Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 2413 ggr
Mitchika
2016-11-23 14:27

Era upplevelser i Alola

Den officiella releasedagen till spelen är här och exen har börjat ramla in hos alla svenska spelare som inte fått dom tidigare. Jag tycker det är dags för den här tråden nu! 😃

Här har vi en delad tråd om alla våra upplevelser i Alola-regionen! Alla medlemmar får posta och berätta om något spännande. speciellt, roligt, tråkigt eller egentligen vad som helst som dom vill dela med sig av från sin resa med sina nya Pokémonpartners i Alola. 😃

Givetvis följer en spoilervarning för dom som inte har börjat spela eller kommit väldigt långt i det. 🙂

Alla tränare ute på sin Alola-resa, det är bara att posta på! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2016-11-23 16:28
#1

Älskar pokemon Refresh nått extremt!!! =DDD Älskar att man verkar få rida på pokemon istället för att få HM moves, och älskar ännu mer att det finns så Extremt Mycket pokemon att välja på! :O

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2016-11-23 16:36
#2

Jag fick min starter som är Rowlet, han heter Chibi 😍 är helt förälskad i hur amie fungerar.

Mitchika
2016-11-23 17:47
#3

Då kommer jag in och sätter en spoilervarning för när man får sin starter i mitt inlägg. 😃

Jag kommer köra Nuzlocke, men jag tror inte jag kommer orka göra min egen tråd om det. Jag mår helt enkelt inte tillräckligt bra för det, men jag vill spela och jag känner mig taggad. 😃

Lite förvarnad hade jag blivit om själva momentet när man väljer en starter, men jag har försökt undvika att se/läsa så mycket som jag kunnat. Dock var jag inte beredd på att det skulle bli så fint och ett så vackert ögonblick när Lance valde sin starter. 😍

Jag tog lite bilder för att komma ihåg ögonblicket som Lance mötte sin älskade lilla hårbollskompanjon. 😃

Så söt att man smälter..!

Givetvis så blev det en Litten. 😍

"Jag har ett speciellt bondingögonblick med min Litten, kan resten av er lämna oss ifred!? Vi vill ha vårt lilla ögonblick ihop ensamma!"

Jag hade jättesvårt att komma på ett namn till honom, men efter lite funderande och velande och rådfrågande så bestämde jag mig för ett. 

Allihopa, hälsa på Puck! 😃

En liten Litten vid namn Puck.

Jag hade faktiskt ganska svårt att välja starter när det väl kom till kritan. Både Rowlet och Popplio har helt fantastiska utvecklingar och jag är jätteförtjust i dom allihopa, men trots det så var det Littens och dess utvecklingars charm som fick mig att välja den. Även Incineroar. Skrattar

Puck, hälsa på alla tränare som läser och skriver här på sajten! 

Puck: "…"

Puck: "Meh…"

Okej.. ja, det var Puck! Skrattar😞

Dags att ta mig vidare och förhoppningsvis ut ur spelets tutorial relativt snart så äventyret kan börja för Lance och Puck. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2016-11-23 18:17
#4

Den första Pokémon jag någonsin fångat i Alola blev en Pikipek enligt Nuzlockens regler och hennes namn är Rain. 😍

Jag har redan börjat fastna för det här spelet! För den som är nyfiken kör jag på traditionella Nuzlockeregler med ett undantag. Jag får ENBART fånga Pokémon från den nya generationen, Pokémon från tidigare generationer räknas inte ens som ett möte såvida dom inte har en Alola-form. 🙂

Vilket gör att Pikachu är okej att fånga, yay! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2016-11-24 08:58
#5

Herregud! Dessa förbannade call for help grejer är ju super jobbig!
Stötte på en Metapod som gjorde de två gånger, sen när Metapod va besegrad så kallade carterpie på en ny carterpie! Det tog ju aldrig slut! 😭

[Sandi92]
2016-11-24 15:10
#6

Mitt team består just nu av Torracat, Charjabug och Rockruff. Har bestämt mig för att bara ha nya pokemon och alola forms i mitt team, inga gamla. Har stängt av exp. share och ändrat battle style till set för att göra det lite svårare.

Annons:
-Aida-
2016-11-24 18:25
#7

Jag har just klarat av första ön och har inte alls dom pokemon jag trodde jag skulle gå med.
Mitt lag består nu har Dartrix kallat Chibi, Machop (in game trade) kallad Macho, Rockruff kallat Rex och Munchlax kallat Zappy. 😃

molam
2016-11-25 19:57
#8

Mitt team består av Bewear "Haruna", Primarina "Sakaki" (fick en hona tack och lov xD),  Mimikyu "Sasori" och Mudsdale "Kiba" SUPERNÖJD med Mudsdale, Primarina och Mimikyu! 😍

Älskar dessa Trials! Har gjort alla (TROR JAG) dåå jag fått alla z-kristaller! ha haft stora problem med ett par dock xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2016-11-26 09:29
#9

Är på Mount Hokulani på tredje ön, och mitt team består av:

Torracat "Cheran", Salandit "Sazzy", Lyanroc "Sacha", Toucannon "Kache" och Lurantis "Kiecha"

Jag kommer endats gå med pokemon från nya generationen (inkl.Alolaformer), och jag vet inte om detta team kommer föärlja med mig enda fram. Kan hända att jag byter ut någon efter vägen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2016-11-26 09:37
#10

Jag har just klarat av Kahunan på andra ön. 😃
Mitt team består nu av:
Lycanroc midday form - Rex
Dartrix - Chibi
Machop - Macho
Tirtouga - Tidus
Wimpod - Rolly
Mudbray - Timber

Mot nya äventyr! 😍

[Sandi92]
2016-11-26 13:44
#11

Har nyss kommit till tredje ön och mitt team består nu av Torracat, Charjabug, Lycanroc, Mudsdale och Araquanid. Hoppas på att hitta electric rock snart så jag kan utveckla Charjabug.

molam
2016-11-26 22:04
#12

Är i pokemon ligan nu, den är fint utformad! Det är enkelt att se vilken typ som kommer vara i vilket rum

Primarina - sakaki (Keeper)
Mudsdale - Kiba (Keeper)
Mimikyu - Sasori (Keeper)
Bewear - Haruna (Osäker)
Lunala - Luna (Ska bort, eventuellt bytas emot Alolan Vulpix)
Growlithe - Growlithe (Ska bort, troligast bytas emot Turtornator)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2016-11-27 11:43
#13

Teamet har utökats med Passimian "Mikuko". Men Salandit  "Sazzy" kommer bytas ut mot en vatten, vet inte vilken än dock.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
chupete
2016-11-28 11:35
#14

Köpte spelet i onsdags, blev klar med de igår :) fångade Lunala och klarade elite 4 Nu äre Tapus trion som ska in i bollen, tapu koko är fångad… Tyckte dock att de är för mycket cut scenes …

chupete
2016-11-28 11:36
#15

Ultra beastsen är så fuuuuuuuulaaaaaa

Mitchika
2016-11-28 23:45
#16

Okej, varnar för ett lite frustrerat inlägg från någon som verkligen vill älska det här spelet men..!

Jag.. har så svårt för det här spelet. Det driver mig till vanvett med allt sitt handhållande, vägledande och deras förbaskade cut scenes till höger och vänster! Dessa "flaggor" på Rotomdexens karta är så frustrerande, det är så enkelt och basic som det kan bli. Inget utforskande, inget prova sig fram och tänka själv, utan bara följ flaggan så går allt rätt till. 🤦‍♂️

Första ön tänkte jag att okej, det är början av spelet, det blir kanske bättre på nästa ö. När jag kom till andra ön och hoppades på att det skulle bli bättre så.. nej, omedelbart två cut scenes innan jag ens nådde Pokémoncentret. Okej, tänkte jag, det kanske bara var introt till ön. Jag går in till Pokécentret, skaffar några beans och bestämmer mig för att utforska staden lite innan jag går till nästa flagga med cut scene för att gå vidare i handlingen. 

Går det? NEJ! 
Du får inte utforska staden för *lägg till jättedålig random ursäkt med en Pokémon som blockerar vägen tills du gått till nästa flagga och kommit vidare i storyn.* Seriöst, jag får bara tillgång till turistbyrån, klädesbutiken och Pokécentret i nästa stad? Det är allt jag fått utforska innan jag måste gå vidare till nästa utplacerade "flagga" för att avancera storyn? 

Okej, jag går till nästa flagga och omedelbart ska random kille ett och random tjej två givetvis ha en cut scene också! För att varför inte? Alla ska ha en egen cut scene i det här spelet som drar ut på tid, lägger till massa dialog man ska försöka läsa och engagera sig i och tar dig ur den mysiga känslan och stämningen man försöker bygga upp på en resa med sina Pokémon. 

Trodde du att spelet handlade om att utforska världen tillsammans med dina Pokémon? Nej, du ska möta och "lära känna" hundratals personer som alla ska ha sina egna cut scenes, det är det folk gillar med Pokémonspelen! Inte utforska en härlig fantasivärld full av monster och hitta spännande hemligheter, sällsynta Pokémon och nya platser, vi måste ha cut scenes överallt! Det är det som gör Pokémonspel och spel i allmänhet bra! Tonvis av cut scenes, ju fler desto bättre! (Jag vill förtydliga att jag är extremt sarkastisk) 

Njuter du av den vackra vägen där du vandrar med dina Pokémon och myser i den underbara Alola-världen som är otroligt vacker? Otur för dig, här kommer en till cut scene med tonvis av dialog för att ta dig ur stämningen helt och distrahera dig. Du får absolut inte sjunka in i världen, använda din fantasi och skapa roliga små sidoäventyr på egen hand i spelet när du vandrar fram! Glöm det, vi håller dig i handen HELA VÄGEN och ger dig historia för varje litet steg på din resa! Du ska inte få gå 10 meter i spelet utan en flagga som talar om för dig vart du ska gå härnäst och personer som lägger sig i din resa av massa olika anledningar (i 95 % av fallen med sina egna cut scenes). 

För att inte tala om Rotom.. Jag AVSKYR det lilla kräket! Jag var optimistisk till den när dom först berättade om den, men jag avskyr dess förbaskade kommentarer till höger och vänster och dess sätt att prata. Jag känner inget band eller connection till den alls och jag hoppas konstant att min tränare ska tappa sin PokéDex i havet så jag får tyst på eländet. Det enda den gör är att upprepa vad du ska göra eller gå härnäst, som om inte den konstant synliga flaggan på kartan var vägledning nog..

Jag kunde inte bry mig mindre om vad min PokéDex vill eller vad min PokéDex tycker, oavsett om det är en Pokémon i den eller inte. Det är en PokéDex, den ska registrera Pokémon jag fångar och sen vara tyst, den ska inte lägga sig i vart jag ska gå eller vad jag ska göra! Den är nästan som Pokémonvärldens version av Navi från Zelda, med den enda skillnaden att Rotom tack och lov inte har någon röst som hörs ur högtalarna. Det skulle verkligen vara droppen för mig..! Jag vill inte ha en Navi som jag inte kan bli av med som konstant stör mig på resan, jag vill bara att det ska vara jag och mina Pokémon! Och dom dussintals personer som stalkar oss för att få trigga cut scenes, givetvis.. 

För att inte tala om Team Skull! Jag orkar inte gå in på dom nu, men alltså.. wow. Jag tyckte Team Flare var ganska veka skurkar i X/Y (om man jämför med tidigare spels skurkar), men jämfört med Team Skull.. bara wow..

…🥵

Okej, det var SÅ skönt att få ur sig allt det där. Det har retat gallfeber på mig nu under tiden som jag spelat. Pustar

Men om man bortser från allt ovan så är det ett ganska bra spel. Miljöerna är vackra, spännande nya Pokémon och regionen är rolig att utforska.. när spelet väl tillåter istället för att avbryta en var tionde sekund med cut scenes..! Okej, jag ska inte älta det mer, bara andas och ta det lugnt. 

Jag orkar seriöst inte spela mer för jag orkar inte med fler cut scenes, mer nya personer, tonvis med dialog att läsa som till 90 % inte tillför någonting nytt eller användbart till storyn eller handlingen.. Jag behöver en break. Yrar

Ni som kommit långt in i spelet eller klarat ut det, säg att det blir bättre längre fram! Yrar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2016-11-29 00:04
#17

Tagit Ligan…. det blir inte bättre xD Breedar nu fram ett team för att börja om och verkligen vara med på noterna med ett fullt party från början xD Jag hade endast Mudsdale och Primarina i mer än halva spelet xD såååå nu blire att börja om ;) Med ett fullt party från början! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2016-11-29 00:28
#18

#17 Ååååneeeeej… 😭

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2016-11-29 00:33
#19

#16 tyvärr de blir inte bättre, när du kommer till vast poni Canion….my god…. Jag bad till gudarna att skona mig från alla dialoger hit och dit…. De är det enda som gör att jag aldrig kommer spela om detta spel, alla förbannade dialoger… Går ner för en gata ojdå en till dialog.. Tycker rotom har bättre saker för sig än att vara glapp i truten hela tiden för den döljer kartan när jag behöver den. Ännu bättre ut ur min dex, hatar skiten. Älskar spelet men ta bort 90% av dialogerna så är de perfekt! Man kanske skulle ha en chans att fånga nånting om folk kunde lämna en ifred nångång.

Mitchika
2016-11-29 10:47
#20

#19 Herregud.. 😮🤦‍♂️

Alltså, jag vill älska spelet, men jag kan inte. 😕

Dialogerna och deras cut scenes förstör hela upplevelsen för mig. Jag förstår inte hur dom kunde tro för fem sekunder ens att det var en bra idé att fylla spelet med så många cut scenes! Dialogerna är inte ens bra i större delen av fallen! Ingen av karaktärerna är intressanta, roliga eller minnesvärda. Den bästa är väl Lillie, men det är enbart för att hon inte faller in i "glad stereotyp vuxen/barn"-rollerna som professorn, ens "rival" och majoriteten av personerna jag träffat under resen hittills hamnar i. Jag är faktiskt lite intresserad av hennes historia och vad som kommer hända med henne, men övriga karaktärer kan min tränare gärna knuffa av båten på väg till nästa ö (då dom tydligen ska stalka en överallt, inklusive professorn av någon oförklarlig anledning) tillsammans med Rotom-dexen så dom kan lämna oss ifred. 😕

Jag säger inte att Pokémon Sun och Moon är dåliga spel, det är dom inte, men det är absolut dom sämsta Pokémonspelen som har släppts hittills i min mening och det gör mig så otroligt ledsen och besviken. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2016-11-29 12:26
#21

Jag gillar verkligen team skull och storyn om Gladion, tyvärr avskyr jag överglada personer som Hau. Lillie ville jag bara strypa för hon kan inte hålla reda på nebby en enda gång. De finns en cut scene i vast poni Canion som handlar om hennes rädsla att korsa en bro, ville bara putta henne över kanten. Avskyr hennes karaktär, tycker hon är ointressant och fånig. Alltid nebby hit och nebby dit, nej den sprang iväg för 40e gången herregud hämta den för jag suger typ. De är irriterande karaktärer i spelet som jag önskar bara ska försvinna nångång och hoppas man får spela solo efter ligan iallafall. >< i övrig älskar jag spelet de är bara irriterande dialoger och folk som inte lämnar mig ifred.

Mitchika
2016-11-29 12:45
#22

#21 Jag behöver se mer av Team Skull för att kunna göra en ordentlig bedömning, men jag står inte UT med hur dom pratar eller resonerar.. 🤦‍♂️

Jag tycker mer att Lillie är elak som kräver att Nebby ska vara i väskan hela tiden och aldrig får göra någonting annat än att sitta i den, på samma sätt som jag avskyr att min tränare har sina Pokémon i Pokébollar hela tiden när dom inte slåss. Jag hejar på Nebby när den rymmer och jag önskar min tränare kunde bara ta Nebby och säga att "Nu skiter vi i henne och drar på äventyr och har roligt istället." 

Jag tycker hon är intressantare än alla andra i spelet hittills som bara går runt och ler och är sockersött optimistiska hela tiden vad som än händer. Lillie är ingen Pokémontränare och är man ingen tränare i Pokémonvärlden är man i princip hänvisad till staden man befinner sig i för stunden och kan inte lämna den utan eskort av en tränare, för vilda Pokémon finns överallt och dom är riktigt aggressiva i den här regionen. Du är i stort sett i livsfara om du sätter foten utanför huset och inte har en Pokémon som kan försvara dig. Trots hon är den perfekta definitionen av "hönsmamma" och fjantar sig till döds om Nebbys säkerhet så bryr hon sig ändå om Nebby och försöker trotsa sina rädslor för att hjälpa Nebby att hitta hem, även om hon inte alltid lyckas övervinna rädslorna och behöver be om hjälp. Hon är dessutom rädd för broar/höjder, om jag förstått henne rätt. 

Oavsett om man gillar henne eller inte så har hon fått en personlighet, till skillnad från alla andra karaktärer jag mött hittills som fått nöja sig med dom två personlighetsdragen "Positiv" och "Hjälpsam" vilket inte skapar speciellt intressanta karaktärer. 😕

Blä, jag hatar att gnälla på det här spelet. Speciellt när det inte är ett så dåligt spel heller, men dessa saker retar verkligen gallfeber på mig. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2016-11-30 07:50
#23

Jag har nu klarat av ligan och fått stått ut med ett slut som inte hade ett slut och nu kan jag springa runt och fjanta mig hur mycket jag vill ^^ upptäcka saker, leta efter zygarde celler, bygga vidare på poke pelago och fånga pokemon! Och mycket mer. Känner mig lycklig och fri! :D Jag har hämtat type null också, känner mig lite smått lycklig över de med men hade hellre haft den när jag spela storyn.

-Aida-
2016-11-30 22:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag hämtade cosmog nummer 2 och döpte den till Nimbus. Den är så himla söt!

molam
2016-11-30 23:01
#25

Tycker det var ledsamt att det inte gick att göra ägg på Type: Null v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2016-12-02 08:03
#26

Jag har gått igenom hela spelet, förutom ligan, en gång …och det var mest för att hitta alla pokemon jag ville gå med i mitt team från början. Nu har jag teamet och har börjat om, är precis klar med trialen på första ön, håller med om att det är jobbigt med alla dialoger och cut scenes, men efter att man har gjort trialen så kan man gå runt på ön, utan att nån lägger sig i vad man gör, så det håller jag på med nu. Jag går runt och utforskar ön och alla grottor som man har gått förbi under trial, och jag hittade faktiskt ingången till en grotta som jag inte visste om.

Nu skall jag gå till griottan snett ovanför pokelabbet, där man måste ha Taurus för att komma in, och utforska den.

En sak jag gillar jättemycket med de här spelen, är att man inte behöver oroa sig för att man måste ha pokemon som kan lära sig HM-attackerna, för det behövs inte ….Såååå skönt, jag kan gå med precis vem jag vill, utan att behöva tänka på att …ja jusst ja, jag m¨åste ha den och den typen, så jag kan lära ut HM-attackerna, annars kommer jag inte genom hela spelet, utan att lägga in en i teamet och för att plocka ut en random pokemoin som har just den HM-.attacken som jag behöver just nu.

Däremot, så blev jag mycket besvikenpå Littens sista steg, Inceroar, han var inte alls den jag hade förväntat mig att han skulle vara 😢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

isabella93
2016-12-02 22:36
#27

Hittade en shiny Stufful idag efter lite kedjande, men den använde en attack som skadar alla i matchen och knockade ut den Stufful den kommit för att hjälpa, vilket ledde till att min Pokémon använde sin attack på shinyn och knockade den istället för "lockbetet" som jag hade tänkt träffa. Smidigt värre 😛Jag får väl helt enkelt fortsätta kedja och hoppas att det går bättre om jag hittar en ny.

Annons:
Draken
2016-12-03 11:27
#28

Är klar på första ön nu, med mitt breedade team. Det går betydligt bättre än det gjorde första gången jag körde och fångade pokemon i spelet ;)

Har jämna levlar och går med påokemon som jag vill gå med enda från början. Har presis klarat trialen med VishyWashi

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2016-12-05 12:22
#29

Jag var ju helt inställd på att Litten var den bästa startern innan spelen kom, men det visade sig ganska snabbt att han och jag inte gick ihop …Jag spelade en bit in i spelet med litten, sedan gav jag upp och började om (hade kommit till tredje ön) breedade fram popplio och tänkte gå med den som starter, och jisses vilken skillnad ….Så….GOOOOOO team POPPLIO………😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Sandi92]
2016-12-25 12:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Jag lade upp en Rowlett på GTS för ett tag sen och ville ha en Popplio i utbyte. Gissa om jag blev glad när jag såg att det var en shiny Popplio jag fått! Så sjukt snällt att ge en shiny. Önskar jag kunde tacka personen.

Draken
2016-12-25 14:23
#31

Det var oltroligt snällt, skulle önska att jag hade sån tur ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2016-12-28 01:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Lite kul att man kan rida på olika Pokemon. Jag brukar köra "racing" med Taurus om jag behöver fram närheten baka snabbt till ett Pokemoncenter i närheten. xD Lapras är också en favorit. :)

Draken
2016-12-28 10:43
#33

Jag älskar Stoutland och Mudsdale ride :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

DogeLove
2016-12-28 11:51
#34

Någon mer en jag som saknar att man kunde köra minigame i pokémon amie?

Annons:
[Blue_Lugia]
2016-12-28 16:37
#35

#34 Jag håller med, skulle vilja att man nyttja funktionen lite mer. Något som är riktigt frustrerande är när Pokemon ska ropa på sina kompisar i strider, vilda eller trials. Tror jag satt 15 min med att försöka fånga en enda liten Wishiwashi för den fick hjälp hela tiden. Men till slut så! Detta fyller inte någon funktion, så det är riktigt dåligt att dom lagt in enligt mig…

-Aida-
2016-12-28 17:37
#36

#35 Håller med, avskyr den funktionen, satt med en massa spearows som bara ropa på hjälp konstant, dom tog ju aldrig slut. 🤓
Det är lättare att kedja shinys på detta viset men de är så irriterande att ingen shiny är värd besväret, själv lägger jag inget värde i shinys alls.
Sen läste jag att de skulle gå snabbare att EV träna med den funktionen men när man vill att dom ska ropa då ropar dom inte en enda gång…. Så jag tycker detta är skräp…

Draken
2016-12-29 12:37
#37

Dun funktionen är otroligt jobbig tycker jag med. Det hade varit bättre att man kunde möta hords istället, för det kan man inte på det här spelet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2016-12-29 17:29
#38

Jag tänker ta min pokedex och hoppa på den! Jädra Rotom som inte låter mig använda kartan! 😠

[Blue_Lugia]
2016-12-29 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Något av det sötaste jag sett! 😍😍

DogeLove
2016-12-29 22:59
#40

#39 Men ååååå!!!!!!!! Vad söt! :3

[Blue_Lugia]
2016-12-30 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Haha, det här var ju bara för bra! xD

Annons:
[Blue_Lugia]
2017-01-04 12:51
#42

Nu har jag klarat spelet, och sammanfattningsvis tycker jag nog storyn bär lite lam. Striderna var nästan för enkla, även för mig! Känns som att det blir lättare och lättare för att det ska passa barn. Tycker nästan X och Y var ett bättre spel, framför allt tycker jag striden mot bossen samt legendaren var snabbt avklarad, fångade Lunala på ett försök liksom (nej ingen Masterball) så det var inte mycket till utmaning. :/ Däremot Tapu Koko höll jag på att få psykbryt på innan jag fick honom.

Draken
2017-01-07 09:55
#43

Vissa delar är otroligt svåra tycker jag. Vissa av "bossarna2 på öarna har jag haft stora problem med.

Nu skall jag gå igenom spelet ytterligare en gång, har breedat fram ett team där alla 3 nybörjarna ingår, vill känna på vem som är riktigast för mig. Popplio är hittils en klar favorit, men jag har inte provat på Rowlet, och jag har heller inte gått med en breedad Litten.

En sak har jag kommit underfund med, jag har aldrig gillat Vulpix och Ninetails, men nu gick jag med Vulpix Alolan form och jisses, där har jag en helt klart en ny favorit 😃 Älskar både Alolan Vulpix och Ninetails .

Tapu-Fini och Tapu-Koko hade jag inga problem alls med, men Tapu-Lele och Tapu-bolo höll jag på i nästan en vecka innan jag fick bägge två 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-01-07 11:56
#44

#43 Jag tyckte det tog en bra stund att fånga allihopa! Ultrabeastsen och Necrozma var plättlätta jämfört med dom. Men tapusarna däremot, jag var nära att slänga iväg en masterball flera gånger för att jag helt enkelt inte orkade med att dom hoppade ut hela tiden.

isabella93
2017-01-07 18:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Lyckades förresten fånga en shiny Stufful ganska snart efter att jag fått en Shiny Charm. Här är han:

Draken
2017-01-08 09:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

#44 Ja, eller hur 🤪 De två sista höll jag på att få en hjärblödning av, Molam höll på att garva ihjäl sig när jag satt i soffan och svor ve och förbannelse och hotade med att slänga ut hela jäkla spelet på lägdan 😊

Jag har en shiny Yungoos, en liten Katitzi på lv.17 som jag går med nu. Den är fångad i spelet, men jag har styrkt den med vitaminer och lärt den attackjer via Move Reminder. Apropå Move-reminder,  spara alla heartscales ni får tag på. Move-Remindern kan lära ut otroliga attacker till dina pokemon på Lv.1 om du har heartscale 🙂 Hon finns vid pokecentret på Mount Lanakila, sista pokecentret innan ligan :D

Här en bild på lilla Katitzi 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2017-01-08 09:41
#47

Måste fråga en sak kom jag på.

Jag har precis börjat om på spelet, är inte klar på första ön än. Jag woundertradar ganska mycket, och igår kväll fick jag Kartana i woundertrade. InGame har jag ju inte ens hört talas om UB's ännu, men den registrerades i min pokedex. Är det någon fara om jag behåller den ?  Kan det bli nåt knas med spelet,

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-01-08 12:20
#48

#47 Borde det väl inte kunna bli? Jag fick Buzzwole i huvudstoryn, och det hände ingenting speciellt. Men jag har ju Moon, antar att du spelar Sun?

Annons:
[Blue_Lugia]
2017-01-08 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

xD

DogeLove
2017-01-08 23:48
#50

#49 Kan man träffa dom? :o

[Blue_Lugia]
2017-01-09 01:37
#51

#50 Om man går till "Battle tree" i Poni Island så möts man första gången av Red och Blue och man får välja vem av dom man vill strida mot. :) Kan hända att dom dyker upp igen, vet faktiskt inte.

molam
2017-01-09 09:11
#52

Det roligaste vad att Red hade "Rätt" pokemon också! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2017-01-10 08:11
#53

#48 Spelar Moon just nu ;) Och det har inte hänt något särskillt i spelet, inte vad jag har märkt i varje fall.

Anledningen att jag undrade var att jag hörde, när spelen släpptes, att man skulle vara försiktig med vilka pokemon man behåller …man kan bli bannad från internet, men vet inte om det stämmer.

Yungos och Gumhoos var ingen pokemon för mig, så Katitzi fick lämna sin plats i teamet till en Salandit, hona. Den trivs jag bättre med :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-01-10 09:12
#54

# 53 Det har jag inte hört något om. :/ Å andra sidan finns det ju en massa "do och dont's" som sprids på Internet, så man vet inte vad som är sant och inte. Jag lägger inte allt för mycket vikt vid sånt. :)

Draken
2017-01-11 07:48
#55

#54 Jo, det gör ju det …sprids massa på internet….Har i varje fall inte märkt något konstigt.

Just nu håller jag på att varva moon, jag skall fylla pokedexen och jag skall flytta alla beastar och legendariska, samt några andra som ligger på sun. När jag är klar med detta, skall jag börja om på Sun, och vi kommer att använda Moon som ett breedingspel. Dit vi kommer flytta alla "bra" pokemon och se till att alla items fylls på, och även att beastar, eventpokemon och legendarer finns så vi kan köra trades, och få ännu bättre pokemon ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: