Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1122 ggr
Mitchika
2014-12-23 17:22

Dagen före julafton... med Pokémonjulmusik!

Det är dagen före julafton, vilket få säkert har undgått att missa. Hur spenderar ni den här dagen? 🙂

Är det fullt ös för att fixa inför julen eller har ni redan allt klart så ni bara sitter och väntar i spänd förväntan på morgondagen? Eller är det panikstress som gäller för att hinna få klart det sista som behöver vara klart tills på julafton? Matlagning, städning, julklappar som ska slås in? 

Här hemma hos mig är det lugnt och fridfullt. Jag sitter i godan ro och förbereder julpyntet som ska hängas upp i min allra första julgran i lägenheten. Min förra lägenhet var för liten för att jag skulle ha plats för en, men i den här lägenheten finns det plats för en fin plastgran som jag ärvde från mina farföräldrar. Så granen ska jag klä ikväll efter middagen och därefter blir det bara vila och vänta tills morgondagen, som ska firas hemma hos mina föräldrar. Vad har ni alla för planer för julen? 🙂

I bakgrunden spelas något ovanlig julmusik, med Pokémontema! Kände ni till att det släpptes Pokémonjulmusik en gång i tiden? 😃

Det är mysigt att lyssna på när man tröttnat på den traditionella julmusiken men fortfarande vill ha lite julkänsla. Tanken på att eventuellt få Omega Ruby i julklapp gör det hela ännu bättre, musiken ger både julstämning och Pokémonkänsla på en och samma gång. 😃

Här är låtarna från det julalbum jag känner till, för den som också vill lyssna. 🙂

Jag varnar bara, det är engelska rösterna för Ash, Brock, Misty, Professor Oak, Jessie, James, Meowth och en massa olika Pokémon som sjunger låtarna. Det ger världens nostalgi för min del, men… hur vackert det är är nog upp till lyssnaren. Oavsett så har dom flesta låtar en stor portion humor och får mig alltid att le. 😃😇

Och alla som tycker att Ash och Misty borde ha något ihop borde lyssna lite på Pokémon Christmas Bash och Under the Mistletoe… mer säger jag inte. Oskyldig

  1. Pokémon Christmas Bash
  2. I'm giving Santa a Pikachu this Christmas
  3. Winter is the coolest time of year
  4. Nobody don't like Christmas
  5. I keep my home in my heart
  6. The Christmas song
  7. Under the Mistletoe
  8. Must be Santa
  9. The Night before Christmas
  10. Christmas medley

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2014-12-23 17:28
#1

Underbara låtar =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2014-12-23 17:28
#2

Mamma och pappa är ute i sista minuten och Julklappshandlar ol xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2014-12-23 17:32
#3

#1 Håller med! 😃

Min favorit för stunden är "I keep my home in my heart". Min farfar dog i augusti, min farmor dog förra året och min morfar ligger på sjukhus den här julen, så… vi blir många färre vid jul än vanligt och många fattas. Så det känns bra att lyssna på den låtenjust nu. 🙂

#2 Snacka om att vara ute i sista minuten! Stressigt som sjutton, jag avundas som inte! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-12-23 17:38
#4

KAn förstå att "I keep my home in my heart" Känns bra att lyssna på då ^^
MEn hoppas ni får en finfin jul trots att ni är färre än vanligt Och god jul får man väl säga ^^

Mamma och pappa är Duktiga på att vara ute i sista minuten xD Alltid ute i sista minuten är dom :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-12-23 17:59
#5

Allt är redan färdigt, de blir julmiddag hos mamma ikväll och imorrn, ska vi upp till pappa för att fira jul och senare hemma hos min äldre syster, de känns bra att allt redan är klart så man kan slappna av hemma. 😃

Mitchika
2014-12-23 18:11
#6

#5 Wow, det låter riktigt kul! Mycket julfirande, med andra ord. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-12-23 18:12
#7

#4 Tack så mycket och jag önskar detsamma! 😃

Ha en jättegod jul, både du och familjen, och hälsa till din mamma också, om hon inte skulle hinna in på forumet under kvällen! 🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2014-12-23 21:32
#8

Vi blir också ganska få imorgon, men har inte så stor släkt så vi brukar inte vara särskilt många i vanliga fall heller iofs. Är riktigt exalterad i alla fall, tycker julen är så mysig! 😍 Ska titta på "Love actually" nu, har blivit en tradition för mig och mamma att göra det på kvällen dagen innan jul 🤪

Mitchika
2014-12-23 22:47
#9

#8 Vilken mysig tradition! 😍

Jag älskar Love Actually och brukar titta på både den och The Holiday runt jul. 😃

Samt ca 100 andra filmer och serier, men… det är ju jul. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2014-12-25 11:14
#10

#4 Hörrudu lilla fröken, nu skall du vara snäll annars så får du inte din lama 😈

Hade det inte varit för att vi var ute i sista minuten, så hade vi inte fått Wii U, så gnäll så lagomt heller 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2014-12-25 12:46
#11

#10 En lama!? Ett Wii U!? Vad för superhäftig förälder är du egentligen? 😮😃 *Superavundsjuk*

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-12-25 13:16
#12

#11 En Lama nalle Då jag är lite hel och halvtogik i lamor xD kommer en vacker dag ha värsta lama samlingen med både levande och olevande lamor x3
Wii U Med MArio Bros Fick vi xD Riktigt kul är det, självklart var det till hela familjen ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-12-25 17:34
#13

# 12 Du låter lite lik. mig, fast jag är lite mer fascinerad av Alpackor, ett lite mindre lama-liknande djur. Tycker dom verkar helmysiga!

Annons:
molam
2014-12-26 00:03
#14

#13 Lamor är ju ursöta! Pussmunnar år lite missbildad look x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-12-27 11:54
#15

#11 tack för det :) jag vet inte om jag 'är så väldigt superhäftig ;) men jag vill gärna ge ungarna, både stora och små, vad de vill ha ….och allra helst i Julklapp ;)

Jag vinner ju också på att vi köpte ett Wii U, jag älskar mario, näst efter pokemon 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: