Annons:
Etiketterpokemon-scarletpokemon-violettera-raid-battlesevent
Läst 91 ggr
Mitchika
3/2/23, 5:01 PM

Pokémon Scarlet "Walking Wake" & Pokémon Violet "Iron Leaves" 5 Star Tera Raid Battle EVENT ÖVER

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Nya Paradox-Pokémon har dykt upp under en begränsad tid!

Fram tills söndag den 12:e mars 2023 kommer två versionsexklusiva Paradox-Pokémon för Scarlet och Violet respektive gå att möta i femstjärniga Tera Raid Battles.

I Pokémon Violet kommer du kunna möta Iron Leaves, en paradox-variant av den legendariska Pokémon Virizion. Iron Leaves kommer ha Psychic som sin Tera-type och kan därför identifieras via det på din spelkarta.

I Pokémon Scarlet kommer du kunna möta Walking Wake, en paradox-variant av den legendariska Pokémon Suicune. Walking Wake kommer ha Water som din Tera-type och kan därför identifieras via det på din spelkarta.

Kom ihåg att dessa inte är sjustjärniga raids, så deras Tera-ikon kommer inte vara svart som i tidigare event med till exempel Charizard och Greninja.

Dessa unika Paradox-Pokémon går bara att fånga en gång per sparfil och för att få den att dyka upp i ditt spel behöver du ladda ner dom senaste nyheterna från Poké Portal News, vilket kräver att du kopplar upp din Switch till Internet och laddar ner dom. Detta är gratis och det krävs inget betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att göra det.

Som vanligt så om det är några på sajten som vill samarbeta för att besegra den här besten är det bara att posta och skriva i tråden så får vi se om vi kan lyckas få ihop något tidsmässigt. 😄

Lycka till alla som försöker få tag i dessa fantastiska paradox-legendarer! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 3/18/23, 1:18 PM av Mitchika
Annons:
Mitchika
3/2/23, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

Jag hade absolut ingenting förberett för Walking Wake eller Iron Leaves då verkliga livet kommit i vägen för det här, men jag ville verkligen ha dom. Så jag tittade på Pixie Sprite, min starter och tänkte att vi testar väl. Jag ville bara få ett känn på hur stark han var och vad han hade att komma med.

Jag vet inte om det var bara ren tur eller om Pixie Sprites held item förstörde Walking Wakes AI på något vis, men.. vi tog honom på första försöker och Pixie Sprite var inte ens EV-tränad för Tera Raid Battles. 😱

Pixie Sprite höll i en Clear Amulet och Walking Wake vill väldigt gärna sänka ens Attck och Special Attack-stats med Noble Roar, men ja, det fungerade inte på Pixie Sprite naturligtvis. Så, Walking Wake bara fortsatte. Försökte använda den gång på gång, men Pixie Sprite var som sagt immun. Utöver den så använde Walking Wake Sunny Day direkt i början av striden och så Hydro Steam (en vattenattack som får sin attack power dubblad i solljus) två gånger.

Oavsett så är jag oerhört glad och lättad över att Walking Wake inte var bråkigare än så. Jag har inte tiden eller orken att ta mig an det här som jag skulle vilja, så jag är tacksam över att han ville gå med i teamet utan större bråk eller krångel.

Dock så vet jag att han har Flamethrower (varför han inte använde den i striden mot Pixie Sprite är en gåta, jag misstänker att hans AI kan ha pajat lite när Noble Roar inte fungerade om jag inte hade EXTREM tur) så den striden kunde ha varit över på under en minut om Walking Wake hade velat. 😰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
3/2/23, 5:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Här är då Walking Wake i spelet. 😍

Det är en Water/Dragon-type, vilket jag är otroligt taggad över och ja, den har Suicunes läte i spelet vilket gjorde mig extremt glad då jag älskar både Suicune och dess läte. En dinosaurie-variant av Suicune är oerhört välkommen på mitt team. 🥰

Och titta bara vad stor den är! 😍🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
3/2/23, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Efter en hel del funderande och velande och längtan efter min egen Iron Leaves så valde jag att trotsa min irrationella rädsla och ångest över online-spelande, tränade upp min lilla Gholdengo Greed till en Tera Raid-best och bestämde mig för att försöka lyckas haka på någon som var generös nog att dela med sig av sin Iron Leaves-strid online.

Och jajamän, dom fanns och jag lyckades hoppa in inte bara en gång utan två gånger. Första gången förlorade vi, andra gången däremot så vann vi och det kändes riktigt jädra fantastiskt alltså! 😍

Iron Leaves är en physical attacker och slår hårt, trots att Gholdengo är resistent med allt den har att komma med. Så det var lite nervöst ett tag, men till sist tog vi ner den och jag är så förbaskat tacksam till alla därute som delar med sig av sina Tera Raid Battles online och ger andra en chans att fånga Pokémon som dom inte kan få tag i på andra sätt. Det är mer guld värt än min Gholdengo! 🥰

Så nu har jag uppdaterat huvudinlägget med lite bilder på Iron Leaves också så att det blir mer jämt representerat! Bilderna på Iron Leaves blev inte lika bra, men jag var så nervös inför striden att jag nästan glömde att ta dom över huvud taget, båda gångerna. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
3/2/23, 6:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#4

Här har vi då min underbara lilla Iron Leaves som är min största skatt för stunden näst efter Walking Wake och titta så liten den är jämfört med hur stor Walking Wake var! 😍🥰

Den är Grass/Psychic och är i mina ögon en absolut urläcker liten robot med fantastisk fina färger. Jag är så oerhört glad över att jag har den! Min största seger i Pokémon på bra länge! 😄🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Herveaux
3/2/23, 7:03 PM
#5

Whoa! 😯😍 Stort grattis! 🥳


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mitchika
3/2/23, 7:05 PM
#6

#5: Haha, tack så mycket! 😍🥰❤

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
3/2/23, 9:39 PM
#7

Dom gång jag har försökt Walk online så har jag tappat kontakten!
Kalla mig lat för att inte försöka springa och hitta en fem stjärnig water-kristall!
😂😂

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
3/2/23, 10:21 PM
#8

#7: Jag är tacksam över att jag inte tappade kontakten med Iron Leaves när jag försökte fånga den. Jag brukar ha sån otur att jag var säker på att antingen skulle jag tappa kontakten eller så skulle spela hänga sig. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/3/23, 5:24 PM
#9

Har lyckats få båda två. Fördelen med att vi är fler spelare i samma hushåll, och båda spelen finns representerade 😁

Vi misslyckades två eller tre gånger med Ironleaves, men då hade vi kommit underfund om vilken strategi den använde. Jag gick in med min kraftigt boostade Skeleridge, och han fixade biffen för min del, och de andra hade också boostat sina eld, dark och ghostpokemon 😁

Walking Wake gick lättare den tog vi på första försöket 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
3/3/23, 5:27 PM
#10

#9: Grattis, bra jobbat! 😄

Jag ska se om jag hinner och orkar varva Violet innan eventet är över och kan fånga båda där också. Annars kanske dom dyker upp i DLC:n. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/3/23, 5:34 PM
#11

#10: Du får springa genom och "fuska" med pokemon som du redan har boostade 😊🙈.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
3/3/23, 5:48 PM
#12

#11: Inte en chans. 😄

Jag har specialbreedat ett mycket speciellt team för min spelomgång i Violet och jag tänker njuta av den och nostalgin det för med sig. Inte stressa igenom, inte ens för en extra Walking Wake/Iron Leaves. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/3/23, 6:36 PM
#13

#12: Du låter precis som Molam 😜🤣.

Men jag håller med, man skall kolla runt utforska och boosta pokemonen på "naturlig" väg genom att levla upp dem och göra dem starkare i möten med både vilda pokemon och i matcher 😁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
3/4/23, 10:08 AM
#14

Jag fick bara walking wake. Vill inte ha den andra. Jag totalt avgudar designen på walking wake! 😍 Suicune va en favorit när jag va liten och spelade igenom crystal.

Mitchika
3/4/23, 11:25 AM
#15

#14: Åh, samma här! Suicune var en av mina favoriter både i Pokémon Gold och Crystal, så jag blev så glad när jag fick se Walking Wake. 😄😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: