Annons:
Etikettoff-topic
Läst 6272 ggr
molam
8/19/15, 2:37 PM

Klotterplanket #6

Här har vi ett litet klotterplank, där vi kan skriva av oss lite om exakt vad vi än känner för. Oavsett om det har med Pokémon att göra eller annat. Cool

Tänk dock på språket och att sajtens skrivregler gäller även här! Glad

Forumtroll är varmt välkomna att klottra lite här, om dom känner ett behov av att skriva av sig också. Skämtar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
8/19/15, 2:39 PM
#1

Vårt klotterplank tog slut xD

Men då till Blue_Lugia! joo Yoshi har smitit förbi mitt huvve för det passar bra ihop med Yume! men då kommer jag att tänka på yoshino som är ett tjejnamn och då känns yoshi fel och rätt på samma gång xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
8/20/15, 7:19 PM
#2

Jag vill ha ett husdjur som heter Yoshi någon gång! Tycker det är så gulligt och älskar karaktären >w<

-Aida-
8/26/15, 9:44 AM
#3

Den gången man lyckats stoppa upp hela trafiken bara för bilen som ligger först vill glo på ens hund! 😂

[Blue_Lugia]
9/3/15, 5:17 PM
#4

Seriöst, visste inte att man kunde sticka sig på Quilfish i amie! Ni skulle ha sett mig vad jag hoppade till! XD

molam
9/3/15, 6:56 PM
#5

De tre små har inga namn! xD Help!!!!!

Måste gå bra med Tenshi och Yume

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/4/15, 7:55 PM
#6

Seishi heter min Lilac ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
LottaV
9/13/15, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag Tänkte bara visa upp min nya Pikatcho som jag handlade idag på GameStop på TunaPark. (Förlåt om det är något stav fel.)

Ett gott skratt förlänger livet

molam
9/13/15, 10:03 PM
#8

Nu har alla tjejerna namn! Tenshi, Yume, Seishi, Hime och KArasu snart kommer där killar som också behöver namn xD

Jättesöt Pikchu! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
9/13/15, 10:49 PM
#9

Så du kommer ha 7 gerbiler då?!

molam
9/13/15, 10:54 PM
#10

Jajjemen! Sen blir det bebisar så småningom med x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
9/13/15, 10:59 PM
#11

Vad spännande! :) Jag tycker att EN hamster ibland går mig på nerverna så jag är lite impad att du orkar med dom små djuren. :)

molam
9/14/15, 2:42 PM
#12

Nu råkade det bli såhär att det kanske blir 4 hanar till xDDDD Så fyra killnamn måste jag komma på och jaf vet bara ett och det är Akuma xDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
9/17/15, 8:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Lilla Charlie. En Reeves-tjej som flyttade in här i  Måndags.

Blir så ledsen på folk. Denna lilla dam blev dumpad i oljehamnen, någon gång under helgen förmodligen. Hur kan man bara göra så mot en levande varelse 😢

Hon är jättetrevlig och social. hon tigger som en hund när man visar sig vid  paladariumet, hon vill gärna komma upp och hälsa på alla människor.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
9/17/15, 6:34 PM
#14

Fy vad grymt! Vilken tur att ni hittade och hjälpte henne! :)

Draken
9/18/15, 6:38 AM
#15

Det var inte jag som hittade henne, utan det var en bekant till mig, och han lämnade in henne på våran lokala djurbutik, därifrån kom hon vidare till mig :) Och här blir hon kvar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
9/25/15, 11:25 PM
#16

Jag är lite nedstämd just nu… 😕

Namiko satte upp en svår utmaning för mig, nämligen en Randomizer Nuzlocke i Pokémon Gold som hon kallar: "Lancieface Randomizer Nuzlocke." (Hon planerar redan en 2.0 i ett för mig okänt spel trots att jag inte ens är halvvägs igenom den nuvarande…)

Allt är slumpmässigt i det här spelet, från starters till moves till Pokémons olika typer! Allt jag vet om Pokémon kan jag kasta ut genom fönstret, då alla deras attacker, typer och tränarnas olika Pokémon är fullständigt slumpmässigt utlottade.

Jag har slagit fyra gym och har redan förlorat TIO Pokémon, flertalet av dom som jag var rejält fäst vid.. 😕

Ondast gjorde det att förlora Maggie, min underbara Clefairy med Sacred Fire som dessutom var Fire/Dragon-typ.. för att inte tala om Doom Gloom, min Gloom som jag haft med mig nästan från början som var den senaste att falla.. 😢

Tills vi ses igen, världens häftigaste Clefairy.. 🌺

Jag ville ha en utmaning, men… det här är en mardröm! 🤦‍♂️
Och jag har bara slagit fyra gym av 16, slutmålet är Red på Mt Silver.. Jag kommer aldrig greja att ta mig så långt..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/26/15, 6:59 AM
#17

Fy farao vad jobbigt! D=
RIP Maggie och Doom Gloom Hoppas ni håller koll på mitchika och era gamla vänner från där uppe där ni är 💔

Fast jag måste säga att et lät som en himla frän Utmaning! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
9/27/15, 11:31 AM
#18

#17 Ja, det var inte kul.. 😕

RIP Maggie, Doom Gloom och alla andra åtta som dött hittills.. Min första starter Xena, en Weepinbell. Mama Bear, min Ursaring. Ice Queen, min Gyarados som strök med i sin första strid.. Sucker, min PIKACHU som jag hade den extrema turen att fånga (han kunde Leech Life, därav namnet).. Fanta, min bedårande Phanpy. Karma, min Kabutops. Twitchy, min söta Meowth. Sist, men inte minst Fester, min Weezing.. 😢

Jag hoppas verkligen att resten av gänget håller den sista vägen.. Min nya starter lever än och den Pokémon som kläcktes ur ägget jag fick i Violet City hänger med fortfarande. Kan du gissa vad för Pokémon som kom ut ur det ägget? Det blev randomized även det. 😃

Det är en fantastisk utmaning, med mycket frustration och chock hela vägen igenom! Allt är fel och bakvänt och majoriteten av tiden måste man gissa sig till vad man ska göra i strider och testa sig fram slumpmässigt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/27/15, 6:44 PM
#19

#18 RIP alla Mitchikas försvunna vänner Må ni alla vaka över de kvarlevande! ^^

Det kom säkert en liten fjant ur ägget som en Cleffa kanske? xD

Sen om du vill och känner för det vore det för mycket om du besrättade lite mer om denna utmaning i ett PM till mig? Skullr gärna vilja testa den nån gång, men då är det lite jag måste veta först x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
9/27/15, 9:25 PM
#20

#19 Två till har strykt med… 😕

Min Blastoise, Nox, strax efter att vi vunnit över åttonde gymmet. Det är faktiskt en lite halvrolig historia, trots det tragiska.

Vi gick för att ta oss an Ho-oh, som via randomizing inte var en Ho-oh utan en lvl 40 Squirtle (förbaskade Namiko…!). Denna lvl 40 Squirtle kunde Fissure och tog död på Nox med den attacken, min enda Surf-kunniga Pokémon. Jag blev då rosenrasande och nyttjade min "static Pokémon can be caught"-regel, kastade Masterball på den envisa lilla sköldpaddan (som jag ändå försökt fånga av principskäl eftersom den trots allt var en "Ho-oh") och döpte den till Nox JR. Två nivåer senare hade jag återigen en Blastoise med Surf redo att ta Nox's plats i teamet!

Andra dödsfallet var min förbaskade starter!! 😢

Det var i Elite Four, vi hade tagit oss så långt som till Bruno. En av Brunos Pokémon var en Mew och denna Mew kunde Explosion.. Mew exploderade rätt på min starter Bella, det blev en Critical Hit och Bella klarade sig inte. 😭

RIP, Bella, min fina Victreebell och älskade starter.. förbaskade kamikazeMew..

Bella var den enda att falla under Elite Four-striden, alla andra klarade sig. Jag är nu halvvägs igenom utmaningen med 12 dödsfall, fullt team och en hel del reserver. Det ser ganska ljust ut gällande att klara utmaningen, men det är åtta gym och Red på Mt Silver kvar så jag ska inte ta ut segern i förskott!

Det som kläcktes ur mitt ägg i Violet City var en freaking Charizard!! 😃😍

Charizard var dessutom Ghost-type, så det är en spökCharizard! Jag döpte honom till Eggbert och han hänger med fortfarande. Skrattar

Jag kan gärna PM:a dig med mer detaljer, vad är det du vill veta? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
9/27/15, 10:41 PM
#21

En Blastoise förlorade från En Squirtle Ho-oh?! xD Shaize wilken inressant utmaning xD

En Charizard ur ägget?!?!?!? The fuck?! xD Gimme that egg xD NAOOOO xD

Jag vill veta  Hur det är du verkligen spelar xD sen hur man Randomizar som ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/28/15, 8:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Juste glömde nästan! självklar följde nånting med hem från Kurocon som var i helgen…  Et otroligt charmigt Pikachu halsband!! QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/28/15, 8:33 AM
#23

Troligtvis i äkta silver då det väger en del x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
9/28/15, 9:24 AM
#24

Så söt! ^^

molam
10/9/15, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#25

Kom hem tre nya bebisar idag! ^^ (Gerbiler såklart :p)

Akuma Tjockisen! ^^ Namnlös Smalisen De är bröder, Eller hn har ett namn men inget japanskt namn ännu! ^^

Sen lilla bebisen på 5 veckor! =D en tjej som också är namnlös (Eller utan Japanskt namn snarare!) ^^ Bröderna är Dove Pied Collared

Bilderna är uppfödarens så de är endast lånade då de inte vart hos mig tillräckligt länge för att jag ska kunna störa dom och ta bilder! ^^ Tjejen är Siamese och kommer förhoppningsvis ställas då hon har full stamtavla! =DD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
10/9/15, 9:59 PM
#26

#25 Dom är underbart söta alla tre! 😍

Har du frågat uppfödaren om du har dennas tillåtelse att låna/lägga upp dennas bilder här på sajten? Det är en upphovsrättsfråga, därav att jag behöver ställa den. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
10/9/15, 10:01 PM
#27

Jag lade upp dom på Gerbiler iFokus, och hon tillät det ^^ MEn har inte frågat om jag får lägga upp på Just pokemon iFokus, men det borde ju vara samma svar där ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
10/9/15, 10:07 PM
#28

#27 Ja, det tror jag nog i såna fall! Jag behövde bara dubbelkolla och se att det var okej. 😃

Hur många gerbiler har du nu totalt, molam? Jag har tappat räkningen! (Och är sjukt avis) 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
10/9/15, 10:28 PM
#29

Just hu har jag 5 + 4 så 9 Men är bara bebisvakt åt ena, hon är så sjukt söt, Liten svart boll med svans! 😍 Också fem veckor ^^ De är systrar ❤️ Men bara siamesen som är min ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
10/9/15, 10:38 PM
#30

Någon som vet någon som vill ha en hamster? :(

Mitchika
10/9/15, 10:40 PM
#31

#29 Wow… gerbilhimmel, med andra ord. 😍

#30 Inte på rak arm, men jag kan höra mig för. Har eller känner du en liten hårboll som behöver ett nytt hem? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/9/15, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Ja det funkade inte med min helt enkelt… Hon ligger ute på flera sidor och uppfödaren verkar inte vara så pigg på att få tillbaka henne…stackars lilla sötnosen. :(

Mitchika
10/9/15, 10:47 PM
#33

#32 Herregud, hon är underbar! Sötaste lilla guldhamstern.. 😮😍

Hade jag bott annorlunda så hade jag gärna tagit emot henne, men som det ser ut nu kan jag inte ta in fler djur. Jag ska höra med folk omkring mig och se om det finns någon som är intresserad eller rentutav letar guldhamster. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
10/9/15, 10:53 PM
#34

 Kan också höra mig för[#30

#31 En RIKTIG gerbil himmel! QuQ](#30)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
10/9/15, 10:54 PM
#35

Tack för hjälpen, kämpar vidare med att hitta någon ny matte/husse. Skälet att hon är så aktiv! Och ung än så länge, bara lite mer än 5 månader men hon vill helst ut på upptäcksfärd varje kväll, och helst också ha racing i hjulet också om hon får välja. Pga nytt jobb så räcker inte tiden till för det på kvällarna och Amber, som jag kallar henne, blir irriterad och understimulerad vilket resulterar att hon försöker gnaga sönder allt i buren och jag kan ju inte sova då. Känns lite i hjärtat, men jag tror att får hon bara komma till någon med gott om tid så vore det toppen!

-Aida-
10/11/15, 11:07 AM
#36

De va den sötaste lilla hamster nånsin! 😍

Mitchika
10/16/15, 10:25 PM
#37

Dumt av mig att posta i klotterplanket, men idag har jag möblerat om större delen av lägenheten och dessutom fått hem syrrans hundar som jag ska passa i en vecka. Jag är helt död efter allt slit idag, så veckans fråga kommer upp imorgon. Nu ska jag äta sen middag och sen dö i min säng, tänkte jag.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/16/15, 10:28 PM
#38

Vila ut du Mitchika! Sajten dör inte om du skjuter på det någon dag. ;)

EXiDO
10/16/15, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Tjenixen,

Jag har startat en mötesplats för svenska Pokémon fans å tanken är att samla alla svenska Pokémon fans  på ett å samma ställe. Hemsidan är stilren och har många funktioner. Sidan är också lätt att navigera igenom och jag tror ni flesta lär gilla designen.

http://pokegarden.se/

molam
10/23/15, 1:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#40

Fick världens sötaste Bilder på Hime och Seishi igår!! =D

Myspys i huset ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LottaV
10/23/15, 3:51 PM
#41

#40 super gulligt 😍

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
-Aida-
10/23/15, 5:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Fick hem min nya charizard x plush igår, den har verkligen jätte fina sömmar och färger, älskar den! 😃

[Blue_Lugia]
10/23/15, 6:01 PM
#43

Han är underbar! Har en likadan själv! ^^

-Aida-
10/23/15, 6:12 PM
#44

#43 tycker alltid det är så roligt när man har samma plushies som en annan. jag blir alltid "jag har den där också! höhö!" 😂

molam
10/28/15, 1:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#45

Vila i Frid Keiko..

i tolv nästan tretton år fick vi ha denna kille vid vår soda har har alltid förgyllt vår dag till idag, han orkade inte mer, nu har han påbörjat sin resa över regnbågsbron, kanske har han kommit över redan. men nu har han lämnat den levande världen iaf, nu kommer han kunna busa och leka runt som om han vore valp igen.. nu slipper han smärtan, Och väl framme kommer Mamma Dire och pappa Ceasar ta emot han med öppna tassar.. <3

RIP Keiko, må din resa ha gått bra! ^^ <3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
10/28/15, 2:49 PM
#46

vila i frid, hoppas du har det bra och nu kan du vila så mycket du vill och springa så mycket du önskar och jaga fluffiga moln. <3

[Blue_Lugia]
10/28/15, 3:01 PM
#47

aaaww…:( Vila I frid fina vovve. <3

Mitchika
10/28/15, 4:11 PM
#48

#45 Vila i frid, finaste lilla collie… 😢

Nu behöver du aldrig ha ont eller må dåligt igen. Om du stöter på mina småttingar där vid regnbågsbron får du gärna pussa dom från mig . ❤️🌺🌈

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
10/28/15, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#49

Hans resa har gått bra, han har mötts av Dire och Ceasar.

Högt älskad - Djupt saknad

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
10/30/15, 9:40 PM
#50
leagm
10/30/15, 9:52 PM
#51

Kanske lite sent men ändå.

Vila i frid Keiko. Även fast jag inte känt dig kan jag sörja en god väns kompanjon. Må du komma till det vackra ställe mina gamla djur befinner sig just nu och må du leva lyckligt där med dina föräldrar.

Beklagar sorgen Molam.  Får själv en klump i halsen när jag läser detta så hoppas att det inte gör allt för ont.

[Blue_Lugia]
10/30/15, 10:25 PM
#52

Det slutade lyckligt för hamstern min. Jag hittade en familj som mer än gärna tog henne under sina vingar, och fördelen är att dom bor i samma stad som mig, så förhoppningsvis kommer vi kunna ha fortsatt kontakt om hur det går för henne, och kanske kan jag hälsa på henne någon gång, vem vet… Jag kommer sakna Amber, och det är lite tomt härhemma nu, ingen som prasslar runt i buren längre men vetskapen om att hon är i trygga händer gör att det känns bättre. :,)

Mitchika
11/9/15, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Jag fick en liten överraskning vid rengöringen av Salamandos och Salamandas akvarium.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
11/9/15, 10:41 PM
#54

Nämen åååh! En liten bebis! <3

[Blue_Lugia]
11/9/15, 10:42 PM
#55

Alltså känslan när man får tag i något man länge velat ha…;)

Annons:
-Aida-
11/9/15, 11:08 PM
#56

ååh en bebis! 😃

molam
11/9/15, 11:17 PM
#57

NAAAWWWW!!!! söt bebis!! QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
11/9/15, 11:57 PM
#58

#54, #56 & #57 Japp, en oväntad liten kinesisk eldbukssalamanderbebis. 😃

Av kroppsformen och svansen att döma har den ganska precis utvecklat bakben. Inte den minsta jag sett (jag har sett mycket mindre benlösa yngel), men den här konkurrerar med Deadmeat om minsta nästan fullutvecklade salamanderbebis hos mig.. 😮

Det hade jag inte räknat med och liten är så pass stor att jag tror Salamando och Salamanda kommer lämna den ifred. Jag har låtit den vara kvar hos sina föräldrar och håller tummarna. Mer än så kan jag inte göra, då jag verkligen inte var beredd på det. 🤦‍♂️

Jag kallar den för "Synth" just nu, överlever den och blir stor kommer den troligtvis få ett annat namn. Då får den även flytta ihop med storebror Deadmeat, så får man hoppas att det går bra. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
11/10/15, 2:55 PM
#59

En liten tidig julklapp från dina salamandrar! 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
11/10/15, 2:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Bebis och Karasu är ihopsatta hemma hos mig, det är min första ihopsättning, och det har gått superbra! Karasu är så mammig över lilla Yuki ^^

Yuki (även kallad bebis xD) - Den vita
KArasu - Svartvita ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
11/23/15, 7:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Nu kom äntligen min charizard x klocka! 😃

molam
11/23/15, 7:24 PM
#62

nice!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
-Aida-
11/27/15, 10:20 PM
#63

RIP alla mina pokemon på crystal version, nu är ni borta som om ni aldrig existerade, spar filen va inte där men den va de förra året, kul att filen höll så väldans länge iallafall. 😃

molam
11/28/15, 10:18 PM
#64

Råkade köpa 4 NYA Gerbiler idag xD

3 namn som passar bra ihop med Karasu, Yuki, Tenshi, Yume, Hime, Seishi, Akuma, Raito och Heika mottages tacksamt xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
11/29/15, 4:37 PM
#65

"Råkade" köpa? XD

molam
11/29/15, 4:46 PM
#66

Jaaaa xD Precis Råkade xD Men hon kunde inte ha kvar dom, och jag klarar inte av att se djur "Fara illa" så då fick dom Flytta hit! ^^ Det eller avlivning valdes det emellan v-v

Men Jag Köpte dom som Pappa, Mamma, Dotter och Dotter, vilket innebär att Mamma, Dotter och Dotter har gått tillsammans hela tiden, men Det visade sig att Mamma, Dotter och Dotter vad Mamma Dotter och son, och dessa har gått tillsammans i Fyra månader (ungarna är fyra månader) och en GErbil blir könsmogen Runt 2 månader x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
12/24/15, 10:54 PM
#67

En Talking Snivy har flyttat in. Den är helt underbar och svarar när man pratar med den. Riktigt mjuk och go är den också.

[Blue_Lugia]
12/24/15, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

.

-Aida-
12/25/15, 10:34 AM
#69

Vad coolt! Jag har önskat mig en talking pokemon länge men jag har aldrig varit nöjd med utbudet.

Annons:
Mitchika
12/25/15, 12:39 PM
#70

#67 Åh, vad häftigt med en talking Snivy! Riktigt fin var den också. KärKär

Se upp så jag inte stjäl den.. 😇

Jag har en talking Pikachu som jag fick när jag var tio år. Han låter exakt som en Pikachu ska, öronen och munnen rör sig när han pratar och hans kinder lyser och han älskar starkt ljus. Han är min lilla skatt.. Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
12/25/15, 2:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

#70 Jag fick ett litet "Habegär" efter att ha sett den på Youtube *host*…. Här är en liten Beani-CHarmander också.

Mitchika
12/25/15, 2:19 PM
#72

#71 AWWWW, det där är ju för gulligt!! KärKärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
12/25/15, 4:05 PM
#73

#71 Ja den var jättesöt och mycket mindre än jag trodde. ^^

molam
12/25/15, 7:24 PM
#74

Awwww!!! så söt #71 och #68!!!! QuQ

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
12/25/15, 7:24 PM
#75

Tenshi, Yume, Seishi, Hime, Karasu, Yuki, Akuma, Raito, Heika, Waka, Kumo, Tsuki, Namnlös, Namnlös, Namnlös, Mille, Bambi, Bumbi…….. så blev dom 18…… 15 Gerbiler och 3 Hamstrar…… 0=3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
1/25/16, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Nu har Raichu och Mew äntligen kommit hem! 😃
Dom har varit på en lång resa från Japan och hit, köpt på Pokevault.

Annons:
Mitchika
1/25/16, 4:42 PM
#77

#76 Ååh, du har köpt den Raichu jag har funderat på! Hur är den kvalitetsmässigt och utseendemässigt? 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
1/25/16, 5:00 PM
#78

#77  Den är lite hård för den är välfylld, väldigt fina detaljer och är symmetrisk i kroppen och färgerna är bara så mycket bättre än på bild!

Mitchika
1/25/16, 5:03 PM
#79

#78 Den låter perfekt och bara på din bild att döma är det ungefär en sån Raichu jag letar efter. Jag är petig med mina Raichus. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
1/25/16, 5:39 PM
#80

Jag känner likadant, har velat ha en Raichu i många år som ser riktigt bra ut och denna uppfyllde verkligen mina krav. 😍

[Blue_Lugia]
1/25/16, 7:11 PM
#81

Å åh den där New! <3

Draken
1/26/16, 3:31 PM
#82

😍😍😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
1/29/16, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Jusr gonna pu him here x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
1/29/16, 9:10 PM
#84

😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

_pipboyPokemon
2/2/16, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Kul med djävulsk Umbreon

molam
2/2/16, 10:31 PM
#86

Ohhhh Colosseum!! Älskar det! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

_pipboyPokemon
2/3/16, 7:37 AM
#87

.😃

molam
2/3/16, 7:41 AM
#88

Har också det, men har blivit dålig på att spela det v-v xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

DogeLove
2/3/16, 7:47 AM
#89

#85 hi hi😂😂

[Blue_Lugia]
2/26/16, 8:39 AM
#90

It's Blue_Lugias birthday!! :O

Annons:
[Akiraka]
2/26/16, 9:14 AM
#91

Grattis Blue Lugia

molam
2/26/16, 10:49 AM
#92

Grattis på födelsedagen Blue_Lugia!! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2/26/16, 11:43 AM
#93

#90 Grattis på födelsedagen, Blue_Lugia! 😃🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2/26/16, 4:46 PM
#94

Tack ska ni ha! :)

[Blue_Lugia]
2/26/16, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Åh så stilig han är min Zygarde 10 % <3

molam
2/26/16, 5:49 PM
#96

Ohh ålskar den där Zygarde formen!! <3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2/26/16, 6:15 PM
#97

#95 Ååååååååååååååh, vill ha!! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2/27/16, 10:11 AM
#98

Ja den är underbar! Kan knappt låta bli den…..

DogeLove
2/27/16, 10:56 AM
#99

Grattis i efter skott blue_lugia!!!!! 🎉

[Blue_Lugia]
2/27/16, 11:14 AM
#100

#99 Tack tack! ^^

molam
2/27/16, 8:35 PM
#101

3 Hamstrar följde med hem från Arken 😞

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2/29/16, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Gud vad duktig min hund var på bussen! Såg ut som om han inte gjort annat än åkt buss hela livet! <333 Lilla killen då! Blev busstur till veterinären och han skötte sig exemplariskt! Nu mumsar han på ett stort ben i soffan . :)

-Aida-
3/2/16, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Då har man klarat ligan på pokemon yellow, de va inte super lätt som de kan kännas i de nyare spelen, mina pokemon var 20 lvlar lägre men tillsammans klarade vi de hela.
I slutet var de bara Mew lvl 51 som var enda överlevande mot Garys lvl 65 Vaporeon, riktigt spännande, har inte riktigt haft den känslan på länge! 😃
När man bara vill be till gudarna att dom inte ska slå sig själva i confusion eller att de ska få in den där sista attacken som verkligen behövs för att vinna, Mew har varit en riktig hjälte i hela ligan och tagit sig ann de allra flesta, klarat sig ur alla status problem och tagit stora attacker i ansiktet men ändå överlevt en gnutta för att sen slå tillbaka och critta i ansiktet på dom!
All heder åt mew mew! Kanske kan han få ett nickname som pris, har inte riktigt bestämt mig än, alla andra har nicknames men jag kom aldrig på nåt åt Mew.
Mew har nu en för alltid plats i mitt hjärta! 😍

Mitchika
3/2/16, 9:22 PM
#104

#103 Åh, wow! 😍

Härligt värre! Hur fick du tag i Mew? Yellow Mew glitchet? 😃

Mew har haft en plats i mitt hjärta ända sen jag skickade iväg mitt Pokémon Yellow-kassett och fick Mew laddad på kassetten via Nintendo i Sverige. Jag fick till och med ett tränarcertifikat till min Mew. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
3/3/16, 8:07 AM
#105

#104 Vad häftigt! 😍 Jag hade inte tillåtelse att skicka iväg min kasett på vift för att skaffa Mew.

Jag glitchade Mew i Cerulian City med lite hjälp av Abra. 😃

Mitchika
3/3/16, 10:49 AM
#106

#105 Jag tjatade mig blå på mina föräldrar och min bror med, tryckte upp tidningar och kassetter i ansikten på dom och efter att dom försäkrat sig om att min brorsa och jag visste riskerna gick mina föräldrar med på det. Kassetterna kom tillbaka med en Mew och samma sak gjorde vi senare med våra Pokémon Crystal och Celebi när det eventet var igång. 😃

Ah, barndomsminnen..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/3/16, 1:57 PM
#107

#106 Hade jag tjatat på mina föräldrar hade jag tyvärr fått ångra de, säger dom nej då frågar man inte igen för då får man börja springa. 😛 
Jag fick heller inte va med på Celebi eventet, tycker att jag borde fått va med på både Mew och Celebi bara för att jag skulle få skylla mig själv om spelet kom bort liksom.

Mitchika
3/3/16, 2:34 PM
#108

#107 Mina föräldrar var tvärtom. Jag var så mycket envisare och jag hade mycket mer energi jämfört med dom, som kom hem trötta och slitna efter jobbet medan jag haft hela eftermiddagen på mig att vila efter skolan. Sa dom nej blev det världens diskussion, ifrågasättande och i många fall raseriutbrott. Husfriden var mer värt för mina föräldrar än att bråka och mina raseriutbrott ville ingen ha.. Jag var en bråkig unge. 😇😈

Det tycker jag också att du borde ha fått vara. Det hade nog blivit  en bra lärdom oavsett, tror jag. "Vågar man så vinner man", om det hade gått bra och du fått Mew och/eller Celebi eller "Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket", om det gått dåligt och spelet kom bort.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/4/16, 11:06 AM
#109

Grattis på födelsedagen mitchika! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
3/4/16, 11:24 AM
#110

#109 Oh wow, tack så mycket! 😃🤗😊

Jag trodde inte att någon här på sajten hade koll på min födelsedag, tack! 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
3/4/16, 12:01 PM
#111

#110 Nämen grattis! 🥳

Annons:
Mitchika
3/4/16, 12:43 PM
#112

#110 Tack så mycket, Aida! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

DogeLove
3/4/16, 1:30 PM
#113

Grattis 🎉🎉🎉

Mitchika
3/4/16, 1:53 PM
#114

#113 Tack mycket! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/4/16, 1:57 PM
#115

#110 Varsågod! =D Hoppas du får en Super dag! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/4/16, 2:18 PM
#116

Gratulerar! Fyller du bara en vecka efter mig? :)

Mitchika
3/4/16, 5:41 PM
#117

#115 Tack! Det har varit en hektisk dag, fått cykla en halv mil på cykel för att komma dit jag skulle och tillbaka, men överlag har dagen varit bra. Får god middag ikväll också, så jag slipper laga och imorgon firas jag hos föräldrarna med massa gratis mat och annat gott. 😃

Nu blir det en mysig innekväll med spel, rollspel, middag och senare ska jag krypa ihop i sängen med hund och marsvin framför en bra film, tror jag. 😃

#116 Tack så mycket! 😃🤗

Ja, det verkar så i år! 29 dagar i februari det här året, så det är en vecka emellan. Andra år är det 6 dagar, tror jag. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
3/4/16, 6:54 PM
#118

#117 Det låter som om du har toppenplaner!

Annons:
Mitchika
3/4/16, 7:59 PM
#119

#118 Åja, en underbar födelsedag hittills och det hoppas jag att den fortsätter vara också. 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/4/16, 8:23 PM
#120

#117 Låter som en riktigt bra dag!! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/4/16, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Passade på att städa hos snäckorna, och guuud vad dom har vuxit!!! Här är ena av dom;

[Blue_Lugia]
3/4/16, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Mitchika
3/4/16, 9:13 PM
#123

#121 & #122 Åååååååååååååååååh… Tror jag är kär! 😍

Jag vill också ha snäckor någon gång!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
3/4/16, 9:25 PM
#124

#123 Ja det är coola djur ^^ Här t.om namn på dom, Anders och Birgith (efter min hunds uppfödare) xD. Kan inte tro att det är samma, mindre än mina naglar när dom kom i somras, och nu såna här bjässar! :)

-Aida-
3/4/16, 9:37 PM
#125

Wow! 😮 Det är de coolaste jag sett!

Annons:
[Blue_Lugia]
3/4/16, 10:10 PM
#126

#125 Afrikanska jättelandsnäckor :)

[Blue_Lugia]
3/6/16, 1:17 AM
#127

Mina snäckor kommer ev. få bebisar. Hittade dom sitta ihop på ett sätt som jag inte sett förr….. Det jobbiga blir att lyckas hitta någon som vill ta hand om alla små, för så vitt jag vet så kan snäckor lägga väldigt många ägg…. Men grattis till Anders och Birgith då. :)

DogeLove
3/6/16, 4:05 PM
#128

#127 Grattis till dom kommande barnen!

[Blue_Lugia]
3/23/16, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

"Snyggat till" min 3ds lite…… xD

Lizelda
4/18/16, 9:33 PM
#130

Eftersom någon (du vet vem du är ;)) tycker att framförallt jag och molam tjötar lite väl mycket i andra trådar så kan man väl plocka fram klotterplanket istället. Funderar lite på varför så många pokémons som har tre evolutioner ser så förjävliga ut i andra evolutionen, ska det symbolisera allas vackra tonårsfas eller? 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/19/16, 3:54 PM
#131

Osså Drar du upp vår Fina konvo Om RL Muuuuudkiiiipppssss Igår xD Fulhet betyder Styrka! Muahahahaha >=D

Men risken är att Denna Tråd Svämmar över fullständigt, Lizelda :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/19/16, 4:14 PM
#132

#131 Det är det den är till för. Svämma på bara. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Lizelda
4/19/16, 4:20 PM
#133

Jag har faktiskt tänkt på det långt innan jag pratade med dig om Mudkips, kan faktiskt komma på saker utan dig! :O

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/19/16, 4:47 PM
#134

#133 Är du heeelt säker på det? :O

#132 ålreit!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/19/16, 4:50 PM
#135

Jag var iaf Duktig idag!!! Lyckades Klippa Klorna på hunden! Tack vare mitt underbara nya jobb som sa "Du kan få Klippa Klorna på honom" och Tryckte en Klotång i Handen på mig så släppte rädslan för att klippa klorna xDD

Eftersom det är Jobb så kan man inte Säga Nej hur som haver heller xD

Så Tackar mitt underbara jobb ikväll för att jag blev kvitt min rädsla att klippa klorna på Hundarna i vetskap att jag kan ha skadat dom! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/19/16, 6:34 PM
#136

#134 Helt säker xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/19/16, 7:41 PM
#137

MEN! dom smartaste sakerna kommer du på med mig =3 😇 xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/19/16, 7:54 PM
#138

Ha! You wish asså! Förstår att du vill ta åt dig äran från mina grymma tankar och idéer men sorry, I've got this 😉

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/19/16, 10:26 PM
#139

Ah! How dare you :o vi vet ju bägge två att jag är den supersmarte av oss =3 *Host host* x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Lizelda
4/19/16, 10:52 PM
#140

Eeeeh… Bara för att din mamma kanske läser vad jag skriver så svarar jag ja xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/19/16, 11:38 PM
#141

No worries Du är inte ensam om att tycka vad du tycker! =D Dom flesta tycker såå xDDD Men jag Gillar "Ja" =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/19/16, 11:46 PM
#142

Take what you can get ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/20/16, 4:18 PM
#143

Men precis! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/20/16, 5:16 PM
#144

Tycker inte du att nu när jag är så snäll och trevligt mot dig (som jag absolut är annars också!) så förtjänar jag nog åtminstone några kul pokemonar :3

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/20/16, 5:23 PM
#145

Ohhh äre så? xD Och Kul pokemonar innebär? ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/20/16, 5:58 PM
#146

Tyyyyp, söta, kuliga pokemonar? duuuh! ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
molam
4/21/16, 7:37 AM
#147

Såååå Swampert =D  Swalot, Garbador, Muk Feraligatr och Accelgor!!!

PErfekt team! =D Nog för att det är 3 poison 2 Vatten och 1 bug, men ändå xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/21/16, 9:35 AM
#148

……vi har nog lite olika smak….. Eller rättare sagt, jag har bra smak, du har… Något annat..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/21/16, 11:24 AM
#149

Då får du ju Skriva vilka! xD Det där är innte min smak heller, Mammas Blandat med Min smak… sen att jag fick hjärnsläpp på Vilka pokemon det fanns och Sa åt mamma att ge mig förlag på Ruskigt Fula pokemon Är väl en annan femma men =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/21/16, 11:36 AM
#150

Ey! Rude! xD Jag gillar söta, typ fennekin, sylveon och sånt :3

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/21/16, 1:13 PM
#151

xDD Men söta pokemon Enligt mig är Ful söta! =3 Typ Happiny, Stunky, Bidoof, Stunfisk men även Riktigt söta såsom Ponyta, Vulpix, Rattata, Cleffa ol. =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/21/16, 1:45 PM
#152

I vilket jäkla universum är Rattata söt?! Ponyta och vulpix, ja! Rattata? Jesus woman, get your shit together!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Blue_Lugia]
4/21/16, 2:11 PM
#153

#152 SUPRISE!!!!! Himla tur att det finns folk med dålig smak, eller hur? Jag vet att .du inte vill att "någon" möjligen mig, jag vet inte vem du menar, lägger sig i. Men när du är så pass uppriktig så får du finna dig att Blue_Lugia hoppar in.; )

Annons:
-Aida-
4/21/16, 7:11 PM
#154

#152 Rattata är söt i detta universum! Håller fullkomligt med att den är söt också!

Mitchika
4/21/16, 7:13 PM
#155

#152 Jag älskar Rattata! En av dom sötaste Pokémon! 😍❤️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
4/21/16, 8:08 PM
#156

Rattata är ju supersöt!!!! Du är Nedröstad Lizelda xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/21/16, 9:11 PM
#157

*svär lågt åt er* Rattata är inte söt…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

AnnaMoonshadow
4/22/16, 4:22 PM
#158

Jag håller med föregående, Rattata är inte söt… (bara för att också lägga mig i!)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lizelda
4/22/16, 4:27 PM
#159

Se, se, se!! Jag har Anna på min sida :<

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

DogeLove
4/22/16, 5:09 PM
#160

Rattata är bedårande!!!(:

Annons:
-Aida-
4/22/16, 7:36 PM
#161

Vi borde göra en tråd och rösta ifall rattata är söt eller inte

[Blue_Lugia]
4/22/16, 8:34 PM
#162

#161 Klart

AnnaMoonshadow
4/22/16, 8:49 PM
#163

hahaha XD Men allvarligt folket! Typ Pikachu, Shaymin, Cubchoo, alla Eeveelutions, Phione och Deerling är alla söta pokémon. Inte Rattata 😛 Ni borde kolla upp era ögon

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Blue_Lugia]
4/22/16, 9:06 PM
#164

#163 Jag vet dom som tycker Rayquaza är söt, så smaken är som baken du vet. ; )

AnnaMoonshadow
4/22/16, 10:32 PM
#165

#164 haha ja, det är ju så iofs 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

molam
4/23/16, 12:49 AM
#166

Rattata är ju Extremt söt!! xD *Rusar in i Rattata röstningstråden =3*

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
4/26/16, 12:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

HAHA vet ni vad jag fick i födelsdgpresent av mina två äldsta söner, ett monopol (se bild nedan) 😃

Dockn som ligger bredvid har mn svärdotter beställt, den är handgjord och sägs vara välsignat av en medicinmann. Den skall bringa lyck till ägaren enligt sägnen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
4/26/16, 12:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Fick även ett underbart snyggt armbandsur av Molam 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
4/26/16, 2:31 AM
#169

Älskar monopolet och klockan, tycker dock att dockan är lite creepy, har svårt för dockor alltså >.>

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
4/26/16, 3:39 AM
#170

De yngre pojkarna tyckte också att dockan var lite läskig, men jag tyckte den var söt jag. Men då är ju jag lite knäpp också :p

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
4/26/16, 7:18 AM
#171

Jaja, du har ju åtminstone några vettiga söner!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/26/16, 8:30 AM
#172

Hon har en Vettig dotter med Lizelda! ò3ó xD Den där dockan är sjukt obehaglig, fick Rysningar i ryggraden när brorsan visade mig den när jag var där i förra veckan x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
4/26/16, 9:56 AM
#173

Faaaaaast, vettig vet jag väl inte, det är ett steg i bättre riktning åtminstone xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

-Aida-
4/26/16, 10:05 AM
#174

Vilken snygg klocka! 😍

Annons:
[Blue_Lugia]
4/26/16, 10:11 AM
#175

Men vad fjantiga ni är! Det är ju bara en docka! Kollat på för mycket film? xD

-Aida-
4/26/16, 10:17 AM
#176

Jag gillar inte heller dockor, dom är super läskiga, får värsta rysningar av dom.

När jag va liten hade jag konstanta mardrömmar om dockor bara för är man flicka får man alltid dockor i present. 🤓

[Blue_Lugia]
4/26/16, 10:29 AM
#177

#176 Men fy då. Jag har aldrig riktigt varit en "docktjej" jag lekte mer med dinosaurier och plastdjur, än med dockor. Jag var lite mer weird än andra. ; )

-Aida-
4/26/16, 12:37 PM
#178

Jo jag med, önskade mig soldat gubbar, bilar, djur och dinosaurier men fick bara dockor… >< När jag önskade mig en fängelsehåla i lego så fick jag istället ett rosa prinsess slott.

Draken
4/26/16, 1:50 PM
#179

Har heller aldrig varit riktig som andra tjejer. Lekte hellre med pojkarna, klättrade i träd och var allmänt ganska vild av mig ;)

Dockan står nu på bokhyllan inne i vårat sovrum, där står den fint ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/26/16, 1:55 PM
#180

Sista gången jag går in i det sovrummet!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
4/26/16, 2:04 PM
#181

Hihi. 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lizelda
4/26/16, 2:58 PM
#182

Molam, det är strategi! Så kan de ha lite hank…. *host, harkel* Så kan de hålla handen i fred utan att ni barn tränger er på 😂👍

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
4/26/16, 5:13 PM
#183

Aaa måste vara så! xDDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

AnnaMoonshadow
4/28/16, 9:55 AM
#184

Nu byter jag lite ämne: Om någon här är intresserad av Nintendo och E3 så har jag precis lagt upp årets E3-bingobricka på Nintendo.ifokus. Här hemma brukar vi nämligen spela bingo utifrån Nintendos presskonferens/stream och försöka pricka in vad de kommer visa och prata om 🙂 Har ni nå förslag på vad de kommer ta upp? Jag satsar nämligen på att vinna över min man i år 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Blue_Lugia]
4/30/16, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Lite nytt: En snygg pärm från Coolcard. se

[Blue_Lugia]
4/30/16, 12:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

.

[Blue_Lugia]
4/30/16, 12:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Kudde med en sprite från R/B/Y Så "ful" att den nästan är söt! :p

[Blue_Lugia]
4/30/16, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#188

.

Annons:
[Blue_Lugia]
4/30/16, 12:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Dom här var så söta tycker jag! Hittade dom på Etsy. com

DogeLove
5/1/16, 9:10 PM
#190

Cute

molam
5/1/16, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Super fina saker Blue Lugia!

Glömde ju informera om att I fredags, lämnade denna pärla oss, 13 år och evigt älskad

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
5/1/16, 9:25 PM
#192

❤️🌺

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mitchika
5/1/16, 9:30 PM
#193

#191 Tusen kramar till dig och din familj, molam! 😢❤️🌺

En sån oerhört vacker liten tös.. ❤️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
5/1/16, 9:38 PM
#194

Dom tas tacksamt emot, Men nu behöver vi inte oroa os att tumören Spricker iaf

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
5/1/16, 10:52 PM
#195

#194 Det är alltid något, även om det kanske inte är mycket till tröst just nu. 🌺❤️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
5/1/16, 10:57 PM
#196

#191 Så oerhört tråkigt Molam, kram till er…. :(

molam
5/1/16, 11:03 PM
#197

Fast nu får hon mysa me brorsan mamma och pappa igen iaf ❤️

Fast det var nog ändå mitt svåraste farväl någonsin, den hunder har bokstavligt talat räddat mitt liv, och hon hade grymt stor plats i mitt hjärta, eller nej, hon har Grymt stor plats i mitt hjärta, känns ganska tomt nu.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/1/16, 11:30 PM
#198

#197 Ja det är jobbigt när djuren går bort….. :(

[Blue_Lugia]
5/1/16, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Hur vanliga är Pikachu i Viridian forest? :O Hittade inte en enda sist jag spelade Red.

molam
5/1/16, 11:37 PM
#200

Dom är Rare! Så lucky! ^^ #199

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/1/16, 11:49 PM
#201

#200 Oj såpass? Beklagar min skitiga skärm, men jag blev så till mig att jag var tvungen att fota. XD

molam
5/2/16, 12:02 AM
#202

Nu må jag spela gul imorn xD Men yep! Han är rare! =D #201

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
5/2/16, 12:04 AM
#203

#202 Och jag som gick i tankarna att använda Jolteon istället för Raichu…. :/ Förlåt Pikachu!

AnnaMoonshadow
5/10/16, 1:05 PM
#204

Nu är det mindre än en timme kvar tills vi ska få vår update på Sun & Moon. Jag har inte för höga förväntningar på vad de kommer avslöja men starters eller så hade varit najsigt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Mitchika
5/10/16, 3:59 PM
#205

Någon annan som nästan bokstavligen dör i värmen..? 🤦‍♂️

Det är för varmt för mig för att kunna både äta och sova, även dricka är jobbigt. 

Nu när det är som varmast borde jag försöka testa min hemmagjorda kylanläggning, men jag är för matt för att orka ta fram den..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/10/16, 4:08 PM
#206

#205 Jag håller med dig! Vi har det svalt och skönt inne, men jag och hunden går helst inte ut mer än vi måste. Fast jag måste ju ta mig till och från jobbet om dagarna dock….

Mitchika
5/10/16, 4:15 PM
#207

#206 Skönt att veta att man inte är ensam när alla andra går runt och njuter och säger till en hur underbar värmen är.. 🤦‍♂️

Det får man givetvis tycka, jag ser inte det minsta fel med det, men när man själv ligger och dör av hettan och varken kan äta eller sova på grund av den blir man lite less av att höra hur "underbart det är med värme" och att "äntligen har värmen kommit" sådär en 100 gånger på varje promenad med hunden när man stöter på folk. 

Låt mig inte stoppa er från att älska värmen här på sajten! Älska den om ni gör det och uttryck det för fullt !Jag behövde bara avreagera mig pyttelite efter en jobbig natt och en jobbig dag.. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/10/16, 4:32 PM
#208

#207 *Skickar över den bästa AC jag hittar* Varsågod! Lider med dig! Jag svettas också oerhört lätt, vilket är riktigt irriterande.

[Blue_Lugia]
5/10/16, 5:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

#207 Förresten, du som gillar ugglor..

Annons:
AnnaMoonshadow
5/10/16, 5:25 PM
#210

Jag njuter ju av värmen till skillnad från er xD Jag förstår ju att det kan vara jobbigt, det tycker ju jag själv också. Men min kärlek för värme är ändå starkare än de besvär det ger mig 😉 

Sitter just nu och funderar på vad tusan jag ska äta till middag. Det lutar åt att köpa en sallad eller något annat kallt!  

snygg uggla #209!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Mitchika
5/10/16, 5:46 PM
#211

#208 Tack, önskekyla räknas! 🤗

Har jag tur får jag låna ett par kylaggregat från morfar, som inte använder dom längre. Det lär hjälpa. 🙂

Svettandet avskyr jag också.. men det värsta med hettan utöver att inte kunna äta och sova är att min mage kraschar i värmen också. Så jag får sitta trött, orkeslös, utan hungerskänslor, tvinga mig själv att dricka, med rejäla magsmärtor och rusa till toan flera gånger om dagen varje dag, hela sommaren. Jag tror inte man behöver mer anledningar än så för att hata sommaren. 🤦‍♂️

#209 MEN HERREGUD, SÅ FIN OCH SÖT!!! 😮KärKärKärKärKärKär

#210 Det gör mig faktiskt glad att höra. 😃

Det är lite lättare att uthärda eländet om man vet att det finns folk dom trivs i det och njuter av det. 🙂

En gång i tiden sprang jag runt i 30+ grader (tror pappa sa 35, jag var barn så jag minns inte, får ta hans ord på det) och spelade bandy i solen med brorsan och barnen på gården. Jag saknar den tiden, när jag var immun mot värme och faktiskt kunde ha kul på sommaren och må bra.. 🤦‍♂️

Så länge folk inte konstant ställer mig frågan "Visst är det härligt med sommaren/värmen?" eller försöka övertala mig hur skönt och underbart med sommar och att jag är "dum" eller "korkad" eller "bara envis" som inte tycker om den, för det är det som verkligen driver mig till vansinne.. 🤦‍♂️

Middag, ja.. Har jag tur kan jag äta något vid midnatt, eller kanske tvinga i mig ett blad romansallad eller två. Då får jag dessutom i mig vätska på köpet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

DogeLove
5/10/16, 5:47 PM
#212

#205 håller med jag går själv fram och tillbaka från skolan och när jag kommer hem skänker jag att jag knappt orkar något och jag blir helt blöd av värmen.

Mitchika
5/10/16, 5:51 PM
#213

#212 Jag lider med dig. 😕

Jag sätter inte min fot utanför dörren efter 12 på dagen så länge som solen är uppe på såna här dagar. Jag rastade hunden rejält på morgonen och förmiddagen för att få honom nöjd. Behöver han ut nu får han gå ut från balkongen. 

(Jag har brandtrappa ner för den, så han vandrar glatt ner där för att kissa om han behöver och jag står där väntandes och gömmer mig i skuggan av trappan, väsandes mot solen som en ilsken vampyr..)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
5/10/16, 5:57 PM
#214

Nä, fy för värmen 🤓 Lider med er! Fattar inte, det är ju bara maj, hoppade vi över våren och gick direkt till sommar? Det är dessutom allt annat än kul att sitta och skriva nationellt prov i engelska i den här värmen, vilket jag tvingades göra idag…

#209 Åhhhh vilken sötis!! 😍

molam
5/10/16, 6:29 PM
#215

Popplio popplio Popplio Popplio!!! xDD Nä men lets get serious x3 Mitchika värmen tar även kol på mig och hundarna hatar mig som tvingar ut som för rastning, jag hatar också mig själv för det, Hatiska värme, huvva x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/10/16, 6:58 PM
#216

Jag fick sitta i en het bil tillsammans med en person som lärde mer som om det var en Berg och dal bana istället för en bil…. Blev lite illamående…… Vem är avundsjuk? ^^

Annons:
-Aida-
5/10/16, 6:59 PM
#217

Någon mer än jag som tycker Litten = Kitten? 🤔

DogeLove
5/10/16, 7:02 PM
#218

Håller med #217

[Blue_Lugia]
5/10/16, 7:03 PM
#219

#217 VAA?! Du är juvrtt geni! Hade aldrig luskat ut det själv…… ^^

-Aida-
5/10/16, 9:12 PM
#220

Ja eller hur! 😮

Och Rowlet = Owlet = liten uggla.

[Blue_Lugia]
5/10/16, 9:18 PM
#221

#220 Och Poplio= Poping sealion eller?

molam
5/10/16, 10:37 PM
#222

Popplio! D=

Popping Lionseal?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
5/11/16, 11:43 AM
#223

Jag har alltid extrem vätskebrist så jag klarar inte värmen, inte alls..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
[Blue_Lugia]
5/11/16, 1:15 PM
#224

#222 Jaja jag missade ett P där. :p

DogeLove
5/11/16, 1:46 PM
#225

för mej er det varmare hemma en ute och jag bor i det varmaste rummet i det här huset svädas menas jag skriver det här.

molam
5/11/16, 2:24 PM
#226

#224 P är ju den Viktigaste bokstaven 😮😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/11/16, 6:42 PM
#227

#226 Måhända börjar du kanske på P? ^^

molam
5/11/16, 8:22 PM
#228

Näää börjar på j har inte ett enda P i mitt namn >=D Men Ponyta! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/11/16, 8:40 PM
#229

#228 Ah! Såklart! ^^ Men va? Jag börjar på J jag med!!! :O

molam
5/11/16, 11:26 PM
#230

Åhh? Jessica?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
5/12/16, 1:22 AM
#231

#230 Nix ^^

molam
5/12/16, 11:11 AM
#232

#231 Jemma, Julia, Jennifer Janicke, Jordan, Jessie, Jay, josefin, Jasmine, jenny xD

Throwing around Random names here xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/12/16, 12:04 PM
#233

#232 Hahaha! Tror du jag går ut med mitt riktiga namn offentligt? ^ ^

molam
5/12/16, 12:38 PM
#234

#233 Kan fortfarande Kasta ut Random names xDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
5/12/16, 12:43 PM
#235

#233 Ingen som bryr sig om vad du heter egentligen, jag vet vad Molam heter (ibland) men om jag pratar bara med och om Molam, majoriteten av tiden kommer jag inte ens ihåg hennes namn 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

AnnaMoonshadow
5/12/16, 12:48 PM
#236

Vem behöver riktiga namn? Vi kan köra på nick hela tiden! Och med det sagt slänger jag in en länk till en Pokémon name generator. Får ni några bra namnförslag där? 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lizelda
5/12/16, 12:54 PM
#237

Alla jag har kontakt med privat som kommer från nätet använder jag nicken med, det är ju det namnet jag kopplar till personen, det "riktiga" namnet är bara en lögn ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
[Blue_Lugia]
5/12/16, 1:10 PM
#238

# 234 Haha! Men du frågade faktiskt på #230. ; ) If you remember that?

Lizelda
5/12/16, 1:17 PM
#239

#238 Hon har minne som en guldfisk, bara att vänja sig..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

-Aida-
5/12/16, 5:59 PM
#240

#236 Jag fick namnet Nydarenna.

molam
5/12/16, 7:10 PM
#241

#238 Ja juste!!!! =D

#239 Avslöja mig inte nu! D= xD

#236 Astalenna Muahahaah

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
5/12/16, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#242

Underbara SAI äntligen kan jag Leka i dig igen =D Kom på att jag har ny dator sen sist så har 15 nya Trial dagar xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/12/16, 11:14 PM
#243

#239 Märkte det. ; )

DogeLove
5/14/16, 4:11 PM
#244

#239 men då har ju molam ett riktigt bra minne det är bara en lögn att guldfiskar har dåligt minne ✌️!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annons:
DogeLove
5/25/16, 12:16 PM
#245

Fyllde 11 igår Hej

Mitchika
5/25/16, 12:44 PM
#246

#245 Grattis i efterskott! 😃🥳🎈🎂🎁

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
5/25/16, 1:43 PM
#247

Grattis i efterskott! ^^ #245

Idag har vi fullt hus 3 Galna norskar (Momma, Moffa och Morbror) Brorsan med Fru kom hem, nästa brorsa kommer också hem samt att en tredje brorsas tjej kommer xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

DogeLove
5/25/16, 7:48 PM
#248

#246 och #247 tack(:

[Blue_Lugia]
5/31/16, 1:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#249

"Anders" och "Birgith" har fått småttingar!!! Det blev lite chockartat då första äggen inte blev någonting, och jag visste inte att dom hade lagt nya! Men söta är dom. :)

Mitchika
5/31/16, 2:12 AM
#250

#249 Ååååh.. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
5/31/16, 4:24 PM
#251

#249 ska ni behålla alla tolv småttingarna eller ska ni sälja dem👍

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
[Blue_Lugia]
5/31/16, 6:33 PM
#252

#251 Kan säga att det var flera hundra små, och dessa är dom som fick leva. Låter grymt ja, men att husera så många blir helt enkelt svårt. Men nej jag ska inte heller behålla 12 st, så jag får se om det dyker upp några intressenter. :)

DogeLove
5/31/16, 6:40 PM
#253

Gud vad söta^^ #249

[Blue_Lugia]
5/31/16, 10:15 PM
#255

#254 Kommer ihåg att du frågade det förut också. ; ) Men nej dom luktar ingenting, inte mina i alla fall. Men en död snäcka vill du inte känna lukten av, tro mig. Snäckor är fina att titta på, har även en Leopardgecko samt en Ögonfransgecko och tycker nog ödlorna är lite roligare då det är mer fart i dom, speciellt när det vankas mat. ; ) Snäckor är mer sävliga och tar livet med ro, en del jämför dom lite med akvariefiskar fast på land då.

[Blue_Lugia]
5/31/16, 10:20 PM
#256

#254 Kan även tipsa om Snäckorifokus om du skulle vara intresserad. Det man bör känna till är att snäckor är kolonidjur och mår mycket bättre om dom är minst två.

molam
5/31/16, 10:53 PM
#257

#255 Har jag?  VAr ju det här med minnet också 😊

Men okej, då vet jag åter igen xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
5/31/16, 11:24 PM
#258

#257 Japp, det var för nåt år sen när mina första precis var införskaffade. ; )

Annons:
molam
5/31/16, 11:54 PM
#259

Minnet 😃 Håller på att bli gammal vettu, 20 juni är det dags igen 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
6/1/16, 1:04 AM
#260

#259 Va?! Är du äldre än mig!?? :O XD

molam
6/1/16, 7:25 AM
#261

#260 Det är jag säkert xD I get older and older each year, its unbelieveable :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
6/1/16, 10:13 AM
#262

#261 Så du är en riktigt gammal gumma nu?? Hade inte trott det! :O

molam
6/1/16, 1:19 PM
#263

#262 Jaa O: Kan ju inte bli mycket äldre nu, Finns inga mer siffror! 😮

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
6/5/16, 4:19 PM
#264

Jag har Lyckats x-x Bränt sönder mig totalt och tål inte Solskyddsfaktor, eller after sun medel eller nått

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

AnnaMoonshadow
6/6/16, 10:34 AM
#265

#264 oh, det låter inte trevligt 😕 Har du ingen hudkräm du kan smörja med då som du tål? Eller nån aloe vera gel? Tänkte att de kunna hjälpa att återfukta lite så huden återhämtar sig snabbare 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
molam
6/6/16, 3:41 PM
#266

Testat det vi har haft hemma xD tål inget, gotta love my body ;P

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
6/7/16, 12:01 AM
#267

#266 Min hud är så ljus så jag får knappt någon färg om somrarna, snudd på lite bruna armar…. Folk undrar om jag är inne hela tiden, så det känns ju också lite sådär. :/

molam
6/7/16, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#268

Så ser jag ut på… lite överallt xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
6/7/16, 2:09 PM
#269

#268 Jösses, din stackare! Det där ser fruktansvärt smärtsamt ut! 😮😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
6/7/16, 2:36 PM
#270

#269 Är det bara jag som skrattade åt henne när hon berättade..? xD Iof så hade jag också bränt mig samma dag så var glad att inte behöva lida ensam 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
6/7/16, 7:35 PM
#271

#269 nu har jag börjat flagna så nu är den värsta smärtan borta 😃 Men ett tak här kunde jag inte ens röra mig xD HAr inte kunnat sova vettigt sen i lördags *Host host* Suttit uppe och snackat med kompisar via Skype till 6.30 eller senare *Hosthost* Men Sömnen ville mig inte väl sååååå don't blame me xD

#270 Skrattade ju lika rått åt  dig ändå så ;) xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
6/7/16, 7:38 PM
#272

#271 Fan att det börjar gå över redan 😡

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
molam
6/7/16, 8:24 PM
#273

#272 Min läkehud är nått extra >=D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

DogeLove
6/7/16, 8:54 PM
#274

Gick till stan utan vuxena för första gången och åt oatly glass yey!!!:)

DogeLove
6/7/16, 8:54 PM
#275

Gick till stan utan vuxena för första gången och åt oatly glass yey!!!:)

JuliaMG
6/13/16, 2:25 PM
#276

OMG jag startade just en Wedlocke på Pokemon Y, och efter att fått ihop mitt första par bestående av fennekin Firecrest och fletchling Peregrine så går jag rakt in i en shiny zigzagoon som andra encounter! HUR GICK DET TILL? Hur stor är sannolikheten? Jag är så glad!! Min andra shiny någonsin! Och hon är sååå söt!😍❤️Det här var en bra början på denna wedlocke, men hur gör man vid sådana här tillfällen? Får jag använda min lilla Gold eller får hon sitta snällt i boxen tills jag kan skicka över henne till mitt andra spel? 😇

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Mitchika
6/13/16, 2:31 PM
#277

#276 GRATTIS! 😃🥳

Att fånga en shiny på det viset är så fruktansvärt sällsynt och jag kan inte gratta dig nog! Visst blir man glad? 😃

Hade jag varit du hade jag faktiskt gjort som jag vill. Det är lite emot reglerna, men det här är ett sånt extremt, sällsynt undantag att jag hellre hade offrat nästa route (till exempel skippa att fånga en Pokémon i nästa area för att gottgöra för Gold) och tagit henne som en del av mitt team. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

JuliaMG
6/13/16, 2:40 PM
#278

#277 Jag blev jätteglad! Tänk att det var min andra encounter liksom! Det trodde jag aldrig! 🥳 Jag ska offra nästa route! Lilla Gold måste få följa med mig och visa vad hon går för! Jag kommer att gråta om hon dör dock…😢💔

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

[Blue_Lugia]
6/13/16, 9:20 PM
#279

Jag träffade på en shiny shroomish i Emerald förut. Hade inte ens letat.

Annons:
JuliaMG
6/13/16, 9:51 PM
#280

#279 Jag har letat hur länge som helst efter en shiny shroomish i Alpha Sapphire, men istället hittade jag två shiny wurmple.😃

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

[Blue_Lugia]
6/15/16, 1:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#281

Nåja jag är väl ingen talang i att rita, men dom här blev jag faktiskt rätt nöjd med…

[Blue_Lugia]
6/15/16, 1:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#282

.

JuliaMG
6/19/16, 10:23 AM
#283

En till fråga angående Wedlockes regler: Min pidgeotto Jackson förlorade just sin älskade bunnelby partner Lindsey på route 7 (mitt mest välbalanserade par, underbart :P). Jag har en tjej furret i boxen men skulle hemskt gärna vilja att Jackson fick en annan partner då det finns många bättre alternativ på de kommande områdena. Är det ok enligt reglerna att han går utan partner eller måste jag ta upp en ny partner ur boxen när den gamla dör på en gång? 🤔

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

molam
6/19/16, 1:49 PM
#284

Jag har för mig att Partnern Inte kan få en annan PArtner… Men Mitchika får svara på den för att du ska få ett Riktigt svar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
6/19/16, 2:13 PM
#285

#283 Enligt Wedlocke-reglerna jag hittar och spelar efter bör din Jackson få en ny partner så fort som möjligt och om det finns en reservPokémon som matchar (din Furret i det här fallet) borde du välja denna. 

Men eftersom reglerna inte är satta i sten och man kan välja hur man justerar dom skulle jag säga att du har två alternativ här som fortfarande följer Wedlockens regler: 

  1. Välja din Furret
  2. Avvakta till nästa nya area (och låta Jackson vila i partyt under tiden och sörja sin fallna partner), leta efter en ny Pokémon och den första nya female Pokémon encounter på den arean blir då Jacksons nya partner

Tanken är ju i grunden att man inte ska kunna välja partners åt ens Pokémon i förväg (om man inte har en massa reserver, men även där blir man ju begränsad). Så antingen väljer du Furret eller så kör du en gamble på nästa area och låter slumpen/ödet välja Jacksons nya partner. 🙂

Vill du vara 100 % säker på att du följer reglerna kan du alltid kolla var originalskaparen av Wedlocke säger i sin introduktionsvideo (jag har inte riktigt tid att kolla själv och det var ett bra tag sen jag såg den), men jag tror att det är helt enligt reglerna: 

https://www.youtube.com/watch?v=hMZqwUbknLY

#284 Jodå, en Pokémon kan få en ny partner och måste få det om dess gamla dör. Annars kan den inte fortsätta strida. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/19/16, 2:38 PM
#286

#283 Jag kollade på videon medan jag väntade på att min skjuts skulle komma och Marriland säger att du måste välja en Pokémon i PC:n om det finns en av rätt kön (vilket det verkar göra med din Furret) istället för att fånga en ny och det är den varianten jag kör efter själv. 

Dock tycker jag att man kan vara lite lösare med den regeln (precis som man kan med nästan alla regler i Nuzlockes/Wedlockes) om man vill det, så jag står fast vid det jag skrev i inlägg #285. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
6/19/16, 3:09 PM
#287

#285 Ohh okej! ^^ HAr fått för mig att PArtnern inte vill slåss mer när det partner gått bort och där av all man måste bilda ett helt nytt partnerskap med två nya pokemon :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
6/19/16, 3:56 PM
#288

#287 Så snäll är inte den här utmaningen att den tillåter sånt. 😃

"Din pojkvän/flickvän/partner är död? Otur, sånt händer, här är din nya, fortsätt slåss!" 

Ganska hårt och brutalt om man tänker efter..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
6/19/16, 4:05 PM
#289

#288 Jaa verkligen o-o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

JuliaMG
6/19/16, 6:36 PM
#290

Okej, tack till er båda! 🤗 Jackson är härmed i par tillsammans med min furret Inez. Vem vet, hon kanske överraskar mig och räddar min fina Jackson ur många faror i framtiden!😃

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Mitchika
6/19/16, 7:22 PM
#291

#290 Jag tror att hon och Jackson kommer klara sig utmärkt tillsammans. 😃

Han kan skydda henne mot Fighting Types och hon kan ta sig an Electric och Ice samt även Rock ifall du lär henne en move för det. Det låter som ett lovande par i mina ögon. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
6/20/16, 12:09 AM
#292

Då ska man överleva 24 Timmar av Gratulationer, jobb imorgon och massa besök när man kommer hem, och så föddes man inte ens förränn 23.30 vad är vitsen med det?! xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
6/20/16, 12:37 AM
#293

#288 Låter som något du kommit på ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Mitchika
6/20/16, 12:59 AM
#294

#293 Det är Wedlocke Challenge i ett nötskal, är jag rädd. 😃

Nu hoppas jag att mina fyra gospojkar i min senaste Wedlocke Challenge inte ska dö. Jag har redan fäst mig vid Stitch, Bobbin, Q-snap och Evenweave. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lizelda
6/20/16, 1:58 AM
#295

#294 *Mitchika Challenge

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Blue_Lugia]
6/24/16, 7:06 PM
#296

Är det någon som ev. skulle vara intresserad av mina två småsnäckor jag har kvar? Letar fortfarande hem till dom. :/

[Blue_Lugia]
8/3/16, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#297

Den här lilla bebisen attackerades av skator och försökte komma undan. Så jag flyttade den till ett träd en ? bit bort. Där såg jag en vuxen Talgoxe så jag hopas att det var en av föräldrarna. Den kunde flyga, så antagligen har väl den lille bara kommit bort sig. Hoppas verkligen skatorna håller sig borta. Visst, det är naturens gång, men har man chansen så varför inte? Jättesöt i alla fall!

molam
8/3/16, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#298

Uh oh, vad hände här……

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Pillerfrö
8/6/16, 4:52 PM
#299

Vad heter den här Pokemon?     🤔

Chuckyeater?

Tog bort bilden, då man inte får posta andra personers bilder hur som helst utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd. Länka hellre till bilden. /Mitchika

-Aida-
8/10/16, 8:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#300

Äntligen har jag fått pengar så jag kunde köpa mat men köpte även Red Rescue Team på mitt Wii U.

Så himla mycket nostalgi över spelet, storyn är lång och sjukt bra!
Denna gången spelar jag som Eevee, de har inte jag gjort förut. 😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: