Annons:
Etikettpokemonkort
Läst 6878 ggr
Essentials
2015-06-29 17:27

Falska pokemonkort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Är detta kort falskt? Jag är lite osäker då jag fått höra att falska kort ofta är ljusare än vanliga, men detta är mörkare.

Första bilden är det ett äkta kort till vänster, ett falskt i mitten och till höger det jag är osäker på (Sabrina´s Venonat).

Andra bilden visar färgskillnaderna,  korten är i samma ordning, har bara vänt dem.

Tredje bilden har jag en lampa bakom, som visar att det äkta kortet inte lyser igenom, men att kortet jag är osäker på gör det.

Annons:
-Aida-
2015-06-29 21:11
#1

Jag skulle klassa sabrinas venonat som falsk då man ser igenom kortet, inget orginal kort jag har ägt har varit på de viset, de är heller inget speciellt event kort så högst troligtvis är det falskt.

Whaleshark
2015-07-04 23:13
#2

Baksidan har fel färg, den är för mörk och den har lila karaktär. En missfärgning som den bör inte hända.
Kortet e också genomskinligt, även om det inte är MtG så tror jag Wizards of the Coasts sätter lite bättre kvalitet i sina kort än så. Och om jag inte ser fel, så är venonat kortet också mindre än Kadabra?

Frågan är väl vart det kommer ifrån i så fall.

Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!

Essentials
2015-07-05 18:16
#3

Det är nog mer vinkeln som gör att Venonat ser mindre ut. Efter noggrannare granskning kan jag faktiskt se att kortet är ojämnt på baksidan, ramen eller vad man ska kalla det har olika tjocklek. Definitivt fake.  Jag har sju kort som ser ut på det här sättet, och vad jag kommer ihåg så har jag bara köpt kort från leksaksaffär när jag var liten.

-Aida-
2015-07-05 21:29
#4

Jag fick också såna i paket från leksaksaffären, de fanns ju normala men ibland fick jag en sån där som inte va lik dom andra i färg, när jag va liten kallade vi dom för special kort. 😂

Whaleshark
2015-07-05 22:11
#5

Aja, enda kortet jag hittat som ser ut så bland mina är ett "fulkort" från spanien.

Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!

Upp till toppen
Annons: