Pokémonspel till Nintendo DS/3DS

Hur levla upp?

2015-10-13 20:38 #0 av: Blue_Lugia

Om man vill bygga ett team, hur levlar man upp lättast?

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2015-10-13 20:40 #1 av: Mitchika

Vilket spel gäller det? Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2015-10-13 20:54 #2 av: Blue_Lugia

Ev. XY/ORAS

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2015-10-13 20:58 #3 av: LajvKrattan

Elite 4 och exp. share. Tummen upp

Anmäl
2015-10-13 20:59 #4 av: Mitchika

Maxa vänskapen med alla Pokémon du vill leva upp i Pokémon Amie, aktivera Exp Share (eller Exp All kanske den hette i det här spelet?)  och sedan go nuts mot Elite Four om och om igen! 

Det var så jag drog upp mitt team i nivå 100 i Pokémon X, men det kanske finns bättre sätt? Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2015-10-13 21:47 #5 av: -Aida-

Jag brukar tycka det är tråkigt att bara lvla på det viset, men EXP share och alla battles med hög lvlade du kan tänka dig och rare candys.

Jag brukar däremot breeda ett nytt lag och sen skickar jag över dom till ett annat spel och lvlar upp dom under spelets gång, tycker de är mycket roligare, under spelet så kan man upptäcka att de kanske är nån pokemon som skulle behövas bytas ut mot nån annan för den kanske inte funkar som man tänkt sig och en annan kanske är en bättre kandidat.

Anmäl
2015-10-14 08:04 #6 av: Rovfisk

Jag har kört båda metoderna. Föredrar dock att breeda dem och seda skicka ver dem till ett annat spel och gå igenom spelet med teamet. Jag brukr oftast komma på att det är 2-3 stycken som inte fungerar för mig i teamet, och då byter jag ut dem :)

Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*520 l *250l *240 l *225 l *112 l

Anmäl
2015-10-14 12:17 #7 av: Blue_Lugia

Att spela om ett spel om och om igen låter som om man lätt skulle tröttna på det? Så skulle det i allafall vara för mig...:/

Anmäl
2015-10-14 12:36 #8 av: LajvKrattan

#7 Att levla är repetitivt hur man än gör det, tycker jag i alla fall.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.