Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2050 ggr
Mitchika
2015-09-24 12:00

Den bästa startern?

Jag tänkte vi kunde testa iFokus' nya funktion Topplistor med att köra en topplista om den bästa starterPokémon från huvudserien (enligt oss medlemmar på Pokémon iFokus). Så, dags att rangordna alla starters från generation 1 och framåt i jakt på den bästa! 😃

Vad säger ni, vilken är den bästa starterPokémon? Den ni gillar mest? Den ni tycker är bäst att påbörja sin resa med för att den är enklast/svårast/sötast?

Sätt stjärnor på era olika favoritstarters beroende på vad ni tycker om dom så kan vi snart se vilken starter som är den "bästa". 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2015-09-24 12:31
#1

Jag röstade 5 stjärnor på Mudkip, den förtjänar alla stjärnor för den gången jag kom ända fram till ligan i pokemon emerald med enbart Swampert. 😃
Charmander fick tre stjärnor, riktig kanon pokemon, den har snygg design men når inte ända fram tyvärr för mig.
Chikorita fick också tre stjärnor, tycker inte den är så jätte användbar annat än och dra ut på striderna så förbannat, men snygg deisn i alla utvecklingar!
Cyndaquil fick bara en stjärna, jag jag tycker den är söt och väldans snygg i utvecklingen men svår att använda.

Dom fick tydligen bedömning efter hur användbara jag tycker dom är! 😂
Stackars lilla Cyndaquil, vi har inte så mycket bra erfarenheter tillsammans.

Mitchika
2015-09-24 16:58
#2

Charmander - 5 stjärnor

Min allra första starterPokémon någonsin när jag lånade Pokémon Red. Jag kommer aldrig glömma den och den första resan jag hade med den. Plus att det är utmanande att starta spelet med den då första gymmet har typövertag mot eldtyper. Charmander är en evig favorit hos mig.

Squirtle - 3 stjärnor

Jag tycker om Squirtle, det är en fantastisk starter i Red, Blue, FireRed och LeafGreen. Jag minns den första Squirtle jag spelade med och dess smeknamn (Nox) och den kommer jag aldrig glömma, men jag fastnade aldrig riktigt för den.

Bulbasaur - 3 stjärnor

Samma som Squirtle, den enklaste och det "bästa" valet i dom tidigare spelen samt remakespelen. Bulbasaur är en fantastisk nybörjarPokémon och jag har underbara minnen av fantastiska individer som slagits i mina team, men jag fastnade aldrig för den heller. En utmärkt starter, dock!

Pikachu - 5 stjärnor

Pikachu är för alltid nummer ett i min bok. Det första Pokémonspel jag någonsin köpte var Pokémon Yellow och Pikachu var min starter. Den där fantastiska, speciella Pikachu som följer efter en, fäster sig vid en ju bättre man tar hand om den, som vägrar utvecklas och som finns vid ens sida genom allt.. Den första Pikachu som sa sitt namn i spelet istället för spellätet. Kort sagt, Pikachu 4-ever. Min eviga favoritstarter. 😍

Chikorita - 5 stjärnor

Min första starter i andra generationen och dom gamla godingarna Pokémon Gold, Silver och Crystal. Det svåraste startern man kan välja med tanke på första gymmet, men den absolut charmigaste, sötaste lilla gräsdinosaurien jag sett. En av mina absoluta favoritstarters. 😍

Cyndaquil - 4 stjärnor

Jag är väldigt förtjust i Cyndaquil, bedårande liten varelse med eld som skjuter ut ur ryggen. Superhäftig och jag har bara bra erfarenheter av att använda den som starter, även om jag inte använt den jätteofta.

Totodile - 3 stjärnor

Den starter jag har använt minst av alla, tror jag. Söt, charmig, häftig utveckling och användbar, men jag har helt enkelt inte fastnat för den. Jag borde köra en Nuzlocke med den, tror jag..

Mudkip - 5 stjärnor

En av tidernas bästa starters! Herregud, vad jag älskade den här lilla filuren från första stund när den avslöjades ihop med Ruby/Sapphire-spelens release och jag visste direkt att den var min partner. En vattentyp som blir immun mot elektriska attacker när den utvecklas (dual-type Water och Ground), ruskigt användbar och pålitlig i nästan alla situationer i spelet. Kär

Treecko - 3 stjärnor

Treecko är underbar. Den har läcker design, söt som outvecklad och så häftig som utvecklad och stark när jag väl haft den vid min sida. Av någon anledning fastnade jag dock aldrig för den helt heller. Ett bra starterval som jag bara har bra minnen av.

Torchic - 3 stjärnor

Samma som med Treecko. Söt, bra design, tonvis med bra minnen och härliga individer som kämpat i mina team, men Torchic har aldrig stått högt på min favoritlista.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-09-24 18:03
#3

Pikachu

Var min allra första pokémon från att jag lånade Pokémon gul av en vän så den fick en 5:a

ChikoritaCyndaquil fick båda en 5:a då de är så söta det är så svårt att välja en av dem.

Snivy fick en 5:a då jag väljer helst den i White  och Black2

Fennekin fick 5:a för att den är både söt och stark👍

Ett gott skratt förlänger livet

molam
2015-09-24 20:43
#4

Chikorita, Pikachu, Pipup, och Treecko fick en 5a av mig för det är dom bästa nybörjarna ever!! 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2015-09-25 09:29
#5

Charmander, 5 stjärnor (bara älskar den lilla saken!) Snivy är så speciell, kanske inte superstark, men väldigt speciell och det var min första starter någonsin eftersom jag började spela spelen så sent, så i BW2 blev det Snivy. Så 5 stjärnor till dig med! Totodile, 4 stjärnor för att jag gillar dess design och karaktär, jag vet dock inte hur den är att spela med, men själva pokemon är definitivt en stark favvis hos mig. Treecko samma där, den fick också 4 stjärnor, men den har jag spelat lite mer med.

Upp till toppen
Annons: