Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1431 ggr
[Blue_Lugia]
6/12/15, 2:36 AM

Pokemon Rumble world

Pokemon Rumble world finns gratis att ladda ner i e-shop. Man ska tydligen hjälpa leksakungen att fånga in pokemon. Jag vet inte om jag riktigt fått en ordentlig handling än. Någon mer som spelat, eller spelat dom tidigare Rumble-spelen?

Annons:
-Aida-
6/12/15, 6:21 AM
#1

Jag spelar den ibland, tycker de va dåligt att man ska behöva betala för att få dom andra dyrare ballongerna, känner inte att jag kommer nånstans just nu, har svårt att hitta starkare pokemon som kan klara av utmaningarna.

[Blue_Lugia]
6/12/15, 11:08 AM
#2

Det brukar tyvärr vara så att spel som är "gratis" ändå visar sig att man behöver köpa grejer i spelet för riktiga pengar .Känns lite fult.

Mitchika
6/12/15, 12:18 PM
#3

Något som verkar ha blivit en klassiker i spelvärlden, tyvärr. Ge ut spelet gratis, låt folk komma in i det och igång med det så att dom gillar det och sen plötsligt går man in stenhårt i en vägg i spelet! Det är svårt, snudd på omöjligt, att komma vidare och det är sinnessjukt frustrerande. 

Man erbjuds då att köpa tillägg till spelet i form av nya gubbar, nya utrustningar eller vapen, mer resurser etc. beroende på spelet som ska göra det lättare för dig att komma vidare. Det funkar ett tag och du kommer vidare, tills du går in i nästa vägg och behöver köpa fler prylar. 

Låter du bli att köpa prylar kan det fortfarande gå att komma vidare, men det kan ta sinnessjukt lång tid, bli oerhört jobbigt och frustrerande att hela tiden köra fast och kan kräva massor av tid och energi från dig som spelare. Oftast mer än vad det är värt. 😕

Jag trodde inte att Pokémon hakat på den "trenden", men där hade jag visst fel. Ska nog ta och spana in det själv om det är gratis och se.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Akiraka]
6/12/15, 12:24 PM
#4

Tillräckligt med vänner via streetpass och spotpass ger diamanter. Sen gäller det ju att använda dem förnuftigt. jag betalar aldrig diamanter för att gå till en bana.

[Blue_Lugia]
6/12/15, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Piplup gillar verkligen Treecko. :)

Mitchika
6/12/15, 6:58 PM
#6

#5 Awww, vad gulligt! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
6/12/15, 7:30 PM
#7

Ja jättesött!

-Aida-
6/13/15, 7:27 PM
#8

Jag hittade en pokemon i spelet som hade en special ability som betydde att den bara kunde ha en enda attack men att den hade tre olika abilitys samtidigt. 🤦‍♂️

[Blue_Lugia]
6/14/15, 9:30 PM
#9

#8 Ok..? :/

[Blue_Lugia]
6/15/15, 12:51 AM
#10

Har du något tips hur man bäst gör för att fånga en pokemon? Alltså attackera så att dom svimmar och man kan ta dom sen, inte bara att dom sticker iväg?

-Aida-
6/15/15, 7:11 AM
#11

Ingen aning. har hört att chansen är större att dom svimmar ifall man stunnar dom eller använder en speciell ability som jag inte minns va de heter, jag har då aldrig märkt att det gör någon skillnad, kanske någon som  bara haft tur och trodde det funkade, de va nån som använde abilityn på Latios och fick 6 latios droppar på rad, jag gick runt med samma ability i en hel dungeon eller ballong eller ö… eller vad vi nu ska kalla det, inte en enda droppade för mig.
En youtube kanal jag följer som spelade rumble world, han provade abilityn också, det funkade inte ens för han.

[Blue_Lugia]
6/15/15, 11:05 AM
#12

Jag såg en video med en som påstod att om man har en pokemon med Endevour (stavning) och tröttar ut "bossen" så att den blir yr och börjar wobbla så funkar det garanterat . Nja man vet inte om dom har något "ess i rockärmen" för det lär inte funka garanterat för alla.

-Aida-
6/16/15, 6:39 AM
#13

jag har aldrig fått dropp på nån som wobblat.

Annons:
[Blue_Lugia]
6/16/15, 10:06 AM
#14

Jag fick två igår. Jag undvek bossen så gott jag kunde och attackeradetills HP blev låg. Undvek den tills den fick ett svart moln ovanför huvudet och så småningom började glittra. Sen nockade jag den, ingen A-knapp eller något sånt utan bara gick emot den. Å Små motståndare slår ju pokemonen själv om man bara går mot dom. Aja förmodligen bara tur, säkert ingen strategi som funkar speciellt ofta.

Mitchika
6/16/15, 2:05 PM
#15

Jag har spelat lite på Pokémon Rumble World nu, men.. jag är fundersam. Finns det inget sätt att träna sina leksaker så att dom blir starkare och eventuellt utvecklas? 🤔

Eller får man dom bara som dom är så får man vara nöjd med det sen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
6/16/15, 3:11 PM
#16

Inte vad jag vet. Beroende på hur många stjärnor du får kan du få starkare boss om du lyckas fånga den efter du besegrat den.Ex. två stjärnor Bayleef som boss, tre stjärnor Meganuim. Eller även legendariska. Men jag tror inte dom utvecklas mer än Mega utveckling som man får senare i spelets gång vad jag fattat det som.

-Aida-
6/16/15, 7:13 PM
#17

Dom kan inte utvecklas eller bli starkare, den siffra dom har är den nivå på styrkan dom har, har du fått en legendarisk med exempelvis 300 styrka och du behöver 900, måste du hämta en ny.

Du kan byta attacker däremot mot en saftig summa poke guld.

Jag är helt ner kärad i Durant med Agility och Iron Head, Durant är redan relativt snabb men med Agility så kutar man igenom banorna och Iron Head flinchar ibland, stark attack desutom.

[Blue_Lugia]
6/16/15, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Åååh nu är jag glad! Min underbara Lugia !

[Blue_Lugia]
6/16/15, 8:26 PM
#19

Förlåt, men jag var bara tvungen. ^^

Mitchika
6/16/15, 8:36 PM
#20

#17 Gah, vad trist.. 😕

Nåja, spelet är underhållande trots det och jag behöver ha något att göra på sex timmars resan, så det lär väl bli det. 🙂

#18 Åååååh, så söt liten leksaksLugia! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
6/18/15, 3:57 PM
#21

Jag har märkt att chansen är större att en pokemon wobblar om man har av en typ bossen är svag mot. Ex. bossen är vatten typ och man använder sin elektriska eller grästyp. Jag brukar också slå alla andra innan jag ger mig på boss pokemon. Funkar för mig ibland, ibland inte.

Upp till toppen
Annons: