Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1728 ggr
[Blue_Lugia]
10/13/15, 8:38 PM

Hur levla upp?

Om man vill bygga ett team, hur levlar man upp lättast?

Annons:
Mitchika
10/13/15, 8:40 PM
#1

Vilket spel gäller det? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/13/15, 8:54 PM
#2

Ev. XY/ORAS

LajvKrattan
10/13/15, 8:58 PM
#3

Elite 4 och exp. share. 👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
10/13/15, 8:59 PM
#4

Maxa vänskapen med alla Pokémon du vill leva upp i Pokémon Amie, aktivera Exp Share (eller Exp All kanske den hette i det här spelet?)  och sedan go nuts mot Elite Four om och om igen! 

Det var så jag drog upp mitt team i nivå 100 i Pokémon X, men det kanske finns bättre sätt? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
10/13/15, 9:47 PM
#5

Jag brukar tycka det är tråkigt att bara lvla på det viset, men EXP share och alla battles med hög lvlade du kan tänka dig och rare candys.

Jag brukar däremot breeda ett nytt lag och sen skickar jag över dom till ett annat spel och lvlar upp dom under spelets gång, tycker de är mycket roligare, under spelet så kan man upptäcka att de kanske är nån pokemon som skulle behövas bytas ut mot nån annan för den kanske inte funkar som man tänkt sig och en annan kanske är en bättre kandidat.

Draken
10/14/15, 8:04 AM
#6

Jag har kört båda metoderna. Föredrar dock att breeda dem och seda skicka ver dem till ett annat spel och gå igenom spelet med teamet. Jag brukr oftast komma på att det är 2-3 stycken som inte fungerar för mig i teamet, och då byter jag ut dem :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
10/14/15, 12:17 PM
#7

Att spela om ett spel om och om igen låter som om man lätt skulle tröttna på det? Så skulle det i allafall vara för mig…:/

LajvKrattan
10/14/15, 12:36 PM
#8

#7 Att levla är repetitivt hur man än gör det, tycker jag i alla fall.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Aida-
10/14/15, 1:11 PM
#9

Jag spelar inte spel om igen typ 7 gånger, jag spelar de bara en gång som vanligt när de släpps och sen igen med laget jag breedat och genom ligan och lvlar som vanligt efteråt, använder exp share genom spelets gång så man får upp dom i hög lvl direkt, då har man tjänat ett par lvlar när man är klar med spelet.
hade man tänkt att breeda typ 4 olika lag med pokemon.. då skulle inte jag spela om ett annat spel dom 4 gångerna. jag breedar nytt lag typ en gång om året.

Upp till toppen
Annons: