Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1554 ggr
[Blue_Lugia]
2017-06-06 18:24

Nya Pokemonspel kommer i höst!

http://www.serebii.net/ Det verkar som vi får en uppföljare till Sun & Moon! I november släpps Pokemon Ultra Sun och Pokemon Ultra Moon. Instinktivt blev jag väldigt exalterad och stod och hoppade som en galning!!! xD

Annons:
-Aida-
2017-06-06 18:55
#1

OMFG SÅ FAB!

och

NEEEEJ jag är arbetslös detta halvår! Hur kan dom göra så mot mig! Jag kommer göra allt i min makt för att få tag på Ultra Sun! 😭

molam
2017-06-06 19:08
#2

OH MY GOD!!!! GIMME ULTRA MOON!!!!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2017-06-06 19:17
#3

Jag vet inte om jag ska välja Ultra Sun eller Ultra Moon. Men eftersom jag körde Moon så känner jag mig lite som en svikare om jag tar Ultra Sun. xD

Mitchika
2017-06-06 19:19
#4

Jag vill bli hyped, men jag har inte lyckats ta mig igenom Moon eller Sun än.. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Akiraka]
2017-06-06 21:48
#5

Också återsläpps orginalen av Gold och Silver

[Blue_Lugia]
2017-06-06 21:55
#6

#5 Till virtual console ja. :)

Annons:
Mitchika
2017-06-06 22:05
#7

#5 DET är jag så obeskrivligt hyped på! NOSTALGI, här kommer jag! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2017-06-06 22:16
#8

#3 Om du tar Ultra Sun så får du både Sun och Moon😉

Så gjorde jag när White och Black2😉

Ett gott skratt förlänger livet

[Blue_Lugia]
2017-06-07 00:18
#9

#8 Haha ja så kan ju se det. Fast Zekrom (white ) och Black Kyurem (Black 2) har ju Zekrom i sig bägge två eller vad man ska säga. Ultra Sun är ju Solgaleo och Ultra Moon Lunala. ; ) #7 Jag ser fram emot det också, även om jag nyss tog mig igenom halva Silver…. Kul att kunna föra över sina Johto pokemon till banken. :)

Draken
2017-06-07 09:15
#10

Blir inte så exalterat som jag skulle vilja bli, eftersom jag inte var så lycklig över storyn på Sun och Moon. men jag kommer köpa dem ;)

Då blir jag mycket mer exalterat över vad Akiraka skriver i inlägg #5 Skall Guld och silver släppas på 3ds'n ? samma story eller ny story ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-06-07 11:31
#11

#10 Man släppte ju originalspelen Red/Blue/Yellow! till 3ds (virtual console) Så jag antar att dom gör samma medGold/Silver/Crystal. Sun & Moon's huvudstory var inte superspännande nej, men jag ser det som en chans till något nytt och bättre. Jag är alltid på jakt efter nya saker, hela tiden! Så därför blir jag exalterad över allt nytt och oupptäckt, för det andra känner jag till redan. ; )

-Aida-
2017-06-07 13:37
#12

Jag undrar ifall Solgaleos och Lunalas stats kommer förändras i de nya spelen och isåfall hur stor blir förändringen för jag gillar Solgaleos stats precis som det är.

[Blue_Lugia]
2017-06-07 13:45
#13

Ok, nu har jag bestämt mig! Jag väljer Ultra Moon trots allt. :) Tänker att ifall Lillie från förra spelen är med i storyn och ropar "Nebby! " eller liknande så blir det skumt i mitt fall att det plötsligt hoppar fram en Solgaleo istället för en Lunala då Moon var mitt spel… Kommer gå med Popplio precis som sist.

Annons:
Draken
2017-06-08 10:26
#14

#5 Vet du hur det blir med det ? Släpps de som spel eller blir det att man måste ladda ner det till spelkonsollen ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
2017-06-08 14:57
#15

det blir nedladdning all info finns i den senaste Pokemon direkten.

DogeLove
2017-06-10 12:48
#16

Varför släpper dom inte crystal? :( Dom släppte ju yellow så varför inte crystal?

-Aida-
2017-06-10 13:22
#17

Jag köper inte silver eller gold för att jag brukade spela crystal, så jag tycker dom borde släppa den också.

molam
2017-06-10 14:29
#18

Jag är frustrerad! vem är den pokemon i Bannern på vänster sida?! xD

http://serebii.net/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2017-06-10 14:31
#19

#18 Tänk på upphovsrättsslagen. Jag tog bort bilden och jag föreslår att du länkar till Serebiis hemsida istället. Där finns den klart och tydligt bredvid logon. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2017-06-10 14:37
#20

#19 Fixat, trodde det var annorlunda om det var en skärmdump med internet och hela köret :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2017-06-10 14:39
#21

#20 Njae, det finns speciella regler när det gäller skärmdumpar också. Upphovsrättslagen försvinner inte för att det är en skärmpdump, det kan fortfarande bli en hel del problem och krångel. 🙂

Men det ser toppen ut! 👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2017-06-10 16:07
#22

Det är en ny Pokemon som heter Marshadow.

-Aida-
2017-06-10 18:11
#23

Det blir nog lite konstigt för oss från 90 talet och tidigare ifall dom tänker göra en ny film om hur äventyret började för Ash och helt nya pokemon kommer vara med som Marshadow.

Draken
2017-06-11 09:33
#24

Ska dom göra en ny fiolm om hur det började för Ash, då hoppas jag verkligen inte att de lägger till massa nya pokemon. Det blir helt tokigt :/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2017-06-11 12:53
#26

#25 Alltså.. jag är inte så negativt inställd till det faktiskt. 😍

Det där har varit lite av mina tankar och funderingar till och från under flera år, lite av en oskyldig dröm nästan. "Hur skulle början på Ashs äventyr varit om vi hade alla 800+ Pokémon som vi har i dagsläget då?" 

Dom verkar väldigt trogna till första episoden, vilket gör mig glad. En remake av den känns läckert och det kommer aldrig ta bort eller radera originalepisoden som vi känner till den. 🙂

Det kanske just är det där med att "gå tillbaka till början" som gör det så tilldragande för mig. När jag satt där som liten och såg avsnitten och såg Pokémon när det var "som bäst" om det uttrycket tillåts att användas. 😃

Precis vad jag behövde idag, nu har jag något kul att se fram emot!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2017-06-11 13:45
#27

#26 Tycker det är på tiden att Ho-oh får synas lite mer! Tycker den verkar lite intressant faktiskt, sen får vi väl se vad det blir av det hela….; )

Annons:
-Aida-
2017-06-11 16:48
#28

Jag har väntat på en Ho-oh film i alla år sen Pokemon 2000 kom ut, vissa får helt enkelt inte tillräckligt med kärlek.

-Aida-
2017-07-11 20:34
#29

http://www.serebii.net/ultrasunultramoon/steelbook1th.jpg

http://www.serebii.net/ultrasunultramoon/steelbook2th.jpg

http://www.serebii.net/ultrasunultramoon/steelbook3th.jpg

Nya steelbook covers för ultra sun och moon,
Tror dom har hittat på nåt att Lunala och Solgaleo blir ihop mosad med Necrozma som kanske white och black kyurem.

[Blue_Lugia]
2017-07-12 00:42
#30

#29 Det var det första jag tänkte också när nyheten släpptes i juni.

Draken
2017-07-13 10:59
#31

Hoppas att Ultra sun och moon är bätytre än föregångarna. Iofs, spelen i sihg var bra, men jag höll på att få spunk av alla pilar och flaggor och allt vad det var, sen saknar jag faktiskt gymen i de spelen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-08-06 03:11
#32

Tja, vad ska man säga… Verkar som om Gamefreak har Idétorka deluxe, för nu har dom skapat ännu en form av Lycanroc. Den kallas "Dusk form", vilket jag skulle tolka som någon slags skymningsform. Inte mycket till design kan jag tycka. Den ser ju mer eller mindre exakt ut som "Midday form", bara det att den är orange med gröna ögon. :/

[Blue_Lugia]
2017-08-06 03:12
-Aida-
2017-08-06 09:31
#34

Färgen va ju snygg men de skriker ju idetorka om den, tycker dom kunde gjort någon form av hybrid mellan midday och midnight formerna.

Annons:
DogeLove
2017-08-06 10:31
#35

Den nya lycanrock ser nästan ut som om det skulle vara en shiny version av midday lycanroc. Vet att den riktiga är blå men den här ser exakt ut som en lycanroc bara annan färg! :/

[Blue_Lugia]
2017-08-06 13:25
#36

Undrar om den blir exklusiv till något av spelen, om den kommer till enbart Ultra Sun eller Ultra Moon. Inget jag skulle lägga ner för mycket energi på ändå. :/

LottaV
2017-08-06 17:13
#37

Ash´s Rocketuff utväxlas till den formen i nästa avsnitt av pokemon anime serien

Ett gott skratt förlänger livet

-Aida-
2017-08-10 09:39
#38

Tydligen måste man ha en speciell event rockruff för att kunna få den nya duskformen, så den går inte att få tag på i själva spelet, vilket jag tycker va dåligt.
Jag vill gärna breeda mina pokemon så dom blir bra liksom från början… 🤓

Draken
2017-08-10 09:51
#39

Håller med dig där Aida. Vill också gärna breeda mina pokemon från början, jag brukar aldrig använda de pokemon man får i eventen, eftersom de oftast är på alldeles för höga levlar och de har oftast väldigt dåliga stats :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-08-12 19:08
#40

Jag kör på Midnight form hellre. Hade Midday i förra spelet, så det skulle vara trist att ha exakt samma pokemon.

LottaV
2017-08-19 11:39
#41

Har just tittat på en av intro trailerna han vid namn Ryuki tycker jag påminner om en av skurkarna i Pokémon Colosseum som fanns för Nintendo GameCube!👍

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Shirokaze
2017-08-31 01:43
#42

Är det bara jag som tycker att det har släppts väldigt lite info om Ultra Sun/Moon med tanke på hur snart de kommer ut? Jag vill vara hypad men det finns inte mycket att vara hypad över, helt enkelt. :( Vi har typ inte fått så mycket mer än en tredje form av Lycanroc, vilken jag faktiskt gillar men jah, vart är resten?

Cosplay-blogg ♥  https://valkoinensamurai.blogspot.com/

-Aida-
2017-08-31 10:40
#43

Jag räknar med att de kommer mer info inom 1-2 månader, annars får dom ta och hosta upp något för känner inte hypen heller.

[Blue_Lugia]
2017-08-31 10:47
#44

Jag var hyfsat hypad i början, nu bryr jag mig knappt längre….

-Aida-
2017-10-05 20:31
#45

Efter jag sett de nya trailers så känner jag mer hype och längtar till de nya spelen! :D

[Blue_Lugia]
2017-10-06 07:13
#46

#45 Kan dom bjussa på lite fler nya pokemon så vore det bättre. Visst, en ny värld är alltid spännande, eller en ny handling, men hur kul är det att möta pokemon man redan känner till? Jag tänker trots allt köpa dom! xD Har redan bokat UM.

Draken
2017-10-07 10:08
#47

Jag vet inte. Kommer köpa spelen, bara för att ha dem. Och kommer säkert spela dem också, men hur mycket jag kommer lägga ner 'är väl osäkert ;)

Vem vet, jag kanske blir totalhypad när jag börjar spela, men just nu k'nner jag bara en liten nyfikenhet hur den nya världen ser ut, och om det är samma störningsmoment (flaggorna bl.a) som i de förra spelen

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2017-10-07 16:10
#48

#47 Borde ju finnas någon funktion där man kan välja om man vill ha flaggorna eller inte. Mig stör det inte,för jag vill rusa genom handlingen så snabbt jag kan. Sen tröttnar jag och vill ha "nästa pokemonspel"!xD Sån är jag! Jag vill bara ha nytt, nytt hela tiden och sen när jag tröttnat, nytt igen. ;) Men jag kan förstå dom som vill utforska i sin egen takt Som sagt, man borde kunna välja om man vill ha flaggorna eller inte. :/

Annons:
Draken
2017-10-07 16:45
#49

Jag gillar att leta, söka och utforska, så flagorna sket jag oftast i om jag kunde. Gick alla andra vägar än de som spelet tyckte att jag skulle gå. men i många fall, fick man ju inte gå den väg man ville, utan man blev stoppad. Det är däörför jag inte hypar så mycket för de här spelen, hoppas att flaggorna är borta, eller som föregående säger, att man kan välja bort dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

DogeLove
2017-10-07 17:12
#50

Kommer inte köpa varken US eller UM. Känns mest som Pokémon sun och moon fast med några små små skillnader.

Mitchika
2017-10-07 22:38
#51

Jag känner lite hype över Ultra-spelen Jag kämpar just nu med att klara ut Pokémon Sun och jag har fått en helt ny kärlek för spelen som jag inte hade innan när jag spelade förra året. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2017-10-08 10:57
#52

Funderar på om jag skall köära spelet igen, bara för att känna på. Jag kanske kan få tillbaka hypen på så vis ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: