Annons:
Etikettnyheter
Läst 1698 ggr
Mitchika
2015-11-14 01:47

Klassiska Pokémonspelen till 3DS

Var redo för en FANTASTISK nostalgitripp i februari 2016! 

För er som kom in i senare generationer i Pokémonserien, här är er chans att få uppleva början av Pokémonspelen! 

Jag har fantastiska nyheter att komma med till alla som älskar originalspelen eller har längtat efter att få spela dom. Nästa år får vi alla chansen att återvända till dom klassiska spelen i våra egna 3DS:ar. Pokémon Red, Pokémon Blue och Pokémon Yellow kommer att släppas till Virtual Console till 3DS-konsolerna! 

Den 27:e februari 2016 kommer alla tre spelen släppas till Virtual Console och dom kommer vara helt i sina originalskick, så att säga. Grafiken, musiken, lätena, spelen kommer vara precis som vi äldre spelare minns dom. 😍

Kan det bli bättre? Ja, det kan det faktiskt! 
Vi som spelade spelen på Game Boy Color när dom precis släpptes kommer ihåg hur vi bytte Pokémon på den tiden. Trådlöst existerade inte! En "Linkkabel" (Game Link Cable) användes för att koppla ihop två Game Boy Color för att låta två spelare byta Pokémon med varandra och slåss. 

Inte bara släpps Pokémon Red, Blue och Yellow till 3DS, utan dom kommer även vara kompatibla med trådlös kommunikation för första gången någonsin! Vi kommer kunna byta Pokémon med varandra och slåss i Pokémon Red, Blue och Yellow på våra Nintendo 3DS via Local Wireless! 

Vem är uppspelt som tusan!? Jag är åtminstone uppspelt som tusan! Vad jag har LÄNGTAT efter det här! 😃😍

**Källa: 
**http://www.pokemon.com/us/pokemon-news/classic-pokemon-games-return-on-virtual-console/

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-11-14 02:01
#1

Jag har precis köpt Pokemon red till Gbc, så jag är rätt nöjd för stunden. Men för er andra som längtar kan jag ju inte säga annat än grattis! ^^

leagm
2015-11-14 02:02
#2

JA ÄNTLIGEN!!😂

Jag visste att det skulle göra det här förr eller senare! Jippii! Även fast jag  nyligen köpte Pokémon Blue Version så kan jag inte skaffa hela mitt team då jag måste byta Haunter och få Gengar😕

Men nu kan jag skaffa det till en bättre konsol och jag kan byta och slåss utan problem! Gud jag vill ha det nu😮

Mitchika
2015-11-14 02:03
#3

#1 Jag har Pokémon Blue till GBC samt 2-3 kassetter Pokémon Yellow, men inte kan man väl få nog av Pokémon? Jag köper alla tre! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-11-14 02:04
#4

#2 Ja, samma här! Jag kan inte vänta med att få det till 3DS! 😃

Jag kan visserligen byta mellan mina kassetter med min Link Cable och mina olika Gameboys (jag kastar aldrig någonting…!), men det här kommer bli nostalgi på en helt ny nivå. Det blir till att tvinga Akiraka att köpa alla spelen också, eller åtminstone ett av dom… 😇😃😈

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-11-14 02:07
#5

#3 Jo ibland kan det faktiskt bli för mycket i alla fall för mig. Mitt intresse går i vågor, jag ratar allt med pokemon vissa perioder och frossar i det i andra. Jag är väl inte ett lila inbitet fan som er andra. ;)

Mitchika
2015-11-14 02:18
#6

#5 Det behöver man inte vara. 😃

Det går i perioder för mig med när det är mer intressant, mindre intressant och när det i stort sett äter upp hela mitt liv. 😇

Men just dessa spel märker en så stor del av min barndom och mitt liv att jag inte ens vet vilken ände jag ska börja i. 🙂

När jag spelar dessa spel får jag minnen, känslor och kommer ihåg saker från min barndom. Varenda gång jag vandrar utanför Fuschia City i Red/Blue/Yellow minns jag när jag gjorde det första gången som barn, sittandes nybadad med nytorkat hår i soffan med min GBC i händerna. Jag minns huvudvärken jag hade, hur jag blickade mot klockan och hoppades att tiden skulle stanna så jag skulle slippa gå och sova samt ångesten inför att gå till skolan nästa dag.. 

Det kan låta hemskt så som jag beskriver det, men just i det ögonblicket var jag ändå lycklig, trots känslorna inför morgondagen och sängdags. Jag har massa såna minnen och känslor som jag återupplever när jag spelar dom spelen, vilket gör dom så värdefulla för mig. 😃

Min hype skulle vara lika stor om det gällde Gold, Silver och Crystal också av samma anledning, men efter det sjunker det en aning. Dom sex spelen är fullproppade med barndomsminnen, känslor och nostalgi för mig. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-11-14 04:57
#7

Det var animen, och kort som gällde i våran krets när jag var barn, så det kan vara så olika. Introt till säsong 1 av pokemon, det ger MIG nostalgi. ^^

-Aida-
2015-11-14 10:10
#8

jag kommer skaffa pokemon yellow isåfall att spela, de va första GBC spelet jag fick utav min bror i julklapp. 
Tyvärr är jag inte ÅÅÅH JAAA ÄNTLIGEN!
Jag har spelat dom äldre spelen på emulator förut, när jag vet att de går att spela gratis på de viset så är inte min lycka liga hög, men jag är ett troget fan till pokemon och har längtat efter att kunna spela de på 3DS ganska länge så jag kommer köpa de iallafall.😍
Tillsammans med pikachu tar vi över världen! hoppas dom tar med Mew glitchen också annars är de ju inte komplett och missingno.
Nån här kommer få byta med mig däremot för jag gillar Raichu fett mycket mer än Pikachu.

Draken
2015-11-14 10:30
#9

DOM vill jag ha :D

Men jag förstår inte riktigt hur ni menar. Kan man köpa själva spelen som man köper de andra 3DS spelen, eller får man en kod som man skall lägga in på spelet, så man kan spela från menyerna, ungefär som med Alfa/omega när man fick Demoversionen ?

Kunde inte öppna länken, det är därför jag frågar :) Det är förmodligen inget fel på Länken, utan det är min dator som ionte vill, öppna vissa länkar, antivirusprogrammet sätter stopp 😓

Kommer det fungera till 2DS ? Misstänker nämligen att Molam också vill ha spelet/spelen, men hon kör på 2DS ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2015-11-14 11:42
#10

#9 Spelen kommer finns i eShop att ladda ner.
Nintendo 2DS kan köra alla 3DS spel även dom i eShop.

Draken
2015-11-14 11:45
#11

😃 Tack 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2015-11-23 18:58
#12

KYAAAAA!!!!

Då måste vi ha en turnering på första spelen xDDDD om det är möjligt :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2015-11-23 19:03
#13

#12 Då kommer jag va med! 😃

Annons:
Draken
2015-11-24 07:44
#14

Jag också 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
2015-11-25 09:23
#15

Kommer vi köra med generation 1 regler då??

[Blue_Lugia]
2015-12-11 19:20
#16

Den dag dom släpper Gold/Silver till 3ds, Im on! ; ) Min sparfunktion på Silver lyckades dö första dagen… Yaaay…. -. -

-Aida-
2015-12-25 21:28
#17

Mew blir utgiven i Japan i en event och dom kan till och med få Mew i en speciell event i röd, blå, gul och grön, jag hoppas vi också kan få Mew till ORAS och dom gamla spelen, annars är det grymt orättvist, dom har haft en sjukt massa events nu på senaste.

Upp till toppen
Annons: