Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1478 ggr
Sehvrin
11/5/14, 12:50 PM

ORAS eller XY?

Nu har jag äntligen fått tag på ett 3DS och då kommer ju nästa fråga: Kommer det vara värt att vänta på ORAS eller är det lika bra att köpa XY? Har en kompis som har Pokémon X, kommer jag kunna tradea/interagera med henne om jag har ORAS?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
molam
11/5/14, 2:20 PM
#1

DEt är Definitivt värt att Vänta på ORAS xD MEn vill du spela n¨tt nu nu nu så kan du ju köpa XY, Men ORAS kommer ju om några veckor bara ;)

Fasst hade jag vart du hade jag nog Väntat på ORAS för Ruby och Sapphire är mina Favorit spel =D

ORAS och XY är ju båda Gen6 så det borde gå att byta, men jag är absolut inte säker

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
11/5/14, 3:22 PM
#2

Man kan byta mellan men de kommer vara restriktioner på items, attacker osv. XY har en intressant story tycker jag helt klart värt att spela men har du inte så mycket pengar så kanske du borde vänta på ORAS.

Draken
11/5/14, 9:25 PM
#3

Låt pengarna styra. Har du möjlighet så tycker jag du skall köpa XY, har du inte det, så vänta hellre på ORAS :)

Jag har XY och det är ett väldigt bra spel, men (i mitt tycke) ORAS är favoriten, så jag har förhandsbeställt och betalat, så jag kommer att hänga på låset på MediaMarkt när de öppnar den 28 ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
11/6/14, 11:09 AM
#4

Bara ett litet Tillägg om man vill ha Diance bör man skaffa X eller Y. För att sen föra över den Till Oras.

Sehvrin
11/10/14, 9:42 AM
#5

Eftersom jag är helt ny på det här med Pokémon så kommer jag bara att köpa ett spel. Just nu lutar det åt Alpha Sapphire, men det beror lite på vilka pokémon (utöver de två uppenbara) som kommer vara versionsexklusiva.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Draken
11/10/14, 4:59 PM
#6

Jag skulle väl tro att man kan fånga de pokemon som finns på X och Y, men frågan är om man kan fånga dem under spelet, eller efter att man har varvat, det vet jag inte. Självklart hittar man ju de som fanns på Ruby och Sapphire, utgår jag ifrån ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Linda3046
11/10/14, 7:19 PM
#7

I ORAS kommer det ju att gå att gånga väldigt många legendariska pokémon, så det kommer nog vara mer värt att köpa av den anledningen. Det ska gå att strida och byta med XY så länge man inte använder någon ny mega eller attack. Så jag skulle nog valt ORAS, antar att du inte kört orginalspelet så då blir ju storyn helt ny också :)

-Aida-
11/10/14, 9:14 PM
#8

#5 Just nu vet man i alla fall att i Alpha Sapphire kommer dessa vara exklusiva: Kyogre, Seviper och Latias.

i Omega Ruby är det: Groudon, Zangoos och Latios.
Men Eon-ticket kommer som event så båda spelen kommer få både latios och latias förutsatt att man deltar på eventet.

Draken
11/11/14, 8:07 AM
#9

Förlåt en dum fråga, men vad är Eon-event ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
11/11/14, 2:32 PM
#10

Serebii skrev något om Eon-ticket men läste bara som hastigast. Förstod dock att det var något med Latios/Latias eftersom båda är Eon Pokemon. :)

-Aida-
11/11/14, 4:34 PM
#11

Man får Eon ticket av eventet, så man får åka och hämta Latios eller Latias beroende på vilken version man har av spelet.
De första Eon ticket eventet kommer hållas för UK via StreetPass på Game butikerna.

Draken
11/11/14, 8:32 PM
#12

Aha.

Sker detta på stället där man köper spelen, direkt man köper dem, eller kommer det senare och i Gamestop butikerna ? Jag har ju förhandsbeställt 3 spel. Två OR och ett AS

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
11/11/14, 10:43 PM
#13

Hur de blir för oss har jag ingen aning om, den infon har inte släppts ännu.

Annons:
Draken
11/25/14, 1:31 PM
#14

Hoppas man kan få EON-ticket ganska snart då :) Älskar både Latias och Latios 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: