Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1448 ggr
Draken
1/26/16, 5:00 PM

Resan från dagis till champions.

Jag har beställt ett "unlocked" pokemonspel från USA, det borde komma i slutet på de här veckan.

När detta spelet kommer, så skall jag varva det. På detta spelet är alla pokemon på lv.5 (även de legendariska) och alla är shiny.

Jag kommer inte använda pokemonen som ligger på detta spelet när jag varvar det, utan jag skall breeda fram ett team som jag skall varva spelet med. Pokemonen som ligger på det "fulladdade" skall vi använda på de andra spelen , och eftersom alla de legendariska finns, så kommer vi även kunna erbjuda dessa i trades om det skulle behövas, antigen till backtrades eller till vanliga trades.

Jag har kört med sådana spel tidigare, och har aldrig fått bad-egs eller andra problem pga. detta, så jag anser att de är väldigt "säkra" trots att pokemonen förmodligen är klonade.

Vad jag vill med den här tråden är egentligen inte så mycket, utan jag kände bara för att skriva ner mitt äventyr, från det jag lämnar in pokemonen på dagis, och tills de är champions efter ligan.

Breedingen börjar från det jag skickar i väg detta inlägg och tills alla 6 som är tilltänkt i teamet är kläckta, bedömda av domaren och har blivit utvalda att följa med på en resa genom pokemon X.

Förhoppningsvis hinner det fulladdade spelet komma före helgen, för då påbörjar jag min resa  med ett ,förhoppningsvis, oslagbart team 😃

Mycket nöje med läsningen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
1/27/16, 8:23 AM
#1

Paw

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
1/27/16, 3:04 PM
#2

Blir lite ändrade åplaner, i woundertrade fick vi en liten Inkay på lv. 1, shiny med 6 perfekta IV's, en liten kille med Contrary som ability.

Lilla Inkay är utvald att följa med oss på resan genom   X, tyvärr så kan inte Inkay få ett eget smeknamn, så han får heta Inkay :)

Just nu är Deino inlämnad på dagis, ska bli så spännande att se om det blir något bra. Hans kompis på dagis är en Ditto, shiny med 6 perfekta IV's som håller i Destiny knot, med förhoppningen om att hon skall lämna sina IV's över på eventuella avkommor :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
1/27/16, 8:47 PM
#3

Tre är nu kläckta och utvalda att följa med i teamet.

Först kläcktes en lliten Dino kille,   han har 5 perfekta IV's. AB Hustle han fick namnet  Kyuu.

Efter deino, kläcktes en liten Fletchling, också det en liten kille med 5 perfekta IV's. AB Big pecks.  Lilla Fletchling fick namnet Accuru

Den tredje som kläcktes var en liten Froakie, en kille med 5 perfekta IV's. AB Protean. Han fick namnet Mizu.

Så just nu ser teamet ut som sådant:

*Inkay

*Kyuu

*Accuru

* Mizu

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
1/27/16, 10:27 PM
#4

Har inte hunnit skriva det än, men följer. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
1/28/16, 5:14 PM
#5

Jag kommer garanterat att följa det här😃

Ett gott skratt förlänger livet

Draken
1/29/16, 8:42 PM
#6

Spelet kom idag, och  det är dags att flytta över teamet till spelet och försöka varva det. Jag kommer dock spela två spel samtidigt, X som är fulladdat och mitt Y skall jag börja om på, och y blir spännande, därför att Molam, ena sonen och jag har bestämt att vi skall gå igenom våra "ordinarie" spel med ett legendariskt team.

Funderar  på att göra en tråd även om det andra spelet också, där teamet är legendariskt, men jag har inte bestämt mig.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: