Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 2492 ggr
Draken
2014-11-28 11:54

Resan genom Alpha saffire

Nu har vi hämtat våra spel, så nu börjar äventyret på riktigt. Har inte öppnat spelet ännu, men skall strax göra det.

Mina första två pokemon kommer att bli Mudkip och  shiny Beldum. Vilka mina andra kompisar kommer att bli, det vet ja inte än. Det får vi se under resans gång ;)

Men nu skall jag öppna spelet och påbörja min resa. Jag berättar under resans gång hur det utvecklas med teamet och mina framgångar och motgångar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-11-28 12:20
#1

Önskar dig all lycka under spelets gång, men tyvärr vågar jag inte läsa din tråd, då jag vill veta så lite som möjligt tills jag får mitt. :)

Draken
2014-11-29 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Förstår det Blue_Lugia :)

nu har vi kommit en bit på väg, ända upp till Slateport city har vi hunnit, 2 gym är avklarade och mitt team är fulltaligt.

I början av resan så hittade vi de flesta av våra kompisar.  Mudkip fick jag av proffesorn, det var en kille på lv. 5 som fick namnet Shezuan, och när Shezuan och jag kom till oldale town, så fick vi en liten Shiny Beldum på lv. 5 . Beldum fick heta beldum, eftersom det inte gick att byta nickname på honom.

Vännerna och jag gick vidare från Oldale mot Petalburg, och där, strax innan Petalburg hittade vi en liten Seedot på lv. 3, det var en pojke och han fick namnet  Zack.

När vi hade hjälpt en kille i pappas guym att fånga sin pokemon, så gav han oss något som kallas playdex, och den gör att m,an kan leka, byta, fightas, kleka med sina pokemon och superträna dem. När vi fick denna appen, så kiollade vi litye runt i pokebanken, och där var det en liten Litleo som ville följa med oss. Vi hade en överläggning mina vänner och jag, och vi beslöt att Litleo skulle få följa med oss på resan. Så nu var vårat team utökat med en Litleo tjej på lv. 1 som fick namnet Liecha.

När vi hade vunnit över Roxanne i gymet, med glans, hjälpte vi till att stoppa team Magma som hade stulit devon parts, och vi räddade wingull , som de hade kidnappat, blev vi inkallad till presidenten över Devon corporation och som tack för det vi hade gjort så fick vi BuzzNav av honom. Och han ville att vi skulle lämna ett brev till Steven i Dewford city.

Vi gick tillbaka genom skogen och ner till route 104 ifgen, och där mötte vi den gamle som vi hade hjälpt att få tillbaka Wingull, han körde oss i sin båt till Dewford city.

Väl framkommen till Dewford, letade vi rätt på Steven som fanns i en grotta vid stranden, och i den grottan mötte vi en liten Zubat, tjej, på lv. 12. som ville följa med i vårat team. Hon fick namnet Shakira. Vi utmanade gymledare Brawly, och vann. nu hade vi två gymbadges.

När vi var klar i dewford, tog den gamle med oss i sin båt igen och vi for till Slateport city. Där hade de contest hall, vi var med i en konkurrans och kom tvåa, och när vi var klar med det så mötte vi en tjej som sydde Pikachu kostymer, och hon frågade om vi ville ha en Pikachu som skulle använda en av hennes kostymer, och det ville vi så klart. Så nu hade vi även fått en Cosplay-pikachu, som kan attacken Flying Press. Det var en tjej på lv. 20 och hon fick namnet Shizandra.

Mitt team ser nu ut såhär:

*Liecha (Litleo) lv. 15

*Shakira (Zubat) lv. 18

*Shezuan (Marshtomp) lv. 17

*Zack (Nuzleaf) lv. 17

*Shizandra (Pikachu) lv. 20

*Metang lv. 20

Nu skall vi bege oss vidare till Mauville city, och se vad som finns där uppe, och om vi kan vinna över även Gymledare Wattson.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-12-29 11:49
#3

Kör om på den här tråden istället för att öppna en ny ;)

Jag skall köra en egen variant av Nuzlocke på Alpha Saffire. De regler som gäller är:

Om pokemonen dör tre gånger på raken i en match eller inom 12 timmar, så är den död och boxas. Den byts ut när jag hittar en annan lämplig att gå med. Behöver inte bytas ut på en gång.

Jag får använda Items på pokemonen, men EFTER matchen isf.  Jag får byta pokemon under matchen, för att få bättre förutsättningar att klara mig och mina pokemon.

Under spelets gång kommer två av pokemonen i teamet att bytas ut, den ena byts mot Latias och den andra byts mot Rayquasa.

Om jag woundertradar och får en pokemon där, så kan det hända att jag byter ut den också, OM  den INTE är fulltränad i supertraining och IV'breedad. Detta kollar jag i supertrainingen och hos domaren på det spel jag redan har varvat. Träna dom vill jag göra själv ;)

Så kommer min challenge att se ut, fegt, jag vet det, men jag är lite feg när det gäller pokemonspelen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-12-29 12:27
#4

Nu har vi flyttat klart och fått allt på plats i Littleroot town. Jag har ställt min klocka och är beredd att ge mig ut på äventyr.

Vem är så jag ? Jo jag är en tjej som heter Katarina och jag skall bege mig ut på mitt första pokemonäventyr.

När jag kommer lite ovanför Littleroot, hör jag någon som ropar på hjälp, jag rusar dit och ser att Proffesorn jagas av en pochyena, han vill ha min hjälp att komma undan. Han säger åt mig att jag skall ta en av pokebollarna i hans väska och hjälpa honom.

Jag gör så, och väljer en Treecko en liten flicka var det i bollen. Jag släpper ut Treecko och slår ner Pochyena, så proffesorn kommer undan honom. Som tack för detta får jag den lilla Treeckon, som jag genast döper till Shakira.

När jag har fått Shakira av proffesorn, så vill han att jag skall gå och leta reda på hans son, som finns någonstans ovanför Oldale Town. Jag springer dit, hittar Brandon. Vi slåss och jag vinner. Sedan går vi tillbaka till proffesorn, där jag får min pokedex och några pokebollar. Äntligen kan mitt äventyr börja på riktigt.

Jag går upp till mamma och säger hejdå, sedan beger jag mig ut på äventyr. När jag kommer en bit ovanför littleroot, står Brandon och väntar på mig, han vill att jag skall titta på något i gräset.

Där ser jag en svart svans sticka upp ur höggr'äset, det är en pokemon. Brandon säger att jag skall smyga mig på den och slåss mot den. Jag gör så, jag smyger mig nästan enda in på den och så hoppar den upp från gräset och attackerar. Det är en tjej på lv. 5 och till min stora förskräckelse så använder hon Poison Fang på mig 😮

Det kunde ha slutat väldigt illa. Shakira är bara på lv. 6 och dessutom svag mot Poison, så attacken tog ungefär halva hennes liv, plus att hon blev poisoned 😢 Jag chansade och kastade en boll direkt, OCH JAG FÅNGADE HENNE 😂😃 Så nu har vårat team utökats med en Pochuena som fick namnet Poochie.

Shakira och poochie fick vila en stund i pokemoncentret,där vi också hämtade ut Beldum som är shiny. Han fick också följa med vårat team.

Medan Shakira, Poochie och beldum vilar upp sig, så passar jag på att använda WT en stund. Och där fick Jag först en liten Seedot tjej, hon ville följa med oss, så det fick hon göra naturligtvis :) Och efter 3 trades till så fick vi en liten Torchic på lv. 1 en liten kille. Han ville också följa med, men jag måste kolla honom först i Supertrainingen och hos domaren. Jag gjorde så, och han var helt ok att ta med sig :)  Han har en perfekt grej, som de andra inte har …Han har speed boost, så tränaren som breedade honom har nog försöäkt att få en perfekt, men misslycats med denna, förkastat honom som oduglig och skickat honom till mig.

Efter lite vila och lite shopping, så beger vi oss vidare mot Petalburg. Där mellan Oldale och Petalburg, förlorar vi Shakira 😢 Hon klarade inte upprepade attacker med Poisonsting. Men vi fick även en ny kompis, vi hittade och fångade en liten Zigzagon pojke, som fick heta Zack.

När vi väl kommer till Petalburg, vill min pappa att jag skall hjälpa en kille och fånga sin första pokemon. jag gör så, och han fångar en liten Ralts pojhke, som han blir jättelycklig över. Jag tror att Ralts kommer att få det jättebra hos pojken :)

Vi beger oss sedan vidare, genom skogen och upp mot nästa stad. Vi klarar oss genom skogen utan flöer förluster, och vännerna är glada och lyckliga.

Nu har Katarina och hennes vänner kommit till Rustboro City och funderar på att utmana Roxanne och hennes stenpokemon. Vännerna är lyckliga och galda att vi har tagit oss igenom skogen, men lyckan överskuggas lite av att vi förlorade Shakira så tidligt, men vi måste komma över det och gå vidare. Vi får hellre glädja oss åt de som är kvar.

Vännerna har vuxit på sig sedan de fångades :

*Poochie lv.9

*Seedot lv.9

*Beldum lv.9

*Zack lv.9

*Totchic lv.9

Nu skall vi vila i pokecentret ett tag, innan vi fortsätter vårat äventyr.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LottaV
2014-12-30 13:28
#5

Härlig berättelse

Ett gott skratt förlänger livet

Draken
2014-12-31 12:31
#6

Tack :)

Vi har nu klarat Rustborogymet och fått våran första badge. Inga förluster hade vi heller :D Har inte kommit vidare från Rustboro ännu, men det beror mest på tidsbrist ;) Skall dokumentera bättre, med lite mer detaljer från gymstriden, när jag får lite tid över :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: