukpensionär och får därför inte hiskeligt mycket pengar varje månad och min hund har varit sjuk sen i mars i år och har äntligen hållit sig på bättringsvägen i snart en månads tid så vi tror att vi äntligen har hittat orsaken till det. 

Men det ruinerade mig fullständigt, både ekonomiskt och psykiskt, att han var sjuk så länge med så många veterinärbesök, så många behandlingar och så mycket arbete. Det är bland annat därför jag varit så inaktiv på iFokus på sistone med mina projekt och idéer. Ork har helt enkelt inte funnits. 

Min enda chans att få Omega Ruby inom den närmsta tiden är om mina fantastiska föräldrar, som redan lånat ut flera tusen kronor till mig för hundens veterinärräkningar när hans veterinärkonto tömts vid slutet av sommaren, köper det till mig i julklapp. Vilket jag inte tänker hoppas för mycket på, även om mamma uttryckt glädje över att det äntligen finns något som jag önskar mig i julklapp.. 

Dom har redan gjort så fruktansvärt mycket för mig och hunden det här året att det känns fel att be om ännu mer, men så som mamma pratar verkar hon redan ha bestämt sig för att skaffa spelet åt mig. Min familj är inte så bra på det här med överraskningar. 

Hur som haver, ett spel är inte hela världen men min hund är det. 🙂
Får jag det inte i julklapp så kommer jag få råd med det så småningom. I värsta fall kanske Akiraka kan vara snäll nog att låta mig låna ett av hennes spel och prova på det lite… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2014-11-20 19:22
#152

# 151 Jo är man tillräckligt envis så kan man lyckas med mycket. ;) Kämpar ännu med att få min shiny charm i x/y (inte långt kvar!) så jag har fullt upp med spelandet ändå. Det ända är väl om folk överger xy nu när ORAS släpps, men nån lär man väl alltid hitta som man kan trada med. Usch vad jobbigt det är när djuren inte mår bra, vet hur det känns. :( Skönt att höra att vovven verkar vara på bättrings vägen i alla fall. :)

leagm
2014-11-20 20:22
#153

#151  Jag fattar hur det känns att inte ha råd😕

Gud va jobbigt det låter. Märkte att du blev mindre aktiv men ändå stack in din näsa här och där för att se hur det va med forumet. Det är ju ändå du som skapade det🙂

ÅÅÅÅH vilka snälla föräldrar du har. Blir helt fylld med lyckotårar när jag hör hur hårt du hade det med hunden men att det håller på att bli bättre nu. Du har verkligen kämpat hårt de senaste månaderna.

Hade typ 5000 kr som jag samlat själv och sen gick det dåligt i våran ekonomi för några år sen. Då behövde mamma och pappa låna en massa pengar. Nu är det bra mes ekonomin men jag har bara 53 i kontanter kvar nu. DOCK har jag typ 1000 på ett konto som mamma fixa åt mig men jag kan inte själv komma åt de.

Sen har jag aldrig haft tid med att själv börja tjäna pengar men nu har jag äntligen hittat något som jag kan tjäna en slant på🙂

Men hoppas allt blir bättre för dig snart!!! Längtar tills du kan vara inne mer!😃

Annons:
*~HamsterHamster~*
2014-11-21 05:59
#154

jag är ännu mer irriterad utav att vi inte kommer få spelet förrän en vecka =(

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-11-21 08:23
#155

#151 Usch. Vet hur du har det. Min ena hund är heller inte så pigg, livshotande är det inte, och han är 11 år gammal så man kan inte förvänta sig att han skall vara i tipp topp form längre. Men hur det ärn är så är det fördyrade veterinär och medicinkostnader på honom. men å andra sidan så har vi två inkomster, så det löste sig med spelen för vår del iaf. Men hade jag måsta valt, då hade jag valt bort spelen, alla gånger.

Vad skönt att din vovve är på bättringsvägen iaf 🤗

Jag kan, för egen del, lova att jag inte skall spoila för er i andra trådar. Jag skall lägga upp en egen tråd när jag fått spelet, och skriva i den hur det går och om jag tar mig igenom spelet. Så ni får låta bli att tjuvkika ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2014-11-21 11:53
#156

# 151 Jo det ligger ju lite hos en själv också att hålla fingrarna i styr och inte läsa för mycket. Hur nyfiken jag än är, så jag håller mig till övriga dissuktionstrådar tills jag fått spelet.

LottaV
2014-11-21 12:46
#157

Jag brukar titta på vad andra gör för att bygga upp en spänning inför mitt spelande

Ett gott skratt förlänger livet

Draken
2014-11-21 13:53
#158

Vad heter Patchen man måste ha för att banken skall bli kompatibel med ORAS ? Jag skulle ladda ner den idag, men jag hittade den inte :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
2014-11-21 14:18
#159

Sök på Pokemon bank det gjorde jag.

[Blue_Lugia]
2014-11-21 14:23
#160

Annars räcker det med att klicka på ikonen för pokemonbanken på menyn så kommer det en förfrågan om du vill uppdatera.

Annons:
Draken
2014-11-22 18:54
#161

Då försöker jag med det :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-11-22 18:54
#162

Då försöker jag med det :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2014-11-22 19:04
#163

#152 Jag hoppas han är på bättringsvägen i alla fall. 🙂
Det kommer konstanta bakslag hela tiden och vi har inte helt fått bukt på ett av dom.. 

#153 Det är inte så farligt i mitt fall. Jag valde att inte ha råd med spelet för stunden. 🙂

Jag har levt oerhört sparsamt dom här senaste månaderna och lyckades spara ihop en liten summa utöver pengarna jag satte in för att fylla på hundens tömda veterinärkonto. Dessutom lyckades jag få en hel del hundpassningar förra månaden, så jag fick in lite slantar därifrån med. Problemet är att jag har haft två spelreleaser som jag suttit och väntat på länge, länge. Pokémon Omega Ruby och Dragon Age Inquisition. 

Det finns inte på kartan att jag skulle ha råd med två spel det här året. Jag hade stark ångest över att ens köpa ett av dom, då en del av mig ansåg att även dom pengarna borde läggas undan också utifall att. Men jag har pengar sparade så det räcker så efter en hel del funderande och planerande med månadsbudgeten så bestämde jag mig för att unna mig ett spel. 

Jag valde Dragon Age Inquisition och jag har inte ångrat mig en sekund. 🙂

Mina föräldrar är underbara när det kommer till hunden, men dom ser honom som sitt barnbarn så det är nog därför. 🙂

Härligt, toppen att det har vänt för er och att du hittat något att tjäna pengar på. 😃

Tack så hemskt mycket för dom fina orden! 🤗
Jag försöker titta in oftare (är mer aktiv på The Sims iFokus, vilket kan variera så mycket hänger på vilken sajt jag behöver ha mest koll på) och hoppas på att orken ska komma tillbaka helt igen. 🙂

#155 Det är inte kul när dom blir gamla, av många skäl. 😕

Min kille är 9 år nu, men både mår och beter sig som en förvuxen valp. Ork till tusen och arbetsglädjen är likadan nu som för 5 år sedan, även om energin inte riktigt räcker lika länge som förr. 🙂

Problemen är hans mage och även om jag har fått bukt med magproblemen han haft sen i mars så har han fått ett nytt problem som verkar bli ännu svårare att bli av med, så snart vet jag varken ut eller in längre. 

Men nu glider vi/jag lite OT. Diskussionen kan fortsätta i Klotterplanket för dom som vill, så fortsätter vi låta den här tråden fokusera på vad vi vill att den ska fokusera på. Nämligen Omega Ruby och Alpha Sapphire! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2014-11-22 19:32
#164

Intye bara du som blöev OT Mitchika, det blev jag med ;) Men jag håller med, vi fortsätter i klotterplanket :)

Har inte hunnit in i pokebanken än, men skall försöka göra det under kvällen. Det är ju bara 6 dagar kvar nu :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-11-22 19:52
#165

#163 Hur gick de med Dragon Age inquisition? Funkade den för dig? Har du en dator som lever upp till minimum?

Jag kräver pengarna tillbaka för tillfället då spelet inte ens ville starta för mig.

Mitchika
2014-11-22 20:59
#166

#165 Va!? Ville det inte ens starta!? 😮

Aida, vi hoppar över till Klotterplanket! Jag svarar dig där. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2014-11-23 18:40
#167

På fredag smäller det äntligen ahhhh 😃😍😮

Annons:
Draken
2014-11-24 16:54
#168

👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-11-25 11:10
#169

Våra spel släpps på fredag här kommer lite påminnelser!

Shiny Beldum event genom mystery gift som håller i mega stenen.
En patch till pokebanken finns att ladda ner så den blir kompatibel med ORAS.
En patch finns att ladda ner redan nu men de får vi göra när vi fått spelen, de är en patch till ORAS som fixar buggar.

Draken
2014-11-25 13:18
#170

Noterat 👍

Shiny beldum skall ingå i mitt team när spelen kommer, och mudkip så klart :D

Jag har laddat ner en patch till pokebanken, så ORAS skall bli kompatibelt med den, är det den du menar, eller finns det en ny patch som skall laddas ner också ?

Jag har bara pokebanken på en av spelenheterna, men det är inte den enheten jag kommer att spela på, utan det är min vanliga jag kommer att köra spelet på. Ställer det till problem med patchen ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
2014-11-25 15:00
#171

Jag har laddat ner de senaste patcherna från Serebii för Oras som är bugg fixar

-Aida-
2014-11-25 15:49
#172

#170 De blir inga problem alls, innan man försöker öppna ett spel eller app så kommer de alltid automatiska meddelanden som öppnar direkt länk till eshop så man får ladda ner den senaste patchen ifall den behövs.

Draken
2014-11-26 07:34
#173

Ok. Då är det bara att följa instruktionerna när jag ser meddelandet :)

Tack :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-11-26 12:11
#174

I överimorron smäller det :D Fast jag kommer att få åt nerverna, har lovat Molam att jag skall vänta med att hämta spelen tills hon slutar i skolan, hon slutar 1205 och jag är ledig helöa dagen. MediaMarkt öppnar kl. 10 🤦‍♂️ Det blir 2 timmar av rastlöst vandrande i lägenheten 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
2014-11-26 12:23
#175

Jag måste vänta till senare under dagen jag också, har möte på Arbetsförmedlingen på fredag. 😭

Draken
2014-11-26 12:48
#176

Arbetsförmedlingen är känd för att ha dålig timing på sina möten ;) Jag är glad att jag slipper dem i varje fall ;)

Det är illa nog med en tjurig dotter som har sådana omöjliga krav mot mig 😛

Du och jag, -Aida-, får låta bli att titta på sidan tills våra spel har kommit ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-11-27 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
2014-11-27 16:52
#178

Vänta nu fick ni erat spel en dag tidigt?

Draken
2014-11-27 17:16
#179

Japp, ett utav dem. Men inte där jag har förbeställt, utan på en annan affär. Jag visste ingenting, men gubben hade pratat med en han känner som jobbar där och fått lös spelet nu på eftermiddagen. Snacka om jag blev chockad när han gav mig det 😮

Jag frågade ju om jag kunde få hämta de jag har förhandsbeställt ikväll, men det gick inte. så jag har ingen aning om hur min gubbe lyckades få tag på spelet idag. han vägrar säga nåt till mig 🤪🤦‍♂️

Jag har inte börjat spela det än, tycker det är lite taskigt mot molam, men jag kan nog inte hålla mig så väldigt länge till 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-11-27 17:52
#180

grattis^^

jag får vänta lite XD, får det troligen på söndag, normalt sett skulle jag fått spelet den 24 hahaXD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-11-27 20:56
#181

Jag har faktiskt börjat så smått att spela nu 😞Men jag tiger som muren tills de andra kommer imorron.

#180 Hur kommer det sig att du normalt sett skulle ha fått spelet den 24 ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
*~HamsterHamster~*
2014-11-27 21:43
#182

den shoppen fick spelen i förtid, jag skulle åkt dit men kunde inte åka till dem den tiden, har inte tid innan söndag då tyvärr, Blev lite ledsen när jag missade det XD Nu är det redan så många som spelar det. 

Längtar till eon ticket också^^ undrar om sverige får tillgång till det, annars kunde jag kanske få tag till lite mer och fördela dem, men bara kanske ^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-11-28 08:31
#183

Än är det väl ingen som spelar det egentligen, jag har spelat litegrann, men jag har avhållt mig ganska mycket för Molams skull. Hon var lite butter på mig 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-11-28 16:52
#184

jag har inte fått mitt spel än, vet inte om posten är försenad eller om min mamma inte kollat posten eller orkat ringt. 🤓

[Akiraka]
2014-11-28 17:02
#185

Trist när saker inte kommer på utlovad dag.

[Blue_Lugia]
2014-11-28 18:15
#186

Jag har inte heller fått. Vet inte om det är meningen att man är garanterad till releasedagen, utan att man får det så snart som möjligt. Mitt spel skickades idag. :/

-Aida-
2014-11-28 20:09
#187

mitt skickades idag också, blev så sur när jag såg de! då får man ju spelet på måndag ååh vad orättvist de känns.

*~HamsterHamster~*
2014-11-28 21:49
#188

JAAAAA, dom hade det på gekås XD dom brukar inte ha spel på releasedagar shit vad glad jag blir nu.

Det blir omega ruby nu och alpha sapphire till jul! Startar med både torchic och mudkip ^^

Nu är det bara till att vänta på min kompis, och sedan kan vi skypa och börja spelen samtidigt =D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
parsee
2014-11-28 21:53
#189

Blir riktigt förbannad. Beställde mina från cdon och så får man mailet om att det skickades från gbg på eftermiddagen (bor i Sthlm)…Lär ju få mitt på måndag också 😡 Tidigare fick jag ett annat spel dagen FÖRE releasen men är lite osäker på om jag ska förbeställa via nätet ngn mer gång…😕

*~HamsterHamster~*
2014-11-28 21:56
#190

jag förbesteller aldrig på nätet, brukar göra det på gamestop som också ger ut spelen lite tidigare om man kommer personligen^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
2014-11-28 23:30
#191

Jag har ingen butik jag kan åka till så jag måste beställa, köpte mitt också från cdon, första spelet jag bokat där och kommer inte göra de igen isåfall, annara har jag köpt tidigare spel av webhallen och fått på eller före release dagen.

[Blue_Lugia]
2014-11-28 23:31
#192

Egentligen kvittar det för mig eftersom jag ändå väntar till jul, men tråkigt för er andra såklart. :(

leagm
2014-11-28 23:44
#193

#184#186#187 och #189 jag kan meddela att både SD (ShinyDedenne) och jag OCKSÅ beställde på nätet. Det var på Siba och det stod att "Ni kommer få spelet datumet då det släpps, rakt i din revlåda". Tyvärr men det är ett par stycken här som inte har det 🤓

Vilka sajter köpte ni det från? Som jag sa köpte SD och jag det från Siba får extrapris + en special game box för spelet men nu när jag ser vad Rovfisk har fått så börjar jag undra om inte alla får det. I såna fall tycker jag att man lurar folk genom att säga att "detta är en special sak BARA FÖR DIG!" och så visar det sig att alla andra får det.

Undrar bara var ni köpt de, vad de "lovade!" och hur mycket det kosta😃 Ni behöver ju inte säga om ni inte vill🙂

molam
2014-11-29 01:56
#194

Vi fick ett igår och tre idag ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-11-29 09:56
#195

Spelet jag köpte på cdon skulle inte vara nån special grej, hade inte pengar till special fodralet så de blv den vanliga, köpte från cdon för jag fick en rabatt kod till min födelsedag så jag fick extra rabatt på spelet, hos dom stod de också att de skulle dimpa ner i brevlådan på release dagen men de gjorde de ju inte för skiten ligger ju i göteborg. xD

Annons:
Draken
2014-11-29 11:42
#196

vi förhandsbeställde på mediaMarkt på deras nätbutik. Men vi tog valet att hämta spelet i butik, så jag fick ett mail kl. 08 i går morse om att varan finns för avhämtning :)

Men det här betyder ju att det inte är många utav oss som har börjat spela än :( Det känns ju lite tråkigt :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Linda3046
2014-11-29 12:01
#197

Jag beställde steelboxen från CDON.com, men fick inte mitt heller. Det som gör mig mest förbannad är dels att dom skrev mejl i torsdag att det var postat, när de i själva verkar enbart hade beställt frakten. En stor skillnad kan jag tycka! Sen har de inte heller svarat på mina mejl som jag skickade i torsdags och igår! Riktigt dåligt! Slank in på webbhallen och köpte ett Omega Ruby där för jag vill verkligen inte vänta tills på måndag, för då är det ju arbetsvecka så då har man inte tid att spela ordentligt :/

Just nu har jag klarat två gym och mitt team består av Combusken, Breloom, Wingull och Aron :) Har slösat lite väl mycket tid på den nya funktionen dexnav som är riktigt kul, fick iron head på Aron och drain punch på Breloom tack vare den ^^

parsee
2014-11-29 12:54
#198

Fick en 75 kr rabattkod från CDON som måste förbrukas inom två veckor.., hade hellre fått ersättning i "riktiga" pengar. *skitsur*

-Aida-
2014-11-29 15:36
#199

#197 cdon har riktigt kass kundservice, jag köpte en expansion av ett spel men fick original spelet istället, deras kundtjänst sa att jag inte kunde byta ut spelet bara för att jag inte hade faktura från klarna, jag gjorde en direkt betalning, så dom vägrade hjälpa mig dom snåljåparna!
Allt mer tappar jag förtroendet för cdon men hade inte råd med något dyrare så deras rabattkod var ju liksom räddaren i nöden så att säga.
Tråkigt att behöva vänta tills på måndag men de kanske inte gör nåt för mig i alla fall, är alldeles för trött för att kunna spela ändå, jag bara somnar.🤓

Linda3046
2014-11-29 16:33
#200

Skulle vara bra om någon kunde skapa en ny tråd, denna är så lång.

Själv har jag inte fått någon rabattkod, men håller med om att det är dåligt. Man har ju inte precis lust att köpa något från dom igen..

leagm
2014-11-30 00:03
#201

Nu har jag skapat en ny tråd.

http://pokemon.ifokus.se/discussions/547a4e52ce12c423e800012c-remake-ruby-och-sapphire-3

Den som kan får gärna låsa denna tråd och annars så ber jag att ni använd den andra tråden nu 🙂

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: