Annons:
Etikettpokemon-go
Läst 944 ggr
molbojse
8/3/16, 3:17 PM

Städa efter slappa PoGo-spelare

Pokémon GO blev ju en supersuccé när det släpptes! Tyvärr har mängden spelare som vistas ute sina nackdelar. Nedskräpning är en av dom. Bland annat har Trygg Hansa-parken på Kungsholmen i Stockholm blivit drabbat och där ser nu ut som en soptipp. Råttor och fåglar dras dit och det blir problem.

Därför skapade jag nu ett evenemang för att kunna åka dit och städa upp där. Fastighetsskötare som äger lokalerna Trygg Hansa hyr är för tillfället på semester men de är medvetna om problemet och gör vad de kan för att lösa det. Temporära papperskorgar står på deras lista, bland annat. Tyvärr kan det ju ta ett tag innan det blir aktuellt och tills dess får vi privatpersoner underlätta för dom för att fortsätta hålla parken trevlig för alla spelare som vistas där.

Häng på dit! Ta med vänner, bekanta, Pokémon GO-spelare och/eller andra engagerade människor så har vi en awesome dag där vi förenar nytta med nöje. I kombination med städningen fångar vi pokémons och har det riktigt kul! Dela gärna evenemanget vidare så det går ännu snabbare att bli klara! :)

https://www.facebook.com/events/190739418008467/

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
-Aida-
8/3/16, 5:01 PM
#1

Det är fruktansvärt skräpigt här hemma också, både i parken och på kyrkogården, så fruktansvärt oansvarigt av folk att bete sig på de viset.

molbojse
8/3/16, 5:32 PM
#2

#1 Verkligen. Allra helst skulle jag vilja åka runt och städa upp överallt (ja, jag är lite koko som älskar att städa och plocka xD). Samtidigt är jag bara människa och kan inte vistas på mer än en plats åt gången och då denna park var det första stället som drog till sig min uppmärksamhet så tänkte jag börja här. Sen får vi se hur det blir :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

LottaV
8/3/16, 6:20 PM
#3

Jag bor lite för långt bort men jag skickade en inbjudan till en kusin som bor i Stockholm 👍

Ett gott skratt förlänger livet

molbojse
8/3/16, 8:29 PM
#4

#3 Tjoho! Ju fler desto bättre! :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

taylor__lambert
8/3/16, 10:42 PM
#5

önskade att jag kunde, såg att du delade i fb gruppen också. 

Jag tycker det är trisst, och under eventet som var den 28:e där så var det extremt många som satt och rökte, åt pizza, drack öl osv.
Jag funderade en del över hur man kunde skräpa ned så mycket men inte bry sig?
Alltså det var ju minst 1000 pers där, samt de som höll i eventet.

Jag höll mig undan därifrån så mycket jag kunde och gick rundan istället, jag klarar inte av rök alls så jag kunde inte sätta mig och vila när jag gått 3 rundor (3-4km långa var dom väl, så 9-12km gick jag utan att få sitta och slappna av en stund)

Riktigt tråkigt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

molbojse
8/4/16, 3:36 PM
#6

#5 Usch, vad trist! :( Jag är själv rökare, men sätter mig hellre tillsammans med alla andra som röker eller går undan en bit om det är mycket folk av respekt.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
taylor__lambert
8/4/16, 9:11 PM
#7

#6 jag är en före detta rökare och brukade göra samma sak, just för att jag visste att det inte var alla som uppskattade rökandet :) men ja det är ganska trist att det finns dom som inte alltid tänker så långt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: