Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2489 ggr
Mitchika
2014-12-24 20:18

Pokémon Omega Ruby Nuzlocke Challenge!

Påbörjad på självaste julafton, för att… ja, varför inte? 😃

Jag fick spelet i julklapp och jag är överlycklig över det. Jag har precis startat upp spelet, döpt min karaktär och sett det otroligt underbara introt. Överväldigad av nostalgikänslor så inser jag också hur mycket jag älskar generation 3 av Pokémon och just spelen som hör till. 😍

Det blir min första Nuzlockeutmaning i remake-spelen, men jag har kört Nuzlocke förut i Emerald så till skillnad från X (där jag spelade totalt i mörkret och det ändå gick fantastiskt bra) så har jag en liten aning vad som väntar mig i det här spelet. Det är trots allt en Ruby-remake. 🙂

Resan har bara börjat! Dags att se vad min nya tränare Lance kommer att hitta på i Hoenn-regionen och hur det kommer gå för honom i Nuzlockeutmaningen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-12-24 20:33
#1

Lycka till!

[Akiraka]
2014-12-24 20:55
#2

Underbart nu kan du komma igång

molam
2014-12-24 21:06
#3

HÄrligt!! ^^ Good luck

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2014-12-25 00:23
#4

#1 Tack så mycket! 🤗

#2 Ja, jag är jätteglad för det! 😃

#3 Jättetack! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-12-25 02:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Efter många timmars bilfärd så stannar äntligen flyttbilen och dörrarna öppnas.

Lance: "Äntligen… det är sista gången jag åker flyttbil…!" 

Irriterat hoppar Lance ut från flyttbilen och det första han möts av är den helt nya staden Littleroot. Hans nya hem från och med nu. Allt för att hans pappa är gymledaren över Petalburg City… Nåja, en nystart kan väl göra honom gott ändå, med tanke på vad som inträffade-

Han blir avbruten i sina tankar av sin mamma, som glatt kommer och möter honom.

Lances mamma: "Det var på tiden att du kom! Har du någon aning om hur länge jag har väntat på dig?" 

Lance: "Nix och jag bryr mig inte riktigt. Påminn mig gärna om varför jag var tvungen att åka i flyttbilen bland våra prylar och inte med dig i vår bil?" 

Lances mamma: "Men gubben, det gick vi ju igenom. Mormors vas behövde ha andra sätet! Den kunde vi inte ha bak i flyttbilen! Tänk om något hade hänt med den?" 

Lance: "…" 

Lances mamma: "Sluta sura nu och kom in och titta på vårt nya hus! Du kommer älska det! Din pappa har till och med en present åt dig för att fira flytten." 

Lance: "En klocka…? Allvar? Är det allt? Vi flyttar tvärs över jorden för hans skull och han köper mig en klocka…!?"

Motvilligt så går Lance upp och inspekterar sitt nya rum. Till sin förskräckelse märker han att någonting viktigt saknas. 

Lance: "MAMMA! VAR ÄR MIN DATOR!?" 

Hans mamma ropar från nedervåningen: 

Lances mamma: "Åh, det hände en liten olycka i flytten. Ingen fara, vi fixar det vid nästa lön!" 

Lance: "Olycka!? Vadå för olycka!? Var är min dator?! Jag vill spela Dragon Age!" 

Han stormar ner för trappan för att konfrontera sin mamma om det, men hon verkar vara på andra tankar. 

Lances mamma: "En vän till din pappa bor här i staden, professor Birch! Kommer du ihåg honom?" 

Lance: "Det räcker med prat om pappa, vad sjutton hände med min dator!?" 

Lances mamma: "Jag är säker på att din pappa skulle bli jätteglad om du gick och presenterade dig för professor Birch. Dom är gamla vänner och har verkligen sett fram emot den här flytten!" 

Lance: "Kan vi sluta snacka om pappa hela förbaskade tiden!? Räcker det inte att vi redan flyttat till den här hålan för hans skull!? Ska jag behöva underhålla hans vänner också!?"

Det är knappt så att Lance tror det är sant. Hans dator är inte på plats och något har tydligen hänt med den. Vad tusan ska han göra om dagarna nu?! 

Lances mamma: "Så, iväg med dig nu! Jag har saker att packa upp i köket." 

Lance: "Men min dator…" 

Lances mamma: "… funkar inte för stunden så då kan du lika gärna gå och hälsa på professor Birch!" 

Ilsket stampar Lance ut ur huset. Han vill inte börja den här dagen med ett bråk och när hans dator ändå inte är på plats så spelar det väl ingen roll vad han gör. Lance ser sig omkring i staden. 

Lance: "Det finns tre hus på det här stället! Hur kan man ens kalla det här för en stad!?" 

Den största byggnaden i staden är professor Birchs Pokémonlabb. Professorn är inte där, men Lance tar en kort fikapaus där ändå i brist på annat.

Efter fikapausen i labbet så går Lance bort till det sista huset i staden, som ligger precis bredvid hans eget. Grinig och irriterad som han är så klampar han rätt in i huset utan att knacka. 

Lance: "Det där… är inte riktigt en typisk reaktion när en främling klampar in i ens hus på det här sättet."

Lance: "Det där var en vettigare reaktion."

Lance hittar inte professor Birch, men han träffar på Birchs fru och även Birchs dotter May. Som är oväntat vänliga mot främlingar, men Lance klagar inte. Det är skönt att hitta några att umgås med som inte är som hans mamma. May verkar dessutom ganska schysst… ganska. 

Lance: "Stöter hon på mig…?"

May rusar iväg för att hjälpa sin pappa och lämnar Lance kvar ensam på sitt rum. Lance motstår frestelsen att rota igenom Mays prylar och eftersom May inte verkar ha någon dator så tappar han intresset för rummet ganska snabbt. Han går ut ur huset och ska precis gå hem när han hör ett högt, gällt skrik komma norrifrån. 

Lance: "En kvinna som skriker? Var det May…?!" 

Han skyndar sig norrut mot utgången av staden och träffar på en liten grabb som står där och stirrar ut i vildmarken. 

Grabben: "Hörde du också det där skriket? Någon verkar vara i trubbel därute…!" 

Lance: "Med "någon" så menar du egentligen mig, eller hur…?"

Men Lance är orolig över  att något ska ha hänt med hans nya kompis och skyndar sig ut på Route 101 i alla fall. Han blir dock ganska förvånad när han hittar professor Birch därute, skrikandes och i full färd med att fly från en Poochyena som om det gällde livet. 

Lance: "Var det du som skrek…?"

Professor Birch: "För sjutton, hjälp mig istället för att bara stå där!" 

Lance: "Andas, det är bara en liten ynka Poochyena. Herrejösses…!" 

Professor Birch: "Det finns Pokébollar med Pokémon i min väska! Ta en av dom och hjälp mig istället för att stå där med den där ohjälpsamma attityden!" 

Lance: "Pokémon? Jag vet inte…" 

Otrevliga minnesbilder sköljer över Lance och han bleknar en aning. 

Professor Birch: "BARA TA EN OCH HJÄLP MIG!" 

Lance: "Okej, okej, jag tar den här!"

Den Mudkip som kommer ut ur Pokébollen är… inte vad Lance hade väntat sig. Han landar på marken med slutna ögon och när han väl öppnar dom är blicken hård, skarp och dess ansiktsuttryck är dödligt allvarligt. 

Lance: "Whoa där…" 

Mudkip: "Vem är du? Var är professorn?" 

Lance: "Där borta, han behöver hjälp med den där byrackan." 

Mudkip låser in blicken på Poochyena och Lance tar kommandot. Mudkip lyder utan tvekan och det krävs inte mer än två Water Gun för att Poochyena ska fly hals över huvud från platsen. Professor Birch andas lättat ut och går fram till Lance och Mudkip. 

Professor Birch: "Vänta, du är Normans grabb, eller hur?" 

Lance: "Stöter han på mig…!?"

Professor Birch: "Bra jobbat med Mudkip. Du har ingen egen Pokémon, eller hur var det?" 

Lance: "Inte längre, nej…" 

Han säger det sista lågt och tittar bort. Det sista Lance vill nu är att dra upp dom minnena för ännu en person. 

Professor Birch: "Ah, jag förstår. Jag tror din pappa nämnde något om det. Häng med mig till mitt labb, så pratar vi mer där. Kom, Mudkip." 

Mudkip följer honom omedelbart och efter viss tvekan gör Lance det också. 

När dom kommit in i labbet fortsätter professorn diskussionen. 

Professor Birch: "Vet du, jag tycker att du ska behålla den där Mudkip." 

Lance och Mudkip: "VA?!" 

Professor Birch: "Ni slogs bra och Mudkip har potential att bli bra med en duktig tränare vid sin sida." 

Lance: "Jag vet inte om det är en så bra idé." 

Professor Birch: "Du tycker väl om Pokémon, eller hur, Lance?" 

Lance: "Jag älskar Pokémon, men…" 

Professor: "Då så! Då är det avgjort! Mudkip är din!" 

Lance: "Smeknamn…? Jag vet inte ens om jag borde försöka igen med tränargrejen…"

Det var trots allt ett år sen det hände. Lance vill inte låta gamla, hemska upplevelser hemsöka honom för evigt, men det tar ändå emot honom. 

Mudkip: "Jag är med på det, om du är det." 

Lance: "Verkligen? Du känner mig inte ens." 

Mudkip: "Jag är bra på att läsa av folk. Det faktum att jag inte avskyr din blotta närvaro är ett gott tecken. Jag tror vi skulle kunna komma överens." 

Lance: "Wow, du är verkligen rakt på sak. Okej, vi gör ett försök, tycker jag. Men vad ska jag kalla dig?" 

Mudkip: "Vad du vill. Jag är inte kinkig." 

Lance: "Det finns bara ett ord som ploppar upp i mitt huvud när jag tänker på ett namn…"

Mudkip (Kadan): "Kadan?" 

Lance: "Kadan." 

Kadan: "Vad är det för något? Betyder det något?" 

Lance: "Spela Dragon Age så förstår du. Annars så berättar jag det för dig så småningom." 

Kadan: "Vad är Dragon Age? Vad menar du med spela?" 

Lance: "Åh, vi två har mycket att prata om…!" 

Lances och Kadans resa genom den brutala världen dom lever i tar nu sin början! Kommer dom att ta sig igenom den ihop och stå som Champions tillsammans, eller kommer deras resa ta ett smärtsamt slut? Bara framtiden kan avgöra det… 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ShinyDedenne
2014-12-25 10:42
#6

Kanske lite sent… Men lycka till! 😃

Annons:
Draken
2014-12-25 11:10
#7

Lycka till. Följer :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2014-12-25 11:54
#8

Jag följer "sparsamt" då jag också precis börjat spela, och har en känsla att du kommer komma förbi mig rätt snart. ;)

Draken
2014-12-25 12:18
#9

Jag har själv varvat spelet en gång, så jag funderar faktiskt på en Nuzlocke på ett utav dem :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2014-12-25 13:44
#10

Gjorde ju ett halvt nulocke första gången jag köde igenom, funderar på ett ÄKTA nuzlocke Vi får se ^^

Men till dess GO KADAN!!! GO LANCE!!!! x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2014-12-25 14:13
#11

#6 Det är aldrig för sent så länge som utmaningen pågår! Dom kommer behöva all tur och alla lyckönskningar dom kan få, så tack så mycket! 😃🤗

#7 Tack så mycket! SkrattarKramas

#8 Åh, vad kul! Just det, du skulle också börja först nu med spelen, inte sant? 😃

Var inte så säker på det! Det tar en hel del tid att dokumentera vad som händer, ta bilder och sen levla upp dom Pokémon jag möter också. 🙂

#9 Det vore spännande att läsa om, ifall du skulle dokumentera det på sajten! 😃😇

#10 Jag älskar att läsa om andras Nuzlockes och äventyr, så det skulle jag tycka var jätteroligt att höra om. Skrattar

Haha, Lance och Kadan tackar och bockar! Skrattar🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-12-25 16:09
#12

#11 Om jag gör en Nuzlocke då dokumenterar jag Självklart, men vet inte riktigt hur jag ska göra, har en Loppunite som ligger och bränner i bakfickan xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-12-25 17:08
#13

#11 Japp, som jag skrev i inlägget jag gjorde igår, tålamodstestet är över ;)

Annons:
Mitchika
2014-12-25 21:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Lance: "Vår första strid som tränare och partner. Ganska spännande, eller hur?"

Kadan: "Meh. Det är bara en Wurmple." 

Lance suckar och skakar på huvudet. 

Lance: "Okej, som du vill. Jag tyckte bara det var ett speciellt ögonblick, men visst. Slå ut den bara." 

En Water Gun senare var Wurmple utslagen och Lance och Kadan kunde fortsätta sin vandring längs Route 101. 

Kadan: "Påminn mig igen om varför vi ska gå och leta rätt på professorns dotter?" 

Lance: "För att han bad oss snällt och för att han till viss del skrämmer livet ur mig. Dessutom är min dator fortfarande sönder och "spårlöst" försvunnen, så jag ser ingen vits med att gå tillbaka hem heller." 

Kadan: "Nåja, jag har hört om sämre skäl till att göra saker." 

Paret närmar sig Oldale Town men hinner knappt sätta sina fötter innanför stadsgränsen förrän en främmande man rusar fram till dom! Han ger Lance några gratis Potions och börjar prata om att hjälpa Lance och Kadan en aning bara för att han är så trevlig. 

Lance: "Godhjärtad person? Du vill bara göra reklam för din affär, inte sant…?"

Lance: "Japp, visste det…"

När dom väl lyckats skaka av sig mannen så går Lance till Pokémoncentret för att ge Kadan en chans att vila och återhämta sig från striderna på Route 101. Medan Kadan tas om hand av sjuksystern så får Lance en chans till att tänka igenom saker och ting ordentligt. 

Vad ska han göra nu? Med Kadan så kan han faktiskt ge sig av ut och försöka sig på att bli en Pokémontränare igen. Minnet av vad som hände när Lance försökte det sist gör att det tar emot i honom, men… lyckas man inte första gången så är det bara att försöka igen, eller hur? 

Lance: "Vad ska jag göra…? Borde jag fråga Kadan om vad han tycker?"

Kadan dyker upp vid Lances sida, pigg och fullt återhämtad. 

Kadan: "Vad sitter du där och stirrar för?" 

Lance: "Åh, jag funderade bara på… på vad vi ska göra efter vi varit och pratat med May." 

Kadan: "Redan? Är det inte bättre på att fokusera på det vi gör nu? Ha blicken fäst vid målet, inte horisonten." 

Lance vet inte riktigt hur han ska svara på det. Till sist så ler han och rycker på axlarna. 

Lance: "Okej, som du vill. Professorn sa att May var ute på Route 103 och enligt den här prylen…" 

Han pausar och drar fram sin AreaNav. 

Lance: "… så är det norr om Oldale Town. Vi är i stort sett där!" 

Kadan: "Då tycker jag att vi sätter fart så vi får det här överstökat." 

Kadan: "Lance, du ser ut som en… jag vet inte vad. Vad håller du på med?"

Lance: "Den där killen vi precis pratade med berättade hur jag skulle göra för att kunna smyga! Jag behöver bara prova det för att se om det fungerade!" 

Kadan: "…" 

Kadan stirrar på sin tränare som smyger runt i cirklar på Route 103. 

Kadan: "Börjar det bli dags för dig att hoppa i säng, kanske?" 

Innan Lance hinner svara får han syn på en vagt bekant ryggtavla längre upp på vägen. 

Lance: "Kadan, kolla! Jag tror det där är May!" 

Båda två springer fram till henne och hon blir minst sagt förvånad att se dom där. Speciellt Kadan, då hon känner igen sin pappas Mudkip. 

Lance nickar bara och funderar på om han ska berätta för henne vad som hände utanför Littleroot town eller inte.

Lance: "Va!? Är det-Är det här en normal reaktion från folk när dom får veta att man har Pokémon?"

Kadan: "Mer normalt än du tror, vilket du lär bli varse om. Vad säger du?" 

Lance: "Okej, visst! Kadan och jag har tränat en hel del på vägen hit. Vi tar gärna en match mot dig, May!" 

May skickar ut en Treecko och Lance bleknar. Han är inte den mest erfarna tränaren därute, men han vet om att Kadan är svag mot grästyper som Treecko. Det här bådar inte gott. 

Kadan: "Första striden mot en tränare som dessutom har typövertag mot oss. Det här kallar jag bra mycket mer minnesvärt än din fåniga strid mot den där Wurmple."

Lance: "Fint, jag fattar! Min sentimentalitet är kass, okej?! Hur ska vi överleva den här striden, hade du tänkt?!" 

Kadan: "Med Potions, många Tackles och en hel del tur!" 

Det visade sig inte vara så svårt som dom hade trott. Treecko använde ingen annan attack än Pound och det kunde Kadan uthärda utan svårigheter. Sen krävdes det inte många Tackles från Kadans sida förrän Treecko var utslagen så pass att May avbröt striden för sin partners hälsas skull. 

Lance: "Wow, det där var…" 

Kadan: "Patetiskt. Från deras sida." 

Lance: "Kanske, en aning, men du behöver väl inte säga det rakt ut sådär?" 

Lance: "VA!? Så jag var inte paranoid!? Han stötte på mig!?"

May föreslår att dom ska återvända hem till Littleroot Town och prata med hennes pappa igen. 

Lance: "Nej tack, verkligen inte nu…!" 

Kadan: "Var inte en sån fegis. Vi måste hem någon gång i alla fall, eller hur?" 

Det är mycket motvilligt som Lance följer med May och Kadan tillbaka till sin nya hemstad för att träffa professor Birch igen. 

Lance: "Inte direkt, då hon aldrig sa åt Treecko att använda den supereffektiva gräsattacken som Treecko borde ha kunnat i nivå fem då Kadan kunde Water Gun i nivå fem."

Professor Birch: "Det avgör saken! Här får du en PokéDex av mig!" 

Lance: "Vad… vad ska jag göra med den?" 

Professor Birch: "Ge dig ut i Hoenn och registrera data om alla Pokémon som finns och lever i regionen." 

Lance: "Och du tar för givet att jag kommer göra det, bara sådär, för att du säger det?" 

Professor Birch: "Jajamän!" 

Lance: "… jag förstår varför du och mina föräldrar kommer så bra överens…" 

Kadan: "Geni och galenskap sägs vara två sidor av samma mynt." 

Lance: "Så det är bestämt att jag ska göra det här? Har jag absolut ingenting att säga till om?"

May: "Nix! Vi ses ute på färden!" 

Och med det så var May borta. Lance står kvar i labbet och vet inte riktigt hur han ska känna över det här. 

Kadan: "Nu är det ett bra tillfälle att fundera ut vad vi ska göra härnäst." 

Lance: "Jag är inte så sugen på den här PokéDex-grejen, men… å andra sidan tar jag nog nästan vilken ursäkt som helst för att komma hemifrån just nu. Utan min dator måste jag spendera tid med mamma och jag gör nästan vad som helst för att slippa det…" 

Kadan: "Handlar det här om din dator igen?" 

Lance: "Jag älskade min förbaskade dator och min mamma, hon…! Hon…! Jag vet inte vad hon gjorde med den och jag tror inte jag vill veta heller! Gah, kom nu, Kadan. Vi sticker härifrån innan jag blir ännu argare." 

Kadan: "Vart ska vi?" 

Lance: "Någonstans! Ut på en resa, ta över världen, bränna ner grannstaden, vad som helst är bättre än att stanna här." 

Kadan: "Bara vandra och se vart vägen tar oss alltså? Det låter spännande, jag hänger på." 

Lance och Kadan har överlevt spelets "tutorial" och är nu på väg ut i världen helt på egen hand! 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
2014-12-25 21:40
#15

Mer nu! :P Jag vill läsa fortsättningen!

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
2014-12-25 21:41
#16

Viktig uppdatering angående Nuzlocken och dess regler! 

Jag var inte alls beredd på vad som skulle hända på Route 101 efter att ha lämnat Littleroot Town, då det här är en remake av spelen med en hel del nytt. Lance fångade en Pokémon och krockade sedan i May i en liten "mini-tutorial" för hur man smyger sig på Pokémon som sticker upp ur höga gräset. 

Nyfiken som jag blev då hon sa att den här Pokémon har något speciellt så fångade jag den för att titta. Jag räknar den här Pokémon som jag fångade som en event-Pokémon (Pokémon som dyker upp som en förprogrammerad del av storyn), som jag brukar godkänna att man fångar i Nuzlockes för övrigt, men jag har även gått igenom reglerna för den här Nuzlocken och bestämt följande: 

  • **Det är förbjudet för Lance att smyga sig på Pokémon som dyker upp i höga gräset för att fånga dom som första mötet i en ny area från och med nu! Då man kan se vilken Pokémon som sticker upp i dom allra flesta fall så förstör det syftet med Nuzlocke och första mötet-regeln i varje area. 

    **

  • Eftersom Lance fångade två Pokémon på Route 101 så förbjöd jag honom från att fånga en Pokémon på Route 103 för att kompensera för det, trots att jag räknar den andra fångsten som en event-Pokémon. 

Utmaningen fortsätter nu med dessa regler tillagda, då jag inte kunde veta om det i förväg eftersom jag desperat försökt undvika spoilers angående spelet den senaste månaden. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-12-25 21:46
#17

#15 Jag jobbar på det! 😃

Har bilder tagna och redo till nästa del också, plus storyn som du redan känner till visserligen… 😃😛

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2014-12-25 21:50
#18

Intressant berättelse.

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2014-12-25 21:51
#19

#18 Tack så mycket! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
2014-12-25 21:52
#20

#17 *Skuttar omkring i cirklar i väntan på nästa del*

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
[Akiraka]
2014-12-25 22:53
#21

Det här är lysande 😃

Mitchika
2014-12-25 23:36
#22

#20 Jag måste bara bli klar med bilden först. 😇

#21 Tusen tack! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-12-26 00:13
#23

Mycket intressant måste jag säga Allt får en annan innebörd med en liten historia så även fast jag har varvat spelet s Känns det nytt :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2014-12-26 00:45
#24

#23 Åh, tack så mycket! 😃🤗

Det är ett av skälen till att jag älskar Nuzlockes så mycket. Man kommer på en helt ny historia till varför saker och ting är som dom är, lär känna sina Pokémon på en helt ny nivå och det påverkar en så mycket mer när saker och ting går bra eller när dom går åt skogen. 🙂

Kadan kan dö nästa gång som Lance kliver in i det höga gräset, om det vill sig illa. Det är en ganska mäktig känsla när man spelar och gör att man tänker sig för noga innan man fattar beslut. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-12-26 02:09
#25

#24 MEn hur gör du om Kadan dör då och Du inte har en annan pokémon ännu?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2014-12-26 02:13
#26

#25 Om Kadan hade dött innan jag fångat fler Pokémon (se inlägg #16) så hade jag startat om spelet, återskapat Lance och valt en annan starter. Sen hade jag skrivit in det i historien på ett passande sätt så att den hade kunnat fortsätta. 🙂

Nu har jag spenderat en hel del tid ikväll med att rita en ny bild av Kadan samt dom två nya lagmedlemmarna som kommer att introduceras i nästa del. 😃

Får se om jag får upp den ikväll eller om jag behöver sova och tar det imorgon istället. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2014-12-26 02:40
#27

Jaha oops FÖrstod inte Riktigt vad du menade i inlägg #16 sorra, nu är jag med igen x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2014-12-26 17:16
#28

#11 Jag kör väl egentligen ingen riktig Nuzlocke. Jag går med mitt team, och jag får heala dem, men faintar de mer än 3 gånger på raken inom en viss tid, så byts de ut. Jag tänkte ju också lägga till både Latias och Rayquasa i mitt team när det blir dags för det ;)

Jag fångar dock alla pokemon jag går med i spelet, annars brukar jag breeda mina team, och byta över dem till spelet jag skall köra, och det kan hända att de byts ut eftersom, även fast de inte har faintat. Det beror helt på om jag hittar en annan jag vill gå med hellre ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2014-12-29 01:41
#29

#27 Jag var kanske lite otydlig i inlägget. Jag var rätt trött den kvällen. 🙂

#28 Det finns väl inget som räknas som en "riktig" Nuzlocke. Det finns den traditionella Nuzlockeutmaningen som jag tycker om att köra, men det finns tonvis med variationer, tolkningar, utmaningar som utvecklats ur Nuzlocken (så som Wedlocke t.ex) och speciella regler man kan lägga till eller ta bort efter behag. 

Så en Nuzlocke går att modifiera ganska rejält efter egen smak och tycke. Huvudsyftet med en Nuzlocke är att göra spelet svårare och mer utmanande för den som är ute efter något svårare och även en mörkare spelomgång än vad man får om man spelar på det "traditionella" sättet. Sen hur pass svårt och/eller mörkt man vill göra det är givetvis upp till var och en. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2014-12-29 04:50
#30

#Jag har börjat inse att du gillar mörka och lite brutala grejer va? ;) Jag är nog tvärt om när det gäller allt. Jag är fruktansvärt påverkbar och helst håller jag mig till så "barnvänliga" grejer som möjligt. Har lätt att tycka minsta lilla som är blodigt är skrämmande och jag skadar bara mig själv genom att utsätta mig för sånt. Sen menar jag inte att din Nuzelocke är blodig.

Draken
2014-12-29 11:39
#31

Egentligen skulle jag vilja köra den typen utav Nuzlocke som du kör Mitchika men jag vågar inte ;) Jag kommer inte att komma genom spelet isf. Därför kör jag med en lite egen variant.

Jag fångar pokemonen eftersom jag går igenom spelet, dör de mer än tre gånger i följd (3 tränare eller pokemon på raken t.ex) då är de död efter tredje gången. Jag får hela pokemonen med potions eller andra items EFTER matchen, och jag får byta ut pokemon under matchen för att få bättre förutsättningar ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2014-12-29 11:57
#32

Kanske lite missförstånd, men jag hade svarat #29 , sorry.

Mitchika
2015-01-03 21:04
#33

#30 En liten visit till The Sims iFokus (där jag härjar runt som mest på iFokus) och vissa av trådarna jag skapat där borde kunna ge svaret på den frågan… 😃😇 

Men för att bespara dig letandet efter mina trådar med sadistiska vampyrer, monster, demonhästar, Slender Man, Jeff the Killer, Eyeless Jack och andra läskiga saker så kan jag enkelt svara att japp, det gör jag. 😃

Leta inte reda på mina trådar om du inte gillar sånt eller tycker det är obehagligt, då är det bara ruskigt onödigt. Jag har alltid gillat speciellt skräck och varit fascinerad av det sen  barnsben. 🙂

Nej då, jag tog inte så heller. Jag såg det som en komplimang, kul att folk lägger märke till detaljer om mig bara. 😃

Jag hade inte planerat att göra min Nuzlocke speciellt blodig heller. Den är tänkt att vara ganska barnvänlig. Det krävs inga extrema, obehagliga detaljer för att få fram styrkan och tyngden i ett dödsfall om det så skulle ske. 🙂

#31 Tror du inte? Jag tror du underskattar dig själv. Det verkar så mycket svårare än det faktiskt är, men visst kan man ha extrem otur i vissa Nuzlockes. Det har jag också haft… *ryser vid obehagliga minnen av gamla omgångar som gått åt det mycket sämre hållet* 

Det är också en variant att köra! Skrattar

Den här Nuzlocken har inget Item-förbud. Min FireRed-Nuzlocke har det däremot. Jag byter Pokémon under matcherna också, det har jag inget förbud på annat än i min Wedlocke. Då får jag bara byta med "paret" som är inne i strid, såvida inte dom dör. Då är det ett nytt par som gäller. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2015-01-04 11:41
#34

Nån gång skall jag köra en sån nuzlocke som du kör, men jag måste bara samla mod till det först ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-01-04 21:33
#35

Hur går det förresten med resan? :)

Mitchika
2015-01-04 21:58
#36

#35 Nästa delar är redo att fixas och läggas upp, dom väntar bara på att bli skrivna! 🙂

Nu har jag dock varit extremt distraherad av annat dom senaste dagarna, vilket är varför jag inte har uppdaterat… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-01-05 10:35
#37

#36 Det är fullt förståligt. Tror många med mig är nyfikna på hur det går, men verkligheten måste såklart komma före. :)

Mitchika
2015-01-05 14:37
#38

#37 Ah, verkligheten… ja… nu är det så att det inte direkt var verkligheten som kom i vägen för det hela, måste jag erkänna… 😞

Men jag ska försöka fortsätta med det hela så snart jag kan! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-02-25 05:39
#39

Det har gått ett bra tag sen jag skrev här i tråden sist, men Lances och Kadans resa fortsätter och det har hänt en hel del! Jag har inte gett upp på en Nuzlocke Challenge hittills och planerar inte att göra det heller. 😃

Efter att ha lämnat professorns labb bakom sig styr Lance och Kadan snabbt stegen mot vägen ut från Littleroot Town. Lance har fått nog av den här staden redan och vill bara bort så snabbt han kan. 

Kadan: "Lance, varför har du så bråttom? Jag har korta ben, tänk på det." 

Lance: "Jag vill bara härifrån, helst innan min mamma får-" 

Lance: "… fasen också! Jag visste det!"

Givetvis är det Lances mamma som kommer springande. Hon stannar framför Lance och tittar strängt på honom. 

Lances mamma: "Och vart tror du att du är på väg så här sent?" 

Lance: "Bort härifrån?" 

Lances mamma: "Inte den attityden, hör du det!? Vad tror att din pappa skulle…" 

Hennes blick faller på Kadan och hon tystnar nästan omedelbart. Kadan tittar tillbaka på henne med ett sånt lugn över sig att det smittar av sig en aning på Lance. 

Lances mamma: "Är det där din Pokémon? Fick du den av professor Birch?" 

Lance: "Ja, det hände en massa grejer som-" 

Innan han hinner avsluta så slänger hans mamma sig om halsen på honom och kramar honom hårt av glädje! 

Lances mamma: "Åh, Lance, du har ingen aning om hur lycklig det här gör mig! Ända sen din olycka har din pappa och jag pratat och drömt om att du skulle våga försöka bli en tränare igen och nu gör du det äntligen! Helt på eget initiativ, dessutom!" 

Hon släpper taget om Lance och tittar nyfiket på Kadan innan hon riktar sin uppmärksamhet tillbaka till Lance. 

Lance: "Kan vi sluta prata om pappa hela förbaskade tiden!? Kan du sluta jämför mig med honom vid varje tillfälle du får?!"

Som om hon inte hört Lance så fortsätter hon: 

Lances mamma: "Din pappa kommer bli så stolt över dig när jag berättar för honom att du ger dig av ut på en resa ihop med din Mudkip!" 

Lance: "Måste du berätta det för honom? Har inte han förstört och märkt mitt liv nog som det är?" 

Lances mamma: "Inte på långa vägar! Åh, jag måste in och ringa honom omedelbart! Lance, försök att inte ha ihjäl din Pokémon direkt i början, okej?" 

Hon skyndar därifrån och in i huset. Lance blänger ilsket efter henne och Kadan tittar på sin tränare. 

Kadan: "Det sista hon sa där, var det riktat som en förolämpning mot mig som en klen Pokémon eller dig som en dålig tränare?" 

Lance svarar inte utan blänger fortfarande åt det hållet som hans mamma försvunnit åt. Han hade helst undvikit att springa in i henne över huvud taget, men hon kunde ha gjort hela den här situationen värre än vad hon gjorde. Med en irriterad suck så börjar Lance gå igen och ignorerar Kadans fråga. 

Lance: "Kom nu så går vi. Ju fortare vi kommer härifrån, desto bättre." 

Men Lance och Kadan hinner knappt ta några steg ut på Route 101 förrän… 

Lance: "För kung och fosterland, vad är det nu då!?"

Den här gången är det May som kommer springande i full fart. Lance suckar igen och hoppas innerligt att hon bara ska säga vad hon vill och sedan gå därifrån. Han är inte på humör för att umgås med någon annan än Kadan efter mötet med sin mamma. Till Lances stora förvåning så visar det sig att hon bara ville lämna något till honom som professor Birch hade glömt bort. 

Lance: "… hur lyckades vi ta oss förbi dig när du stack ifrån labbet först och vi dessutom blev fördröjda av min mamma…?"

Lance: "En DexNav-App till min PokéNav? Är det allt?"

May: "Det är allt! Lycka till, Lance!" 

Därefter rusar hon vidare ut på Route 101 och försvinner utom synhåll. Kadan tittar efter henne ett kort ögonblick. 

Kadan: "Är deras beteende konstigt för dig också, eller förstår jag mig bara inte på människor alls?" 

Lance: "Människor är konstiga, Kadan. Det är bara att vänja dig…" 

Lance ser sig omkring på Route 101 och verkar inte riktigt veta vad han ska göra härnäst. 

Lance: "Så, vad gör vi nu?" 

Kadan: "… tränaren frågar sin Pokémon vad dom ska göra härnäst. Jag vet inte om jag borde se det som ett dåligt tecken eller ett tecken på förtroende från min tränare. Jag väljer nog det sistnämnda och hoppas på det bästa. Har du planerat att fånga fler Pokémon?" 

Lance: "Ehm… jag har väl funderat lite på det? Räcker det inte med bara dig?" 

Kadan: "Inte om vi ska överleva härute i längden. Jag litar på min styrka och min förmåga, men jag är bara en Pokémon. Vilda Pokémon kan jag klara en mot en, men horder? Tränare med massvis av Pokémon av olika typer? Jag kommer behöva backup." 

Precis när Lance ska öppna munnen och svara så hör dom båda två ett rasslande ljud i närheten. Bägge två tittar åt hållet som ljudet kommer ifrån och där sitter en liten Zigzagoon mitt i det öppna. Zigzagoon stirrar på dom båda med stora, skrämda ögon och det syns verkligen att den inte planerat att springa rätt ut framför en tränare och dess Pokémon. 

Lance: "Perfekt!" 

Han tar fram en Pokéboll och Zigzagoons ögon blir dubbelt så stora av skräck. Kadan lägger märke till den vilda Pokémons reaktion, men säger ingenting. 

Lance: "Den ser ut att vara i låg nivå och vek, bäst att chansa och fånga den direkt så att du inte råkar slå ihjäl den, Kadan." 

Zigzagoon: "Nej, nej, NEJ…!" 

Den vilda Zigzagoon får panik och försöker springa därifrån! Lance reagerar snabbt och kastar Pokébollen på den. I en ren lyckträff så landar Pokébollen helt rätt och Zigzagoon åker in i Pokébollen. Bollen ligger och skakar en bra stund och Lance håller tummarna hårt. Att kasta en Pokéboll på en Pokémon utan att försvaga den är ett stort riskspel och det lönar sig sällan, men den här gången… Pokébollen slutar skaka och Zigzagoon är fångad! 

Lance: "JA! Jag kan inte tro det, jag fångade min första Pokémon på mitt första försök! Är jag en naturbegåvning till tränare eller vad!?" 

Lance springer fram till Pokébollen och lyfter upp den med ett stort leende på läpparna. Kadan kommer fram till Lances sida och tittar skeptiskt på Pokébollen. 

Lance: "Okej, ska vi hälsa på vår nya kompis? Kom ut, Zigzagoon!" 

Han släpper Pokébollen på marken och ut kommer Zigzagoon. Till Lances förfäran så ligger den lilla Pokémon hopkrupen i gräset och gråter ögonen ur sig! Förskräckt så sätter sig Lance på huk bredvid den och vet inte riktigt vad han ska göra eller vad som är fel. 

Lance: "H-H-Hallå där, du behöver inte… du behöver inte gråta! Vi är inte farliga! Jag menade inte att skrämma dig." 

Kadan: "Jag tror inte att det är det som är problemet, Lance." 

Zigzagoon: "Jag-jag-jag ville inte bli fångad…! J-Jag vill inte vara en tränares Pokémon! Nu kommer jag aldrig… få se… min partner igen…!" 

Zigzagoon gråter ännu värre och Lance ser förvirrad ut. Han tittar osäkert på Kadan. 

Lance: "Partner?" 

Kadan: "Pokémon har också sina liv precis som människor. Zigzagoon har tydligen en partner som han verkar älska högt och vill vara hos. Det blir svårt om han är fångad av en tränare.." 

Lance känner sig helt förstörd. Det här var det sista han ville orsaka. Han hade inte en tanke på att Zigzagoon kunde ha en partner, ett liv och kanske en familj därute… Osäkert så flyttar sig Lance lite närmare Zigzagoon och väntar tills han slutat gråta så hysteriskt och bara ligger och snyftar på marken istället. 

Lance: "Vad heter du?" 

Zigzagoon tittar förvånat upp på Lance med tårfyllda ögon. Han snyftar och hickar lite innan han lyckas svara. 

Zigzagoon: "E-Eithan…" 

Lance: "Kul att träffas, Eithan. Jag är Lance och det här är min kompis Kadan. Vad var det där du sa om en partner?" 

Eithan ser ut att tveka först, men Lance verkar uppriktig och vilja hjälpa, så han bestämmer sig för att berätta. 

Eithan: "Vi har varit tillsammans jättelänge, vi tar hand om varandra och… Vi var på genomresa här då vi blev splittrade och jag har letat och letat, men inte hittat…" 

Han blir tårögd och kan inte fortsätta. Kadan lider med Eithan och han är inte den enda. Väldigt försiktigt så lägger Lance handen på Eithans rygg och Eithan rycker skrämt till och tittar upp på honom igen. 

Kadan: "Var det i det här området du tappade bort din partner?" 

Eithan vänder sig mot Kadan och nickar. 

Lance: "I såna fall hjälper vi dig att hitta din partner. Du kan följa med oss fram tills dess så skyddar vi dig och hjälper dig bäst vi kan. När vi väl hittar din partner så… så kan du bestämma vad du vill göra då." 

Eithan kan inte tro vad han hör. Han tittar upp på Lance med stora, förvånade ögonen. 

Eithan: "M-Menar du verkligen det…?" 

Lance: "Jajamän. Vad säger du?" 

Den lilla Zigzagoon tittar ner på marken och verkar nästan lite blyg. 

Eithan: "Okej… tack så mycket…" 

Eithan, en Zigzagoon-hane, går med i teamet!

Inlägget blev långt, så jag delar upp den här delen i två inlägg istället! 

Fortsättning följer nedan… 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-03-01 01:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Med Eithan i täten så vandrar Lance och Kadan vidare på Route 101. Alla tre håller ögonen öppna för minsta tecken på vilda Pokémon. Eithan går framför dom och ger ifrån sig ett svagt men gällt läte till och från. Det skär illa i Lances öron, trots att Eithan inte vågar låta så högt, och till sist måste han säga ifrån. 

Lance: "Eithan, vad gör du? Det där låter fruktansvärt illa…!" 

Eithan: "F-Förlåt! Det är bara… jag försöker tala om för min partner var jag är någonstans." 

Kadan: "Ett lockrop, med andra ord." 

Eithan nickar och Lance suckar. Dom måste hitta Eithans partner, så vad har han för val? Han signalerar till Eithan att fortsätta och Eithan skiner upp innan han ger ifrån sig ytterligare ett av sina svaga, gälla läten. Lance biter ihop och uthärdar det. 

Lance: "Känner någon av er några dofter? Kadan?" 

Kadan: "Tonvis. May gick här för inte så länge sen, men det visste vi båda två redan. När det gäller Eithans partner? Jag kan inte spåra någon vars doft jag inte känner till." 

Eithan: "Ingenting, inga bekanta dofter… min partner har inte gått här…" 

Det ser ut som om Eithan är på vippen att brista ut i gråt igen. Kadan går fram till Eithan och ger honom en uppmuntrande buff med tassen. 

Kadan: "Oroa dig inte, vi hittar din partner." 

Gruppen fortsätter, men hinner inte långt förrän dom går in i en bekant figur. 

Lance: "Herregud, du gav mig nästan en hjärtattack!"

Omedelbart när han hör Mays röst så flyr Eithan och gömmer sig bakom Lance medan Kadan står orörlig vid Lances sida. Det märks tydligt att Eithan inte är van vid människor. 

Eithan: "Det-Det är en människa! Vi måste gömma oss!" 

Kadan: "Det är ingen fara. May är en vän till oss, kan man säga. Oroa dig inte, Lance har koll på henne. Hon kommer inte röra dig." 

Lance: "Varför springer jag konstant in i dig för, May…?" 

May: "Det är oundvikligt när det bara finns en väg ut ur Littleroot, träskalle. Kom hit och kolla vad jag hittat!" 

Hon vinkar till Lance att komma närmare och han gör just det. Kadan följer honom och efter viss tvekan så gör Eithan det också. May pekar på det höga gräset mittemot där dom står. 

Lance ser mycket riktigt svansen som sticker upp ur det höga gräset.

Det rycker i Eithans näsborrar och plötsligt, helt oberörd av både Mays och den främmande Pokémons närvaro, så flyger han fram framför båda tränarna och stirrar på svansen med stora ögon. Han verkar inte kunna tro vad han ser! 

Eithan: "Det… det är… LIAM!" 

Vid Eithans utrop så slutar svansen omedelbart att vifta och försvinner. Istället kommer huvudet från en Poochyena upp och den ser sig panikslaget omkring, desperat efter att hitta röstens källa. Lance och Kadan skyndar sig upp bredvid Eithan. 

Lance: "Känner du den där Pokémon?" 

Eithan: "Känner!? Det är min partner! Liam, här borta!" 

Poochyenan, Liam, får syn på Eithan och hela hans ansikte lyser upp. 

Liam: "Eithan!" 

Liam hinner ta ett glädjeskutt framåt mot Eithan innan hans känsliga nos översköljs av främmande dofter. Glädjen av att ha hittat Eithan igen gjorde att Liam helt missade övriga världen, men nu lägger han märke till både Lance och Kadan, samt May som står i bakgrunden. Hans ansiktsuttryck ändras från förvåning till förtvivlan och han tittar på Eithan. 

Liam: "Du… du blev… du har blivit…" 

Eithan ser lika ledsen ut som Liam är och nickar sorgset. Förvåningen ersätts av ilska och Liam riktar sin blick mot Lance. Ett dovt morrande från djupet av den lilla Poochyenas hals hörs och hans ögon blir mörka. 

Liam: "Jag ska rädda dig, Eithan! Jag ska befria dig från den där människan! Du… jag… jag vägrar förlora dig!" 

Eithan: "Liam, vänta!" 

Liam verkar inte höra honom. Flammor börjar brinna runt Liams mun och han slänger sig framåt mot Lance med sikte på Lances strupe med sin Fire Fang. Lance flämtar förskräckt till, men hinner inte göra något förrän Kadan dyker emellan dom båda och skjuter tillbaka Liam med en Water Gun! Liam flyger omkull på marken, men kommer snabbt upp på fötter igen. 

Liam: "Jag tänker inte ge mig! Inte för någon eller något så länge som Eithan…!"

Lance: "Hallå, Kadan, stopp! Ta det lugnt, det verkar vara ett gigantiskt-" 

Eithan rusar emellan både Kadan och Liam och ställer sig i vägen för dom båda. 

Eithan: "Vänta! Snälla, vänta!" 

Kadan backar ner från sin stridsställning, men Liam är inte lika villig att ge sig. Han släpper inte Kadan med blicken förrän Eithan plötsligt står framför honom. Det får Liam att tappa fokusen på striden helt och han tittar förvånat på Eithan, som försiktigt ger Liam en kärleksfull buff på nosen. Liams hårda fasad smälter omedelbart och han ser på Eithan med en varm blick. 

Liam: "Eithan, jag var så orolig…" 

Eithan: "Det är ingen fara, jag mår bra. Lance är en snäll människa." 

Liam ger Lance en misstänksam blick i ögonvrån. Det är tydligt att Liam inte tror på det. Lance och Kadan utbyter båda två snabba blickar och bestämmer sig för att vara tysta och hålla sig i bakgrunden medan paret reder ut det här. Liam tittar på Eithan igen med slokande öron och en förkrossad uppsyn. 

Liam: "Du är fångad… jag vill inte lämna dig! Vi-Vi kan fly! Springer du så täcker jag dig!" 

Eithan: "Vi behöver inte fly. Jag tror att Lance släpper mig fri om jag vill det. Eller hur, Lance?" 

Med en osäker blick så tittar Eithan på Lance, som nickar med ett svagt leende. Han vill helst inte släppa sin nyfångade Pokémon fri, han har redan börjat fästa sig lite vid Eithan, men om det är vad Eithan vill så… Liam skiner glatt upp när han ser detta! 

Liam: "Toppen, vad väntar du på!? Säg åt honom att släppa dig fri så sticker vi!" 

Hans svans viftar kraftigt och han ser så förväntansfull ut. Eithan däremot tvekar. Liam märker det och hans svans slutar genast att vifta. 

Liam: "Eithan…?" 

Eithan: "Jag har en annan idé. Vad sägs om att vi båda följer med Lance istället?" 

Liam: "VA!?" 

Eithan: "Lyssna bara på hur jag tänker, okej? Vi har kämpat jättelänge med att överleva på egen hand och vi har haft det riktigt tuff. Lance och Kadan verkar starka båda två och kan hjälpa till att skydda oss! Följer vi med dom så försvinner även ett annat hot för oss, nämligen människor. Har vi en tränare behöver vi inte fly från människor längre." 

Liam: "Du behöver ingen tränare, jag kan beskydda dig på egen hand!" 

Eithan: "Så… vart var du när Lance fångade mig…?" 

Liam ger ifrån sig ett hjärtskärande gnyende och tittar sorgset ner i marken. Eithan flyttar sig närmare Liam och gnider ömt sin nos emot Liams kind i ett försök att få honom att må lite bättre. 

Eithan: "Jag är inte upprörd eller ledsen över det, Liam. Vi kom ifrån varandra, sånt händer. Den här gången klarade vi oss och Lance är villig att släppa mig fri. Men vad händer nästa gång om någon av oss blir fångade av en annan tränare? Som inte vill släppa oss fri? Som bara vill ha en av oss, men inte den andra och slår ihjäl denna i såna fall?" 

Det tar emot en aning i Liam, men Eithan har en poäng. Dom har klarat sig genom att gömma sig och ha tur hela tiden, men till sist kommer turen ta slut på ett eller ett annat sätt… 

Liam: "Pokémontränare slåss till döden, det vet du, va?" 

Eithan: "Det gör vi i det vilda med. Jag tror vi har bättre odds om vi är flera tillsammans. Vad tror du, Liam?" 

Liam är tyst en stund och tänker över saken. 

Liam: "Jag följer med dig vart du än går. Om du vill göra det och tror att det är bäst, så… då gör vi det." 

Eithan lyser upp och ger Liam en slick på nosen, vilket får den lilla Poochyenan att rodna svagt, och därefter vänder sig Eithan om och ser på Lance. 

Eithan: "Det är okej, va? Att Liam följer med också? Han är mycket bättre på att slåss än vad jag är och… jag tänker inte lämna honom. Det är vi båda två eller ingen alls." 

Förvånat så tittar Lance på Kadan, som i sin tur ger en godkännande nick. Lance känner sig rätt överrumplad, men han tar fram en tom Pokéboll och ler mot Eithan och Liam. 

Lance: "Självklart får han det. Som du sa, Eithan, ju fler vi är desto bättre." 

Liam: "Kasta den där på mig och jag hoppar undan och biter dig…!" 

Han morrar och blänger ilsket på Pokébollen. Osäkert så sätter sig Lance på huk och lägger ner Pokébollen på marken. 

Lance: "Du kan gå fram och trycka på knappen själv, om du föredrar det." 

Lance backar undan så att Liam ska våga gå fram. May, som stått i bakgrunden hela tiden, ser oerhört imponerad ut. 

Lance: "Jag gjorde ingenting alls… Det var Eithan som gjorde allt jobbet."

Liam blänger misstänksamt på Pokébollen, men Eithan ger honom ett uppmuntrande leende och går fram till Pokébollen tillsammans med Liam. Med en osäker blick på Eithan så höjer Liam försiktigt tassen och petar på Pokébollen, rätt på den vita knappen. Pokébollen öppnas och Liam sugs omedelbart in i den med ett skrämt skall! 

Eithan: "Det är ingen fara, Liam! Slappna av så gott du kan, det är snart över. Jag lovar!" 

Pokébollen skakar en kort stund innan den stannar upp och ligger helt stilla. Liam är fångad. Eithan trycker omedelbart på knappen och Liam kommer flygande ut ur Pokébollen! Liam springer upprört ett par varv i en cirkel innan han stannar och ruskar på huvudet med ett upprört gnyende. 

Liam: "Det där vill jag aldrig göra om!" 

Lance går fram igen och plockar upp Liams Pokéboll. 

Lance: "Ni behöver inte vara i Pokébollarna så länge som ni inte ställer till med något dumt. Låter det bra?" 

Eithan nickar glatt och Liam nickar också efter lite tvekan. Kadan iakttar sina nya lagkamrater och utvärderar dom båda. Det här kan bli minst sagt intressant. Liam blänger ogillande på Lance och sedan på Kadan. 

Liam: "Eithan, jag vet inte om det här var en så bra idé." 

Kadan: "Ge oss en chans. Funkar det inte är ni välkomna att ge er av." 

Eithan: "Vad säger du, Liam?" 

Liam: "Okej, okej.." 

Han låter fortfarande motvillig till det hela, men dom har gått så här pass långt redan så det skadar nog inte att fortsätta och se vart det leder. Alla tre Pokémon tittar på Lance, som dumt stirrar tillbaka ett ögonblick innan han kommer ihåg att han är tränaren och därav gruppledaren. Dom väntar på att han ska ge förslag på vad dom ska göra härnäst. 

Lance: "Ja… så, mot Oldale Towns Pokémoncenter för vila, mat och lära känna varandra bättre?" 

Kadan: "Låter bra. Liam, välkommen ombord." 

Liam, en Poochyena-hane, går med i teamet!

Lances och Kadans resa fick en någorlunda oväntad start i och med mötet med paret Eithan och Liam, men med dom två som följeslagare på resan kan saker och ting inte bli annat än spännande! Det kommer krävas tid och lite träning, speciellt för låglevlade Eithan, men sen kan gruppen ta sina första steg ut på okänd mark. Nämligen Route 102! 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-03-01 09:35
#41

Du är så duktig att berätta berättelser här och på sims.😎

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Draken
2015-03-01 12:06
#42

Vilken underbar berättelse :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2015-03-01 16:18
#43

#41 & #42 Åh wow, tack så hemskt mycket, båda två! Vad rörd och glad jag blir! 😊😃🤗🌺

LottaV, Zigzagoon-Eithan är faktiskt baserad på en av mina simmar med samma namn och Poochyena-Liam är baserad på en av Namikos simmar. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-03-01 17:17
#44

Okej!🙂 Är det från eran sims2 tävling? 😇

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2015-03-01 17:22
#45

#44 Nej, det är dom inte. Eithan och Liam är från The Sims 3. Det finns en hel del att läsa om Eithan och hans familj på The Sims iFokus. Använder du sökfunktionen och söker på Eithan Request så lär du hitta en del att läsa om du är intresserad. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-03-01 17:30
#46

Okej!🙂

Ett gott skratt förlänger livet

molam
2015-03-01 17:34
#47

Älskar alltid att läsa dina Storys, det får mig att vilja göra en Nuzlocke med xD Eller fortsätta på en av mina :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-03-01 17:37
#48

#47 Tack så mycket! 😃🤗

Ja, gör det! Jag läser mer än gärna. 😃

Nackdelen med att göra en Nuzlocke på det här sättet är att det svider som satan när en Pokémon faller och dör i strid efter att ha fått en så stor personlighet…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2015-03-01 17:42
#49

#48 Ja det är just det som Drar mig från  mina Nuzlockes när det börjat bli lite tuffare xD Men undra sa en Flundra om jag inte ska testa än Nuzlocke igen Fast på AS eller OR :p Det har jag inte gjort tidigare x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-03-01 17:44
#50

#49 Det låter som en spännande idé! 😃

Jag klarade en Nuzlockeutmaning på Pokémon Emerald för några år sedan, tyvärr  med en hel del smärtsamma dödsfall, så jag hoppas på en spännande och bättre omgång nu i OR. Det har en lovande start i alla fall. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: