Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1225 ggr
[Blue_Lugia]
3/26/16, 9:01 PM

Ett team av Eeveelutions?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är nyfiken hur detunkar med ett team av eevelutions. Hur starka kan dom? bli? Vilka är bäst och vad har du haft för items till dom? Inget jag sjäv planerar nu, utan mest nyfikenhet. Det blir nog långt, långt fram i sånafall, kanske efter att Sun & Moon släppts och handlingen är klar. Just nu har jag fullt upp med annat spel, och sen blir det nog paus ett tag. :)

Annons:
Draken
3/27/16, 5:48 PM
#1

molam har gått med team av bara eevelotions, flera gånger, så hon kan nog svara bra på den frågan.

Själv har jag gått med 2 max 3 eevelotions, och då raka motsatser, det har fungerat bra för mig , men jag tror inte det skulle fungera för mig att gå med 6 Eevelotions …..Fast det vet jag inte, kanske skall prova, det kanske funkar ….Hmmm intressant  😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
3/27/16, 8:50 PM
#2

Jag har gått med bara Eeveelutions! ^^ älskar det! Brukar har "Orginal" Eeveelutionsen Dvs Vatten, el och eld! Sen brukar jag kasta in dom som känns rätt som sista 3, det man får tänka på då är dock att man har ett team som är väldans svagt emot Ground om man tänker, Jolteon, Espeon, flareon, glaceon och umbreon Dessa 5 är ju tyvärr väldigt svag emot Ground/sten genren

eeveelutionsen  stärker ju varandras svagheter så går man med dom kan man ha ett väldans stabilt team Och items, det brukar jag kolla på först vilken Nature och Ability dom han, och i vissa fall även attacker

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
3/28/16, 12:50 AM
#3

#2 Rättelse, Umbreon är inte svag emot Ground/Rock. Det är en ren Dark-type, Ground/Rock slår neutralt mot den. Däremot är den svag mot Fighting, Bug och Fairy. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/28/16, 2:03 AM
#4

Mina umbreons har inte gillar Ground :o Eller ja, det är inte lika illa som med flareon exempelvis, men det tar inte svagt heller ^^ Kan ju va att mina umbreon har varit lite feltränade med ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
3/28/16, 2:47 AM
#5

#4 Nej, det tar neutralt, som jag skrev ovan. Men Ground slår inte supereffektivt på Umbreon heller, så det är ingen svaghet för den. 🙂

Umbreon är överlag en ganska hyfsad tank i vanliga spelet, åtminstone enligt mina erfarenheter. Den har väldigt högt Defense och Special Defense som den är och med specialträning för det blir den ganska grym, såvida du inte sätter upp den mot sina svagheter. Dock är den lite skörare mot fysiska attacker, som Ground och Rock, vilket går att kompensera ganska bra med rätt natur. Glad

Min Umbreon besegrade bland annat min kompis Yveltal helt på egen hand, men då var min Umbreon tränad för att vara tank också och breedad med ett par speciella moves, om jag inte minns fel. Sen hade vi tur också att min kompis föll helt i Umbreons fälla och inga attacker från vår sida missade. 🙂

Det är mina erfarenheter av Umbreon, i alla fall. Den är ingen one-hitter, men den har funkat bra som tank för mig i mina Eevee team och den är bra på att slänga ut status moves och annat för att försvaga motståndaren för ett eventuellt byte. Med tankträning och en bra attack också utöver status/support moves (Toxic, Moonlight/Wish och Substitute/Protect har funkat super för min Umbreon) kan den sakta men säkert slita ut nästan vilken motståndare som helst och fortfarande vara redo för mer. 

Återigen, mina åsikter och erfarenheter och det är så jag använder mina Umbreons. Det finns tonvis med andra sätt, men jag är nöjd med den här metoden. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/28/16, 11:51 AM
#6

Jaa som sagt, Jag kan ha tränat mina umbreons felaktigt med! ^^ eller haft nått så enkelt som fel natur :p men sen kan det var så att jag bara ser umbreons "svagheter" med då jag inte är så jätte förtjust i han, utan går hellre med exempelvis Sylveon, som jag förövrigt gillar bäst som "tank" eller liknande ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: