Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 891 ggr
-Aida-
2014-12-12 18:04

Rayquaza (spoiler varning)

Ska man se de seriöst så är detta väl inget problem egentligen men jag kände mig jätte ledsen över detta.
Jag fångade raquaza och dödade deoxs osv, orkade inte spela om hela cutsenen femtionelva gånger så jag gjorde de bara en gång, jag lägger över min shiny rayquaza fångad från gamla emerald och upptäckte till största fasa att den inte kan mega utvecklas, bara rayquaza fångad i spelet. 😭

Annons:
molam
2014-12-12 18:14
#1

KAn man bara megautveckla den spelfångade Rayquaza?!

Btw är det meningen att man ska döda Deoxs?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-12-12 19:11
#2

#1 man kan väl de om man vill, men de ska står i guide boken att om man dödar den och går ligan igen så respawnar den på sky pillar, jag har inte testat än, deoxys är liksom på lvl 80, mina va knappt 50, rayquaza på 70 och verkar ha en tendens att one shotta deoxys rätt enkelt har jag läst, han kommer ut först i  striden när man kör cutsenen.
Annars får man fånga deoxys om man vill där uppe men jag one shotta den och använde Dragon ascend, läste att dom som använt dragon pulse och hans andra attacker har one shottat deoxys också, man lär nog byta och köra lite svaga attacker på den så den inte dör isåfall.

molam
2014-12-12 19:24
#3

På såvis, jo jag one shotta den med xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-12-13 11:33
#4

Jag jhar imnte kommit dit än, men jag tänkte försöka fånga Deoxys, jsg får byta ut Rayquasa och ta fram en svagare isf. om det går .

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-12-13 19:39
#5

när striden börjat så kan du alltid byta ut rayquaza mot en annan men han kommer alltid ut först, då du möter deoxys första gången.

Linda3046
2014-12-13 21:14
#6

Jorå, du kan mega-utveckla Rayquaza fångade i tidigare spel :) Den måste lära sig Dragons ascent för att kunna mega-utvecklas, det kan du göra om du pratar med gamlingen i meteor falls (efter att du klarat Delta Episode).

Annons:
-Aida-
2014-12-13 21:40
#7

#6 ååh vad grymt! tack för att du sa de, yay!😃

Draken
2014-12-19 08:21
#8

Det var inga problem att fånga deoxys :) Jag kastade Masterball på den, så nu ligger den i min box :D

Jag bara älskar Mega-Rayquasa. jag sa ju från början att jag inte alls tyckte om att de skulle förstöra en av mina absoluta favoriter, men jag tar tillbaka vartenda ord, han är grym :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: