Annons:
Etikettrollspel
Läst 1503 ggr
[Blue_Lugia]
2016-02-13 20:25

Rollspel?

Jag skulle önska att vi hade rollspel lite oftare! Tror vi hade ett här på sajten för några år sen, det hette något med Viridian forest, vad hände med det? Tyckte det var lite kul att kunna spela som sin egen karaktär och låta storyn utvecklas. :) Kanske något att fundera på?

Annons:
Mitchika
2016-02-13 20:30
#1

Det är helt fritt att starta rollspel på sajten som man vill. 😃

Viridian Forest tror jag föll lite i glömska när vi hade flera deltagare, men inte alla var aktiva. Det skulle säkert kunna återupptas med dom som fortfarande är aktiva, om man gör någon liten justering och även tar in fler nya som är intresserade. 🙂

Annars får du gärna starta ett rollspel här på sajten om du vill, bara du har koll på sajtens regler för rollspel. Jag hakar gärna på om du gör det. 😃

Om du är intresserad av Viridian Forest får du gärna kontakta LajvKrattan så kan vi se om det går att återuppliva det rollspelet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2016-02-14 17:18
#2

Det rollspelet var riktigt intressant x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2016-02-14 20:01
#3

Jag har själv inga idéer till något nytt rollspel, det vi hade var väldigt roligt, men finns det förslag på annat från någon så uppskattas det. :)

Mitchika
2016-02-15 00:15
#4

#2 Det var det, jag gillade det. 😃

#3 Vi kanske kan göra en slags kombination av båda? Försöka väcka upp Viridian Forest igen samt starta ett nytt? 🙂

Jag har en idé till ett rollspel med Mystery Dungeon-tema, som jag kan försöka dra igång om några dagar om det låter intressant. Just nu har jag en kort paus från datorn som förhoppningsvis bara varar i några dagar till. 

Jag kikar på iFokus flera gånger under dagen, men jag har en sprillans ny PS4 som behöver "spelas in" och ett otroligt spännande Digimonspel jag behöver klara ut. 😇

Så jag väntar gärna med att starta rollspelet tills jag är tillbaka vid datorn igen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2016-02-15 20:46
#5

#4 Ja det kanske skulle vara något. :)

Draken
2016-02-17 10:36
#6

Det har jag missat totalt, men det låter intressant. Jag kommer nog försöka vara med, om det blir av med något sånt :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: