Annons:
Etikettpokemon-go
Läst 1135 ggr
Draken
2016-07-21 11:06

Pokemon Go, lite frågor kring teamen och annat.

Hej.

Nu har jag äntligen kommit in på appen och jag har hittat Bulbasaur  i fikarummet på IVA (där jag jobbar) mitt i natten .

Jag läste tråden vi har angående de olika teamen, men jag vet inte riktigt vad det innebär att gå med i de olika teamen.

Så nu lite frågor kring detta och lite annat.

Vad innebär de olika teamen, hur vet man vilket team som man personligen vill gå med i, vad skall man gå efter för att välja ?

Jag har, som sagt, Bulbasaur nu, men jag kommer inte på hur jag skall "power up" så han blir starkare eller hur jag skall slåss med honom, hur gör man ?

Det finns ett gym, precis innanför skogsgränsen här hemma, kanske 400 meter från där jag bor, man jag kommer inte fram/in i det gymet, hur gör jag ?

Blev kanske lite mycket frågor nu, men hoppas någon orkar ta sig tid att svara på dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
LottaV
2016-07-21 11:17
#1

För det första får du vänta med att utmana Gymmet tills din gubbe är i lv5 och det gör du genom att fånga andra pokémon och för att kunna utveckla dina pokémon så måste du fång olika många av samma sått och det var väl det jag kan om det👍

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2016-07-21 13:44
#2

Det låter som att Bulbasaur var din starter, eftersom det är din enda Pokémon. Glad

I början kan man välja en starter och om det var Bulbasaur du klickade på när du startade upp spelet för första gången så är det din starter. Skrattar

Power up kan du göra på din Pokémons sida på knappen som heter "Power Up". Du behöver Stardust (du får det bland annat när du fångar Pokémon) och Bulbasaur Candy för att göra det. Glad

Du kan bara slåss med dina Pokémon på gym mot andras Pokémon och för att slåss på gym måste din tränarnivå gå upp till åtminstone 5, innan dess kommer du inte in. Därefter måste du välja ett lag först. Andra stridsfunktioner finns inte i spelet än, men dom pratar om att dom ska lägga till strider mot andra spelare i en kommande uppdatering. Glad

Du får upp din tränarnivå genom att samla exp, som du får när du fångar Pokémon (speciellt nya sorter som du inte redan har), utvecklar Pokémon, besöker Pokéstops och dylikt. Glad

Ett lag kan du gå med i när du når nivå 5 och det måste du göra för att kunna slåss mot gym. Du kan inte gå med i ett lag förrän du når nivå 5, då beger du dig till gymmet och får en introduktion till dom tre lagen som finns. Team Instinct, Team Mystic och Team Valor. Glad

Vilket lag du går med i är upp till dig (har hört att Team Instinct är bäst och jag är absolut inte partisk för att det är mitt team.. 😇😃). Roligast är väl om du väljer teamet som dom flesta i din familj och av dina vänner är med i, så man kan samarbeta för att ta ner gym och bygga upp sitt lag. Annars, om man vill konkurrera med familj och vänner, kan ett annat lag än deras vara bra. Man spelar ju hur man själv vill och tycker är kul. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2016-07-22 09:52
#3

Tack för svar :) Min gubbe är nu Lv. 3, tack vare att ena sonen lånade min telefon och gick ut i skogen på en promenad ;) De finns ganska mycket pokemon häromkring 😃

Skall se till att jag kommer upp till lv. 5 ganska snart då, så jag kan ta gymet som finns här i närheten.

Äldsta dottern och ena sonen har också Pokemon Go i sina telefoner, så jag skall kolla vilket team de tänker gå med i, och om vi skall gå med i samma :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: