Annons:
Etiketterpokemon-scarletpokemon-violeteventtera-raid-battles
Läst 29 ggr
Mitchika
2022-12-30 15:35

Pokémon SV "Cinderace the Unrivaled" 7 Star Tera Raid Battle EVENT ÖVER

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är dags igen för ännu ett sjustjärnigt Tera Raid Battle och den här gången är motståndaren Cinderace! Precis som förra gången har man nu en chans att slåss mot, besegra och fånga en fullt utvecklad, max IV starter-Pokémon i level 100! 😍

Eventet kommer att vara nu i helgen, den 30:e december till den 1:a januari (slutar vid midnatt) och därefter kommer Cinderace tillbaka en gång till om ett par veckor, helgen den 13-15 januari 2023 där alla som missade att fånga den kommer få en till chans.

Denna speciella Cinderace kan bara fångas en gång per sparfil, men du kan delta i Tera Raid Battles mot den hur många gånger du vill och få föremålsbelöningar från det så ofta som du lyckas delta och vinna i dom. Den har Fighting som sin Tera Type och kommer med ett unikt märke kallat "Mightiest Mark," vilket är ett unikt märke för en Pokémon som fångat i ett 7-stjärnigt Tera Raid Battle. Cinderace får därmed tillgång till titeln "Cinderace the Unrivaled."

För att hitta dom svarta Tera Raid crystals som innehåller denna event-Pokémon i ditt eget spel behöver du:

  1. Ha kommit så pass långt i spelet att du har låst upp 6-stjärniga Tera Raid Battles, vilket du gör först efter att ha klarat ut spelets huvudhandling (eftertexterna rullat) och tagit dig vidare i post-gamestoryn till den punkt att du får ett telefonsamtal som berättar om ovanligt starka Tera Raids som dykt upp. Black Tera Crystal lär nämnas, då vet du att du har nåt den punkten.
  2. Ladda ner dom senaste nyheterna från Poké Portal News, vilket kräver att du kopplar upp din Switch till Internet och laddar ner dom. Detta är gratis och det krävs inget betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att göra det.
    Har du inte gjort det än kan du dock ändå hoppa in i dessa strider mot Cinderace via online Tera Raid Battles i Poké Portal och fånga den om en annan tränare söker onlinegrupp för den striden. Det krävs dock ett betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att kunna delta i dessa onlineaktiviteter.

Om det är några på sajten som vill samarbeta för att besegra den här besten är det bara att posta och skriva i tråden så får vi se om vi kan lyckas få ihop något tidsmässigt.

Lycka till alla som bestämmer sig för att försöka ta sig an den här tuffa kaninen! 😄🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 2023-01-30 11:06 av Mitchika
Annons:
Mitchika
2022-12-30 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#1

Cinderace var mycket, mycket tuffare än vad jag räknade med. 😅😱

Han krossade båda mina Azumarills som ingenting, så jag fick backa lite och försöka hitta ett svar på hur jag skulle kunna besegra honom. Tack och lov så finns det väldigt aktiva communities för Pokémon överallt på nätet och jag rekommenderades att prova antingen Espathra eller Slowbro mot Cinderace. Eftersom att jag nyligen fångat en shiny Flittle så valde jag att köra med min Espathra Sonata, men jädrar vad tufft det var ändå.

Det krävdes flera försök och en massa tur/mindre otur och det hjälpte inte att striden buggade sönder två gånger ovanpå det. 😵

Jag var så nära på att ge upp och träna upp en Slowbro istället, men så plötsligt gick det och Cinderace var besegrad. 😄
Jag är superglad då det var min starter i Sword/Shield och nu har jag den här tuffingen att rusa runt med i Paldea också. 😀

Av det jag sett i mina strider mot Cinderace samt andras strider så verkar den använda Bulk Up i stort sett varenda gång som en Pokémon svimmar, oavsett om det är ens egen eller NPC-tränarnas. Vilket ökar dess Attack samt Defense och vilket är varför mina stackars Azumarills fick storstryk.

Cinderace var definitivt tuffare än Charizard, men det var kul med lite utmaning. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2023-01-02 17:08
#2

Tag tränade upp min armarouge till lv 100. Lärde henne iron deffence, Calm mind och stored power.

Körde tre iron deffence på raken. Sedan körde jag fyra calm mind på raken. Till slut spammade jag med stored power. Fick honom på tredje försöket 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2023-01-02 17:11
#3

#2: Bra jobbat! 😄

Det var min andra backupplan efter Slowbro! Jag fångade en i ett Tera Raid på level 75 och som var orörd som jag tänkte testa om jag fortsatte ha problem. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: