Annons:
Etikettveckans-fråga
Läst 1328 ggr
Mitchika
10/17/15, 10:24 AM

Veckans fråga #4

Det är dags för en ny Veckans fråga! Skrattar

Jag är dålig på att lägga upp dom på fredagar som planen var, men en dag hit eller dit gör förhoppningsvis inte så mycket. Det blir ännu mer Pokémonparodimusik från NateWantsToBattle den här veckan och en fråga relaterad till den, givetvis. 🙂

Så, medlemmar, säg mig… 

Vem är er favoritrival i Pokémonspelen? 

Både snälla och elaka rivaler räknas! Vad för slags rivaler föredrar ni, vänliga rivaler i stil med Selena och Calem som man blir vän med eller otrevliga (rentutav elaka) rivaler i stil Gary eller Silver som man älskar att avsky? Har ni andra motiveringar till er favoritrival? Berätta! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
10/17/15, 10:30 AM
#1

Det är ett någorlunda svårt val för mig.. En del av mig säger Gary Oak av ren vana då han var min första rival, men jag tror inte att han är min favorit trots det. 

Jag tror min favoritrival är Silver från Pokémon Gold/Silver/Crystal/Heart Gold/Soul Silver. Han har ett oerhört djup i sig i spelen han är med i och genomgår en stor utveckling och förändring med sig själv genom spelet. Det gör att han känns både mer verklig och mer intressant för mig och det gör honom till en roligare rival än bara den traditionella skurken (typ Gary) eller en kompisrival (som Barry och Selena/Calem). 😃

För att inte tala om släktskapet mellan Silver och en annan karaktär i Pokémonserien, vilket också gör honom mycket intressantare och roligare. Men jag tänker inte skriva några spoilers här.. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/17/15, 2:07 PM
#2

Jag irriterar mig lite på dom "elakare" rivalerna för dom är så himla kaxiga och "Ingen kan slå mig, och naturligtvis kommer jag komma mycket längre än dig!" Vilken skön känsla när man slår dom i en strid sen…skrattar bäst som skrattar sist! ;) Jag föredrar nog snällare rivaler…. Jag gillar lilla Wally från RS/ORAS. Liten pojke med stora drömmar, även om han kanske inte är huvudrival i spelen.

-Aida-
10/17/15, 3:16 PM
#3

Min favorit rival är också Silver, han har en större personlig utveckling än vad Gary har, jag gillar dom lite mer kaxiga och elakare rivalerna, det känns mer givande att krossa dom och jag längtar till att besegra dom igen, om de är snälla rivaler så tycker jag upplevelsen är i stort sätt förstörd för alltid och varje gång jag ser dom så svär jag nå fruktansvärt och tycker dom kan utplånas från jordens yta, jag får inget utav att slå sådana snälla rivaler, jag behöver dom kaxiga! 😂

Storyn blir mer spännande och den har mer mening om de finns en elaking där ute som hela tiden strävar efter att bli bättre än mig.

LottaV
10/17/15, 9:08 PM
#4

Jag tycker nog bäst om Bianca och Cheren. Då de är både rivaler och Bästa vänner.

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: