Annons:
Etikettpokemon-go
Läst 1009 ggr
[Blue_Lugia]
2016-12-03 16:19

Utveckla starter i Pokemon Go?

Går det att utveckla sin starter över huvud taget? Jag lär ju ha tur om jag ska hitta flera Charmander i det vilda. Men det är bara att hoppas på det bästa eller?

Annons:
Hallonsmurfen
2016-12-03 16:29
#1

Jaa det antar jag. Charmander är min starter och tack vare ett Charmandernest intill mitt hem har jag en Charizard också, det är dock inte själva min starter som jag har utvecklat utan en annan Charmander men jag antar att det bör funka på samma vis!

Medarbetare på Pokémon iFokus

isabella93
2016-12-03 16:29
#2

Man kan ju ha den som "Buddy Pokémon" men det tar nog ett tag att gå tillräckligt långt för att utveckla den (Man får 1 godis var 3:e km, och totalt behövs 125 st/375 km). Annars kan man ha tur och hitta starters i 2 km-ägg, och då får man lite fler godisar än vid vanlig fångst. De finns i det vilda också, men är inte så vanliga i Sverige. Tror att Firetypes ska vara vanligare nära bl.a. bensinstationer.

[Blue_Lugia]
2016-12-03 16:50
#3

#2 Ja jag såg en Squirtle i somras (sen låste sig appen typiskt nog så jag hann inte fånga den). Så därför förstod jag att dom inte är jättevanliga. Hur gör man den till Buddy Pokemon? Men det är väl bara hoppas att jag har tur förr eller senare.

isabella93
2016-12-03 16:58
#4

#3 Det går att göra från menyn på tränarprofilen.

Upp till toppen
Annons: