Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1574 ggr
[Blue_Lugia]
9/24/14, 11:47 AM

Hitta megastenar

Hur hittar man alla megastenarna? Är ju sen ett bra tag klar men x/y och har sökt efter var dom kan finnas, men dom är inte där. Tror det är bla. Scizorite( om jag inte misstar mig) som ska finnas i en isgrotta bakom Abomasnow. Måste man hitta dom i en viss ordning. Dom enda jag har fått tag i är, Charizardite, Absolite, Ampharosite, Gengarite, Abomasite, och Lucarioite.

Annons:
-Aida-
9/24/14, 11:56 AM
#1

Du kan bara hitta dom mellan 8-9 på kvällen, ställ om klockan på ditt ds så kan du ta de när du vill förutsatt att du uppgraderar din mega ring.

[Blue_Lugia]
9/24/14, 12:29 PM
#2

Aha ok! Tack! :)

leagm
9/25/14, 8:21 PM
#3

Du kan ställa om klockan och leta eller bara vänta och se 😎

Sen en liten ledtråd (pm du inte kollar upp på yt) Megastenarna hittas ofta på ställen där man kan hitta själva pokemonen, om jag ska säga en så tror jag att Kangaskanite är i grottan där man kan hitta han, i "the dead end" som många kallade det för alla andra ställen hade saker förutom det, ELLER?😎

[Blue_Lugia]
9/25/14, 9:02 PM
#4

Återstår att se dock, än så länge har jag bara letat upp dom jag vill ha i första hand. Dom andra får vänta. :)

molam
9/26/14, 8:00 AM
#5

Want help? här är sidan jag använde mig av när jag skulle hämta ALLA megastenar, nu har vi alla på vårt bytes spel ^^

http://www.gamesradar.com/pokemon-x-and-y-mega-stone-location-guide/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
9/26/14, 11:19 AM
#6

Jag kollade lite på Bulbapedia också :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: