Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 909 ggr
molam
2/4/16, 5:25 PM

Pokemon Amie Oras

Min undran är ang Amie!

Om man har en pokemon Fullt friendly via Amie, Kan man få lite Pikachu syndromet då? att pokemon inte vill utvecklas?

Just för tillfället går jag med buneary, hon är ju Friendly, och hon dog EN gång på Level 5 Så jag tränkte att aa eftersom han dog kanske jag kanske kan Få hans kärlek tillbaka Via Amie, För att mina Friendlys Brukar utvecklas på Lvl 15-18 Men nu är Han på Lvl 26 och har fortfarande INTE utvecklats trots att jag gör som alltid.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
isabella93
2/4/16, 5:34 PM
#1

Affection och friendship är två olika saker, vissa utvecklas med höga poäng ("affection") i Amie (Sylveon), medan andra kräver "friendship", som fås genom bl.a. upplevling och att gå omkring (t.ex. Crobat, Blissey, Espeon/Umbreon). De är oberoende av varandra, så Amie hjälper inte för att utveckla en "friendship"-krävande pokemon.

Mitchika
2/4/16, 5:54 PM
#2

Det är precis som #1 säger, affection via Pokémon Amie påverkar inte friendshipsevolutioner. 🙂

Så den har inget "Pikachusyndrom", dess friendship är bara inte  tillräckligt högt. Vinn strider med den, levla upp, ge den massa items (potions när den är skadad, till exempel) och se till att din Pokémon inte svimmar igen. Att svimma en gång ger en hel del minus i friendship, vilket troligtvis är varför den inte utvecklats än. Pokémon Amie kan inte ge igen förlorad friendship, det måste återfås på det traditionella sättet. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2/4/16, 6:14 PM
#3

Jo jag vet, Brukar Lyckas utveckla den Senast Level 18 Men nu är han på 28 och fortfarande ingen Utveckling xD Och jag vet att affection och Friendship är olika saker Men kanske kunde det bli lite Pikachu syndrom xD Visste inte riktigt xD

Och han har endast faintat en gång på Level 5, efter det har han knappt ens missat 10 liv, och jag har Gjort med han på samma sätt som alltid, men det var första gången jag "Maxade" han i Amie så tänkte att jag måste Fråga iaf xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: