Annons:
Etikettpokemon-go
Läst 918 ggr
[Sandi92]
7/26/16, 7:50 PM

Problem i Pokémon Go, vad borde förbättras?

Pokémon Go är ett kul spel, men det finns mycket som bör förbättras enligt min åsikt.

Det som jag stör mig på allra mest är att det är svårt att hitta Pokémon som finns i "near by"-listan. Jag har sett siluetterna av flera sällsynta Pokémon där och gått runt som en galning men ändå inte kunnat hitta dem. Det borde vara mycket enklare. Det borde stå hur långt ifrån man är och i ungefär vilket område en Pokémon är. Eller om man ska gå åt norr, söder, väst eller öst.

Det där med att visa hur långt ifrån en Pokémon är via fotspår var inte särskilt bra till att börja med, men nu funkar ju inte ens det längre för de flesta, pga glitchen som gör att det alltid visar tre steg oavsett hur långt ifrån man är. Börjar bli ganska frustrerande att att se coola Pokémon i listan och sen bli besviken för man ändå inte kan hitta dem. Och det där med att kolla var det virvlar upp löv funkar oerhört sällan. Har flera gånger gått till ställen där det funnits löv men ändå inte hittat nån Pokémon.

Det jag gör numera när jag spelar är att lägga telefonen i fickan och vänta på att den ska vibrera. För det är ändå helt random när en Pokémon dyker upp och vilken Pokémon det är. Ingen mening att titta på skärmen.

Annons:
Hundtassens
7/26/16, 8:05 PM
#1

för mig är det tre steg på alla oavsett hur långt ifrån dom jag är… plus att jag cyklade 5,3 km häromdagen och ville kläcka mina ägg så hade appen öppen hela vägen men icke enligt den hade jag cyklat 1,2km…… har haft mycket problem med äggen. den registrerar inte när jag går. Kan gå en promenad med hunden på 3km och den säger att jag har gått 0,2km… riktigt surt!

[Sandi92]
7/26/16, 8:09 PM
#2

#1 Samma för mig! Åker buss varje dag 1 mil, dvs 10 km och har appen igång under hela resan, men det registrerar typ bara 1 km eller något.

sponny
7/26/16, 8:56 PM
#3

Tag detta med en nypa salt men som jag hört/läst det så fanns funktionen med fotavtryck tidigare men man blev tvungna att stänga av den eftersom att servrarna inte klarade av den. Många som är inne och spelar samtidigt så servarna och programmet klarade inte av alla beräkningarna.

Och om jag minns rätt så finns det en "hastighetsbegränsning" inbyggd på GPS:en. Du får inte röra dig fortare än ca 15 km/h när du spelar för då registreras inte avståndet. Detta för att du inte ska kunna ta bilen för att kläcka dina ägg, du måste gå eller cykla (sakta).

Hundtassens
7/26/16, 9:53 PM
#4

så om jag cyklar för fort så registreras det inte? sjukt dåligt tycker jag, försökte ju inte tävlingscykla precis och var ändå för snabb…….

Kirnzy
7/27/16, 1:48 PM
#5

Jag tycker att äggen är det jobbigaste problemet. När jag cyklar så kan jag ändå förstå att det inte alltid funkar men när jag går en runda så är den ibland 3km och ibland 30 meter. Väldigt irriterande..

Hundtassens
7/27/16, 2:39 PM
#6

ja exakt! jag älskar ägg funktionen men det är skit när den inte funkar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: