Annons:
Etiketterpokemon-scarletpokemon-violeteventtera-raid-battles
Läst 69 ggr
Mitchika
12/2/22, 3:22 AM

Pokémon SV "Charizard the Unrivaled" 7 Star Tera Raid Battle EVENT ÖVER

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu i helgen (från 2:a december till 4:e december 2022) kommer en väldigt speciell och tidsbegränsad 7 Star Tera Raid Battle finnas tillgänglig där vi kan möta, slåss mot och fånga en Charizard i level 100! Fantastisk nyhet för alla oss Charizard-älskare. 😍

Denna speciella Charizard kan bara fångas en gång per sparfil, men du kan delta i Tera Raid Battles mot den hur många gånger du vill och få föremålsbelöningar från det så ofta som du lyckas delta och vinna i dom. Den har Dragon som sin Tera Type och kommer med ett unikt märke kallat "Mightiest Mark," vilket är ett unikt märke för en Pokémon som fångat i ett 7-stjärnigt Tera Raid Battle. Charizard får därmed tillgång till titeln "Charizard the Unrivaled."

För att hitta dom svarta Tera Raid crystals som innehåller denna event-Pokémon i ditt eget spel behöver du:

  1. Ha kommit så pass långt i spelet att du har låst upp 6-stjärniga Tera Raid Battles, vilket du gör först efter att ha klarat ut spelets huvudhandling (eftertexterna rullat) och tagit dig vidare i post-gamestoryn till den punkt att du får ett telefonsamtal som berättar om ovanligt starka Tera Raids som dykt upp. Black Tera Crystal lär nämnas, då vet du att du har nåt den punkten.
  2. Ladda ner dom senaste nyheterna från Poké Portal News, vilket kräver att du kopplar upp din Switch till Internet och laddar ner dom. Detta är gratis och det krävs inget betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att göra det.

Har du inte gjort det än kan du dock ändå hoppa in i dessa strider mot Charizard via online Tera Raid Battles i Poké Portal och fånga den om en annan tränare söker onlinegrupp för den striden. Det krävs dock ett betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att kunna delta i dessa onlineaktiviteter.

Det här är dock inte enda helgen som denna Charizard kommer finnas tillgänglig! Den dyker upp igen helgen den 16-18:e december 2022, så om du inte kan, lyckas eller hinner med den här gången får du en chans till om ett par veckor! 😀

Om det är några på sajten som vill samarbeta för att besegra den här besten är det bara att posta och skriva i tråden så får vi se om vi kan lyckas få ihop något tidsmässigt.

Lycka till alla som bestämmer sig för att försöka ta sig an den här gamla godingen! 😄🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 12/30/22, 3:35 PM av Mitchika
Annons:
Mitchika
12/2/22, 4:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11
#1

Eftersom att Charizard inte går att få tag i Paldea på något annat vis har jag nästan suttit och skakat av iver att försöka slåss mot den. Jag var så nervös över att jag inte skulle lyckas, att den skulle vara för svår, lusläste om saker som skulle kunna kontra den effektivt och när Charizards Tera Raid Battle släpptes nu inatt bestämde jag mig för att ge det ett försök solo. Det vill säga, jag och tre NPC-tränare.

Första försöket var en katastrof, mest för att jag aldrig haft sådan otur med confusion och burn tidigare. Samt att det var min och Fairytales (Azumarill) andra strid tillsammans någonsin efter att jag tränat upp henne och hennes partner Fallout för Tera Raid Battles, så jag var fortfarande ringrostig med henne och hennes moves samt strategier. Plus att mina NPC-tränarkompisar tyckte att det var en jättebra idé att använda två Pokémon som var svaga mot eld… mot den "legendariska" elddraken. 😅

Andra försöket däremot, där satt den. Inte bara hade mina NPC-tränarkompisar valt Pokémon som inte var svaga mot eld, utan den ena hade även en Sylveon som en liten bonus. Fairytale höll Charizards eldattacker i schack med Rain Dance och NPC-tränarens Bellibolt fick in en paralysis som fick förödande konsekvenser för Charizard. Förödande i form av att han förlorade striden och nu tillhör mig. 😁🥳

Den här draken kan göra ont, dock så verkade han ha absolut noll form av kontring mot Fairy types! Jag kommer ihåg att han använde följande attacker i Tera Raid-striden:

  • Hurricane
  • Overheat
  • Fire Blast
  • Inferno
  • Sunny Day
  • Tera Blast (Dragon)
  • Focus Blast

Hurricane kan orsaka confusion och eldattackerna kan orsaka burn. Ovanpå det så agerar han snabbt också, jag tror att Charizard hann agera 2-3 gånger i rad ibland innan jag fick en chans att agera med Fairytale. Direkt efter att Charizard använder Overheat så nollar han negativa statuseffekter på sig själv också, så han får "gratis" Overheats utan förlust av Special Attack.

Charizard är tuff, men inte alls lika tuff som jag fruktade och med en välplanerad strategi och en gnutta tur går han att sola utan större problem. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
12/2/22, 4:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

För den som är nyfiken på Charizard så är han absolut fantastisk. 😍

Min var en kille, jag vet inte om det finns en chans att fånga en tjej eller om alla blir det? Han är i level 100, har Modest nature, Tera Type är givetvis Dragon och han har 6 perfekta IVs. Dessutom har han sitt Mightiest Mark och den ståtliga titeln "the Unrivaled." Han har abilityn Solar Power samt kommer med attackerna Dragon Pulse, Fire Blast, Hurricane och Focus Blast.

Det är med andra ord en perfekt Charizard du får, redo att EV-tränas och sen krossa allt och alla som kommer i din väg. 🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
12/3/22, 12:49 PM
#3

Måste försöka få tag på denna. har klarat ut spelet på min ena profil, så där kan jag nog få tag på den. Mina pokemon där är dessutom på level 95-100

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
12/3/22, 1:13 PM
#4

#3: Bara hojta till om du behöver assistans! Jag ska hjälpa en annan person med Charizardstriden idag var det tänkt, men jag har inget planerat i helgen annat än att slappa och ta det lugnt så jag har tid över. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
12/3/22, 3:20 PM
#5

#4: Låter bra 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
12/5/22, 8:32 AM
#6

Jag fattade inte ens hur man mötte den 🤣 Det är för kort event tid. Får ta nästa tid isåfall. Jag får återkomma då ifall ni kan hjälpa mig med den.

Annons:
Mitchika
12/5/22, 11:41 AM
#7

#6: Absolut! Om inte annat så massuppföder jag Charmanders just nu och jag lyckades byta bort en i ett testbyte, så någon typ av Charizard går nog att ordna oavsett. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
12/5/22, 9:00 PM
#8

Ååh awesome! Jag tar gärna en baby!

Mitchika
12/5/22, 9:28 PM
#9

#8: Absolut, bara säga till när du har tid att byta. 😀

Du råkar inte ha en Quaxly att ge i utbyte? Jag försöker fylla dexen och det är väldigt lite kvar, men Quaxly och några andra Pokémon från Violet saknas, men har du inget så spelar det ingen roll. Du får en Charmander oavsett. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
12/21/22, 7:21 PM
#10

Fick äntligen tag på den, misslyckades första gången eventet låt ute, och trodde det var kört. Men det kom ett nytt för ett tag sedan, och då drog jag med både sonen och dottern, då fick vi den 😁 men det satt långt inne. han fick ju tillbaka HP hela tiden, även fast han faktiskt faintade, det var lite irriterande .

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
12/21/22, 8:22 PM
#11

#10: Bra jobbat av er alla! 😄🥳

Gud ja, den striden (liksom många andra Tera Raid Battles) är otroligt buggad och frustrerande. Förhoppningsvis har dom fixat det till nästa event.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
12/21/22, 9:41 PM
#12

#11: Jo vi tyckte vi var duktiga 😁

Ja, Nästa event är, vad jag har hört, Cinderace. Samma styrka som Charizard. Hoppas att även den har hidden ability 😁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
12/21/22, 9:47 PM
#13

#12: Åh, NICE! Då borde Fairytales partner komma väl till pass, hans Tera type är Water. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 12/21/22, 9:48 PM av Mitchika
Annons:
Draken
12/22/22, 10:40 AM
#14

#13: Ja om det stämmer så får Miraidon på lv.100 ta den matchen 😈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: