Annons:
Etiketttävlingar
Läst 3062 ggr
Mitchika
2015-03-01 17:59

Tävling Mars 2015 - Ice

Tävlingarna har fått lida en aning av många anledningar, men nu tycker jag att det är dags att återuppta dom igen. 😃

December-Januaris kombinerade månadstävling var Ice, men det lämnades inte in några bidrag så jag tänkte ge istyperna en chans till under mars månad. Nu drar vi igång första tävlingen för 2015! Reglerna är dom samma som tidigare, men för nya deltagare och som en påminnelse postar jag dom igen. 

Tävlingen har två kategorier, Fanart och Fakemon. Fanart innebär att du ritar en bild av en eller flera riktiga Pokémon av månadens utvalda typ och försöker framhäva elementet (som den här månaden är Ice) så bra du kan i bilden. Fakemon innebär att du skapar en helt egen, påhittad Pokémon (så kallad Fakemon) av månadens utvalda typ. Det är fritt fram att delta i en eller båda kategorierna, men du får bara lämna in ett bidrag per kategori. 

  • Månadens tema är Ice-types, vilket innebär att alla Pokémon på ditt Fanart-bidrag måste vara antingen ren Ice-type eller en dual-type med Ice som en av typerna. Ditt Fakemon-bidrag måste också vara antingen ren Ice-type eller dual-type med Ice som en av typerna. 
  • Endast två bidrag per medlem, ett med riktig/riktiga Pokémon och ett med en egenskapad Fakemon. 
  • Du måste själv ha ritat bilderna du bidrar till tävlingen. Vi ser inte milt på folk som stjäl andras bilder! (Det leder till skrivförbud på obestämd tid samt förbud att delta i framtida tävlingar) 
  • Du måste även ha skapat och ritat din Fakemon själv (inspiration från riktiga Pokémon och/eller andras bilder är givetvis okej). 

Tävlingen pågår fram till den 16:e mars… 
…så ni har lite mer än två veckor på er att rita och posta era bidrag! 

Datumet kan förlängas med några dagar om en eller flera medlemmar har ett bidrag på gång och behöver extra tid för att få det klart. 🙂

Därefter skapas en omröstningstråd för att rösta fram vinnaren! Har ni några frågor så är det bara att ställa dom i tråden. Lycka till allihopa! ✨

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 2020-11-05 18:47 av Mitchika
Annons:
LottaV
2015-03-01 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här har vi två stycken Lover deras utvecklande form är Snover.

Loverna är ice och grass typ.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2015-03-01 20:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och här mitt Pokémon bidrag.

Nämligen Snover

Ett gott skratt förlänger livet

molam
2015-03-04 23:42
#3

Önskar jag fortfarande hade SAI på free Trial xDD då skulle jag vart med x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-03-04 23:45
#4

#3 Testa GIMP? 😃

Det är gratis och påminner lite om SAI och även Photoshop.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2015-03-04 23:50
#5

Jag testa Gimp för längesedan, funkade inte för mig v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-03-05 00:21
#6

#5 Inte? 😮😕

Jag använder det hela tiden på majoriteten av bilderna jag ritar nu för tiden och det funkar utmärkt för mig. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2015-03-05 11:38
#7

KAnske ska testa ännu en gång då x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-03-06 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nu j* HAr jag testat Gimp och fått Fram en "Leolize" xD Ett litet Is Lejon x3 HAr spelat för mycket Leoden på sistone, så har bara Lejon i huvvet xD

Meet LEOLIZE!!!! Ren is, lite Ful x3 Men han duger, lever i Flockar djup inne i olika isberg Han har ett andra och ett Tredje sted som inte är Ritat xD Hanarna har "Kristaller" längs efter hela ryggen, honor har det inte Hanar Har babyblå ögon honor har Havsblå, det är ända skillnaden x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-03-06 22:54
#9

Shaize!!! Vad missbildade ögon han fick xDDDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2015-03-15 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag slängde ihop ett bidrag i GIMP till Fakemondelen själv den här månaden. 😃

Det här är Bunigueeze, en ren Ice-type inspirerad av marsvin, kanin och… något fluffigt. 😃

Bunigueeze är flockdjur som lever långt norrut där vintrarna är långa och somrarna korta eller rentav obefintliga. Dom håller till i glesa skogar eller öppna fält där det går bra och smidigt för dom att gräva sina underjordiska kolonier, som dom sedan fryser och dekorerar invärtes med is för att öka stabiliteten och hemtrevligheten. 

Dom är växtätare och väldigt små i maten, frysta växter sägs vara deras favoritföda. Pälsen på Bunigueeze är lika mjuk och len som den ser ut att vara när Bunigueeze är lugn, trygg och glad, men blir den rädd, hotad, i fara eller hamnar i strid så klumpar pälsen ihop sig i hårda istappar som fungerar både som utmärkt försvar och vapen! 

Dess päls byter färg till en rödbrun nyans i varma klimat och miljöer, både för att kunna smälta in bättre men även för att hetta "förstör" pälsen och får den skyddande kylan i den att smälta bort och försvinna. Det gör också att pälsen förlorar sina egenskaper och gör Bunigueeze till ett lättare byte och en sämre stridskämpe. 

Shiny-varianten är mer rosa-vit med gyllene ögon än blå/lila-vit som originalet är och det finns inga synbara skillnader mellan hanar och honor. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-03-16 16:01
#11

Sista chansen att posta era bidrag idag! Runt midnatt så stänger jag tråden och skapar omröstningstråden. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-03-20 11:18
#12

Jag lämnade öppet några dagar extra för att se om vi skulle få in några fler bidrag, men det verkar inte så. Jag låser tråden och skapar en omröstningstråd nu. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: