Annons:
Etiketterpokemon-scarletpokemon-violeteventtera-raid-battles
Läst 34 ggr
Mitchika
1/27/23, 7:29 PM

Pokémon SV "Greninja the Unrivaled" 7 Star Tera Raid Battle EVENT ÖVER

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Nästa sjustjärniga Tera Raid Battle har släppts och den här gången är det en favorit från Pokémon X/Y som tar sina första steg i Paldea. Nämligen Greninja! Likt tidigare event får man nu slåss mot, besegra och få en chans att fånga en fullt utvecklad, max IV starter-Pokémon i level 100. 🥰

Eventet kommer att vara nu i helgen, den 27:e januari till den 29:e januari (slutar vid midnatt) och därefter kommer Greninja tillbaka en gång till om ett par veckor, helgen den 10-12:e februari 2023 där alla som missade att fånga den kommer få en till chans.

Denna speciella Greninja kan bara fångas en gång per sparfil, men du kan delta i Tera Raid Battles mot den hur många gånger du vill och få föremålsbelöningar från det så ofta som du lyckas delta och vinna i dom. Den har Poison som sin Tera Type och kommer med ett unikt märke kallat "Mightiest Mark," vilket är ett unikt märke för en Pokémon som fångat i ett 7-stjärnigt Tera Raid Battle. Greninja får därmed tillgång till titeln "Greninja the Unrivaled."

För att hitta dom svarta Tera Raid crystals som innehåller denna event-Pokémon i ditt eget spel behöver du:

  1. Ha kommit så pass långt i spelet att du har låst upp 6-stjärniga Tera Raid Battles, vilket du gör först efter att ha klarat ut spelets huvudhandling (eftertexterna rullat) och tagit dig vidare i post-gamestoryn till den punkt att du får ett telefonsamtal som berättar om ovanligt starka Tera Raids som dykt upp. Black Tera Crystal lär nämnas, då vet du att du har nåt den punkten.
  2. Ladda ner dom senaste nyheterna från Poké Portal News, vilket kräver att du kopplar upp din Switch till Internet och laddar ner dom. Detta är gratis och det krävs inget betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att göra det.
    Har du inte gjort det än kan du dock ändå hoppa in i dessa strider mot Cinderace via online Tera Raid Battles i Poké Portal och fånga den om en annan tränare söker onlinegrupp för den striden. Det krävs dock ett betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att kunna delta i dessa onlineaktiviteter.

Om det är några på sajten som vill samarbeta för att besegra den här besten är det bara att posta och skriva i tråden så får vi se om vi kan lyckas få ihop något tidsmässigt.

Lycka till alla som bestämmer sig för att försöka ta sig an den här tuffa ninja-grodan! 😄🥰

Ledsen för sen post, det har varit mycket i verkliga livet som kommit i vägen!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 3/2/23, 4:44 PM av Mitchika
Annons:
Mitchika
1/27/23, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#1

Jag trodde att Greninja skulle vara mycket svårare efter det jag läste och såg på nätet, men efter att ha misslyckats rejält med Clodsire (Greninja kan Ice Beam) så kollade jag upp lite övriga tricks och blev rekommenderad Slowbro. Så jag shinyhuntade en shiny Slowpoke, döpte henne till Lollipop, tränade, utvecklade och lärde henne rekommenderade moves och sen var Greninja en barnlek. 😄

Det var samma Slowbro-byggd som rekommenderades för Cinderace och med Iron Defense (för att skydda mot Night Slash) och en gnutta tur så var det inga större problem. 😀

Men herregud alltså, dess jädra Double Team.. 😵
Dom var inte nådiga med den. Så fort som Greninjas sköld föll så använde den Double Team två gånger i rad och han använde en i början av striden också, vill jag minnas. Jag hade sån tur.

Lollipop hade satt upp 3 Iron Defenses och 3 Nasty Plot, men sen missade hon med varenda Store Power tills vi bara hade en PP kvar, men då fick hon in en träff och slog ut den så jag kunde fånga eländet! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/27/23, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är otroligt nöjd med min grabb. 🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
1/28/23, 12:07 PM
#3

Han var extremt jobbig att fånga. Clodsire fick ge upp här också, det var Vaporeon som tillslut lyckades få ner honom med Stored Power.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: