Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2221 ggr
[Akiraka]
11/28/14, 2:46 PM

Eon Ticket

Nu är jag för bannad. Eon Ticket kommer att delas ut till 28 personer i hela svergie.

http://www.nintendo.se/arkivet/2014/20141127-eon-ticket 

Hur har Nintendo tänkt nu. hur många svenskar använder streetpass aktivt?

Annons:
-Aida-
11/28/14, 4:12 PM
#1

Jag vet inte ens hur streetpass funkar, har inte brytt mig om de förut, bara 28 personer i hela Sverige låter väldigt väldigt väldigt lite.
Jag som inte reser så mycket och bor i skogen inte alls nära till stora städerna och pokemon är otroligt inte populärt här omkring.
min fråga är också, hur lyckas man få tag på eon ticket isåfall.

Linda3046
11/28/14, 7:33 PM
#2

Kom på nästa turnering på Dragons Lair (stockholm) vettja ;) Kommer säkert finnas där :P Men ja, chansen att man ska lyckas få det bara sådär via streetpass när man är ute och går är nog minimal, utan enda chansen är nog om man kan ta sig till någon pokémon träff..

Linda3046
11/29/14, 6:27 PM
#3

https://www.youtube.com/watch?v=qgi30LpbRa0

Hittade denna, har inte provat det själv eftersom jag är rätt säker på att jag kommer kunna få tag på det ändå, men om ni inte brukar gå på konvent eller turneringar kan detta vara intressant.

Sehvrin
11/29/14, 11:18 PM
#4

Hoppas eventet håller i sig länge, för i staden där jag bor har jag inte lyckats få ett enda streetpass ännu (däremot har jag fått några när jag varit i Linköping och Stockholm). Streetpass tycker jag annars är en ganska rolig grej och lite kul att de kör ett event via det. Men som sagt, mindre kul att det är svårt att få en streetpass…

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Akiraka]
12/16/14, 11:30 PM
-Aida-
12/16/14, 11:53 PM
#6

i gruppen Pokemon Gaiden på facebook kan man gå med i och träffa ambassadörerna så man får eon ticket, den som fått ticket kan sprida den också, de vore grymt om vi här kunde samarbeta och åka tillsammans och skaffa ticketsen. 😃

Annons:
Ellociraptor
12/17/14, 6:36 PM
#7

Jag har inte riktigt fattat det här med streetpass. Har man alltså på 3DS i väskan när man går runt med den och hoppas den är nära ett annat 3DS eller vad?

[Akiraka]
12/17/14, 6:38 PM
#8

Ja men du måste även aktivera funkotinen i spelen.

leagm
12/18/14, 11:25 AM
#9

#7 Du vet när du stänger av ditt 3DS. Då kommer det en grå skärm med en massa text på. Där står det att du antingen kan välja att stänga av, gå till home menyn eller sätta på Street Pass. Du sätter på Street Pass genom att bara stänga locket när den är på den gråa skärmen. Det står också på skärmen hur du gör.🙂

Sen, ja, gå runt med den på stan, och ta med den när du reser. Jag stack till Stockholm en gång och när jag kom hem hade jag träffat runt 30 pers, och det var resan dit! Det var olika personer från olika delar av världen, till och med en Japan!!!😂

Plus du tjänar poäng som du kan använda i Street Pass spelet på ditt 3DS. Du kan antingen köpa pusselbitar eller gubbar till trupper i Street Pass Quest. Eller om du har en massa andra spel kan du köpa grejer till det med dina poäng. Jag använder de själv till pusselbitar då jag satsar på att få ca ALLA!🤓

Men ja det är lättare om du kollar själv för det är VÄLDIGT mycket att förklara och du kommer bara somna om jag skulle skriva allt här. Skulle nog söva hela tråden😴

Ellociraptor
12/18/14, 1:09 PM
#10

#9 Tack så mycket! Jag har aldrig liksom bara hört ordet och diskussioner kring street pass, så jag var lite förvirrad om exakt hur man gjorde, men nu vet jag! Kanske ska ta med mig 3DSet när jag ska på bio ikväll, man vet ju aldrig …

[Akiraka]
12/18/14, 5:13 PM
#11

Om man fått eon ticket lyser tydligen lampan gul

leagm
12/18/14, 6:27 PM
#12

#10 JAA! Gör det om du vill. Ladda den fullt och gå ut och kolla film😃 Tycker att det är Super Effektivt då man inte alls behöver spela men ändå thänar grejer🙂

#11 lampan lyser gul när man har internet eller när man har råkat stänga av eller att den hittat det. Har inte hört att den ska lysa gul när man får Eon Ticket men jag tycker att det låter väldigt lågiskt🙂

-Aida-
12/18/14, 6:45 PM
#13

har bara läst att man får meddelande i Buzznaven på nyheterna att man fått eon ticket som kan hämtas i pokecentret.😛

Annons:
Ellociraptor
12/18/14, 10:12 PM
#14

Testade idag! Var på SF-bokhandeln, där är det ju fullt med nördar och till ingens förvåning fick jag tre streetpass typ då. På den där Mii-grejen, så inget exciting. Men roligt i alla fall! Får testa vid universitetet imorgon. ^^

[Blue_Lugia]
12/25/14, 11:56 AM
#15

Får man inte Latios/Latias i spelet om man inte själv har en ticket??

Draken
12/25/14, 12:17 PM
#16

Jo det får man ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
12/25/14, 3:34 PM
#17

Men vill man ha Soul dew är Eon Ticket ett måste.

Draken
12/26/14, 5:08 PM
#18

förlåt en kanske dum fråga, men vad är soul dew 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
12/26/14, 5:39 PM
#19

Ett item från original spelen som ökar special attack ,special defense med 50 procent när latias eller latios håller i soul dew.

Draken
12/26/14, 5:41 PM
#20

Aha, ja då vet jag :) tack för infon.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
nilamalin
12/28/14, 6:47 PM
#21

Jag fick en Eon Ticket på Liseberg i går. 🥳

-Aida-
12/29/14, 5:28 PM
#22

Grattis vad roligt!

leagm
12/30/14, 5:35 PM
#23

#21 Vänta kan du sprida vidare det då!? 😮

-Aida-
12/31/14, 10:05 AM
#24

Alla som fått eon ticket kan sprida den vidare.

Draken
12/31/14, 12:18 PM
#25

Hur var det man gjorde för att få EON-ticket ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
12/31/14, 12:55 PM
#26

du behöver internet uppkoppling som på typ tåget eller McDonalds eller liknande ställen där man kan tänka sig folk sitter med eon ticket, typ tågstationer också.
man behöver streetpass aktiverat i buzznaven, koppla upp dig på wifi, startar spelet med internet på och slår ihop dset om du vill i sleep mode, man behöver ju inte sleep mode om man inte vill man kan ju sitta och spela också.
De kommer en brevlåda i naven med siffror som visar hur många man har streetpassat, du kan passa 30 personer totalt, om du suttit på tågstationen och fått 30 pers i naven, då tar det 8 timmar innan du kan passa någon på just den stationen igen, då får du hitta ett nytt ställe att koppla upp dig på.
Jag känner mig däremot en aning förvirrad över hur detta funkar, för jag satt i soffan hemma och hade streetpassat 30 pers. 🤓

Draken
12/31/14, 1:01 PM
#27

Okej.

Jag skall nämligen ut och handla under dagen, och funderade på om jag skulle ta med spelet och ha det i gång i fickan, bara för att prova hur det funkar ;)

Står det hur man skall koppla in street pass i buzznaven ? Eller 'är det någon inställning man måste göra på konsollen ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
12/31/14, 1:06 PM
#28

När du fått buzznaven så får du en fråga om du vill aktivera streetpass eller inte, är du osäker så gå in på dsets inställningar för streetpass, där kan man se om de är aktiverat eller inte, där kan man också avaktivera de.

Draken
12/31/14, 2:19 PM
#29

Har inte fått Buzz-naven ännu, inte på det spelet jag använder nu i varjje fall. Den får man väl av Devon presidenten ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
12/31/14, 4:33 PM
#30

Tror man får den i Devon huset men minns inte av vem.😛

Sehvrin
1/1/15, 8:49 PM
#31

#26 behöver man verkligen koppla upp sig på ett wifi? En vanlig streetpass kan man ju få utan (men wifi-knappen måste vara påslagen).

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

-Aida-
1/2/15, 10:05 PM
#32

#31 De va informationen jag hade fått sen om de funkar utan att koppla upp sig är ju bara en grym bonus.😃

Sehvrin
1/2/15, 11:22 PM
#33

#32 Det låter ju jättejobbigt för då måste man ju lägga in ett nytt nätverk innan man kan koppla upp sig och få eon ticket. Nåja, jag tror att jag struntar i det här och så får jag se om jag  får den eller ej. Brukar ändå dra med min 3DS när jag ska röra mig bland folk för att chansen finns ju att man får en streetpass (och den kan användas i fler spel än Pokemon och dessutom är det kul att se var ifrån folk med 3DS kommer ifrån: Har fått 12 streetpass de senaste dagarna, alla från USA eller Kanada)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: