Annons:
Etikettnyheter
Läst 1582 ggr
Mitchika
2016-02-29 17:13

Mars - Celebis månad

Pokémon firar 20 årsjubileum och det firas bland annat med en stor utdelning av legendariska Pokémon, från februari månad till december under 2016! Har ni koll på det? Om inte så ska jag göra mitt bästa att upplysa er om det! 😃

Februari lider mot sitt slut och den här månaden påbörjades utdelning av Mew-koder i BR-butiker. Nu kliver vi in i mars och det är dags för nästa legendariska Pokémon! 

✨ Mars månad är Celebis månad! 

Här slipper vi dessutom krånglet med koder och att springa iväg till spelbutiker för att få tag i den. Allt du behöver för att få Celebi är en Internetuppkoppling till ditt 3DS. 🙂

Från den 1-24:e mars kan du koppla upp dig mot Internet och hämta hem din alldeles egen Celebi i nivå 100 till ditt Pokémon X, Y, Omega Ruby eller Alpha Sapphire. Har du fler spel borde du kunna hämta hem en på varje spel. 🙂

Behöver du hjälp att hämta ner Celebi? Detaljerad information med bilder finns på den här sidan på engelska, om du klickar på länken "Get instructions on how to add the Mythical Pokémon Celebi to your game." 

http://www.pokemon20.com/en-us/mythical.html#mar

Nästa månad (i april) är det Jirachis månad!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2016-03-01 09:31
#1

Då har man celebi :D Missade tyvärr Mew, men vi kanske får fler möjligheter till henne ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

_Elina
2016-03-01 16:11
#2

Menar ni att det är för sent för Mew? Började inte den delas ut den 22 februari? Läste någonstans att den skulle finnas tom sista april..

Mitchika
2016-03-01 16:15
#3

Detta inlägg är redigerat i efterhand för att underlätta så att fel information inte sprids på sajten! /Mitchika

Koder för Mew går att hämta från 22 februari - 30 april 2016, i alla BR-butiker! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lux]
2016-03-01 17:25
#4

Åh, äntligen en andra chans! 😃 
Brukar alltid ha sån otur att missa alla events

_Elina
2016-03-01 17:37
#5

#3 GameStop? Nu blir jag förvirrad. Trodde den bara fanns att hämta på BR. Jag har uppenbarligen ingen koll alls 🤪

Mitchika
2016-03-01 17:53
#6

#4 Jag ska försöka posta alla events under "Nyheter" här på sajten för att underlätta för alla som vill ha dessa legendarer. 🙂

#5 Det kan vara jag som är ute och cyklar angående butiken, jag blandar lätt ihop namnen! Låt mig dubbelkolla igen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2016-03-01 18:02
#7

#5 Jag fick gräva runt en del, men hittade äntligen RÄTT info! 😃

Sverige har andra releasedatum än USAs för kodutdelningen, men jag hittade ingen lättillgänglig källa på det. Nu har jag gjort det och du har helt rätt, _Elina! 🙂

Mew delas ut i BR-butiker från 22 februari till 30 april! Du har gott om tid på dig för Mew, med andra ord. 😃

Här hittade jag det i svenska Nintendos arkiv: 

http://www.nintendo.se/arkivet/promotions/pokemon20

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

_Elina
2016-03-01 18:29
#8

#7 Åh, ja men då så. Vilken tur! 🙂

Draken
2016-03-02 08:19
#9

Ja men då kan vi ju även få Mew, bara att åka tlll butiken med spelet/spelen  :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: